Is Sennheiser RS-175 nog een goed keuze voor gebruik met TV?

Started by riji, May 4, 2020, 15:36:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

riji

Hallo iedereen,
Ik heb begin 2014 een Sennheiser RS-180 (met open kast) gekocht op aanraden van dit forum en ik ben daar nog altijd tevreden mee.
Nu wil ik voor gebruik met een tweede TV en een mac-mini vooral als video player, nog een tweede koptelefoon kopen. 
Ik denk aan de RS-175, die rond de 200 euro in mijn prijsklasse valt. Omdat dit type een gesloten kast heeft, denk ik dat dit ook de echo zou verhelpen die ik makkelijk heb als mijn vrouw mee TV-kijkt met gebruik van de speakers. (juist?)
Ik ben echter helemaal niet meer op de hoogte van de evolutie en vraag mij af of het tegenwoordig misschien toch interessanter is om een bluetooth koptelefoon (over-ears) te kopen?

TopGun2010

Zou de Sennheiser BT T100 kopen icm een goede bt hoofdtelefoon. Er zit namelijk geen ontwikkeling in dit soort apparaten.

De Sony WH-1000XM3 is erg goed.

BT hoofdtelefoon moet wel aptx low latency ondersteunen.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

riji

Dank voor je antwoord.
Ik heb geen voorkeur voor Sennheiser, dus de voorgestelde Sony WH-1000XM3 kan best.
Nog ivm het maken van een keuze: gebruik is uitsluitend thuis in de zetel (heb oortjes voor buiten) en daarbij is het draagcomfort voor mij heel belangrijk.
Ivm bluetooth heb ik met zo'n koptelefoon Soundcore Life Q10 even geprobeerd met onze LG Oled tv: de verbinding lukt makkelijk, maar het is niet mogelijk om daarbij ook nog de interne TV-speakers te gebruiken, hetgeen noodzakelijk is voor mijn vrouw. Dit gecombineerd gebruik is enkel mogelijk met optisch out van de TV. Ik benut die instelling nu met de ONKYO TX-8150 (met speakers), waarvan ik dan de koptelefoon-aansluiting gebruik naar de Sennheiser RS-180. Deze ONKYO receiver heeft wel bluetooth aan boord (versie 2.1 EDR met A2DP 1.2 en AVRCP 1,3, ondersteunde codecs: SBC). Het pairen met de Soundcore lukte niet meteen, maar ik kon niet bij het bluetooth setup onderdeel, zodat dit misschien wel zal lukken.
Ik vraag mij bij bluetooth af hoe het zal zijn met het echo-effect (vd TV-luidsprekers) dat ik nu al vlug hoor in mijn Sennheiser RS-180? Zal dit minder zijnmet een RS-175 omdat ik dan zou overgaan van een open naar een gesloten klankkast of is de keuze voor een bluetooth-type koptelefoon gunstiger?

TopGun2010

Zou het gewoon testen met de bt t100, optisch aansluiten met een bt LL hoofdtelefoon. Met een gesloten systeem moet het haast goed komen.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

riji

Ik heb de Sony WH-1000XM3 gekocht en in bezit.
Ik heb echter een probleem: als ik de headphones connect app wil downloaden in de appstore, krijg ik de melding:
"Deze app is momenteel niet beschikbaar in jouw land of regio".
Weet iemand misschien meer?

TopGun2010

Dat is gek. Apple of Android? Staat je land goed bij instellingen? Bij de Google play store moet je zoeken op Sony headphones connect.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

riji

Het is nu toch gelukt (Apple - iOS).
Ik laat nog wel iets weten over mijn ervaringen, maar alvast bedankt.

riji

Sorry om je nog eens lastig te vallen.
1) Ik gebruik nu de Sony WH-1000XM3 voor het uitgangssignaal van de LG Oled TV, terwijl ik de ONKYO TX-8150 receiver gebruik om de audio van min TV-kabeldecoder naar diens speakers te sturen.
Nu vraag ik mij af wat de meerwaarde van een Sennheiser BT T100 zou zijn (ik wil die desgevallend wel kopen)?
2) Ik had de Sony WH-1000XM3 initieel makkelijk kunnen pairen met de TV.
Daarna had ik de Headphones connect app voor iOs geïnstalleerd op mijn iPhone om een set-up te kunnen uitvoeren en ook een software update van de WH-1000XM3 (dit laatste bleek niet mogelijk met iOS!).
Alhoewel ik de Sony BT koppeling met iPhone verbroken had en de registratie verwijderd had, kon ik ook na herhaald proberen de Sony niet meer koppelen aan de TV. Ik ben verplicht geweest om de Sony te resetten naar fabrieksinstellingen om de BT koppeling Sony-TV te realiseren. Deed ik iets verkeerd of hebben jullie ook dit probleem. Voorlopig zal ik de verwijderde app niet herinstalleren.

TopGun2010

Heeft de LG tv aptx LL ondersteuning? Die low latency geeft weinig lip sync problemen, daar heb je eventueel de Sennheiser voor nodig. Je kunt bt maar met 1 apparaat tegelijk gebruiken. Ik zet de bt van mijn telefoon altijd uit als ik deze niet nodig heb om connect problemen te voorkomen. Dus eerst bij telefoon aanmelden en dan de bt van de tel uitzetten en dan bij de tv aanmelden. Voordeel van de Sennheiser is ook dat je die kunt schakelen op stroom met bijvoorbeeld een klik aan klik uit, dan zit de bt niet in de weg als je muziek wilt luisteren op je telefoon.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

riji

Heeft de LG tv aptx LL ondersteuning?  Het is een OLED65C9PLA; ik zal dit opzoeken.

riji

Ik kreeg vandaag positief antwoord v/d LG BeNeLux-klantendienst: de OLED65C9MLB ondersteunt aptx LL.
Na enkele dagen gebruik, ben ik tevreden over het gebruik van de  Sony WH-1000XM3. Dit betreft dan voornamelijk de verstaanbaarheid van het spreken bij het nieuws e.d. De echo-vertraging is minimaal en aanzienlijk beter dan de Sennheiser RS-180 voorheen. De NC-instelling scheelt ook een pak.
Je hebt me dus goede raad gegeven, waarvoor dank.

TopGun2010

HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...