Electronica vraagje

Started by HarrieA, May 3, 2020, 19:08:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HarrieA

Mijn lcd pc scherm heeft de geest gegeven.

Het voedingboard zei plof.

Nu zag ik 1 chippie stuk, met code TOP258PN.

Het vervangen lukt mij wel, maar kan ik deze vervangen door een andere TOP258PN, ook als de K935 en 64997A code anders is?


Ryvm

Ja hoor dat is alleen maar een serie of productienr.

Ht ruimte 4,5x6,50mtr: Marantz SR7010, Arcam P7, Htpc,  Xbox-one s, Epson EHTW9300, 7.1.4, LCR diy 12inch, Surrounds 4x Tannoy di6, Top surrounds Tannoy DI6DC, 2x dayton 15inch subs 2x Crown K2

dre73

Al aan de onderzijde gekeken?
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

HarrieA

Ja, ziet er prima uit. Het lijkt erop dat dat blokje uit elkaar is gespat.

Iemand niet toevallig eentje liggen?

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

jossie

Ic's gaan zelden uit zichzelf defect, meestal is er een  andere oorzaak. Ik gok zo even een paar slechte C's. Die ga je zonder de juiste meter niet makkelijk vinden. Kun je een overzichtsfoto plaatsen?
Omni !

HarrieA


HarrieA


HarrieA


HarrieA


jossie

Omni !

Teleflubbie

Loop je soldeerkontaken nog even na.
Het is er moeilijk te zien op de foto, maar ik heb de indruk dat de soldeerverbindingen van de brugcel beter tijden hebben gehad!
Gato DIA-250S - Monitor Audio Gold 200 5G - Raspberry Pi/Allo DigiOne - Volumio/BruteFIR DSP

Ryvm

En r607 ook ff checken
Ht ruimte 4,5x6,50mtr: Marantz SR7010, Arcam P7, Htpc,  Xbox-one s, Epson EHTW9300, 7.1.4, LCR diy 12inch, Surrounds 4x Tannoy di6, Top surrounds Tannoy DI6DC, 2x dayton 15inch subs 2x Crown K2

papaleo

Wat is er in hemelsnaam met de weggooi-maatschappij gebeurt?
Vroeger gooide we dit/alles weg...dus tegenwoordig gaan we het gewoon repareren?  :D  :tounge2:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

HarrieA

[emoji23][emoji23] Ach, het is de "hobby" om te kijken of ik het kan repareren.

Ik heb helaas niet de kennis om e.e.a. door te meten. Puur op basis van visuele inspectie zag ik de kapotte IC. Solderen kan ik wel, dus voor een paar eurootjes wil ik wel eens kijken of het dan weer werkt.

Een ander alternatief is een ander board, die kost ook niet de hoofdprijs.

Mannen bedankt. [emoji106]

Jack_D

Heel goed :thumbs-up: , dit is wellicht nog te repareren, veel spul kun je tegenwoordig niet eens meer enigzins normaal uit elkaar halen, laat staan repareren.......



Quote from: papaleo on May  4, 2020, 17:26:47
Wat is er in hemelsnaam met de weggooi-maatschappij gebeurt?
Vroeger gooide we dit/alles weg...dus tegenwoordig gaan we het gewoon repareren?  :D :tounge2: