Office 2019 op 1 laptop met 2 gebruikers

Started by RonK., May 3, 2020, 15:18:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RonK.

Ik heb een op mijn oude laptop Office 2013 staan, in volle tevredenheid.

De Office 2013 installatie is gebonden aan het apparaat / laptop  en niet aan een gebruiker.
Dus meerdere gebruikers op hetzelfde apparaat kunnen er gebruik van maken.

Op mijn nieuwe laptop met Windows 10 wil ik ook een officepakket zonder abonnement, maar ik zie bij de nieuwste office 2019 versie de melding 1 computer / 1 gebruiker.

Is het niet meer mogelijk om het Office 2019 programma { 1 pc } op een laptop te installeren die door twee accounts [ die van mezelf en mijn partner ] benaderd kunnen worden ?? zoals dat bij 2013 wel het geval is ??? 

Een duur familie abonnement zie ik niet zo zitten, we willen af en toe in de prive sfeer een word briefje kunnen tikken of een simpel exceletje kunnen maken, meer niet. 

Deze laptop wordt helemaal niet werk gerelateerd gebruikt. ook hoeft het Office pakket niet gekoppeld te zijn aan een persoonsgebonden cloudopslag.

Dus een simpele versie zou meer dan voldoende zijn als we via onze beide accounts op 1 laptop gebruik van Office kunnen maken.

Zoals dat bij windows zelf ook het geval is,.... Office 2013 laat dit ook toe.

Groet Ron .....

Tabcam

Voor een eenvoudig briefje of Excel sheet zou ik ofwel OpenOffice/LibreOffice of de Google producten gebruiken. Pas als je gezamenlijk werkt aan documenten is conversie tussen bv. M$-office en ODF vervelend.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

RonK.

#2
Quote from: TabCam on May  3, 2020, 17:23:08
Voor een eenvoudig briefje of Excel sheet zou ik ofwel OpenOffice/LibreOffice of de Google producten gebruiken. Pas als je gezamenlijk werkt aan documenten is conversie tussen bv. M$-office en ODF vervelend.

Het liefste blijf ik bij Office omdat ik daar overdag wel veel mee werk en het daardoor vrij goed ken.
En het werkt gewoon heel goed samen met Windows.
-------------------------

In Windows heb je een eigen inlog zodat je instellingen, buroblad, documenten allemaal voor het oog gescheiden blijft,
niet dat we geheimen hebben voor elkaar,......

Dat werd in Office 2013 ook automatisch gescheiden en dat is wel zo prettig en overzichtelijk.

Office 2013 was voor 1 PC maar dat is dus nu de vraag omdat Office 2019 spreekt van 1 pc / gebruiker.

Een Office 360 abonnement is wel gebruiker gerelateerd en dan heb ik voor 2 gebruikers een familiepakket nodig waarvan ik amper 10% van ga gebruiken.

Kijk een abonnement van bijna 100 euro per jaar zie ik niet zo zitten.
Dat worden hele dure bestandjes, zeker als deze laptop weer 5 /6 jaar meegaat.  Tel maar op  :alien:

Als office 2019 zich gedraagt als de versie 2013 ben ik helemaal "heppie" , eenmaal aanschaffen en lekker gebruiken.

Alleen dat gebruiker verhaal zet een twijfel in.

Teejoo

#3
Jawel, zolang het idd maar op 1 apparaat staat. Heb ik ook.

Ik zou trouwens kijken of je geen home use licentie via het werk kunt bestellen. Ik was voor €15 klaar.

RonK.

#4
Quote from: Teejoo on May  3, 2020, 20:33:11
Jawel, zolang het idd maar op 1 apparaat staat. Heb ik ook.

Ik zou trouwens kijken of je geen home use licentie via het werk kunt bestellen. Ik was voor €15 klaar.


Dat klopt, ..... via schoolspot  [ via mijn vriendin dan ]  kan je ook goedkoper een licentie aanschaffen.
Vandaar ook deze vraag ,.... want een abonnent zie ik niet zitten.




RonK.

Ik zie ook op internet dat Office 2019 op diverse site's en ook op facebook, [ ja dat komt nu voorbij als voorgesteld bericht ] zeer goedkoop licenties te downloaden zijn.


Ik vraag me af hoe kan dat en hoe betrouwbaar is dat ?  er zijn site's die Office aanbieden voor een 25 euro terwijl dat bij Bol of microsoft het 5 voudige is  :crazy:

Het blijken " officiële" licenties te zijn volgens hun beschrijving,... er zijn er bij die bij trustpilot en winkelwaarborg instanties zijn aangesloten met goede recensies.

Iets zegt me dat er iets niet klopt of ben ik te achterdochtig ?  :-)

Nosferatu

Heb je het al geprobeerd dan met meerdere accounts ? Zoals op je oude laptop ? En wat je zelf al zegt, de educatieve route, dan heb je een officiële licentie voor weinig, is geen dubieuze versie.  :smile:
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

frits marantz

Quote from: TabCam on May  3, 2020, 17:23:08
Voor een eenvoudig briefje of Excel sheet zou ik ofwel OpenOffice/LibreOffice of de Google producten gebruiken. Pas als je gezamenlijk werkt aan documenten is conversie tussen bv. M$-office en ODF vervelend.

+1 voor Open / Libre Office. Gebruik het al lange tijd, daarnaast kun je kiezen bij het opslaan of je voor een opslag gaat op basis van Office ( i.v.m. uitwisselen document met anderen) of dat je ODF wilt gebruiken.

Je kunt het nu ook op je laptop zetten om het uit te proberen. Kost niks.

RonK.

#8
Office 2019 professional  gedownload via schoolspot,  13 euro en het werkt  :D

Het was even op het 2e account wat "gedoe"  hij keerde steeds terug naar haar schoolaccount maar na wat proberen staat office nu op 1 laptop en is door beide gebruikers te benaderen met ieder zijn eigen inlog en eigen bestanden. 


Precies zoals we het wilden hebben, ........ ook geen gedoe met terugkerende maandelijkse kosten die uiteindelijk best wel oplopen gezien de looptijd van een laptop. 

Over een jaartje of 5 zien we weer wel verder.  :colgate: