Kemp Powerstrip plus

Started by MFfan, May 3, 2020, 10:18:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vanzomereng

#25
Quote from: MFfan on May  4, 2020, 21:29:21
Momenteel zit ik ongeveer 2m40 van mijn boxen en deze staan 1M50 van elkaar. ik zit in het midden. 
Wellicht moet je voorlopig ff roeien met de riemen (ruimte) die je heb.
Normaliter behoren die Avolons toch echt wel verder uit elkaar te staan. (maar wel vrij v/d wanden)
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

MFfan

Daar heb je zeker gelijk in zal even moeten werken met de actueele situatie.

Ik heb vandaag alles goed ontvangen op het werk

Nu VNVND beginnen testen en hopen dat ik dichter bij het gewenste effect kom (anders ga ik huilen)

de eerste beloofde fotot
Musical Fidelity AMS35I, Siltech SPX 800, Avalon Ascendant, Transparent Super SC, EAR Signature 834P, transparant Super RCA & Kemp power cord Plus
ClearAudio Champion Limited edition, symphony MC, Syncro, BS I2, AQ golden gate, AQ NRG-Z2, Kemp powerstrip plus

vanzomereng

Veel plezier ermee

Bij de weg......... wat betekent de afkorting VNVND  ???
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

MFfan

Musical Fidelity AMS35I, Siltech SPX 800, Avalon Ascendant, Transparent Super SC, EAR Signature 834P, transparant Super RCA & Kemp power cord Plus
ClearAudio Champion Limited edition, symphony MC, Syncro, BS I2, AQ golden gate, AQ NRG-Z2, Kemp powerstrip plus

chansig

#29
Quote from: MFfan on May  3, 2020, 18:13:03

Maar ik sta open voor alle sugesties, toch is er 1 ding dat ik moelijk begrijp hoe komt het dat ik die stabilitijd en voral controle op het laag ben ben bekomen op de LP's gewoon door die syncro toe te voegen als het energie gedeelte zo weinig uitmaakt  (ik heb dit ook altijd gedacht en nog steeds ergens ) ik snap gewoon niet goed hoe dat komt


Ik zou zeggen bedenk iets wat voor jouw logisch klinkt als verklaring.

Quote from: MFfan on May  3, 2020, 18:13:03
Ik bedoel dat speaker kabels anders kunnen klinken lijkt me logisch materiaal is anders afwerking en behadelingen van het materiaal is anders . Mensen geloven erin of niet maar mij lijkt het om die redenen naast het feit dat ik zelf verschillen heb gehoord vrij logisch dat hier klank verschil is.

Je doet het hier namelijk ook.

Evengoed veel plezier...al zou ik eerder met de tips van Rob aan de slag gaan dan met de kabels ed.

Quote from: ErikmdGH on May  4, 2020, 16:48:41
het snoer en blok is goed voor meetinstrumenten vanwege de goeie afscherming en degelijke contacten, maar niet voor audio,

Want wat doet de goede afscherming en degelijke contacten mis voor audio ?

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

ErikmdGH

Quote from: chansig on May  5, 2020, 13:41:43
Want wat doet de goede afscherming en degelijke contacten mis voor audio ?

Gr. Hans

Daar is nou juist niks mis mee voor audio - zelfs heel goed. Het aangehechte rubbersnoer met aangegoten stekker was meer geschikt voor een zware zaagtafel of een tuinhakselaar. Na vervanging met Belden en kwaliteits stekker was het wel goed.

MFfan

Zo zoals beloofd

Na een beetje klooien met installeren kabels losmaken beetje kijken hoe het blok plaatsen (wan dat is wel groot.)

En wat verschuiven van de boxen om wat meer ruimte te geven. Dat is op dit ogenblik niet geslaagd omdat ik bij het luisteren niet echt meer weet waar ik moet gaan zitten. Nu dat komt wel met nog wat schuiven en testen.

Nu een 2 uur aan het luisteren zoal meestal beginnen met de nummers die ik goed ken

eerste indruk wel ja een verbetering ja zeker

meer detail
stemmen komen meer neer de voorgrond en daar kan ik wel van genieten
breeder en luchtige ook in sommige gevallen (nummers soms te veel)

Bass is iets gecontroleerder maar aangezien dat de voornaamste reden van deze aankoop was zeg ik gelukkig maar, maar het verschil is bij momenten minder dan ik verwachte (missch verwachte ik teveel)
Bij vlage kom ik heel kort bij de demo's waarvan ik het meeste heb genoten.

Live opnames zijn fantastisch echt

bij wat zwaarder modernere muziek,  bedoel hiermee vooral veel instrumenten en klanken begint het weer wat te rommelen volgens de importateur ligt dit aan die woofer strips van mijn bouwjaar speakers al maak ik zeker niks kapot deze moet ik vervangen als ik terug van het potentieel van deze mooie speaker wil genieten.

Het hoog komt soms wat scheller over en metallic daar gaan soms mijn wenkbrauwen van fronsen.

Mijn eerste conclusie en gevoel na deze eerste 2 uur.

Het is beter ja. Een overrompelend effect nee.

Basse zijn iets strakker ja had wel nog iets meer verwacht
Veel meer ruimte en detail wat een fantastisch effect geeft op een aantal nummers envLife opnames
Stemmen zijn veel mooier geworden
breeder stage

Wat beter zou kunnen

de hoge gedeeltes die soms wat metalisch overkomen
de bas soms nog wat nasleep al is het bijna goed
en bij veel instrumenten en klanken het rommelige wat meer adem ruimte geven

paar nummers die ik testen missch interessant ook 

Dire straites: Local hero live & latest trick
Norah Jones: Come away with me
The blues company: The world is mad
Snow patrol: chasing cars
Bob Dylan: Man in the long black cothe
Phill Collins: in the air tonight
Prince: compare 2 us & Purple rain
Alice on the roof: easy come easy go
Nirvana live unluged: comme as you are
Nils Lofgren live acoustic: kieth don't go
Rolling stones: Love in vain live
Serge lama: L'enfant d'un autre
birdy: Skinny love
Sting: provably me
Christine an the queens: chaleur humaine
Bouka shades: body language
Stevy rey vaugn: Tin pan alley
Black: sabath: paranoide

Ik probeer bij het testen altijd een beetje van alles om een volledig beeld te vormen

Zoals ik zei het is beter, ben ik volledig overtuigd nee

Heb ik spijt van de stap dat is op dit ogenblik moeilijk te zeggen

Begrijp dit niet verkeerd een heel duur grapje voor een verbetering die voor velen misschien geen verbetering zou zijn

ik zou zeggen nee heb geen spijt, zit het me wat dwars ik geef toe van wel.

Het is mooi kwalitatief materiaal en het brengt een meerwaarden aan mijn luister ervaring (of dat nu veel of niet is en of het zijn geld waard is terzijde) en een base line van waaruit ik zou kunnen vergelijken als ik dat wil (dit had zeker ook met goedkoper materiaal )

Ik moet zeggen ik ga weer op elk geluidje letten de ruimte analyseren
me nummer terug analyseren en herinneren va a ja die demo klonk een beetje zo ha dit lijkt erch dat moment van die demo.

An dat maakt natuurlijk ook uit van het spelletje

Het is men eerste luistersessie en er word gezegd dat kemp een lange inspeel tijd nodig heeft dus ik heb hier en daar gelezen zo een 20 uur nou dat is ongeveer een dat zou een week a een kleine 2 zijn. Ik heb ook meer gelezen maar dat vind ik belachelijk dan word het niet beter dan ben je het gewoon geworden....

Het waar ik vnvnd soms ober nadacht was het feit dat ik misschien even had moeten wachten voor ik het snoer AQ NRG-Z2 op de i2 gooide om echt te zien of dat iets uitmaakte...

Dit was wel enkel een digitale sessie via I2 de platen zal voor het wknd zijn maar daar had ik geen klachten over de platen dat zat goed zelfs perfect voor me :-) dus dat zal ook wel weer genieten zijn.

Probeer eerlijk en objectief mij gevoel en ervaring over te brengen

als dat stoort of je denkt van daar vergis je je toch dan hoor ik het graag ik leer graag bij en test graag dingen uit dus;;
















Musical Fidelity AMS35I, Siltech SPX 800, Avalon Ascendant, Transparent Super SC, EAR Signature 834P, transparant Super RCA & Kemp power cord Plus
ClearAudio Champion Limited edition, symphony MC, Syncro, BS I2, AQ golden gate, AQ NRG-Z2, Kemp powerstrip plus

Xander32

De inspeeltijd is er zodat de eigenaar kan wennen aan de nieuwe kabel   ;)

In het verleden meende ik verschillen tussen netsnoeren waar te nemen. Op die basis heb ik ook steevast mijn installatie voorzien van after market spul. Maar die verschillen waren miniem. Enkel een 'oranje wokkel snoer' uit Almelo en een Kemp Sota Reference gaven heel duidelijk hoorbaar een ongewenst effect. De overige 'klonken' prima in de set en heb ik laten zitten.

Issues inzake de tonaliteit ga je er niet mee oplossen, zeker niet wanneer het de bas betreft. Dat is een wisselwerking van speaker en ruimte. Daar zijn andere maatregelen voor nodig.

Daarnaast heb je wel heel veel verschillende tracks gebruikt tijdens de test. Mij lijkt het op die basis erg lastig vergelijken, erg lastig om de uitkomsten uit elkaar te houden.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

Quote from: ErikmdGH on May  5, 2020, 22:34:00
Daar is nou juist niks mis mee voor audio - zelfs heel goed. Het aangehechte rubbersnoer met aangegoten stekker was meer geschikt voor een zware zaagtafel of een tuinhakselaar. Na vervanging met Belden en kwaliteits stekker was het wel goed.

Ah oke...dus de connectoren voldeden niet.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

ErikmdGH

MFfan,

Zoals je beschrijft draagt de Kemp powerstrip wel bij aan de geluidsverbetering.

Al blijven er dan wel problemen, want, wat zijn nou die woofer strips precies? Er zitten twee woofers in iedere Ascendant. Moeten die er allebei uitgeschroefd worden om een paar nieuwe strips achter de woofer aan te brengen? Of zit het aan de voorkant van de woofers?

Het lijkt me nogal een precieze klus.

chansig

@MFfan..wat bedoel je met nasleep van de bassen ?

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

ErikmdGH

Quote from: chansig on May  6, 2020, 08:25:15
Ah oke...dus de connectoren voldeden niet.

Gr. Hans

Klopt, het ziet er nu zo uit (foto). Deze is 4 posities, ik heb er ook 1 met 6.
De Kemp is nog fraaier want dan kan je nog experimenteren met verschillende snoeren.

MFfan

Quote from: Xander32 on May  6, 2020, 06:39:48
De inspeeltijd is er zodat de eigenaar kan wennen aan de nieuwe kabel   ;)



Quote from: MFfan on May  5, 2020, 23:59:57

Het is men eerste luistersessie en er word gezegd dat kemp een lange inspeel tijd nodig heeft dus ik heb hier en daar gelezen zo een 20 uur nou dat is ongeveer een dat zou een week a een kleine 2 zijn. Ik heb ook meer gelezen maar dat vind ik belachelijk dan word het niet beter dan ben je het gewoon geworden....


Is dat niet bijna het zelfde maar voorzichtiger geformuleerd?  ;D


Quote from: Xander32 on May  6, 2020, 06:39:48

Daarnaast heb je wel heel veel verschillende tracks gebruikt tijdens de test. Mij lijkt het op die basis erg lastig vergelijken, erg lastig om de uitkomsten uit elkaar te houden.


Wel ik heb nogal een brede muziek smaak daarom heb ik dit altijd al gedaan Destijds ging ik op demo jacht met een vriend we kochten ongeveer in de zelfde periode onze set en zaten ongeveer in de zelfde prijs klasse

Hij koos voor Sonus Faber Guanerri momento op Jadis met Siltch bekabeling het geen op jazz verbluffend was maar op iet was op jazz maar wat meer up tempo klonk wat platjes
als we dan de zelfde plaat bij mij opzetten was dat een heel ander verhaal.

Kort om ik moest een goeie all rounder hebben :-)

En de AMS was het beste van de sub 20 amps die ik getest had (in verschillende prijs Klasse ) + ik kreeg er de beste deal op
Musical Fidelity AMS35I, Siltech SPX 800, Avalon Ascendant, Transparent Super SC, EAR Signature 834P, transparant Super RCA & Kemp power cord Plus
ClearAudio Champion Limited edition, symphony MC, Syncro, BS I2, AQ golden gate, AQ NRG-Z2, Kemp powerstrip plus

MFfan

Quote from: chansig on May  6, 2020, 10:47:53
@MFfan..wat bedoel je met nasleep van de bassen ?

Gr. Hans

Ik mis wat controle alsof de speaker niet meer stabiel staat dus het laag vloeid soms over in de volgende sectie misschien niet zo goed verwoord maar zo voeld het aan (die strips kunnen daarmee te maken hebben daarvoor hadden ze me +- verwittigd)
Musical Fidelity AMS35I, Siltech SPX 800, Avalon Ascendant, Transparent Super SC, EAR Signature 834P, transparant Super RCA & Kemp power cord Plus
ClearAudio Champion Limited edition, symphony MC, Syncro, BS I2, AQ golden gate, AQ NRG-Z2, Kemp powerstrip plus

MFfan

Quote from: ErikmdGH on May  6, 2020, 10:07:49
MFfan,

Zoals je beschrijft draagt de Kemp powerstrip wel bij aan de geluidsverbetering.

Al blijven er dan wel problemen, want, wat zijn nou die woofer strips precies? Er zitten twee woofers in iedere Ascendant. Moeten die er allebei uitgeschroefd worden om een paar nieuwe strips achter de woofer aan te brengen? Of zit het aan de voorkant van de woofers?

Het lijkt me nogal een precieze klus.

IDD

Ik zal eens eeb foto sturen

De woofers moeten los ja de originele strips werden liquide na een paar jaar. (gekend probleem van die serie
Musical Fidelity AMS35I, Siltech SPX 800, Avalon Ascendant, Transparent Super SC, EAR Signature 834P, transparant Super RCA & Kemp power cord Plus
ClearAudio Champion Limited edition, symphony MC, Syncro, BS I2, AQ golden gate, AQ NRG-Z2, Kemp powerstrip plus

chansig

Quote from: MFfan on May  6, 2020, 14:17:52
Ik mis wat controle alsof de speaker niet meer stabiel staat dus het laag vloeid soms over in de volgende sectie misschien niet zo goed verwoord maar zo voeld het aan (die strips kunnen daarmee te maken hebben daarvoor hadden ze me +- verwittigd)

En je ervaring is dat de stroomkabel iets positiefs doet met deze ervaring die je hebt aangaande het laag ?

Als die wooferstrip een bekend issue is, dan pak je dat toch als eerste aan ? Een niet goed (volgens de specs) goed functionerende speakers is volgens mij het laatste wat je rechttrekt met een netsnoer of stekkerblok. In je ervaring kan dat overigens prima zo zijn.

Gr. Hans

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

ErikmdGH

Powerstrip en Wooferstrip, hoe kunnen ze elkaar gevonden hebben zo. 😀

MFfan, bedankt voor dat kopietje van de strips inbouwen. Ik las daarin dat een torq van 20lib/inch**2 nodig is om de speakers vast te zetten. Dat heb ik maar eens even gedaan. Er was wel een aanhaalmoment bij mij nodig. Niet te gek, maar na zoveel jaar gaan schroefjes toch ook wat losser zitten. Resultaat: een stap meer focus. Ik kan dat meteen aanbevelen om te doen. Echt een betere weergave van de speaker. Dank je nogmaals.

Ik kan me wel iets voorstellen dat MFfan nog een momentje wacht met de strips in te bouwen. Er is speciaal gereedschap nodig (9/64 Alan key en torque sleutel met lage nM) om het goed te doen en het is een serieus voorzichtig werkje.

MFfan, heb je ook een fotootje hoe de strips eruit zien?


MFfan

Quote from: ErikmdGH on May  6, 2020, 18:18:57
Powerstrip en Wooferstrip, hoe kunnen ze elkaar gevonden hebben zo. 😀

MFfan, bedankt voor dat kopietje van de strips inbouwen. Ik las daarin dat een torq van 20lib/inch**2 nodig is om de speakers vast te zetten. Dat heb ik maar eens even gedaan. Er was wel een aanhaalmoment bij mij nodig. Niet te gek, maar na zoveel jaar gaan schroefjes toch ook wat losser zitten. Resultaat: een stap meer focus. Ik kan dat meteen aanbevelen om te doen. Echt een betere weergave van de speaker. Dank je nogmaals.

Ik kan me wel iets voorstellen dat MFfan nog een momentje wacht met de strips in te bouwen. Er is speciaal gereedschap nodig (9/64 Alan key en torque sleutel met lage nM) om het goed te doen en het is een serieus voorzichtig werkje.

MFfan, heb je ook een fotootje hoe de strips eruit zien?

Die zal ik je straks opsturen
Musical Fidelity AMS35I, Siltech SPX 800, Avalon Ascendant, Transparent Super SC, EAR Signature 834P, transparant Super RCA & Kemp power cord Plus
ClearAudio Champion Limited edition, symphony MC, Syncro, BS I2, AQ golden gate, AQ NRG-Z2, Kemp powerstrip plus

MFfan

Quote from: ErikmdGH on May  6, 2020, 18:18:57

MFfan, heb je ook een fotootje hoe de strips eruit zien?


hier de foto en effectief heb het wat uitgesteld omdat ik er wat bang voor ben.
Musical Fidelity AMS35I, Siltech SPX 800, Avalon Ascendant, Transparent Super SC, EAR Signature 834P, transparant Super RCA & Kemp power cord Plus
ClearAudio Champion Limited edition, symphony MC, Syncro, BS I2, AQ golden gate, AQ NRG-Z2, Kemp powerstrip plus

ErikmdGH

Quote from: MFfan on May  6, 2020, 21:33:14
hier de foto en effectief heb het wat uitgesteld omdat ik er wat bang voor ben.

Duidelijke foto zo, bedankt voor de genomen moeite. Nu is nog de 'bonus achter de conus' om ze op de juiste plaats te krijgen. Het lijkt me een heel gepruts want de oude demping moet er ook nog uitgehaald worden. En volgens de beschrijving komt de krabber of een plamuurmes daar ook nog aan te pas. Ik snap de weerstand.

Om de basweergave wat strakker te maken, probeer toch de wooferboutjes iets aan te halen, als daar nog wat ruimte voor is. Is het onlangs al een keer gedaan - of ze zitten al vast, niet doen, maar ik merk nu bij mij dat de laagweergave daar ook iets strakker van is geworden. Het was niet slecht maar de basweergave is wel beter zo. Metrische maat past niet op deze boutjes met inbussleutels, maar heel voorzichtig heb ik ze op de juiste spanning gezet met een torq 10 bitje welke er redelijk goed in paste. Uiteraard met handgereedschap vastgezet voor het voorkomen van schade. Wie weet wordt een deel van de weergave problemen zo opgelost.


MFfan

Ik zit echt te overwegen ze bij more music binnen te doen en het te laten doen. Maar dat is wel een 180KM en ze wegen toch wat om weer naar beneden te sleuren. Dus het is wat wikken en wegen

Ik ben vrij zeker dat ik het zou kunnen doen heb het gereedschap wel kleine moment sleutel torks en alles.

Ik denk gewoon dat iemand die het al een paar keer heeft gedaan het veel beter zal doen.

Ook heb ik besloten op aanraden van een aantal hier dit wknd mijn volledige positie van mijn set en luisterplaats een aan te pakken speakers zullen iets verder uit elkaar staan wat meer lucht krijgen en als dat is gebeurd zet ik ze op de spikes.

Had dit eigenlijk nooit gedaan ook omdat ik de dag dat ik ze kocht en voor de volle 110% overtuigd ben geweest ze in die luistersessie ok niet op de spikes stonden

Ik had eerst de eerste versie van de idea's gehoord met 1 woofer maar dit was toch nog iets anders.

En ik vind hem ook mooi al is dat heel persoonlijk mijn ex vond ze spug lelijk. Maar ik zei altijd je mag alles weg gooien hier maar van de hifi de platen en de boxen blijf je af  :tongue2:
Musical Fidelity AMS35I, Siltech SPX 800, Avalon Ascendant, Transparent Super SC, EAR Signature 834P, transparant Super RCA & Kemp power cord Plus
ClearAudio Champion Limited edition, symphony MC, Syncro, BS I2, AQ golden gate, AQ NRG-Z2, Kemp powerstrip plus

ErikmdGH

"Ook heb ik besloten op aanraden van een aantal hier dit wknd mijn volledige positie van mijn set en luisterplaats een aan te pakken speakers zullen iets verder uit elkaar staan wat meer lucht krijgen en als dat is gebeurd zet ik ze op de spikes."

Ik denk dat als je deze stappen uitvoert dat je verbaasd zult zijn over de verbetering:
- met het uit elkaar zetten van de speakers bij Avalon krijg je een groots luisterpodium, doe ook een minimale toe-in;
- op spikes zetten (met kleine muntjes onder de spikes -of- spike schoteltjes van +/- 2 centimeter ronde schijfjes met een klein holletje voor de spike aan de bovenkant) zal weer een grote verbetering geven. Zonder spikes is gewoon foute boel. Zelf heb ik ze met de scherpe punt direct op de vloer wat nog beter werkt;
- ga dan luisteren en als je dan al flabbergasted bent van de verbetering, doe dan nog de boutjes truc en waarschijnlijk leg je daarna de woofer strips voorlopig nog even in de kast, want de verbetering zal groot zijn en het scheelt je voorlopig ook nog even de lange rit naar Groenekan.

Geniet ondertussen ook nog van je powerstrip. 👍 Enjoy!   

MFfan

Quote from: ErikmdGH on May  7, 2020, 17:27:14
"Ook heb ik besloten op aanraden van een aantal hier dit wknd mijn volledige positie van mijn set en luisterplaats een aan te pakken speakers zullen iets verder uit elkaar staan wat meer lucht krijgen en als dat is gebeurd zet ik ze op de spikes."

Ik denk dat als je deze stappen uitvoert dat je verbaasd zult zijn over de verbetering:
- met het uit elkaar zetten van de speakers bij Avalon krijg je een groots luisterpodium, doe ook een minimale toe-in;
- op spikes zetten (met kleine muntjes onder de spikes -of- spike schoteltjes van +/- 2 centimeter ronde schijfjes met een klein holletje voor de spike aan de bovenkant) zal weer een grote verbetering geven. Zonder spikes is gewoon foute boel. Zelf heb ik ze met de scherpe punt direct op de vloer wat nog beter werkt;
- ga dan luisteren en als je dan al flabbergasted bent van de verbetering, doe dan nog de boutjes truc en waarschijnlijk leg je daarna de woofer strips voorlopig nog even in de kast, want de verbetering zal groot zijn en het scheelt je voorlopig ook nog even de lange rit naar Groenekan.


Mag ik vragen aan welke versterkek en bron je Avalons hangen? Je hebt me wel nieuwsgierig gemaakt :-)

Geniet ondertussen ook nog van je powerstrip. 👍 Enjoy!
Musical Fidelity AMS35I, Siltech SPX 800, Avalon Ascendant, Transparent Super SC, EAR Signature 834P, transparant Super RCA & Kemp power cord Plus
ClearAudio Champion Limited edition, symphony MC, Syncro, BS I2, AQ golden gate, AQ NRG-Z2, Kemp powerstrip plus

ErikmdGH

"Mag ik vragen aan welke versterkek en bron je Avalons hangen? Je hebt me wel nieuwsgierig gemaakt :-)"

Goeie vraag:

Mijn draaitafel is een Linn LP12 met Linn MC element, daarbij een Linn ingebouwde riaa versterker.
LP12 heb ik al sinds 1988 en dit is mijn tweede draaitafel.
Sinds een jaar heb ik een Linn Selekt streamer.

Onlangs heb ik toch maar een nieuwe cd speler gekocht, een Moon cd transport.
Doordat deze alleen een digitale output heeft staat deze op de streamer aangesloten. 

Op de Avalons heb ik een Moon geïntegreerde versterker. 

De draaitafel sluit ik afwisselend aan op de streamer of op de voorversterker. Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik het beste vind klinken. Voor ruimte optimalisatie, wat de streamer kan doen, moet dan wel alles op de streamer aangesloten.

Zo je ziet totaal andere spullen.  ;D

MFfan

Zo we zijn nu een weekje verder

alles wat rond geschoven veel geluisterd en de muziek ook zachtjes laten draaien s'nachts (op de nacht teller

Ook heb ik contact genomen met more music om te kijken of we iets kunnen regelen voor de speaker strips.

Het schijven en verplaatsen heeft de ruimte al wat beter weer gegeven al ben ik daar nog niet helemaal uit grootste probleem is dat ik ik nu (ik wit dat al maar niet dat het zo erg was) merk dat mijn vloer erg onegaal is en day ik moeilijk alles recht en stabiel krijg.

Ook al staat alles op marmeren blokken.

Ik moet toegeven dat het nog niet perfect is of toch nog niet helemaal zoals ik wil maar het wordt beter.

Nog altijd wat rommelig in het midden gebied dat wel maar de nasleep in het laag is veel minder al is die er nu nog wel.

Nu had mijn dealer mij afgeraden s'nachts te laten inspelen en gewoon wanneer ik luister. Dit heb ik niet gedaan en ik merkte al kleine verschillen na elke nacht. Dus ik stond op zetten alles af en ging werke en pas bij het thuis komen alles weer aanzetten.

Dit maakt dat ik het niet gewoon werd maar duidelijker kon analyseren elke avond.

1 Mijn volgende stap is de speakers binnen brengen voor die strips en 
2 Een mannier vinden om alles recht en stabiel te krijgen. als jullie een suggestie hebben hoor ik het graag want ik weet het niet meteen. en
3 heb ik besloten naar een betere dac/ streamer te kopen ik heb de volgende geselecteerd  voor auditie Aurender A100 of A10 of Moon D280 mind2 of 380 (Moon zegt zelf in een interview dat de 380 beter is maar de de 280 een betere prijs kwalteits verhouding heeft) en ter vergelijking dacht ik toch ook eens te luisteren naar de Camebridge CXNv2 maar dit is voor een andere treat.

Ook ben ik gaan vergelijken ik heb mijn CD collectie zowel in apple lossless geripped als in flac  hier is eigenlijk weinig of geen verschil te bespeuren  al zijn

Waar ik wel verschil in hoor en ben al is wat gaan neuzen zen is tussen TIDAL en Qobuz  mijn ervaring is dat Qobuz voller en dynamischer klinkt en zit wat meer rust in de muziek is minder vermoeiend. dit was mijn eerste perceptie torn ik vorige week overstapten en dit lijkt ook een tendence te zijn waarom weet ik niet echt. (ook voor een andere tread ) ik denk dus dat ik bij Qobuz zal blijven.

Mijn conclusie het vernieuwde kabel gedeelte geeft absoluut een meer waarden hoop ik dat het nog beter word tuurlijk. Is het een item dat je in acht zou moeten nemen? Volgens mij wel  ja. Moet het zo duur zin nee zeker niet. Ik bedoel ik ergens enkel spijt dat ik niet wat andere alternatieven heb getest die misschien goedkoper waren. Maar op zich weet ik ook dat ik me altijd de vraag zou hebben gesteld of ik het niet is moet doen een deftige strip kopen. Ik denk persoonlijk dat het het laatste is dat je moet aanschaffen voor je set de stroom voorziening; maar zelfs als je daarna een andere versterker of dac koopt zal die er blijven staan altans dat lijkt me toch je koopt het maar 1 keer.

Ps nogmaals suggesties om alles stabiel te kunnen plaatsen zijn meer dan welkom

Roby





Musical Fidelity AMS35I, Siltech SPX 800, Avalon Ascendant, Transparent Super SC, EAR Signature 834P, transparant Super RCA & Kemp power cord Plus
ClearAudio Champion Limited edition, symphony MC, Syncro, BS I2, AQ golden gate, AQ NRG-Z2, Kemp powerstrip plus