Kemp Powerstrip plus

Started by MFfan, May 3, 2020, 10:18:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MFfan

hallo allemaal

Ik zit al een tijdje in deze hobby maar wel nieuw op dit forum.

Ik heb deze volledige tread gelezen en heeft me enigsinds wel wat doen twijfelen of ik de juiste weg in ben aan het gaan

Even om te schetsen dit us men set:

Amplifier: Musical Fidelity AMS35I
Siltech SPX 800 power cable (powering the AMS)
Avalon Ascendant
Transparent Super SC (speaker cables)
Phono stage: EAR Signature Delux
transparant Super RCA (between ams an EAR)
Kemp power cord Plus (Plus powering the ear)
Turn Table: ClearAudio Champion Limited edition (cartridge symphony MC)
Clearaudio Smart Syncro
Bleusound Node I2
audioquest golden gate RCA (audioquest golden gate RCA)

Nu ben ik even van de hobby af gestapt rond 2015/16 eigenlijk weinig tijd om te luisteren het geen de kost niet echt meer verantwoorde in mijn ogen (al heb ik nooit spijt de zouk tocht naar de samen passende elementen was echt leuk en telken ik een LP opzet is het genieten met grote G)

Nu met Lockdown en telewerk wat vaker thuis en meer luister tijd maar wel digitaal terwijl ik werk moeilijk steeds op te staan he.

Dus besloot ik eens die 8j oude squeeze box touch te vervangen wou niet echt weer de dure toer opgaan dus na enkele reviews te hebben gelezen besloot ik de BS node I2 te kopen + ik wou eens mqa van tidel testen en vergelijken met miijn cd's die allemaal op de nas staan (koop ze rip ze en blijven mooi in de kast staan)

En ja hoor begon weer wat te kriebelen of eerder er klopte iets niet naar mijn gehoor en gevoel.  Had een irritant nasleep in mijn bassen en soms klonk het alsof er iets voor hing een doek of zo. Ander waren dan weer zeer goed tot verbluffend (hangt groten deels af van de opname als je naar mijn eerste gevoel polst).

Miste stabiliteit en rust evenals separatie en vooral en ik heraal het die irritante nasleep op de bass.

Dus begon ik wat te denken ik had dit vroeger ook op de lp's herinner me, dit is pas opgelost toen ik een Clear Audio smart syncro ertussen gooide. Basis gezien omdat ik te lui was om de riem te verplaatsen bij 45 of 33 platen. Maar dit was een onverwachte en eigelijk bellangerijker effect van een van mijn goedkoopste upgrades.

Basis gezien is dit eigelijk gewoon een transformator met een lichte filter. Dus dacht ik misschien de stroom van mijn hele set een aanpakken. Al was ik nooit een grote fan en zeer septisch voor dit bepaald item kon ik niet negeren wat de syncro als effect op de boel heeft gehad alles klonk beter helder bass detail overal muzikaal beeld

momenteel is alles aangesloten op zo'n ding van 20€ (in mijn hoofd was het ook dan is men set eindelijk ook wat beschermd)

eerst dacht ik ik koop zo een ding van Dyna Vox met een ok kabel en eentje voor die van de BS dan ben ik +- 300 a 400€ kwijt. Maar daar had ik heel veel goeds van gelezen maar veel slechts zodra je met een iets zwaardere set speelt.

Dus dacht ik ik ga toch eerst is aan Francis vragen (mijn dealer) Die is grote fan van Kemp adviseerde eerst de Power bar probleem was ik heb een snoer van3M nodig en deze wordt niet meer gemaakt (te uur om te maken volgens kemp. ze zouden hem ook gewoon wat duurder kunnen maken als die zo goed is)

Dan paar nachten denken en bellen met Francis dan toch maar besloten om naar de Powerstrip + 8 te gaan voor dan die 200 verschil met de gewone power strip (waarover deze tread eigenlijk spreekt)

Deze is niet echt het zelfde geef ik toe ander materiaal en heeft naast de SNS module ook de QA module

- 8 Earthed power outlets with phase indication
- Attachment power cord: POWER CORD PLUS
- Built-in QA MODULE, connected to the output
- Input connector featuring gold plated contacts
- Output sockets featuring gold plated contacts
- All contacts are treated with DeoxIT and SilClear

Ja ik weet het dit dit is het budget X4. AUW!!! marja 1 ik hoop dat het meteen goed zit, 2 als ik de volledige kost van mijn set bekijk is dit nog geen 3% (als je de kost van alle kabels opteld kom je ongeveer op 10%, nog niet eens maar de theory die ik altijd lees op dit thema zegt me dat het geen slechte berekening is om hier een 10 tal % voor opzij te houden)

Nu ben ik na een andere tread over de power strip van kemp (dus niet de plus met QA module maar enkel de SNS module) erg aan het twijfelen geraakt en weet best dat ik eerst en vooral zelf moet luisteren en dat zal ik ook doen krijg alles dinsdag opgestuurd

wat denken jullie van mijn keuze?

- Powerstrip plus 8 3m kabel
- power cord plus voor de avr390 home cinema die ik ook op de strip wil plaatsen al heeft dit niks met de hifi te maken misschien wordt dit afgeraden)
- audioquest nrg z2 om de stock kabel van de node i 2 te vervangen

Ik weet dat ik de opmerking zal krijgen dat de dac van de I2 niet duegd en dat ik die zou moeten vervangen
In een lter stadium zie ik me dat nog doen of door langs een degelijke dac te gaan (audiolab/ chord qutest/ of full da/ streamer van aurender de A 10 of zo)


PS als dit niet in de tread past wil ik het best in een andere gooien hoor ik ben eigenlijk vooral opzoek naar advies en meningen, ervaringen.
Musical Fidelity AMS35I, Siltech SPX 800, Avalon Ascendant, Transparent Super SC, EAR Signature 834P, transparant Super RCA & Kemp power cord Plus
ClearAudio Champion Limited edition, symphony MC, Syncro, BS I2, AQ golden gate, AQ NRG-Z2, Kemp powerstrip plus

Xander32

Wat is de reden dat je een variant met filtering wil?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vanzomereng

#2
Lastig...

De een hoort wel verschil, de ander niet maar niettemin een goed degelijk stekkerblok voelt wel lekker goed  ;)

Je kunt bij Mijn Hifi (forumsponsor) informeren, deze hebben een mooi degelijk aluminium stekkerblok,
kant-en-klaar of als zelf bouw pakket en goede kabel en zeer betaalbaar

Verder vind ik Supra ook degelijke betaalbare stekkerblokken hebben. (google op Supra Kabel of Supra Cables)
Je kunt dan nog kiezen uit versies met overspanningsbeveiliging.
Met die van Kemp is ook niks mis mee.

Verder kan je nog eens googles op merken zoals Isotek, Audioquest, Inakustik.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

#3
M.b.t. filtering

Sommige zweren bij filtering of hebben hier een goed gevoel bij en bij andere is het een "not-done"
omdat men meent, dat filters de dynamiek nadelig beinvloeden.

Bij vele stekkerblokken met filtering, zit meestal ook wel 1 of enkele ongefilterde inlets, welke bedoeld zijn voor echte stroomvreters,
zoals versterkers.  Veelal is het de dan bedoeling om digitale apparaten of andere kleine stroomverbruikers, op de gefilterde inlets aan te sluiten.

Verder kan je ook losse parallel-filters kopen, die je in je stekkerblok kan steken. (ca. 100 euro/st. van IFI, Kemp, Essentiaal Tools)
Of deze daadwerkelijk helpen.... is een andere discussie   gewoon proberen.

De gedachtengang achter filtering is, vervuiling uit het net tegen, van reeds bestaande vervuilers zoals led-lampen, tl-lampen, koelkasten
en vele andere apparaten met veelal geschakelde voedingen en de overgebleven "schone stroom" een betere weergave zou (moeten) opleveren.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Xander32

Hifi Tuning (.com) heeft degelijke no nonsense stekkerblokken in verschillende uitvoeringen 👍🏻
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Ralf67

#5
Ben zelf afgelopen week van een Dynavox gefilterd stekkerblok naar een

Supra Cables LoRad Netzleiste MK III MD06 EU Switch .

Dat vind ik een aardig verschil geven, met de Spra die duidelijk minder van de dynamiek weghaald.

Deze was rond de €225

chansig

Quote from: MFfan on May  3, 2020, 10:18:23
hallo allemaal



wat denken jullie van mijn keuze?



Ik zeg: Niet doen!!!!!

Een van de redenen is dat mijn ervaring is dat dit soort weinig tot niets toevoegt.

Heb je een foto van het eea want dat vind ik (en we) altijd wel leuk om te zien. Plaatjes zeggen zoveel meer dan woorden.

Gr. Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

MFfan

Mischien wel nij moeten vermelden dat ik de

de power strip plus
een appate power cord  plus (word normaal niet meer apart geleverd
audioquest nrg-Z2

al besteld is en dinsdag wordt geleverd

Nu heb ik in der loop van de jareb een goede relatie met mijn dealer en moest het niet gaan kan ik andere dingen gaan testen maar volgens hem zou er in die prijs klasse niets veel beter zijn. Er is altijd beter maar ook duurder...

ik ben gewoon wat septisch en wat bang het is een bom geld voor een item dat me nooit 100% heeft overtuigd al zweer ik wel by die Syncro dat raad ik iedereen aan sn dat is dan toch eigenlijk een filter.

Ik zal zeker laten weten wat mijn bevindingen zijn volgend weekend ik ben tegelijk Benieuwd wat het allemaal gaat geven ga ik een verschil horen gaat het men bas issue en wat rust brengen ??? en waar naar toe gaan als dat niet het geval is

BTW de ams is een puur class a eb verbruikt zo een 400W continu

Musical Fidelity AMS35I, Siltech SPX 800, Avalon Ascendant, Transparent Super SC, EAR Signature 834P, transparant Super RCA & Kemp power cord Plus
ClearAudio Champion Limited edition, symphony MC, Syncro, BS I2, AQ golden gate, AQ NRG-Z2, Kemp powerstrip plus

chansig

Veel plezier in ieder geval. Wel graag die foto's.  :D

Avalon zijn altijd wel mooie speakers om te zien...tenminste vind ik dan.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

MFfan

bij deze de foto van het geheek van achter staat nog een 1000w B&W sub voor HT

en binnen kort komt een avr 390van Arcam de Denon vervangen dan kan die naar de slaapkamer met een setje LM1 op en de kleine SUB van B&W

Dan is volgens mij het HT gedeelte af

En hifi wel ja af maar.... tja ik wil maar zeggen ik dacht in 2015 dat ik ook niet meer ging sleutelen aan mijn hifi en al zeker niet een duur blok zou kopen ... en ja zie nu

Het enige is nu wel als ik nu iets aanpas kan ik het huidige verkopen dat scheelt toch.

Als je goed kijkt op de foto staat mijn M1Vynl van Musical fidelity nog in men rack daar heb ik dus geupgrade met  de ear en zeker geen spijt van gehad.

Eigenlijk veel van men materiaal dacht ik vaak bij aankoop je bent niet goed wijs en na een tijdje wel ben ik er heel blij mee en heb ik geen spijt.

Nu heb ik de SBT vervangen voor de BS I2 en dit voelt niet aan als een upgrade jammer genoeg het enige dat beter werkt is het streamen van Tidel maar dat gebruik ik niet vaak ik vindt de geripte cd's op mijn nas voor één of andere reden beter klinken...
Musical Fidelity AMS35I, Siltech SPX 800, Avalon Ascendant, Transparent Super SC, EAR Signature 834P, transparant Super RCA & Kemp power cord Plus
ClearAudio Champion Limited edition, symphony MC, Syncro, BS I2, AQ golden gate, AQ NRG-Z2, Kemp powerstrip plus

chansig

Zow..dat is een stapel met spullen/apparatuur. Mijn inziens allemaal van invloed op de weergave. En niet altijd positief.

Gr. Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

MFfan

De Hifi zit wel op een aparte zekering in de kast had het geluk dat dat zo was toen ik hier in trok
Musical Fidelity AMS35I, Siltech SPX 800, Avalon Ascendant, Transparent Super SC, EAR Signature 834P, transparant Super RCA & Kemp power cord Plus
ClearAudio Champion Limited edition, symphony MC, Syncro, BS I2, AQ golden gate, AQ NRG-Z2, Kemp powerstrip plus

MFfan

Quote from: Xander32 on May  3, 2020, 11:44:26
Wat is de reden dat je een variant met filtering wil?

Is vooral uit nieuwschierigheid en ja eigenlijk is het het enige waar ik nog niet mee experimenteerde in mijn HIFI zoektocht
Musical Fidelity AMS35I, Siltech SPX 800, Avalon Ascendant, Transparent Super SC, EAR Signature 834P, transparant Super RCA & Kemp power cord Plus
ClearAudio Champion Limited edition, symphony MC, Syncro, BS I2, AQ golden gate, AQ NRG-Z2, Kemp powerstrip plus

Rob_Dingen

Mijn idee is te beginnen om je speakers goed te positioneren.
En proberen een symmetrische opstelling te maken.
Denk dat daar veel meer te halen is en wat akoestische aanpassingen.

Rob

MFfan

Quote from: Rob_Dingen on May  3, 2020, 17:48:37
Mijn idee is te beginnen om je speakers goed te positioneren.
En proberen een symmetrische opstelling te maken.
Denk dat daar veel meer te halen is en wat akoestische aanpassingen.

Rob

Positionering dat is juist ben er niet echt uit en test regelmatig. Wat de acoustiek betreft dat is een moeilijke ik moest normaal beginnen verbouwen maar met all dat Corona gedoe zal dit wel verplaatst worden naar een latere datum. Ik wil daarmee gewoon zeggen dat op dit ogenblik de akoestiek van de ruimte aanpakken een moelijke opdracht lijkt en vooral dubbel werk.

Maar hier word zeker aandacht aan besteed bij de verbouwing

enig sinds en dat is een groot probleem de vloer trilt enorm en de marmere blok onder mijn set en onder de elementen heeft dit een beetje verholpen maar niet helemaal dit word ook bekeken tijdens de werken.

Maar ik sta open voor alle sugesties, toch is er 1 ding dat ik moelijk begrijp hoe komt het dat ik die stabilitijd en voral controle op het laag ben ben bekomen op de LP's gewoon door die syncro toe te voegen als het energie gedeelte zo weinig uitmaakt  (ik heb dit ook altijd gedacht en nog steeds ergens ) ik snap gewoon niet goed hoe dat komt

Ik bedoel dat speaker kabels anders kunnen klinken lijkt me logisch materiaal is anders afwerking en behadelingen van het materiaal is anders . Mensen geloven erin of niet maar mij lijkt het om die redenen naast het feit dat ik zelf verschillen heb gehoord vrij logisch dat hier klank verschil is.

Musical Fidelity AMS35I, Siltech SPX 800, Avalon Ascendant, Transparent Super SC, EAR Signature 834P, transparant Super RCA & Kemp power cord Plus
ClearAudio Champion Limited edition, symphony MC, Syncro, BS I2, AQ golden gate, AQ NRG-Z2, Kemp powerstrip plus

MFfan

Quote from: VANZOMERENG on May  3, 2020, 11:52:40

Verder kan je nog eens googles op merken zoals Isotek, Audioquest, Inakustik.

Mijn dealer waar ik ondertussen al 10j klant ben heeft al die merken heb het ook allemaal even over gelezen
Maar het is zo een gevoelig topic de ene zegt doen de andere zegt niet is geen bewijs voor.

Als ik eerlijk mag zijn was supra of isotek of de kemp powerbar mijn eerste keuze maar daar ws dan het probleem van die 3M kabel die ik op dit ogenblik absoluut nodig heb
En al deze merken hadden een optie in mijn initieel voorziene budget van +- 500€

Maar mijn dealer zweert bij kemp (prijs/kwaliteit is onklopbaar volgens hem) ik ken hem nu toch al een 10 a tal jaar en het meerendeel van mijn materiaal en dat van mijn vrienden komt van daar

Ik ben misschien wat overmoedig geweest en heb het me makkelijk laten aanpraten want heb uiteindelijk meer als 3X zoveel uit gegeven korting inbegrepen

Nu de vertrouwensrelatie die ik met hem in de loop der jaren heb opgebouwd heeft mijn beslissing zeker beïnvloed maar het is wel de eerste keer dat ik die zelfde keuze zo hard in vraag stel

Anderzijds is het zo dat ik moet toegeven dat het geen hij mij aanraden vaak de juiste keuze voor mij was en de weinige keren dat het me niet beviel heb een alternatief gekregen of gekozen dat wel perfect paste

Ik apprecieer alleszins de raad want zit echt in de knoop ermee ~ I love my music ~ maar heb ik nu iets stom gedaan ben ik er onnodig over gegaan........
Musical Fidelity AMS35I, Siltech SPX 800, Avalon Ascendant, Transparent Super SC, EAR Signature 834P, transparant Super RCA & Kemp power cord Plus
ClearAudio Champion Limited edition, symphony MC, Syncro, BS I2, AQ golden gate, AQ NRG-Z2, Kemp powerstrip plus

Rob_Dingen

Ik blijf bij mijn advies speaker opstelling.
Platen speler een muurbeugel voor kopen als je een houten vloer hebt.
Links dat rek verplaatsen zodat de speakers hetzelfde zien aan de zijkanten.
Als je dat allemaal goed voor elkaar hebt zou ik pas aan kabels en voedingen beginnen.
Als jou akoestiek en opstelling i.c.m de luisterpositie perfect zijn moet het met dropveter kabel ook klinken, als dat niet het geval is gaat de rest niet helpen om het goed te krijgen.
Maar als de bovenstaande variabele wel goed zijn kun je met kabels e.d wel verbeteringen behalen, maar ze gaan mijn inziens nooit een groot probleem oplossen dat zit in de basis.

Rob

ErikmdGH

Zou het de klank van de Ascendants ook vooruit helpen als deze geplaatst worden op de bijbehorende spikes? (tenzij deze er wel onder zitten, maar ik zie ze even niet). Bij het uitzoeken van de beste opstelling worden de spikes niet gebruikt met heen en weer schuiven, tenminste, zo doe ik het. Daarna spikes er onder en het klinkt ineens een stuk beter. Met een plaat eronder, zoals op de foto, weet ik niet wat het effect is, misschien dat dan spikes niet nodig zijn en klinkt het zelfs beter. Ook heb ik geen toe-in zodat ze een groot beeld weergeven en staan ze bij mij flink uit elkaar.

Wat de powerstrip betreft, het maakt zeker verschil. Experimenteren is best goed. Ik heb een 6-pos van Reijsen Elektronica B.V. instrumentatie stekkerblok van aluminium omgebouwd naar star wiring met Belden aders uit de bekende 19364 afgeschermde kabel. Met een SNS plug van Kemp er bij. Met Belden naar de meterkast en een Kemp cylindric fuse. Ik heb nu mijn integrated amp losgekoppeld van het stekkerblok en rechtstreeks in de muur in een dichtbij zijnde wcd geprikt. Het lijkt weer wat beter te worden. Eerst maar eens luisteren een tijdje. Stroomvoorziening doet zeker mee.

Rob_Dingen

Quote from: ErikmdGH on May  4, 2020, 14:09:19
Zou het de klank van de Ascendants ook vooruit helpen als deze geplaatst worden op de bijbehorende spikes? (tenzij deze er wel onder zitten, maar ik zie ze even niet). Bij het uitzoeken van de beste opstelling worden de spikes niet gebruikt met heen en weer schuiven, tenminste, zo doe ik het. Daarna spikes er onder en het klinkt ineens een stuk beter. Met een plaat eronder, zoals op de foto, weet ik niet wat het effect is, misschien dat dan spikes niet nodig zijn en klinkt het zelfs beter. Ook heb ik geen toe-in zodat ze een groot beeld weergeven en staan ze bij mij flink uit elkaar.

Wat de powerstrip betreft, het maakt zeker verschil. Experimenteren is best goed. Ik heb een 6-pos van Reijsen Elektronica B.V. instrumentatie stekkerblok van aluminium omgebouwd naar star wiring met Belden aders uit de bekende 19364 afgeschermde kabel. Met een SNS plug van Kemp er bij. Met Belden naar de meterkast en een Kemp cylindric fuse. Ik heb nu mijn integrated amp losgekoppeld van het stekkerblok en rechtstreeks in de muur in een dichtbij zijnde wcd geprikt. Het lijkt weer wat beter te worden. Eerst maar eens luisteren een tijdje. Stroomvoorziening doet zeker mee.
Klant van Rhapsody?

Rob

ErikmdGH

Quote from: Rob_Dingen on May  4, 2020, 15:35:58
Klant van Rhapsody?

Rob

Leuke suggestie, maar daar snap ik even helemaal niets van. Hoezo?
Ik zie bij Rhapsody geen Avalon. Geen Kemp. Ook geen Linn, want dat zijn mijn bronnen. LP12 en DSM.

Rob_Dingen

Die gebruiken ook de van Reijsen stekkerblok en belden kabel.
En hebben ook altijd Avalon gekocht zodoende kwam ik er op.

Rob

ErikmdGH

Quote from: Rob_Dingen on May  4, 2020, 16:03:08
Die gebruiken ook de van Reijsen stekkerblok en belden kabel.
En hebben ook altijd Avalon gekocht zodoende kwam ik er op.

Rob

Aha, dat wist ik niet, maar nu snap ik 'm. Nou ja, het zou toch kunnen, het is vast wel een goeie dealer. Ik woon ook een beetje te ver uit de buurt. 

Het Van Reijsen stekkerblok is standaard niet zo geschikt voor audio vind ik. Het snoer en blok is goed voor meetinstrumenten vanwege de goeie afscherming en degelijke contacten, maar niet voor audio, vandaar dat ik met Belden aan de slag ben gegaan. Ook intern met de bedrading. Dat was best veel gehannes om de bedrading erin te krijgen maar daarna was het een prima blok voor een redelijke prijs t.o.v. veel duurdere blokken.

Dat ik nu de versterker daar weer uitgeplukt heb en anders van stroom voorzie en dat ik daar een beter resultaat mee krijg komt waarschijnlijk door de directe bedrading zonder afscherming.

Heerlijk dat geknutsel met audio.

MFfan

Quote from: ErikmdGH on May  4, 2020, 16:48:41
Aha, dat wist ik niet, maar nu snap ik 'm. Nou ja, het zou toch kunnen, het is vast wel een goeie dealer. Ik woon ook een beetje te ver uit de buurt. 

Het Van Reijsen stekkerblok is standaard niet zo geschikt voor audio vind ik. Het snoer en blok is goed voor meetinstrumenten vanwege de goeie afscherming en degelijke contacten, maar niet voor audio, vandaar dat ik met Belden aan de slag ben gegaan. Ook intern met de bedrading. Dat was best veel gehannes om de bedrading erin te krijgen maar daarna was het een prima blok voor een redelijke prijs t.o.v. veel duurdere blokken.

Dat ik nu de versterker daar weer uitgeplukt heb en anders van stroom voorzie en dat ik daar een beter resultaat mee krijg komt waarschijnlijk door de directe bedrading zonder afscherming.

Heerlijk dat geknutsel met audio.

Nice one  :)
Musical Fidelity AMS35I, Siltech SPX 800, Avalon Ascendant, Transparent Super SC, EAR Signature 834P, transparant Super RCA & Kemp power cord Plus
ClearAudio Champion Limited edition, symphony MC, Syncro, BS I2, AQ golden gate, AQ NRG-Z2, Kemp powerstrip plus

vanzomereng

#23
Quote from: MFfan on May  3, 2020, 10:18:23
Ik weet dat ik de opmerking zal krijgen dat de dac van de I2 niet duegd en dat ik die zou moeten vervangen

Hallo MF, die Dac van de I2 is een kloteding  :(
Nee hoor geintje  ;D, met de DAC is helemaal niks mis mee, velen zullen er een zware kluif aan hebben, om blind verschillen tussen
diverse Dac's  in uiteenlopende prijsklasse, uit elkaar te houden.

Je versterker is krachtig genoeg om je speakers aan te drijven en > 90% van de te behalen winst, zit het echt in de akoestiek en opstelling,
zoals Rob van Dingen, al eerder opperde.

Heb je een plattegrondje van je luisterruimte met de maten erbij.
Je speakers hebben veel meer "lucht" nodig rondom.
Ik weet niet of je buren een Sint-Bernard hond hebben, zo ja.... dan moet je deze ff lenen en met die hond,
losjes aangelijnd, rondjes proberen te lopen om je speakers, zonder iets aan te raken.

Wat ik niet zie, is je luisterplek (bank/stoel) en hoever deze v/d speakers staan.
Probeer een gelijkbenige driehoek met minimaal 2 meter (liefst 3 meter) per zijde te realiseren en
een luisterplek (bank/stoel) die NIET tegen de achterwand aanstaat maar daar nog een flink stuk van af.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

MFfan

Momenteel zit ik ongeveer 2m40 van mijn boxen en deze staan 1M50 van elkaar. ik zit in het midden. het is wel zo dat als ik de tijd en ze mooi zet iet wat naar buiten draai dit wel een beter gevoel geeft. Maar toch nog het rommelige midden en nasleep bas op veel nummers.

Dit maakt dat ik van het ene nummer kippenvel geniet en het ander gar rillen van frustratie . De spikes staan er nog niet onder omdat je dan moeilijk kunt gaan schuiven. Toen ik heb besloten dez speakers te kopen stonden ze er ook niet onder in de winkel ze waren ze kwijt  :sarcasm: heb nog moeten lobbien vor dat ze die zouden gratis bestellen voor me.

Ik heb ondertussen nieuwe woofer strips ontvangen van More Music deze ga ik deze weekend proberen te vervangen. Ik ben alleen een beetje bang de operratie te ondernemen al zei Olaf (technieker van more music de Avalon importateur)de technieker dat het niet zo moeilijk is  en een handleiding erbij heeft gegeven.

Ik zeg vaak momenteel omdat ik echt een luisterhoek wil creeeren bij de verbouwingen een L met tv ht kant en Hifi kant  en coresponderende zitplaatsen. maar dit is verschoven naar lente 2022 impv 2021 en ik zie me niet zo lang wachten om het iet wat acceptabeler te maken naar mijn gevoel wel te verstaan. Want iedereen die langs komt vind het verbluffend. Ik heb heb dan steeds ik heb veel beter gehoord uit mijn set.....

De wachttijd zo mooi mogelijk maken is dus het doel.

Morgen krijg ik de Kemp binnen en stroom kabels en je de vraag blijft was het slim om voor dit onderdeel van mijn set zo over  het gedachte budget te gaan ... Om eerlijk te zijn denk ik dat ik hier pas een eerlijk oordeel zal kunnen hebben na een paar weken of een maand.

Ergen wist ik ook dat het het enige onderdeel is dat ik nog niet onder handen nam en dat ik dit zowiezo van plan was vroeg of laat (al had ik wel al degelijke kabels voor alles aangeschaft met de siltech en zo...). Al vind ik de zoektocht en het testen bijzonder leuk en intrigrerent
Die twijfel momenten hebben mij wel een beetje afstand doen nemen van de hobby

Door de situatie is ook zo dat het de eerste keer is dat ik zo een item koop zonder eerst uitbundig thuis te kunnen testen met de verschillende mogelijkheden en producten (dankje corona zeker...) Dat helpt me dus niet mijn overtuiging om deze stap te zetten

Wat betreft de muurbeugel ik heb nog eentje liggen van solid steel doos is nooit geopend dus ligt hier niew al een paar jaar (was toch ook een 500€). Want uiteindelijk niet nodig gehad de granite steen onder de rack doet zijn werk.

Morge stuur ik zeker een foto van de kemp ;-)




Musical Fidelity AMS35I, Siltech SPX 800, Avalon Ascendant, Transparent Super SC, EAR Signature 834P, transparant Super RCA & Kemp power cord Plus
ClearAudio Champion Limited edition, symphony MC, Syncro, BS I2, AQ golden gate, AQ NRG-Z2, Kemp powerstrip plus