Word dit de toekomst van de bioscoop?

Started by morca, May 2, 2020, 00:17:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pameijer

Tsjonge zeg. Snappen de meesten hier dan niet meer wat de charme van een avondje bios is? Met je vriendin, er heen gaan, drankje + snack, stoeltje uitzoeken, toch echt een groter beeld dan thuis, mensen kijken.

Is toch niet te vergelijken met thuis een beamer aanslingeren? En dat bedoel ik niet dat het beter of slechter is, maar gewoon niet te vergelijken. Gelukkig gaan er steeds meer mensen naar de bios, Corona ff niet meegerekend.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

MaxxMark

Eens! Ik geniet heel erg veel van mn HT, maar ga toch ook graag met vrienden op een zondag naar Antwerpen 2 of 3 films te kijken!
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

home@the movies

#27
Quote from: pameijer on May  4, 2020, 21:00:01
Tsjonge zeg. Snappen de meesten hier dan niet meer wat de charme van een avondje bios is? Met je vriendin, er heen gaan, drankje + snack, stoeltje uitzoeken, toch echt een groter beeld dan thuis, mensen kijken.

Is toch niet te vergelijken met thuis een beamer aanslingeren? En dat bedoel ik niet dat het beter of slechter is, maar gewoon niet te vergelijken. Gelukkig gaan er steeds meer mensen naar de bios, Corona ff niet meegerekend.

Die charme is (was) wat mij als kind verliefd deed worden op dit medium, jammer maar helaas is (voor mij en vele anderen) die charme compleet verloren gegaan in pure platte commercie waar vaak dan ook nog eens de kwaliteit van wat aangeboden wordt ondermaats is.

En dat "gewoon een beamer aanslingeren" is voor vele van ons helemaal niet zo, integendeel, die charme waar je over spreekt kan je ook samen thuis beleven, met je familie of vrienden genieten van een hapje, drankje en daarna filmpje enz.
Ik heb helemaal niets tegen sociaal zijn en een avondje uit gaan hoor, begrijp me niet verkeerd, alleen is het naar de bioscoop gaan bij mij al heel erg lang uit dat lijstje geschrapt vanwege absoluut geen charme meer.
Eerder een hoop gedoe, duur, mensen die zich totaal niet gedragen, ondermaatse kwaliteit, tja, enkel voor heel speciale zaken zoals Een Imax of Dolby vertoning maak ik nog wel eens een verplaatsing.

J.A.F._Doorhof

Alles heeft charmes en verdwijnt
Gladiatoren waren ook ooit helemaal in.
Nu is dat wat moeilijker naar de woonkamer te halen hoewel een lockdown in bepaalde huwelijken ......:)

Ervaring van een film vind ik thuis beter dan in de bios. Geen kwakende mensen of gekraak. Goede stoelen en ik kan het volume regelen (vaak veel te hard in de bios) daarnaast is het beeld thuis groter qua gezichtsveld dan in de meeste bioscopen.

Ik ben best gek om de bios om er met vrienden heen te gaan maar op dit moment is dat gevoel het me niet waard TOV de risico's.

Nu ben ik wel eerlijk. We gingen misschien 5-6x per jaar naar de bioscoop.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

theshadow

Ik ging 1 a 2 x per maand met mijn gezin naar de bioscoop ondanks dat ik thuis ook een ht kamer heb. Mijn kinderen kunnen niet wachten tot ze weer naar de bioscoop kunnen. Ik denk dat een hele grote groep hierop zit te wachten ook al zou je dezelfde film thuis kunnen kijken. Naar de bioscoop gaan is voor vele een dagje/avondje uit. Thuis voor de buis hangen is toch echt een andere ervaring.

Waar zijn jullie geweest de eerste paar dates met je nieuwe vriendin/vriend.

Het "doom" denken wat ik af en toe lees is niet hoopvol. Tuurlijk gaan er dingen veranderen. Maar een 1,5 meter maatschappij is tijdelijk. Vroeg of laat (wellicht met het komen van het vaccin of groeps uminiteit) gaat dit geleidelijk veranderen. Handhaven hierop gaat ook op termijn niet meer lukken.

J.A.F._Doorhof

Heb je thuis een projector ?
Een grote tv is heel anders als een projector kan ik je zeggen ;)

Mensen die hier een demo in ons eigen ht hebben meegemaakt zeggen bijna allemaal unaniem dat het beter is dan welke bios ze ook geweest zijn uitgezonderd IMAX in een goede zaal .

Formaat is kleiner natuurlijk maar de afstand tussen kijker en scherm ook. Daarnaast zie ik thuis veel meer detail als in de bios en is het geluid ook een stuk fijner. Meer plaatsing en een stuk minder hard.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Fox

Dit is overigens een onverwachte reactie op het Corona  :-X

Blu-ray Player And DVD Sales Jump In Pandemic

Sales of DVD and Blu-Ray players were both up 27% in unit sales for the week ended April 18 compared to the same week last year, according to data from the NPD Group.

"Sales are up as consumers stay at home and look for multiple forms of entertainment," said NPD analyst Stephen Baker. "These include DVDs and Blu-ray discs to entertain children while their parents are working, backup access devices if Internet access is challenged by streaming, or simply the consumers' realization that they may need a physical disc player as an alternative to streaming and either they didn't already have one or the one they do have needs an upgrade."

Meanwhile, streaming player sales jumped 42%.

Overall, NPD tracked U.S. Consumer Tech sales increased 23% year-over-year (29% week-over-week) during the week ending April 18 to nearly $1.8 billion. This topped the 21% increase tracked during the week ending March 21 sales spike.
"We saw broad-based increases across almost all categories, unlike in March, when the work-from-home categories dominated," Baker said.

theshadow

#32
Ja, ik heb een projector in mijn ht kamer. En ja, het geluid en beeld in mijn kamer is beter dan in de bioscoop. En nee, een film kijken in mijn ht kamer is niet een dagje/avondje uit.

Ht zoals wij er naar kijken is een hobby. Dat is wat anders als een dagje/avondje weg.

VlisChris

Ik ga erg weinig naar de bios. Maar wanneer ik ga is dat een hele bewuste keuze.

Dat zou ik niet willen missen. Dat ik een erg goede bios op 5 minuten wandelen hier vandaan heb maakt daarbij niks uit.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

HarrieA

Ik vind naar de bios gaan nog steeds een "uitje".

Wij hebben dan ook een unlimited pas van Pathé.
Zeker 1x per week naar de bios.

We pakken dan wel films tussen 18.00 en 19.00 uur, dan is het erg rustig. Heel af en toe zitten we met z'n tweeen, vaak met max 4-6 andere. Heerlijk.

In Helmond vind ik de Pathé best een fijne bioscoop, niet zo groot en fijne stoelen. Helaas lopen ze achter met het Atmos geluid. Ze vallen onder de pet can Eindhoven en daar gaat het meeste budget naar toe.

Daar hebben ze wel Atmos en cinema, maar geen fijne stoelen, en te groot van opzet.

Bij een Atmos film, zoals Star Wars of de komende Top Gun pak ik de Vue Cinema in Eindhoven.

Ja ik heb een beamer met een 120" scherm, maar toch zou ik de bios missen als dat komt te vervallen.

Ik ben reuze benieuwd hoe ze met de 1,5 meter kunnen overleven, ik denk niet!

Erik

#35
Quote from: J.A.F._Doorhof on May  2, 2020, 10:21:11
Waarom zou je 100.00 uitgeven voor een film in een bioscoop met 2 man (brandstof, parkeren, kaartje, eten, drinken) als je voor 4.99 de HDR versie kan downloaden/streamen en thuis kan bekijken

Euh ik pak gewoon de fiets en voor 28 euro kan ik maand lang onbeperkt alle films kijken. Eten drinken in de bios doen we niet aan gezien de prijzen.
Scherm van 100 meter is toch wat anders dan mijn tv thuis

Ben overigens gestopt vanwege het te harde geluid in bios, oren piepten te vaak na bezoek. Dat mag echt wel zachter.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

luuk123456

Ik kan me (gelukkig) ook hier thuis ontzettend verheugen om een film te gaan kijken.
Van tevoren een lekkere Port uitzoeken, nootjes halen bij de notenwinkel etc.

Ik moet er eerlijk bij zeggen dat ik het niet zo heb op (groepen) mensen en wanneer een film net uit is staat er negen van de tien keer `n flinke rij.
Voor mij geldt dan; hoe meer mensen hoe ongemakkelijker/zenuwachtiger ik ben.
Er zijn zelfs films waar ik me helemaal niets meer van kan herinneren :mellow:
Het is in dat geval wel `n luxe om deze thuis nog eens te kunnen bekijken ;D
JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

home@the movies

QuoteScherm van 100 meter is toch wat anders dan mijn tv thuis

Dat is wel een joekel van een scherm dan hé ;-) ik denk dat je iets te optimistische afmetingen aanhoud  ;D

Raphie

Ik kijk de laatste tijd veel met BT B&W headphones, gaat voor films eigenlijk ook wel super, veel meer in de film gezogen en surround bubble is perfect.
JBL PRX Power!

home@the movies

Quote from: Raphie on May  5, 2020, 21:34:16
Ik kijk de laatste tijd veel met BT B&W headphones, gaat voor films eigenlijk ook wel super, veel meer in de film gezogen en surround bubble is perfect.

Wacht tot je dit hebt gehoord https://eu.jvc.com/specials/2020/exofield/ binnenkort bij ons in demo te beluisteren.



home@the movies

Quote from: morca on May  5, 2020, 22:02:35
Buttkicker erbij en klaar is je bioscoopsound  ;D

Ook die hebben we in demo  ;) maar terug on topic  ;D

DustinV

De nieuwste Tom Hanks film zal niet gaan draaien in de bioscopen. Film is verkocht aan Apple. Als dit succesvol is zal dat een van de nagels in de kist zijn voor bioscopen. Het draait uiteindelijk toch om geld, dus als er zo meer verdiend word door filmstudio's dan denk ik dat de bioscopen pech hebben.


skyfox

Iedereen wil nu een graantje meepikken op streaming gebied, maar dat komt tzt ook weer deels bij elkaar. Er zullen uiteindelijk een stuk of drie grote streamingdiensten overblijven, is mijn verwachting.

Het spreiden is enerzijds irritant, anderzijds houdt het de prijzen in bedwang. Zelf vind ik het wel prima zo. Met Netflix en Amazon verveel ik me nooit, af en toe kijk ik met een vriend mee voor Disney+, maar dat is eigenlijk al teveel. Ik geniet heel erg van goede series en films, maar de buitenwereld wil ik ook voldoende aandacht geven.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

J.A.F._Doorhof

Netflix en Amazon zijn fantastisch
Apple TV vind ik persoonlijk enorm achter lopen, we hebben jaar gratis maar tot nu toe eigenlijk niets gekeken omdat het alleen op Apple TV's werkt en ik geen zin heb om die aan te schaffen en de projector heeft het niet ingebouwd, en met een HDMI kabel gaan werken.... kijk wel Netflix :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Fox

Study Shows 70% of Consumers Would Rather Watch New Movies at Home (EXCLUSIVE)
A new consumer survey reveals deepening dread over public venues — and some surprising changes in popular taste.

For weeks now, as COVID-19 restrictions across the country begin to ease (or, in some cases, even where they haven't), national and local news outlets have relentlessly reported on a seeming torrent of people streaming into public spaces. The coverage points to a common sense understanding: Spending two months sheltering in place with little-to-no human contact has produced an overpowering need for people to gather together outside their homes.
According to an exclusive new study, however, that media coverage belies a deeper truth: Anxiety over health and safety in public spaces still greatly outweighs the desire to leave home, and that disparity has only gotten larger as the pandemic has unfolded. The results — from a survey of roughly 1,000 people in mid-May by sports and events analytics firm Performance Research, in partnership with Full Circle Research Co. — point to just how steep a climb the entertainment industry has in front of it to win back public perception that it's safe to attend, and spend money on, public events again.

Take this answer to the question of whether respondents would rather see a first-run feature as a digital rental at home or in a movie theater, if both were available today: A whopping 70% say they are more likely to watch from their couch, while just 13% say they are more likely to watch at a local cinema (with 17% not sure).

https://variety.com/2020/film/news/new-movies-better-at-home-than-in-theaters-performance-research-1234611208/

Tja, ik vind af-en-toe een filmpje in de bios fantastisch, maar stoor me ook erg aan het gedrag van de bioscoopganger.
En niet zo zeer een het vreten en zuipen, maar constant het checken van de telefoon en praten of direct commentaar op de film te geven een de ander te vertellen wat er gebeurt als een soort vioce-over voor blinde en slechtziende... Je weet wel dat infantiele gedrag wat ouders ook tegen kinderen hebben "he kijk daar staat een koe, zie die koe ook"   :devil:

Op dat moment is je plek thuis op de bank wel heel chil  :inlove:

ReRichard

#47
Zolang de bioscopen in Tilburg van het kaliber zijn zoals ze de laatste jaren zijn geweest zul je mij er niet meer vinden. Mening beamer en geluidset doet het beter als de bioscoop ervaring hier.

En dat zeg ik na jarenlang pathe kaarthouder te zijn geweest met mijn vriendin (+-4 jaar). Daar komt bij dat menig Nederlander een behoorlijke aso is en ik heb al helemaal geen zin meer om iemand aan te moeten spreken of hij alsjeblieft eens wat zachter wil praten.
Front: Monitor Audio Gold 200 5G - Rears: Monitor Audio Gold 100 5G - Center: Monitor Audio Gold C350 - Sub: Arendal 1.5 - Atmos: Q acoustic Qi65s  - Anthem MRX1120 - Panasonic UHD - Nvidia Shield - JVC DLA-N5 - Projecta homescreen deluxe


reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"