Word dit de toekomst van de bioscoop?

Started by morca, May 2, 2020, 00:17:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


Jack_D

#1
Welnee, das nu even een succes omdat niemand meer naar de bios kan. Als de corona ellende voorbij is gaan we gewoon weer naar de bios als vanouds met films als vanouds











DustinV

Quote from: Jack_D on May  2, 2020, 01:10:17
Welnee, das nu even een succes omdat niemand meer naar de bios kan. Als de corona ellende voorbij is gaan we gewoon weer naar de bios als vanouds met films als vanouds

De film maatschappijen merken nu dat er veel meer te verdienen valt. Ik denk dat het wellicht gedaan is met de bios. Het draait uiteindelijk om geld. Zeker als dit langer duurt. Het dreigen wat de bioscoop ketens nu doen zal ze niet helpen vrees ik.

J.A.F._Doorhof

Bios is onmogelijk in een 1.5 mtr maatschappij, en dat is toch vrees ik waar we nog lang mee zitten.
daarnaast moet je je afvragen of mensen wel naar de bioscoop gaan, een kleine groep zeker (die hebben overal maling aan) maar ik vrees persoonlijk dat een hele grote groep de komende jaren concerten en bioscopen gaan mijden. Waarom risico's nemen als het niet nodig is.

Alles waar rijen stoelen staan kan niet werken zoals we het nu gewend zijn.

Denk je maar in, als je naar de WC moet, dan moet je langs mensen, officieel moet je altijd 1.5 mtr afstand houden, dus je gaat stoelen krijgen die helemaal los staan in een eigen cirkel van 1.5 mtr. En zelfs dan heb je het gevaar dat als iemand hoest of ziek is het door de lucht circulatie gewoon verspreidt word door het gebouw, en na elke film zullen alle stoelen etc. chemisch gereinigd moeten worden, als je dan weet dat de bios op dit moment al amper winst maakt en je gaat dan het aantal stoelen terug brengen dan kan dit vaak nog wel, aangezien zalen amper vol zitten maar het volledig reinigen van een zaal zal enorm prijzig worden elke keer.

De bios zal misschien wel een van die sectoren zijn die er aan onder door gaan, maar gelukkig hebben we thuis allerhande opties tegenwoordig.
Waarom zou je 100.00 uitgeven voor een film in een bioscoop met 2 man (brandstof, parkeren, kaartje, eten, drinken) als je voor 4.99 de HDR versie kan downloaden/streamen en thuis kan bekijken.

Nu is het nog de beleving natuurlijk maar ben bang dat na Corona dat soort belevingen voor veel mensen gewoon het risico niet waard is.
Erg jammer, maar de Bios zie ik wel flinke tikken krijgen, vooral de kleintjes.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Fox

#4
Deze discussie is al eens eerder gevoerd tegen Disney.
Disney kreeg ook een dreiging met een boycot omdat Disney vond dat  de bioscopen te veel van de opbrengst kregen.
En daarom de films snel na de release op video wild uitbrengen.
https://www.trouw.nl/nieuws/bioscopen-boycotten-nieuwste-disney-film~befe3c70/?referer=https%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F

Dit is dus weer z'n discussie van wie de gerooste heeft, maar nu heel gevaarlijk voor de bios, want er zijn nu veel meer alternatieven dan DVD.
De teken voor de fysieke media zijn er al tov digital, dus kan de bios volgen, want naar de bios gaan is in verhouding vrij kostbaar.
En vooral de jeugd geeft niet om kwaliteit of beleving, maar alleen om kwantiteit en vinden een film kijken op een 4,7" schermje al cool  :withstupid:

Jack_D

Er zijn dus mensen die denken dat de 1.5 meter economie voor altijd is, of interpreteer ik nu het een en ander fout..........?
dan gaat een bios inderdaad niet werken, nee

Maar voor de corona ellende ging het super goed met de bioscoop branche, en ik ga gewoon weer naar de bios als de corona ellende gezakt. But that is just me....... :D

chansig

Tuurlijk kan een bios ook met 1,5 meter afstand gaan werken. Kwestie van de juiste stoelen weghalen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

home@the movies

#7
Quote from: chansig on May  2, 2020, 14:18:31
Tuurlijk kan een bios ook met 1,5 meter afstand gaan werken. Kwestie van de juiste stoelen weghalen.

Gr. Hans

En dus maar de helft van het aantal betalende zitjes in een zaal, dus prijzen per ticket de hoogte in.

Ik ben het absoluut met Frank eens dat de bioscoop harde tijden tegemoet gaat, en dat het zelfs erg snel zou kunnen gaan.

chansig

Yep...bios is overigens geen uitzondering op de moeilijke tijd die ze tegemoet gaan. Maar beetje Captain Duh.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

home@the movies

Quote from: Jack_D on May  2, 2020, 13:50:10
Er zijn dus mensen die denken dat de 1.5 meter economie voor altijd is, of interpreteer ik nu het een en ander fout..........?
dan gaat een bios inderdaad niet werken, nee

Maar voor de corona ellende ging het super goed met de bioscoop branche, en ik ga gewoon weer naar de bios als de corona ellende gezakt. But that is just me....... :D

Ik vrees dat we zeer zeker meer en meer rekening zullen moeten houden met "afstandsmaatregelen" dat is geen doemdenken maar gewoon realiteit denk ik. Als deze epidemie voorbij is zullen er ongetwijfeld nog volgen, ook al vinden we een vaccin, er zal altijd wel één of andere mutatie of ander virus de kop op steken.

Het zal daarom niet altijd deze proporties aannemen en juist daarom denk ik dat de maatregelen van social distancing in meer of mindere mate iets zal zijn waar altijd rekening mee zal worden gehouden. Al was het maar om extreme toestanden zoals nu trachten te vermijden.

Tabcam

Quote from: home@the movies on May  2, 2020, 16:22:49
Ik vrees dat we zeer zeker meer en meer rekening zullen moeten houden met "afstandsmaatregelen" dat is geen doemdenken maar gewoon realiteit denk ik. Als deze epidemie voorbij is zullen er ongetwijfeld nog volgen, ook al vinden we een vaccin, er zal altijd wel één of andere mutatie of ander virus de kop op steken.

Het zal daarom niet altijd deze proporties aannemen en juist daarom denk ik dat de maatregelen van social distancing in meer of mindere mate iets zal zijn waar altijd rekening mee zal worden gehouden. Al was het maar om extreme toestanden zoals nu trachten te vermijden.
We hebben het 100 jaar niet hoeven doen. Waarom dan vanaf nu wel? En zaken slijten snel als het minder urgent lijkt. Mensen houden zich nu al veel minder aan de 1.5m regel.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Lucky.L

Quote from: home@the movies on May  2, 2020, 16:17:13
En dus maar de helft van het aantal betalende zitjes in een zaal, dus prijzen per ticket de hoogte in.

De helft ? Daar gaan ze bij lange na niet aan komen. Ik denk dat je praat over max 25% .
En als ze dan de prijs X2 of 3 willen gaan doen is het ook snel klaar denk ik.
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

home@the movies

#12
Quote from: TabCam on May  2, 2020, 19:43:23
We hebben het 100 jaar niet hoeven doen. Waarom dan vanaf nu wel? En zaken slijten snel als het minder urgent lijkt. Mensen houden zich nu al veel minder aan de 1.5m regel.

Om te beginnen al omdat 100 jaar geleden het er in de wereld helemaal anders aantoe ging, en we voor de meeste besmettelijke ziekten een bescherming hadden.
De wereld is de afgelopen 100 jaar figuurlijk zoveel kleiner geworden, mensen reizen de wereld rond alsof ze een taxi of bus nemen (ook ik doe dat, al is het ook vaak om te werken)
Je kan onmogelijk een vergelijking maken met hoe het er 100 jaar geleden aantoe ging, dat dit er zat aan te komen was al veel langer voorspeld door de meeste virologen, het was alleen wachten op waneer.
En dat het er opnieuw zit aan te komen, in dezelfde of andere vorm, is ook zo goed als zeker, daarom is het (voor mij althans) duidelijk dat we ons anders zullen moeten gaan gedragen, just my two cents.

En het is niet omdat mensen zich nu al niet meer an de regels houden dat dit ook een goede zaak is hé, we zullen zien wat de toekomst brengt.

MaxxMark

In een van de (vaak interessante) NOS video's kwamen bioscopen en theaters aan bod met betrekking tot de Coronacrisis. Ook met name over hoe ze evt weer op zouden moeten starten. Daar kwam ook al naar voren dat als je om de stoel één vrij laat en om de rij een rij leeg laat, je inderdaad een groot aantal stoelen kwijtraakt.

Wat daar wel bij werd gezegd is dat de overheid er alles aan wil doen om de boel weer enigszins op gang te krijgen. Dat ze snappen dat je daarmee waarschijnlijk niet (of nooit) je kosten er uit kunt halen en weer winstgevend wordt. Maar het gaat ze er om dat er weer "iets" gaat gebeuren. De vaste lasten zullen bioscopen toch wel houden (tenzij ze kopje onder gaan). Maar de variabele kosten zouden wel lager liggen, dus zou er gekeken worden of ze kunnen zorgen dat tegen die tijd zulke locaties wél open kunnen gaan, al is het maar met gereduceerde capaciteit, om zo in ieder geval een stap te kunnen nemen en te zorgen dat de benodigde staatsteun ietsje omlaag kan.

Dat gezegd hebbende was dat filmpje al een paar weken oud, en er gebeurt de laatste tijd erg veel in korte tijd :D
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

J.A.F._Doorhof

De vraag is dan gaan mensen erheen ?
Ik ben op dit moment niet zo happig op events of andere plekken waar veel mensen zijn.

En om en om een stoel werkt niet
Als iemand naar de wc moet of wat anders wil waardoor hij/zij eruit moet dan is er geen mogelijkheid om 1.5 mtr afstand te houden. Of je moet dus stoelen in een kring van 3 mtr zetten (1.5 mtr aan alle kanten)

En dan nog zit je met reinigen en luchtdeeltjes.
Het zal moeilijk worden ;(
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Raphie

#15
Ik denk dat het wel naar VOD gaat, bioscopen hebben al langer problemen en één dag in de week, één zaal 80% gevuld is geen business model.
Voor de publishers is met VOD de addressable market oneindig veel groter en de overhead oneindig veel lager.
Emotie heeft daar niks mee van doen, kijk naar van LP naar CD naar streaming. Natuurlijk is er nog een fringe market voor LP's. Maar dit is marginaal t.o.v. Van streaming revenues,

E.e.a. kan natuurlijk gezien worden als "schokkend" maar is eigenlijk nauwelijks nieuws te noemen toch?

Je hoeft echt niet meer samen ergens in een zaaltje te zitten om gecontroleerd een film te bekijken, door digitalisatie kan dan ook allemaal prima thuis.
JBL PRX Power!

J.A.F._Doorhof

Exact.
goede tijden voor Home Theater dus.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

pameijer

Quote from: Raphie on May  4, 2020, 09:49:36
Ik denk dat het wel naar VOD gaat, bioscopen hebben al langer problemen en één dag in de week, één zaal 80% gevuld is geen business model.


Met bioscopen gaat het juist ontzettend goed de afgelopen jaren! Kijk maar 'ns naar de bezoekersaantallen, omzet, uitbreiding enz.
Wij op dit forum net een thuisbioscoop zijn toch echt een hele kleine minderheid. Veel mensen denken al dat ze thuis Dolby Atmos hebben omdat dat op hun soundbar staat...
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Raphie

Quote from: pameijer on May  4, 2020, 12:46:24
Met bioscopen gaat het juist ontzettend goed de afgelopen jaren! Kijk maar 'ns naar de bezoekersaantallen, omzet, uitbreiding enz.
Wij op dit forum net een thuisbioscoop zijn toch echt een hele kleine minderheid. Veel mensen denken al dat ze thuis Dolby Atmos hebben omdat dat op hun soundbar staat...
99.9999999999% zal graag 20€ betalen voor het HELE GEZIN, om het thuis op hun 65" samsung LCD te bekijken, diezelfde mensen gaan geen €80 uitgeven om in het centrum van een stad tussen een stelletje loopse opgefokte pubers te zitten.
JBL PRX Power!

pameijer

Quote from: Raphie on May  4, 2020, 13:32:59
99.9999999999% zal graag 20€ betalen voor het HELE GEZIN, om het thuis op hun 65" samsung LCD te bekijken, diezelfde mensen gaan geen €80 uitgeven om in het centrum van een stad tussen een stelletje loopse opgefokte pubers te zitten.
Welles  :P
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

DustinV

Zoals ik aangaf dicteert geld alles. Ze zien nu dat ze veel meer geld overhouden als ze het digitaal aanbieden. De helft verdwijnt nu naar anderen.

home@the movies


home@the movies

Quote from: Raphie on May  4, 2020, 13:32:59
99.9999999999% zal graag 20€ betalen voor het HELE GEZIN, om het thuis op hun 65" samsung LCD te bekijken, diezelfde mensen gaan geen €80 uitgeven om in het centrum van een stad tussen een stelletje loopse opgefokte pubers te zitten.

Mee eens, tijden veranderen.

home@the movies


morca

Ik denk zelfs dat de bios verdwijnt uiteindelijk.
Zoveel meer geld verdient hierdoor .
Dat gaat echt niet stoppen imo.

Wat werner zegt. Goed voor de ht dealers  ;D