mediaplayer dd5.1 dts

Started by The Foundation, May 1, 2020, 18:19:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

The Foundation

hallo

ik ben op zoek om met de pc surround naar mijn suround versterker te sturen.
ik denk aan een usb naar optical unit , maar deze moet 5.1 ondersteunen.
welke produkten zijn daarvoor in aanmerking ?



bijkomende vraag
qua mediaplayer heb ik een popcornhour en ook een sonos connect.

ik zoek ook iets die high end mp3 kan spelen  .

ik deed al tests  met rasperrypi , met volumio , runeaudio , picoreplayer , musicbox , maar dat werkt toch beduidend slechter dan een sonos.
sonos wil ik als merk liever buiten gooien omdat dit merk je opzadelt met bricked hardware omdat sonos eventjes beslist dat je moet updaten of ze willen het niet ondersteunen.



Jack_D

Als je een desktop pc hebt kun je eenvoudig een geluidsinsteekkaart erbij pluggen(als je nog sloten vrij hebt). Ik heb op mijn desktop pc op deze manier naast 5.1 analoog uit ook optisch uit. werkt op zich prima maar meerkanaals hd geluid word wel terug gebracht tot standaard 5.1 DTS of Dolby Digital via optisch(mmar dat is nu eenmaal wat je door optisch heen kan sturen). En van de analoog uitgangen op die goedkope geluidskaartjes moet je niet te veel verwachten. Prijzen beginnen rond de €30,- (maar een wat duurdere/betere is aan te bevelen)

Quote from: The Foundation on May  1, 2020, 18:19:01
hallo

ik ben op zoek om met de pc surround naar mijn suround versterker te sturen.
ik denk aan een usb naar optical unit , maar deze moet 5.1 ondersteunen.
welke produkten zijn daarvoor in aanmerking ?



bijkomende vraag
qua mediaplayer heb ik een popcornhour en ook een sonos connect.

ik zoek ook iets die high end mp3 kan spelen  .

ik deed al tests  met rasperrypi , met volumio , runeaudio , picoreplayer , musicbox , maar dat werkt toch beduidend slechter dan een sonos.
sonos wil ik als merk liever buiten gooien omdat dit merk je opzadelt met bricked hardware omdat sonos eventjes beslist dat je moet updaten of ze willen het niet ondersteunen.