Yippie

Author Topic: Eidolon kloon maar met een beetje van mezelf.  (Read 4568 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline dre73

Re: Eidolon kloon maar met een beetje van mezelf.
« Reply #25 on: May 17, 2020, 14:05:16 »
Volgende keer maar eens meenemen in de bouw. ^^
Classe cp-45,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers .

Offline Rob_Dingen

« Reply #26 on: May 17, 2020, 14:47:56 »

Hoi Rob,
mooi project!
je had wat ervaring met de lastige thiel jongens te filteren..... ;D
maar het vleugje van jezelf , zit dat in de kast of het filter?
waarom heb je gekozen voor deze woofer en niet voor de keramische ? ( zoals Marc en Eric ).
verder zie ik dat je plafond toch weer akoustisch met iets hebt behangen, ik meen me te herinneren dat je destijds dat weer verwijdert had.

groet, Ruud

Het filter is van mezelf ik weet niet wat Avalon gebruikt.
De woofer is een maat groter als Marc gebruikt en zoals ik al zij is het bij de Eidolon ook dezelfde woofer.
Ik weet nog dat Marc van een 2.5 naar een 3weg filter is gegaan en dat het plakken van het geluid weg was.
Ik heb met vilt en koppelen en ontkoppelen van de kast met de drivers gespeelt met zeer hoorbare verschillen.

Marc heeft een 3 weg filter vergelijkbaar met die van mij.
We hebben elkaar veel geholpen en zaken uitgetest omdat we nagenoeg dezelfde bezetting hebben.

Koppelen:aanpassen filter en resonatie in 800 tot 1100 hz van de kast met de laag driver
Vilt : beter loskomen van hoog en minder plaatsbaar op de kast. Dieper beeld. Hoog driver

Koppelen met vilt tapijt op de magneet laagdriver : wollig laag weg en sneller beeld in het laag, meer gedetailleerd

Verstuurd vanaf mijn MAR-LX1A met Tapatalk

Vooral bij Marc hebben we dat uitgebreid allemaal getest maar daar is niets van blijven zitten en hebben we de problemen die er waren in het filter opgelost.

Rob

Offline Rob_Dingen

« Reply #27 on: May 17, 2020, 14:48:58 »
Volgende keer maar eens meenemen in de bouw. ^^

Niet naar luisteren heeft bij mij ook wel 5 jaar zo gelegen.
Mooi gebouwd Dre.

Offline dre73

« Reply #28 on: May 17, 2020, 21:13:38 »
Dank je!

Niet luisteren is mijn specialiteit! :D
Classe cp-45,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers .

Offline MechanicalAnimal

« Reply #29 on: May 28, 2020, 08:44:05 »
Ah, hier staan wat foto's van je speakers, leuk, netjes gedaan zo zeg, klasse  :worship:

Ik heb dit model ook willen bouwen, en wel de Soup / Soup Sandwich variant van Tony Gee destijds. Die drivers waren destijds alleen niet meer verkrijgbaar en toen stuitte ik op het grote broertje, voordeeltje was dat ik die ook nog in het echt kon luisteren bij een forumgenoot, dát ging hem dus worden.
KDL65W855C - PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Offline jahtari

« Reply #30 on: May 28, 2020, 09:06:04 »
Sodeju wat een vakmanschap....!

Top gedaan.  :clapping:
Jahtari's 7.1.2 HT - Powergrip YG-1. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6.  Samsung 82RU8000 TV. Dali Oberon On Wall. XTZ 10.17. Nvidia Shield.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. Dutch & Dutch 8m. Adam Audio Sub 15.
Woonkamer: Bluesound Node. Nad C368. Elipson 1303.
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub. Reservebank: Kef LS50