Cassettedeck naar bluetoothspeaker

Started by sweatsockpimp, April 30, 2020, 13:31:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sweatsockpimp

Dag forummers!

Eerst en vooral: Veel sterkte en gezondheid in deze bizarre tijden. Ik ging op 26 februari nietsvermoedend op vakantie naar Finland en kwam bij terugkomst op 11 maart bijna letterlijk in een andere wereld terecht.:confused: 5 dagen later gaat Nederland 'intellectueel op slot' en werk ik sindsdien thuis... :blink: :blink:

En thuis...staat een mooi cassettedeck (Denon DRM-800A) op mijn werkkamer met een shitload aan cassettetapes stof te vangen. Vooral de tapes met live radio-opnamen verdienen het om nog weer eens beluisterd te worden. Ik zoek een mogelijkheid om via de phones uitgang van het deck dit geluid kwalitatief goed bij mijn bluetoothspeakertje (JBL-Flip 5) te krijgen.

Iemand een suggestie?
Boenicke W5 SE / Naim Uniti Atom / OPPO UDP-205 multiregion / Philips 55OLED804 / PS 4 / Synology DS 213

toetertje

Heeft de flip geen 3.5 mm aux ingang?
Je kunt dan gewoon via de rca uitgang, met een verloopkabeltje, naar de aux in van de flip.

sweatsockpimp

Boenicke W5 SE / Naim Uniti Atom / OPPO UDP-205 multiregion / Philips 55OLED804 / PS 4 / Synology DS 213

Dirk

een eenvoudig bluetooth receiver/transmitter kastje aan je deck knopen, die dingen vind je tegenwoordig al voor 20€  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Roksan

Zoiets misschien wat? Kost 8 euro
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Dirk

getoond model is een ontvanger, hij moet juist een zender (transmitter) hebben ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Roksan

Quote from: Dynky on April 30, 2020, 15:26:53
getoond model is een ontvanger, hij moet juist een zender (transmitter) hebben ;)

Daar heb je helemaal gelijk in! Zat precies verkeerd om te denken
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Roksan

KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Dirk

linken naar een niet sponsor mag niet  :nowink:
deze kan bvb ook, maar zoals ik eerder schreef...je hebt ze ook al voor 20€ ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Roksan

Quote from: Dynky on April 30, 2020, 16:34:37
linken naar een niet sponsor mag niet  :nowink:
deze kan bvb ook, maar zoals ik eerder schreef...je hebt ze ook al voor 20€ ;)

Is ook geen winkel, maar leverancier. Lijkt mij dan toch geen probleem?
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Dirk

staat niet zo specifiek in de forumregels, dus...
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

sweatsockpimp

Dank jullie wel!

Ben erg benieuwd of de cassettes niet verandert zijn in plakband! Zal ze zorgvuldig heen en weer spoelen voordat ik ze afspeel ;)
Boenicke W5 SE / Naim Uniti Atom / OPPO UDP-205 multiregion / Philips 55OLED804 / PS 4 / Synology DS 213

sweatsockpimp

Linken mag niet, maar aanbevelen? :mellow:
Ik kocht uiteindelijk de Bluetoolz BT3753 en dat ding doet alles wat het beloofd :clapping:. Niet alleen ontvangen, maar ook het door mij gewenste zenden van een bluetooth-signaal. Geoptimaliseerd geluid door gebruik van aptX. Op mijn werkkamer naar mijn JBL FLip 5, maar ook (voor een regenachtige zondagmiddag) naar mijn Naim Uniti Atom.

Ik ben terug op mijn zolderkamertje waar ik als 16 jarige bandjes opnam en afspeelde :colgate: :colgate:. Compilaties maken...kon je dagen zoet mee zijn :music:.
Die dagen zijn een beetje terug. Alleen maak ik nu Spotify-afspeellijstjes van wat ik allemaal tegenkom op die ruim 200 cassettes die ik nog altijd heb...
Wat een snoepdoos! :headbanging:
Boenicke W5 SE / Naim Uniti Atom / OPPO UDP-205 multiregion / Philips 55OLED804 / PS 4 / Synology DS 213

HJ2

Lekker herinneringen ophalen, altijd leuk!

Ik had zelf eerder een casette met eebn bluetooth zendertje erin verwerkt en een batterijtje.
Werkte prima in de auto, maar audiofiele kwaliteiten heb ik destijds niet ontwaard :-)
If you always do what you always did, you always get what you always got...