Woonkamer stereoset van Bart

Started by brt, April 29, 2020, 21:54:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

minplus

Zo te zien een firma met prima service. Zo een waar je voortaan met genoegen dingen koopt.
Ik heb hier een tijd geleden een sat tuner naar een lokale zaak gebracht met het verzoek een simpele reparatie uit te voeren. Hij heeft het voor weinig 2x beter gedaan en ik ben daar sindsdien een vaste klant en heb er al veel diverse dingen gekocht.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

brt

Absoluut een prima firma. Het is Tube Amp Doctor in Duitsland. Heb er eerder buizen gekocht en had specifiek gevraagd of ik de buizen kon testen en bij tegenvallende resultaten kon terugsturen, en dat bevestigden ze. Heb zelfs de verzendkosten teruggestort gekregen, dat had echt niet gehoeven, maar is wel heel erg netjes.

Jammer dat er (bij mijn weten) niet in NL een bedrijf is met zo'n service. Ik koop eigenlijk niets zonder het thuis uitgeprobeerd te hebben, tenzij het 2e hands een goede deal is, want dan kan ik zonder verlies wel weer verkopen.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

brt

#777
Het is hier al weer een kleine twee maanden stil, zie ik.
Heb ook weinig nieuws te melden. Heb nieuwe 845 eindbuizen gekocht (Psvane 845 T2), die exact hetzelfde type vervangen omdat ik een vingerafdruk erop blijkbaar iets te hardhandig wilde verwijderen en de buis zo los trok van zijn 'onderstel'. Dus met die actie weer ruim 400,- lichter.  :(

Verder een dure caravan reparatie waardoor nieuwe upgrades voorlopig financieel niet haalbaar zijn.

Dus het is wat saai hier, maar het klinkt er hier absoluut niet minder om. Nog steeds erg blij met mijn versterker, ook de looks raak ik maar niet op uitgekeken. :wub:
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Xander32

Zo te lezen is er ook geen enkele aanleiding om iets te veranderen. Rest 't genieten van de muziek 🎶

Quote from: brt on March 18, 2022, 11:03:27
Het is hier al weer een kleine twee maanden stil, zie ik.
Heb ook weinig nieuws te melden. Heb nieuwe 845 eindbuizen (Psvane 845 T2), die exact hetzelfde tyoe vervangen omdat ik een vingerafdruk iets te hardhandig wilde verwijderen en de buis zo los trok van zijn 'onderstel'. Dus met die actie weer 400,- lichter.

Verder een dure caravan reparatie waardoor nieuwe upgrades voorlopig financieel niet haalbaar zijn.

Dus het is wat saai wat dat betreft, maar het klinkt er hier absoluut niet minder om. Nog steeds erg blij met mijn versterker, ook de looks raak ik maar niet op uitgekeken.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

brt

Quote from: Xander32 on March 18, 2022, 11:04:57
Zo te lezen is er ook geen enkele aanleiding om iets te veranderen. Rest 't genieten van de muziek 🎶

Is ook zo!
Het is meer de eeuwige honger naar nóg beter, een bekende ziekte hier op het forum vermoed ik :)

Maar om serieuze stappen te maken moet ik zó veel lappen dat dat er voorlopig sowieso niet inzit. Helemaal niet erg. Een beetje een gedwongen rust op deze manier. Soms best goed voor de mens.  :smile:
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

brt

#780
Begin van de avond de Line Magnetic weer even goed afgestoft en nu lekker aan het muziek luisteren in mijn luie stoel op de sweet spot (Alice Boman!).

Ik weet dat sommigen deze versterker op een espresso apparaat vinden lijken (zo'n ding uit de horeca), maar ik blijf het een beauty vinden, zowel qua looks als sound  :inlove:

Ik vind die Italiaanse espresso apparaten trouwens ook altijd prachtig om te zien, dus het zal wel aan mij liggen :)
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Xander32

#781
Betreft looks een pracht apparaat 👌🏻 en het zal vast ook zo klinken 🎶
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hannibal_

Mooi toch weer, die buisjes...

En ehhh... de caravan biedt natuurlijk ook de mogelijkheid tot verkoop, meer hifi budget!

:nowink:
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

brt

Quote from: Hannibal_ on April 11, 2022, 17:30:53
Mooi toch weer, die buisjes...

En ehhh... de caravan biedt natuurlijk ook de mogelijkheid tot verkoop, meer hifi budget!

:nowink:

Haha, ja zo kan je alles wel te koop zetten en in een caravan gaan wonen ;)
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Hannibal_

Quote from: brt on April 11, 2022, 21:39:30
Haha, ja zo kan je alles wel te koop zetten en in een caravan gaan wonen ;)

Heeft ie een goede akoestiek, de caravan? ;)
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Richi

Quote from: Hannibal_ on April 12, 2022, 07:14:57
Heeft ie een goede akoestiek, de caravan? ;)
Volgens mij resoneert zo'n caravan op hoge volumes.  :devil:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

vergeerr72

Om de een of andere reden heb ik zin om Worldparty te gaan luisteren.

https://www.youtube.com/watch?v=o1i-yYuQWDw
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

brt

Wat een grappenmakers zijn jullie toch  :D
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

brt

Hier al een paar maanden absolute stabiliteit en dus geen verandereingen. Komt ook door geen geld, maar ook door grote tevredenheid met de set.

Soms denk ik weleens, ik verkoop de hele boel en ga over op een actieve set, misschien dat ik dan nog wat procentjes winst behaal. Of ik ga - gewoon voor de afwisseling - voor een andere (buizen)amp. Maar ik ben veel te bang om kwaliteit in te leveren, en de LM219 bevalt ontzettend goed. Dus dat zijn eigenlijk gewoon rare bevliegingen.

Dus tja, niks nieuws te melden hier. Dan maar een fotootje van de onveranderde set waar ik zo van geniet  ;D

Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

vergeerr72

Quote from: brt on July  3, 2022, 23:03:37
Hier al een paar maanden absolute stabiliteit en dus geen verandereingen. Komt ook door geen geld, maar ook door grote tevredenheid met de set.

Soms denk ik weleens, ik verkoop de hele boel en ga over op een actieve set, misschien dat ik dan nog wat procentjes winst behaal. Of ik ga - gewoon voor de afwisseling - voor een andere (buizen)amp. Maar ik ben veel te bang om kwaliteit in te leveren, en de LM219 bevalt ontzettend goed. Dus dat zijn eigenlijk gewoon rare bevliegingen.

Dus tja, niks nieuws te melden hier. Dan maar een fotootje van de onveranderde set waar ik zo van geniet  ;D
Heerlijk, een stadium wat ik ook eens hoop te behalen. Het is mogelijk, dit geeft hoop [emoji6]

Verstuurd vanaf mijn SM-A536B met Tapatalk

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

brt

Quote from: vergeerr72 on July  3, 2022, 23:13:58
Heerlijk, een stadium wat ik ook eens hoop te behalen. Het is mogelijk, dit geeft hoop [emoji6]

Verstuurd vanaf mijn SM-A536B met Tapatalk

Haha, de oplossing is én een goede set hebben én geen geld meer hebben óf er voor over hebben om het met veel geld met nog wat procentjes (misschien zelfs wel achter de komma) te verbeteren... Aangezien jij net een nieuwe dac hebt, vrees ik dat jij vooralsnog alleen maar mag hopen ;)
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Xander32

Je hebt er dan ook een prachtige set staan. Niets meer aan doen, er rest enkel het genieten van muziek 🎶

Tevredenheid, dat geeft rust en dat speelt allemaal in het koppie af.
Een fraaie set en het ontbreken van centen zijn een rationele en tastbare basis om tot die te tevredenheid te komen.

Quote from: brt on July  3, 2022, 23:03:37
Hier al een paar maanden absolute stabiliteit en dus geen verandereingen. Komt ook door geen geld, maar ook door grote tevredenheid met de set.

Soms denk ik weleens, ik verkoop de hele boel en ga over op een actieve set, misschien dat ik dan nog wat procentjes winst behaal. Of ik ga - gewoon voor de afwisseling - voor een andere (buizen)amp. Maar ik ben veel te bang om kwaliteit in te leveren, en de LM219 bevalt ontzettend goed. Dus dat zijn eigenlijk gewoon rare bevliegingen.

Dus tja, niks nieuws te melden hier. Dan maar een fotootje van de onveranderde set waar ik zo van geniet  ;D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Tabcam

Quote from: brt on July  3, 2022, 23:03:37
Hier al een paar maanden absolute stabiliteit en dus geen verandereingen. Komt ook door geen geld, maar ook door grote tevredenheid met de set.

Soms denk ik weleens, ik verkoop de hele boel en ga over op een actieve set, misschien dat ik dan nog wat procentjes winst behaal. Of ik ga - gewoon voor de afwisseling - voor een andere (buizen)amp. Maar ik ben veel te bang om kwaliteit in te leveren, en de LM219 bevalt ontzettend goed. Dus dat zijn eigenlijk gewoon rare bevliegingen.

Dus tja, niks nieuws te melden hier. Dan maar een fotootje van de onveranderde set waar ik zo van geniet  ;D
Ik zou eerst langere tijd goed luisteren naar zo'n actieve set alvorens de boel te verkopen!!! In mijn beleving zijn veel digitale actieve sets in eerste instantie mooi maar op langere termijn valt dat tegen.

Je hebt een prachtige set voor jouw ruimte dus zou hooguit aan een subwoofer denken maar wie weet of je dat goed kan integreren.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

brt

Quote from: Tabcam on July  4, 2022, 12:22:36
Ik zou eerst langere tijd goed luisteren naar zo'n actieve set alvorens de boel te verkopen!!! In mijn beleving zijn veel digitale actieve sets in eerste instantie mooi maar op langere termijn valt dat tegen.

Je hebt een prachtige set voor jouw ruimte dus zou hooguit aan een subwoofer denken maar wie weet of je dat goed kan integreren.

Ik heb weleens een actieve set gehoord (de Kii Three's) en dat was erg indrukwekkend, maar hoe dat op lange termijn zou zijn vind ik lastig in te schatten idd.
Maar de reviews zijn steevast lovend en je krijgt tocht veel voor minder geld, dat trekt wel. Maar zoals ik ook zei, het is dan een bevlieging en ik ben idd zo tevreden met mijn set dat ie echt niet opeens zomaar weg is!

Een subwoofer heb ik ook weleens aan gedacht, maar ik heb nu al zo veel laag dat ik die niet echt mis. Die Focals zijn ook niet echt kleine jongens hè, en mijn ruimte is ook niet al te groot. Schijnt idd ook lastig te integreren te zijn, dus daar ben ik ook wel wat huiverig voor. Maar er zijn veel gebruikers die erbij zweren, dat triggert mij ook wel. Wie weet komt het er ooit nog eens van.

Waar sluit je die dan op aan bij een buizenversterker? ik heb geen pre-out oid...
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Pathos

#794
Betreft de subwoofer, heeft het in mijn set wel erg veel extra's gebracht. Niet alleen het laag van de speakers knapt ervan op en klinkt strakker, ook de overige frequenties komen meer tot z'n recht. Het klinkt dan allemaal veel gedetailleerder. Je krijgt meer een indruk van het podium of opgenomen ruimte. Je soundstage wordt meer 3D. Breedte, hoogte en diepte van het podium neemt toe. Voor mij een heel groot en duidelijk verschil. Vooral toen ik er een 2e sub bijnam namen bovenstaande bevindingen nog eens toe en werd de integratie nog beter.

Op zich valt er IMO qua laagweergave nog wel winst te behalen bij je Sopra 1's. Mooi als extra aanvulling en als nette integratie. Bij mij staan mijn subs op een kleine overlap in frequentie tov mijn speakers (ongeveer tot 38Hz) en vult heerlijk aan.

Sommige subs (bv REL) werken met een highlevel input dus kun je rechtstreeks op je speakeruitgangen aansluiten.
Stereo 2.2 setup:
Pathos T.T. ~ AURALiC Altair G1 ~ Spendor A7 ~ Gaia III ~ 2x REL T/5x ~ Silent Angel Bonn N8 ~ 2x Farad Super3 LPS
Bekabeling: Audiomica: Celes Excellence M1 -> Erys Excellence M2 Luxury RCA -> Arago Excellence Luxury RJ/E. AudioQuest: Niagara 1200 -> Hurricane -> Blizzard -> Monsoon -> NRG-Z3 -> Vodka RJ/E. QSA: Yellow fuses. Synergistic Research: Purple fuse.
Akoestiek: Easy Noise Control.

katwax

Als het "onrust" is omdat je al een tijd niets hebt aangepast is naar actief gaan waarschijnlijk niet zo'n goed idee. Hoewel er nog ruimte is om bv streamer te vervangen wordt de mogelijkheid tot swappen klein  ;D

Hoewel ik grote voorstander ben van actief (zeker Kii en Dutch&Dutch), voor de reden die je opgeeft oa, is het volgens mij alleen handig als je het als een mogelijk eindstation ziet. Natuurlijk kan je zoals mij nog wat geld in akoestiek steken erna, maar dat stopt ook vrij snel :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

vergeerr72

Nog een paar Hurricanes kunnen je set nog wel verrijken

Verstuurd vanaf mijn SM-A536B met Tapatalk

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Xander32

...enerzijds, anderzijds verarmen ze je behoorlijk.

Quote from: vergeerr72 on July  5, 2022, 23:37:55
Nog een paar Hurricanes kunnen je set nog wel verrijken

Verstuurd vanaf mijn SM-A536B met Tapatalk
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

DofN

#798
Quote from: brt on July  4, 2022, 21:21:53
Ik heb weleens een actieve set gehoord (de Kii Three's) en dat was erg indrukwekkend, maar hoe dat op lange termijn zou zijn vind ik lastig in te schatten idd.


Een subwoofer heb ik ook weleens aan gedacht, maar ik heb nu al zo veel laag dat ik die niet echt mis.

Zoals PAthos eigenlijk ook zegt: het gaat niet om de hoeveelheid laag maar de kwaliteit van de laagweergave. Met goed ingeregelde subs (en fronts) is die vaak veel hoger. Ik heb met mijn twee forse Dali's en wat roomgain al meer dan genoeg laag, en toch heb ik er twee subs bij staan. Zonder klinkt het ook uitstekend, maar zet ik de subs aan en dan wordt het toch echt iets beter.

Ik kies niet voor overlap maar voor overnemen. Zo belast ik de fronts minder en die gaan daardoor makkelijker spelen. Het geheel klinkt minder massief/rommelig en loom. Je wil niet weten hoe zelfs de beste luidsprekers vervormen zodra het volume wat omhoog gaat. Subs zorgen ervoor dat de luidsprekers minder vervormen. Mits goed ingeregeld, is het praktisch altijd een win win situatie.


You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

vergeerr72

#799
Quote from: Xander32 on July  6, 2022, 06:46:12
...enerzijds, anderzijds verarmen ze je behoorlijk.
[emoji3][emoji3] mooi ingekopt, die voorzet is verzilverd
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL