Woonkamer stereoset van Bart

Started by brt, April 29, 2020, 21:54:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

brt

Quote from: Cyreg on September 19, 2021, 10:13:09
Dat was toch juist ook de reden om de eindbuizen te vervangen???

Ja dat klopt!
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

brt

Quote from: Xander32 on September 19, 2021, 10:19:10
Balen. Is het gebruikelijk om buizen tweedehands te kopen?
Volgens mij is het een slijtage onderdeel en dat zou m.i. dan juist pleiten voor nieuwkoop.

Het wordt idd vanwege slijtage afgeraden, maar omdat deze nog zo'n 90% meten en het via een audiozaak was die garantie bood durfde ik het wel aan.
Maar ze gaan dus terug en ik krijg dan gewoon mijn geld terug, dat is wel zo netjes.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

brt

Quote from: Vinyl_Fuchs on September 19, 2021, 10:02:27
Da's balen. Psvane, Genalex Gold Lionel, Emission Labs, Elrog?

Ja dat zijn wel de geijkte merken, en Linlai (ex-psvane) is ook in opkomst idd, Ptjotr27

Hoe de 300b gebruikt wordt in mijn versterker is niet als eindbuis maar als stuurbuis. De 845's zijn de eindbuizen. Deze had ik al geupgrade en dat gaf een goede boost in kwaliteit. Ik viel niet van mijn stoel toen ik de KR buizen (toch nieuw bijna 1000,- voor een setje) erin stopte. Dat kan betekenen dat de Full Musics al heel erg goed zijn, maar ook dat de 300b buis op deze plek in de amp minder invloed heeft.

Om die reden, maar ook ivm mijn budget, wil ik niet meer dan 500,- uitgeven voor een paar nieuwe buizen. Dus EML en Elrog vallen af.
Bij TAD mag je buizen thuis uitproberen en terug sturen, ik ga eens kijken wat daar betaalbaar is denk ik.

Buizen in China bestellen via Alie is inmiddels financieel niet meer interessant, los van het risico van garantie en terugstuurkosten bij een defecte buis. 
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Kingpin

Is de afstelling wel goed doen qua voltages ?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

brt

Quote from: Kingpin on September 20, 2021, 13:01:06
Is de afstelling wel goed doen qua voltages ?

Ja hoor, dat is prima in te regelen met de bias.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Pinda13

Full music bij btb elektronik halen zoals al eerder is aangegeven via de app ;).
Full music is een goede bang for buck buis en mooie klank. Zoals je al zegt, de 300b als stuurbuis op die plek doet niet zoveel als de 845.
Voor de 300b/n versie gaan, mooie mesh looks  :wub:
" no loss of fine detail "

brt

Quote from: Pinda13 on September 21, 2021, 05:01:04
Full music bij btb elektronik halen zoals al eerder is aangegeven via de app ;).
Full music is een goede bang for buck buis en mooie klank. Zoals je al zegt, de 300b als stuurbuis op die plek doet niet zoveel als de 845.
Voor de 300b/n versie gaan, mooie mesh looks  :wub:

Dat is idd de meest logische stap. Echter, ik weet hoe deze klinkt en ik vind deze situatie ook een mooie gelegenheid om wat nieuws uit te proberen. Wie weet wat me weet te verrassen. Ik heb de Full Musics al in de amp zitten, dus de referentie is er al, dat maakt het een goede situatie om andere 300b's te proberen én te vergelijken in mijn set.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

brt

Heel vreemd, maar de plopjes bij de linker Full Music 300b buis lijken weer te verdwijnen. Heel af en toe hoor ik nog iets, maar lang niet zo vaak meer als eerst. De laatste paar dagen is ie zelfs weer helemaal stil, zo lijkt het.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn en waardoor het weer verdwijnt / verdwenen is?
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

brt

Quote from: brt on September 26, 2021, 16:02:22
Heel vreemd, maar de plopjes bij de linker Full Music 300b buis lijken weer te verdwijnen. Heel af en toe hoor ik nog iets, maar lang niet zo vaak meer als eerst. De laatste paar dagen is ie zelfs weer helemaal stil, zo lijkt het.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn en waardoor het weer verdwijnt / verdwenen is?

Geen buizenkenners die dit kunnen duiden?
Ik merk dat met het warm worden de buis nog wat pruttelt, maar daarna stabiel stil wordt, terwijl eerst de plopjes elke 5 a 10 seconden te horen waren. Helemaal niet erg dat het uit zichzelf oplost, maar ik ben toch wel benieuwd naar de oorzaak.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Rob_Dingen

Jawel.
Als het nieuwe buizen zijn kan er wat verontreiniging in zitten wat na verloop van tijd verdwijnt.

Rob

brt

Quote from: Rob_Dingen on September 27, 2021, 23:06:32
Jawel.
Als het nieuwe buizen zijn kan er wat verontreiniging in zitten wat na verloop van tijd verdwijnt.

Rob

Het zijn geen nieuwe buizen, Rob. Maar zou het desondanks toch in die hoek kunnen zitten?
Wel zitten ze er gewoon de hele tijd in, dus hoe ze dan vies zouden kunnen worden vraag ik me dan ook af.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Xander32

... een nachtje weken in een emmertje met chloor of amonia 🧐 😅
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Vinyl_Fuchs

Ik denk dat het toch aan de buis ligt, aangezien het probleem zoals je aangaf met de buis meeverhuisd.
Bij mij bleef het probleem ongeacht eindbuizen wissel aan 1 kant: Bij betrof het het voeding-/ stabilisatiecircuit.
Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

brt

Quote from: Vinyl_Fuchs on September 28, 2021, 15:01:55
Ik denk dat het toch aan de buis ligt, aangezien het probleem zoals je aangaf met de buis meeverhuisd.
Bij mij bleef het probleem ongeacht eindbuizen wissel aan 1 kant: Bij betrof het het voeding-/ stabilisatiecircuit.

Dat denk ik ook hoor, sterker, ik weet het wel zeker.
Het frapante is echter dat het geplop significant minder aan het worden is, zonder aanwijsbare reden.
Bij het warm worden van de buis hoor ik nog wat gepruttel en geplop, daarna is ie stil, terwijl ie vorige week nog bleef 'ploppen'.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

brt

Ik ben al een tijd weer flink verslaafd aan dit album van Emmylou Harris. Prachtige songs (veel covers) en dito productie van Daniel Lanois.
Persoonlijke favoriet: Goodbye, een cover van Steve Earle.

Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Richi

#715
Quote from: brt on October 13, 2021, 09:06:45
Ik ben al een tijd weer flink verslaafd aan dit album van Emmylou Harris. Prachtige songs (veel covers) en dito productie van Daniel Lanois.
Persoonlijke favoriet: Goodbye, een cover van Steve Earle.


Mooie tip! Bedankt.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Hannibal_

Quote from: brt on October 13, 2021, 09:06:45
Ik ben al een tijd weer flink verslaafd aan dit album van Emmylou Harris. Prachtige songs (veel covers) en dito productie van Daniel Lanois.
Persoonlijke favoriet: Goodbye, een cover van Steve Earle.



Zal ik ook eens opzoeken....
Benieuwd!
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Xander32

Mwah, voor mij heeft het album te weinig variatie, te weinig energie. Het kabbelt maar een beetje voort.
Wel fraaie opnames 👌🏻

Evengoed tof dat je albums deelt hoor, het is leuk om nieuwe muziek te ontdekken :thumbs-up: De ene keer is het meteen raak, een andere keer slaat het niet aan bij die ander; 'slechts' een kwestie van persoonlijke voorkeur.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

brt

Quote from: Xander32 on October 31, 2021, 09:48:33
Evengoed tof dat je albums deelt hoor, het is leuk om nieuwe muziek te ontdekken :thumbs-up: De ene keer is het meteen raak, een andere keer slaat het niet aan bij die ander; 'slechts' een kwestie van persoonlijke voorkeur.

Behalve albums valt er ook niet zo veel meer te delen. De set is al een tijd steady, m'n geld is op en ik geniet met volle teugen van de sound.
Het enige waar ik me steeds meer aan begin te ergeren is dat Roon steeds langzamer wordt wanneer je op 'overzicht' clickt, dat is een soort van de startpagina. Duurde vanochtend zelfs bijna 20 seconden, maar bijna altijd 8 a 10 seconden en dat vind ik echt te lang.

Ik vind Roon verder echter fantastisch werken en het klinkt ook geweldig met mijn Innuos Zenith streamer en tevens Roon core. Ik zou kunnen overstappen op Tidal Connect (en een daarbij passende streamer die net zo goed is als de Innuos) maar dan zou ik stoppen met Roon en dat wil ik ook nog niet.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Tabcam

Quote from: brt on November  1, 2021, 10:54:19
Behalve albums valt er ook niet zo veel meer te delen. De set is al een tijd steady, m'n geld is op en ik geniet met volle teugen van de sound.
Het enige waar ik me steeds meer aan begin te ergeren is dat Roon steeds langzamer wordt wanneer je op 'overzicht' clickt, dat is een soort van de startpagina. Duurde vanochtend zelfs bijna 20 seconden, maar bijna altijd 8 a 10 seconden en dat vind ik echt te lang.

Ik vind Roon verder echter fantastisch werken en het klinkt ook geweldig met mijn Innuos Zenith streamer en tevens Roon core. Ik zou kunnen overstappen op Tidal Connect (en een daarbij passende streamer die net zo goed is als de Innuos) maar dan zou ik stoppen met Roon en dat wil ik ook nog niet.
Precies de reden voor mij om het nog niet te willen. Vind het helemaal niet erg dat Roon zou aangeven dat er van Tidal, Qobuz of een andere streaming service nog geen resultaten binnen zijn gekomen. Hij moet wel altijd te bedienen zijn en lokale resultaten laten zien en ik moet niet "wachten" op een soort van startpagina :nopompom:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Rob46

#720
De problemen met Roon herken ik niet. Zowel Tidal als Qobuz inclusief NAS content werkt prima op Ipad en Iphone. Snel en soepel. Roon is  :pompom: :headbanging:

Roon werkt op een stand alone PC in het netwerk met i5 processor en 8GB intern. Als de spreekwoordelijke brandweer.
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Dirk

hier ook geen last van enige traagheid, core draait op een dedicated NUCi7
endpoints zijn ofwel een MacMini (oudje van bijna 10j) of de Altitude, beide bediend met iPad als remote
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

CZ79

Quote from: Rob46 on November  1, 2021, 19:47:24
De problemen met Roon herken ik niet. Zowel Tidal als Qobuz inclusief NAS content werkt prima op Ipad en Iphone. Snel en soepel. Roon is  :pompom: :headbanging:

Roon werkt op een stand alone PC in het netwerk met i5 processor en 8GB intern. Als de spreekwoordelijke brandweer.

Ik heb Roon ook voor het eerst mogen zien en ervaren, ziet er erg goed uit en behalve soms iets vertraging (ja, ook bij jou Rob  :D), zie ik voor mezelf nog niet perse de meerwaarde. Tuurlijk is het gaaf dat je veel info krijgt van een artiest en gelijkt wordt naar gelijke artiesten/muziek en meerdere albums, maar is dat wat het met name doet?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Rob46

Na de juiste map van de NAS ingeladen te hebben, is deze vertraging verdwenen....
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

CZ79

Lag het daaraan? Hij was soms even de verbinding zoek, dat heeft toch niets met een map te maken?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika