Woonkamer stereoset van Bart

Started by brt, April 29, 2020, 21:54:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

brt

Quote from: TabCam on June  1, 2021, 21:54:02
Ergens goed om te horen! Vooral genieten zou ik zeggen! Ik kan ook lekker van YouTube genieten :headbanging:! Grappige is dat ik daar door de plaatjes vaker op iets anders klik dan met Tidal :wacko:.

Ja YouTube is ook een mooie manier om muziek te ontdekken. Ik zit zelf veel op muziekforums en hou releases bij en klik veel door bij Roon waardoor ik ook veel nieuws ontdek. In Roon vind ik de 'ontdekken' knop een mooie functie. Die pikt dan uit je bibliotheek wat onverwachte pareltjes. een soort intelligente shuffle zeg maar, waar ook verbanden worden gelegd die je soms nog niet wist (die speelt mee bij die...).

Aan muziek geen gebrek, het is vooral de zoektocht naar nóg beter die ten einde raakt, financieel. Ergens is dat maar goed ook, zoals je zegt, ook omdat ik dan zulke absurde bedragen moet gaan uitgeven om nog een significante verbetering te horen, dat is gewoon niet leuk meer. Én financieel niet haalbaar, dus dat maakt het ook wel makkelijk :)
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Buell

Ik kan je nog op ideeën brengen hoor.
# setje Elrog 845 en 300B buizen.
#Harmonizers van Sonore
# Audiotegel , Audiolamp

Om maar eens wat te noemen  :tounge:
Tot snel Bart
Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.

Versterker: Line Magnetic LM219ia | Dion Audio voorversterker |Audio GD R7 ladder dac| Mano Ultra MKIII  streamer | TvW Erres(Philips) CD104 |PrimaLuna prologue8 | Sonus Faber Guarneri memento en Franco Serblin- Accordo monitoren| Audio tegels | Audio lamp

brt

Quote from: PrimaLuna on June  3, 2021, 22:21:01
Ik kan je nog op ideeën brengen hoor.
# setje Elrog 845 en 300B buizen.
#Harmonizers van Sonore
# Audiotegel , Audiolamp

Om maar eens wat te noemen  :tounge:
Tot snel Bart

Haha, oke oke, ik ben nog láng niet klaar. Gelukkig maar :)
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

brt

Het is hier al een tijdje stil en dat komt doordat mijn geld op is  ;D

Van m'n (bijna) laatste centjes heb ik een Synergistic Research Orange zekering gekocht voor in de Sonnet Morpheus dac.
Het geheel speelt nu iets rustiger (s klank íetsje getemd) en met meer autoriteit (voller laag!) en een fractie strakker plaatje, zo is mijn indruk. Het laag valt me het meeste op in positieve zin.

Ik had zelf op een iets groter verschil gehoopt - en wellicht openbaart zich dat na wat langer spelen - maar 160,- is gelukkig ook niet de hoofdprijs voor dergelijke verfijning.

Ik heb nu overal waar kan SR Orange zekeringen in: versterker, streamer en Roon Core (Innuos), Isotek Aquarius netfilter en nu dus ook de dac.
Ook daar geen (betaalbare) upgrade mogelijkheden, dat zou toch rust moeten geven  :angel:
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Xander32

De vraag is het of er nu ook rust is en blijft 🤔
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

brt

Quote from: Xander32 on June 30, 2021, 19:11:59
De vraag is het of er nu ook rust is en blijft 🤔

Ja dat is een goede vraag, maar ik denk van wel!
Qua versterker, dac en speakers kan ik voorlopig niet nog beter krijgen binnen mijn financiele middelen en ik ben simpelweg ook ontzettend tevreden met mijn geluid. Ook qua kabels ga ik niet snel beter kunnen betalen met een AQ Blizzard en Hurricane op amp en dac. Blijft over de luidsprekerkabels en daar heb ik al wel eens duurdere van gehoord, dat was iets beter dan mijn toch al niet verkeerde Chord Company signature, maar ik vond het verschil te klein om de prijs te rechtvaardigen.

Ik wil tzt nog eens kijken of ik nog betere 300b buizen kan krijgen. Ipv de Full Musics dan naar Psvane T2, zoals ik ook de 845 eindbuizen heb. Dat is met een beetje sparen nog wel te doen én bij TAD in Duitsland kun je ze gewoon thuis uitproberen. Maar dat is iets voor de wat langere termijn, najaar ofzo.
Het grappige is dat ik normaliter helemaal niet zo veel te besteden heb maar door een beetje slim in te kopen (2e hands) en waar nodig weer door te verkopen heb ik toch flink wat stappen kunnen maken.

Voorlopig eerst maar eens gaan genieten! Ik heb me dus redelijk suf geupgrade afgelopen jaar. Het is wat saai hier in mijn showcase nu alles zijn plek heeft gevonden, maar ja, dan staat er ook wat zeg.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Xander32

#656
Dat genieten van de muziek moet je idd niet gaan vergeten, of de set moet juist de hobby zijn en de muziek bijzaak. Dat kan natuurlijk ook.

Maar je hebt mooie stappen gemaakt, dat zal vast goed klinken. En het afgelopen anderhalve jaar waarin we met z’n allen veel binnen zaten en op ons zelf waren aangewezen, leende zich natuurlijk ook prima om thuis van muziek te genieten. Dat heeft mij iig veel ontspanning gebracht
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

brt

Quote from: Xander32 on July  1, 2021, 06:37:12
Dat genieten van de muziek moet je idd niet gaan vergeten, of de set moet juist de hobby zijn en de muziek bijzaak. Dat kan natuurlijk ook.

Maar je hebt mooie stappen gemaakt, dat zal vast goed klinken. En het afgelopen anderhalve jaar waarin we met z'n allen veel binnen zaten en op ons zelf waren aangewezen, leende zich natuurlijk ook prima om thuis van muziek te genieten. Dat heeft mij iig veel ontspanning gebracht

De set is ook zeker de hobby, dat zal voor de meesten hier gelden lijkt me. De hobby als in dat je muziek zo fijn/mooi/optimaal mogelijk klinkt, dat is voor mij ook zeker de sport. Soms wel eens iets té obsessief, maar juist daardoor wél de stappen gemaakt die tot dit niveau hebben geleid. En dan geeft het financiele plafond waarbij ik nu aangekomen ben voor mij automatisch ook rust en daardoor ook weer nog meer een focus op de muziek, ondertussen wel genietend van hoe goed het klinkt.

Tip: het nieuwe album van Jesse Marchant - Antelope Running heet ie. Prachtige productie, stem, teksten en songs. Een beetje een combi tussen (de rustige) Springsteen en Damien Jurado, ook qua stem.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

DofN

Jesse Marchant.  :clapping: Zijn nieuwe album meteen opgezet.

En hij staat eindelijk in de database van Qobuz. Ik kan me herinneren dat ik zijn album kocht van zijn website, maar geen mogelijkheid zag om die in WAV of FLAC te downloaden, enkel in MP3. Frustrerend.

Snow in Chigaco en Adrift zijn nummers die je tenminste 1 keer je leven geluisterd moet hebben :)



You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Xander32

... ik dacht een cdtje van die beste man te scoren, maar dat gaat hem niet worden. Enkel vanuit de US, maar met de huidige importterreur zie ik dat niet zitten, voor de rest enkel een ouder album bij Dodax a €35,-   Voor een cd  :omg:

Quote from: brt on July  2, 2021, 11:03:59
De set is ook zeker de hobby, dat zal voor de meesten hier gelden lijkt me. De hobby als in dat je muziek zo fijn/mooi/optimaal mogelijk klinkt, dat is voor mij ook zeker de sport. Soms wel eens iets té obsessief, maar juist daardoor wél de stappen gemaakt die tot dit niveau hebben geleid. En dan geeft het financiele plafond waarbij ik nu aangekomen ben voor mij automatisch ook rust en daardoor ook weer nog meer een focus op de muziek, ondertussen wel genietend van hoe goed het klinkt.

Tip: het nieuwe album van Jesse Marchant - Antelope Running heet ie. Prachtige productie, stem, teksten en songs. Een beetje een combi tussen (de rustige) Springsteen en Damien Jurado, ook qua stem.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Kwabbernoot

Op eBay.de is wel het een en ander te vinden.

Groeten...

brt

Quote from: DofN on July  2, 2021, 11:42:27
Jesse Marchant.  :clapping: Zijn nieuwe album meteen opgezet.

En hij staat eindelijk in de database van Qobuz. Ik kan me herinneren dat ik zijn album kocht van zijn website, maar geen mogelijkheid zag om die in WAV of FLAC te downloaden, enkel in MP3. Frustrerend.

Snow in Chigaco en Adrift zijn nummers die je tenminste 1 keer je leven geluisterd moet hebben :)

Ja helemaal mee eens!
Overigens stond zijn nieuwe album al sinds vorige week vrijdag al op Tidal.
Op bandcamp kun je al zijn albums downloaden, ook in wav en flac: https://jessemarchant.bandcamp.com/ en dat voor een schappelijke prijs
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

brt

Quote from: Xander32 on July  2, 2021, 13:28:48
... ik dacht een cdtje van die beste man te scoren, maar dat gaat hem niet worden. Enkel vanuit de US, maar met de huidige importterreur zie ik dat niet zitten, voor de rest enkel een ouder album bij Dodax a €35,-   Voor een cd  :omg:

Check zijn bandcamp! https://jessemarchant.bandcamp.com/
En jij streamt ook toch? Op Tidal en Qobuz en Spotify is hij ook te vinden.

Zeer waarschijnlijk ga ik dit najaar naar een concert van hem, wil dan best een cd'tje scoren voor je. Dan ben je denk ik zo'n 15,- kwijt, dat zijn toch wat normalere prijzen...
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Kwabbernoot

Quote from: brt on July  2, 2021, 11:03:59
<knip>
Tip: het nieuwe album van Jesse Marchant - Antelope Running heet ie. Prachtige productie, stem, teksten en songs. Een beetje een combi tussen (de rustige) Springsteen en Damien Jurado, ook qua stem.

Bedankt voor de tip. Fijne muziek en gelukkig hoor ik er geen Bruce in. :D Zijn stem doet mij in de verte denken aan een rustige Jim James.

Groeten...

brt

Quote from: Kwabbernoot on July  6, 2021, 22:32:27
Bedankt voor de tip. Fijne muziek en gelukkig hoor ik er geen Bruce in. :D Zijn stem doet mij in de verte denken aan een rustige Jim James.

Groeten...

Graag gedaan, en ja, daar zeg je wat. Heeft idd wel wat weg van Jim James (zanger My Morning Jacket)!

Voor degenen die het gemist hebben, op www.instagram.com/foreverchords plaats ik een paar keer per week een nieuwe song die in het genre van rustige americana en indie-pop zit. Daarmee maak ik een playlist aan op Tidal en Spoitify. De openingstrack van de nieuwe Jesse Marchant zit er ook bij.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

brt

Op Alpha Audio staat een interessante test over drie r2r dacs van Denfrips, waaronder de Terminator. De (instapper) Ares II klinkt warmish en laat wat informatie qua details etc liggen, de Venus zijn ze niet zo over te spreken (kost al bijna 3k) en de Terminator Plus a 6300,- is de beste, maar het grappige is dat deze speelt op het niveau van hun referentie, de Metrum Pavane, dac 3. Die zit met de nieuwe modules ook op minstens dat bedrag, maar het grappige is dat de Sonnet Morpheus dus volgens Alpha Audio ook minstens op dat niveau speelt.

Jaap Veenstra bevestigde dit in de comments eronder nav een vraag van mij. Dan is de Morpheus toch wel een érg goede deal hoor, die kost nieuw 3500,- (ik heb em 2e hands gekocht) en heeft ook ook nog eens een voorversterkerfunctie. Geen oversampling, en niet zoveel ingangen als de Terminator, maar beide gebruik ik toch niet.

Toch leuk om (wederom) bevestigd te krijgen dat een aanschaf die je niet al te lang gedaan hebt een schot in de roos is. Geeft óók weer rust  :angel:
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

brt

Ik heb tweedehands een mooie Audioquest Hurricane Source van 1,5 meter op de kop kunnen slaan.
Deze zit nu op mijn Sonnet Morpheus dac/pre-amp.

Eerst had ik daar de AQ Blizzard en dat was al een enorme stap, alleen moest ik door de moeilijk buigzame kabel de dac een beetje raar zijwaarts van mijn meubel zetten. Dat stoorde me qua looks maar het was bijv ook niet handig als ik de Morpheus als pre-amp wilde inzetten en dus deze met de ab moest kunnen bedienen. Je leest het al, ik had mezelf genoeg redenen aangepraat om voor deze Hurricane te gaan  ;D

In eerste instantie vond ik de sound door de torenhoge verwachtingen (het net staat vol lyrische gebruikersreviews) geen enorme stappen maken. Ik weet niet waar ik op hoopte, maar hogerop de ladder van de AQ powercords wordt het telkens subtiel meer van het goede. Ik noem ook niet snel iets een wereld van verschil. Ik merk echter na twee weken luisteren dat er meer autoriteit is, meer rust, strakkere focus, nog betete instrumentenscheiding; en het laag is ook wat lekkerder én gedefinieerder. Zaken die niet meteen enorm opvallen, maar na langer luistern juistb weer wel. Het is - zeker nieuw, maar tweedehands ook -  een enorme bak met geld maar ik vind het toch de moeite waard. Het geluid klinkt zo heerlijk uitgebalanceerd, dat is puur genieten.

Ook blijf ik maar genieten van de fijne sfeer die deze buizenversterker geeft in een sfeervol belichte kamer. Ik schuif mijn lekkere stoel vóór de bank zodat ik ruim een meter van de achterwand zit en vol in het geluid en ik begeef me in een grote geluidsbubbel. Lekker biertje erbij en goede muziek, uiteraard!

Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

DofN

Mooi, heb een zwak voor wappers.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

brt

Quote from: DofN on August 27, 2021, 21:44:08
Mooi, heb een zwak voor wappers.

Haha, ja ik ook. Dat maakt deze versterker ook zo mooi vind ik. Zowel de buizen (maar liefst 8 stuks) als die prachtige grote VU meter.
Ik heb deze versterker nu ongeveer een jaar maar verbaas me nog dagelijks over het prachtige design:

Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

DofN

Ja zo'n foto van voren is beter. Mooi hoor, geniet ervan :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

brt

#671
Omdat één van mijn Full Music 300b buizen zachte plopjes begon te geven die toch wel stoorden als je rustige muziek luistert, ben ik op zoek gegaan naar nieuwe buizen.
Op MP vond ik een gebruikt setje KR Audio 300b buizen, die nog zo'n 90% meten. Ik krijg er drie maanden garantie op via de audiozaak die het verkoopt, dus dat voelt wel goed.

Het schijnen ontzettend goede buizen te zijn, en als ik een andere gebruiker met dezelfde amp als die ik heb mag geloven zorgt zo'n goede buis wederom voor een geluidsimpuls. Erg benieuwd hoe dit gaat uitpakken in mijn set; morgen komen ze binnen!



(foto is van internet)
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Xander32

Een heel onbetamelijke vraag, maar wat kost zoiets? Ik heb werkelijk geen idee 🙄
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Vinyl_Fuchs

Quote from: Xander32 on September 17, 2021, 19:16:59
Een heel onbetamelijke vraag, maar wat kost zoiets? Ik heb werkelijk geen idee 🙄
"Google is your best friend, or not".
Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

John Wx

Quote from: Xander32 on September 17, 2021, 19:16:59
Een heel onbetamelijke vraag, maar wat kost zoiets? Ik heb werkelijk geen idee 🙄



rond de 90 euro
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.