Woonkamer stereoset van Bart

Started by brt, April 29, 2020, 21:54:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

brt

#575
Heb de muur achter de speakers en de amp geverfd, we waren uitgekeken op het 'saaie' wit. Ik moet zeggen, het staat ze goed  :)

Het is hier en daar nog wat vlekkerig (wat donkere vlakken en lichtere) maar hopelijk trekt dat in de komende nacht en dag weg.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic LM219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3 | Apple Mac Mini M2 | Roon

vergeerr72

#576
Het klinkt zeker nu ook wat kleurrijker? Ziet er mooi uit.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Xander32

Pfff, gelukkig heb je een foto toegevoegd  :blush:

Ik schrok nog al. Ik las dat je de wand achter de speakers had geverfd en de versterker geverfd  :omg:

Quote from: brt on March 30, 2021, 20:07:51
Heb de muur achter de speakers en de amp geverfd, we waren uitgekeken op het 'saaie' wit. Ik moet zeggen, het staat ze goed  :)

Het is hier en daar nog wat vlekkerig (wat donkere vlakken en lichtere) maar hopelijk trekt dat in de komende nacht en dag weg.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

brt

Quote from: Xander32 on March 30, 2021, 20:54:18
Pfff, gelukkig heb je een foto toegevoegd  :blush:

Ik schrok nog al. Ik las dat je de wand achter de speakers had geverfd en de versterker geverfd  :omg:

Haha, ja zo had je het kunnen lezen, maar gelukkig was de verf op ;)
Focal Sopra 1 | Line Magnetic LM219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3 | Apple Mac Mini M2 | Roon

Tabcam

Quote from: Xander32 on March 30, 2021, 20:54:18
Pfff, gelukkig heb je een foto toegevoegd  :blush:

Ik schrok nog al. Ik las dat je de wand achter de speakers had geverfd en de versterker geverfd  :omg:
Ha, ik dacht ergens hetzelfde :P, vooral door het invallend zonlicht op de versterker leek dat zo.

Mooie kleur muur zo lijkt het :clapping:
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

brt

Bij deze ook nog even een foto van de gehele woonkamer (het achterste deel).
De gordijnen worden nog aangepast nav de groene muur, en ik moet hier en daar nog wat plekken bijwerken. De verf van de Praxis is niet bijster dekkend te noemen.

Ook willen we de TV nog gaan ophangen, dat geeft iets meer gevoel van ruimte nog, en dan gebeurt er ook iets meer op de muur.
Tegenwoordig zet ik een luisterstoel voor de bank die tegen de muur staat, zodat ik een ruime meter van de muur afzit, en in een perfecte driehoek met de speakers. Al met al redelijk perfecte luisteromstandigheden zo in deze woonkamer, blij mee!
Focal Sopra 1 | Line Magnetic LM219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3 | Apple Mac Mini M2 | Roon

Xander32

Een mooie, rustige en ruime opstelling van de set.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

brt

Over het algemeen probeer ik mijn apparatuur 2e hands te kopen, zodat ik het op mijn gemak thuis kan uitproberen en als het geen meerwaarde geeft ik het zonder (al te veel) verlies weer kan verkopen. Zo kan ik een of twee klasses hogere apparatuur kopen dan wanneer ik alles nieuw zou kunnen kopen.

Op mijn speakers na heb ik alles op die manier gekocht. Nieuwste aanwinst is een Audioquest Tornado High Current en een AQ Blizzard. De laatste gebruik ik op mijn dac, de Tornado HC op mijn versterker. Gisteren heb ik de stroomkabels aangesloten en wow, wat een verschil. Alles klinkt zoveel meer aanwezig, met nog meer detail, gelaagdheid, diepte. Samengevat: een enorme autoriteit die ik nog niet eerder in mijn set had gehoord. Ik speelde al met niet-verkeerde stroomkabels, maar door hier eens goed in te investeren (nieuw kosten ze samen bijna 1800,-) hoor ik nu waar mijn set allemaal toe in staat is. Wow.

Dit is er echt eentje in de categorie dat je dingen in muziek hoort die ik eerst niet hoorde. Reverbjes op stemmen, een 2e stem die nu opeens veel duidelijker te horen is. Een gitaar blijken 2 gitaren te zijn (dubbel ingespeeld) etc. Het was een flinke duit, maar het is het absoluut waard en heeft mijn set next level getrokken.

Enige nadeel: de kabels zijn fokking stug, dus dat is wel een dingetje met plaatsing van je apparatuur. Maar hee, je moet er wat voor over hebben hè :)
Focal Sopra 1 | Line Magnetic LM219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3 | Apple Mac Mini M2 | Roon

brt

Ik had trouwens de grootste verandering verwacht op de versterker, omdat dit een geintegreerde versterker is (ik speel weer met de Sonnet puur als dac) én omdat de Tornado veruit de duurste kabel was. De Tornado gaf al een heel aardige verbetering, maar toen ik daarna de Blizzard op de Sonnet dac aansloot was het bingo. Het zal ongetwijfeld de optelsom zijn van die 2, maar de grootste slag vond ik toch de Blizzard op de dac.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic LM219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3 | Apple Mac Mini M2 | Roon

Tabcam

Zit er een soort van filtering op de kabel of is het blok voor de sier of voor nog iets anders?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

brt

Quote from: TabCam on April 14, 2021, 11:28:55
Zit er een soort van filtering op de kabel of is het blok voor de sier of voor nog iets anders?

Het is een DBS systeem.
AQ zegt daarover: Het DBS van AudioQuest zorgt voor een sterk en stabiel elektrisch veld dat de moleculen in de isolatie verzadigt en polariseert (organiseert). Dit minimaliseert zowel energieopslag in de isolatie als de meervoudige niet-lineaire tijdsfouten die optreden. Geluiden komen uit een verrassend donkere achtergrond met onverwachte detaillering en dynamisch contrast.

Blablabla.
Klinkt goed in elk geval ;)
Focal Sopra 1 | Line Magnetic LM219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3 | Apple Mac Mini M2 | Roon

chansig

Wel een mooi verhaal.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

brt

Quote from: chansig on April 14, 2021, 11:32:38
Wel een mooi verhaal.  :D

Gr. Hans

Ja ik werd er ook emotioneel van. Maar dat komt vooral omdat ik er geen zak van snap. En dat wil ik in dit geval zo houden  :D
Focal Sopra 1 | Line Magnetic LM219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3 | Apple Mac Mini M2 | Roon

chansig

 :D

Volgens mij dat juist de bedoeling van dit soort verhalen.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

brt

Ja ongetwijfeld. Ik ben benieuwd wat er aan verdovende middelen op gaat op die marketingafdeling.

Maar whatever, het resultaat is er naar. Ongetwijfeld dankzij DBS! :)
Focal Sopra 1 | Line Magnetic LM219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3 | Apple Mac Mini M2 | Roon

brt

#590
Het is hier al weer een maandje stil en dat komt doordat alles gewoon lekker aan het spelen was.
Maar toen kwam ik op marktplaats een paar mooie mono blokken tegen die gebouwd waren met zeer hoogwaardige componenten.

De monoblokken zijn zelfbouw en ze zijn gebouwd door een ingenieur en fanatieke hobbyist die bij KLM heeft gewerkt ism met een audiofiele timmerman (voor de houten afwerking). Het zag er allemaal goed uit qua specs dus ik ben gaan luisteren en ze staan nu bij mij te spelen  :pompom:

Ik heb nog niet heel veel tijd gehad ze uitgebreid te beluisteren, maar mijn indruk is dat dit minstens op het niveau speelt van mijn Line Magnetic 219ia. Het klinkt nog ietsje opener, realistischer, maar ook iets schoner. Of het té schoon is ben ik nog niet uit. Het is een enorm eerlijke sound.

De buizenbezetting - voor de kenners - is als volgt
Zaerix 807 eindbuizen
Philips AZ50 rectifier
GE Jan 12sn7 GTA stuurbuizen

De transformatoren zijn van Hasimoto en Hashimoto.

Met dank aan Pinda13 die mij aanraadde deze amps te proberen.

Nu ben ik wel benieuwd, zijn er hier kenners die ervaring hebben met deze buizen? Valt de 807 nog flink te upgraden bijv, door Sylvania? Of is het meer van hetzelfde?

Mijn doel is om een aantal weken of maanden met deze set te spelen en dan de LM219 weer aan te sluiten en dan een knoop door te hakken over welke te houden.

Focal Sopra 1 | Line Magnetic LM219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3 | Apple Mac Mini M2 | Roon

Xander32

...'t oogt iig sfeervol 👌🏻
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

brt

Quote from: Xander32 on May 13, 2021, 23:07:50
...'t oogt iig sfeervol 👌🏻

Thanks, vind ik ook!
Kan wat mij betreft nog niet tippen aan de looks van de LM219, maar ik zou hier prima mee kunnen leven.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic LM219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3 | Apple Mac Mini M2 | Roon

AudioEnZo

Prachtige versterkerset Bart, veel plezier ermee  :clapping:

brt

Quote from: AudioEnZo on May 14, 2021, 10:13:18
Prachtige versterkerset Bart, veel plezier ermee  :clapping:

Dankjewel René! Ik heb mezelf weer eens in een luxe positie gemanouvreerd met nu 2 prachtige buizenversterkers in mijn bezit. Maar ik kon deze blokken niet laten staan  :wub:
Focal Sopra 1 | Line Magnetic LM219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3 | Apple Mac Mini M2 | Roon

AudioEnZo

Je hebt helemaal gelijk en je leeft maar één keer  ;D

Kwabbernoot

Mooi spul. Enjoy.
Nu heb je een Single ended en een push pull. Wellicht nog een mooie OTL voor de verzameling?  :D

Groeten...

brt

Quote from: Kwabbernoot on May 14, 2021, 10:22:06
Mooi spul. Enjoy.
Nu heb je een Single ended en een push pull. Wellicht nog een mooie OTL voor de verzameling?  :D

Groeten...

Haha, die staat idd nog op mijn lijstje. Was een tijdje geleden een mooie Atma Sphere tegengekomen op MP, daar geweest maar man wat een puinhoop was dat. Dikke brom door speakers en op trafo's, het was echt een allegaartje in slechte staat. OTL schijnt wel het summum te zijn qua transparantie en realisme. Ik heb ooit een Graaf GM20 gehad en dat staat me nog steeds bij. Maar die dingen zijn erg onderhoudsgevoelig, dus als ik een OTL koop ooit moet ie wel een beetje gebruiksvriendelijk zijn.

Maar ik ben geen verzamelaar hoor, ben gewoon nieuwsgierig. Uiteindelijk gaat 1 van de 2 de deur weer uit.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic LM219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3 | Apple Mac Mini M2 | Roon

Kwabbernoot

#598
Ik heb jarenlang met een single ended OTL gespeeld en dat beviel erg goed. Dat was een Transcendent Sound SE-OTL. Twee keer 1,5 watt. Waarschijnlijk wat weinig voor jouw speakers.  :laugh:

Groeten...

PS: dat was een kitje en alhoewel mijn soldeerkunsten niet geweldig zijn, was dat toch altijd een probleemloze versterker.

brt

Ah nice! Ja dat zou te weinig zijn voor hier, ook al speel ik niet heel erg hard in een relatief kleine ruimte en zijn de Sopra's redelijk efficient (89db), ik denk dat het te weinig zou zijn.

Maar eerst maar eens een keuze maken tussen deze twee, en wie weet wat er tzt dan nog op mijn pad komt. OTL ben ik zeker in geinteresseerd!
Focal Sopra 1 | Line Magnetic LM219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3 | Apple Mac Mini M2 | Roon