Woonkamer stereoset van Bart

Started by brt, April 29, 2020, 21:54:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

chansig

Blijft een mooi gezicht zo'n gloeiende buizenbak. Ooit eens gekscherend geschreven dat als ik geld genoeg zou hebben in mijn huidige set een paar mooie AR eindbakken zou neerzetten en dan bv een mooie buizenbak. Zonder dat het aangesloten is op de speakers..puur voor de mooi.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

brt

Quote from: MichelDW on May  1, 2020, 14:06:56
Een echt goeie baswoofer met dsp zou het helemaal compleet maken. (mijn idee;)

Echt niet nodig hier, en al helemaal niet met het soort muziek dat ik luister. De Focals gaan erg diep en klinken ook in het laag gewoon erg vol. Ruim voldoende voor mijn bescheiden woonkamer van 4x4. Er zijn inmiddels twee mede-forumleden die mijn set gehoord hebben. Beide geven aan dat ik genoeg laag heb en vinden mijn set mooi en in balans klinken. Oh ja, IK moet er naar luisteren en ik vind dat ook  ;D
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Kingpin

Quote from: brt on May  1, 2020, 14:35:13
Maar tunen blijf ik doen hoor, kan het niet laten ;)
Draai je nog met de originele buizen?
Daar is ook nog heel veel winst op te halen, zeker in de pre sectie.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

brt

Quote from: chansig on May  1, 2020, 14:37:14
Blijft een mooi gezicht zo'n gloeiende buizenbak. Ooit eens gekscherend geschreven dat als ik geld genoeg zou hebben in mijn huidige set een paar mooie AR eindbakken zou neerzetten en dan bv een mooie buizenbak. Zonder dat het aangesloten is op de speakers..puur voor de mooi.  :D

Gr. Hans

Ja dat is het ook. Los van de geweldige sound is het elke keer weer een fijn moment als die lampen aangaan, gaan gloeien en je na een minuut of 5 a 10 de muziek opzet. Dan kom je echt in die muzikale bubble.

Mocht je puur voor de looks gaan, zet er dan een paar goedkope Chineze buizenbakken neer die ook fijn kunnen gloeien en geniet lekker van je Dutch & Dutch ;)
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

brt

Quote from: Kingpin on May  1, 2020, 14:43:24
Draai je nog met de originele buizen?
Daar is ook nog heel veel winst op te halen, zeker in de pre sectie.

De eindbuizen hebben geen equivalent dus zijn niet te vervangen (helaas). Voorbuizen ECC82 heb ik diverse setjes van liggen. Ik vind de Philips Miniwatt NOS buisjes erg fijn (wordt het midden nog wat romiger van), maar speel de laatste twee maanden met Genelex Gold Lion ecc82. Die geven erg veel ruimte en detail weer, erg mooi ook. Dus af en toe wissel ik. Ook de Electric Harmonix buisjes die erbij zaten zijn niet verkeerd hoor! Ik heb ook Sylvania gehad, maar die waren wel echt aan de (te) schelle kant.

Dus ja, ik vind het leuk om daar ook mee te klooien. Nadeel is wel dat ik er meteen 4 moet kopen. Maar als je nog tips hebt voor mooie ECC82 buizen hoor ik het graag!
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Tabcam

Bij deze een verslagje van de M&G met Brt en zijn set.

Alvorens we de afspraak hebben gemaakt hebben we gekeken of we beiden geen mensen ontmoeten die in de verhoogde risicoprofielen vallen zodat we conform RIVM richtlijnen kunnen meeten. Gelukkig was dat zo en zo reed ik met de Purifiversterker en SMSL M500 zelf naar Kampen. Het laatste stukje langs de IJssel was in de ondergaande zon was een plaatje en eenmaal aangekomen bleek Brt erg mooi te wonen.

Het op 1.5m afstand blijven bleek in de huiskamer niet zo'n groot probleem en na een natje gingen we al snel luisteren naar de set van Brt. Zoals hierboven uit de foto's al blijkt is de Unison Research S9 buizenversterker een sieraad in huis. Daarbij speelt de set ook nog op hoog niveau, zeker gezien de weinige akoestische aanpassingen in huis. De bank staat kort op de muur maar dat mag de pret totaal niet drukken. Veel detail, mooi in balans, ruimtelijk, natuurlijk klinkend, het plaatje klopt :headbanging:.

Na deze bijzondere introductie zijn we als eerste de SMSL aan de tand gaan voelen door de D90 te verwisselen met de M500. Dat was een tegenvaller. Nu is er qua volume nog een probleem met de SMSL als die via USB wordt aangestuurd. Daar was ik thuis pas dezelfde dag achter gekomen toen ik de M500 op set2 testen.

Onder het genot van een Brand 0.0% I.P.A. (moest helaas nog terugrijden :P) hebben we nog een paar keer gewisseld en even snel de polariteit omgewisseld. Het mocht helaas niet baten. Is het aansturen via USB, het netfilter of niet gebalanceerd uitsturen wat zoveel uit maakt? Ik weet het niet maar het verschil de D90 was duidelijk.

Daarna was de HPA-S400ET Purifiversterker aan de beurt. Ook dat viel initieel tegen. Nu hing de Purifiversterker ook achter het netfilter en konden we ruis uit de tweeter horen. Na de Purifiversterker met een dropveter op een losse wandcontactdoos te hebben aangesloten een grote verrassing. De ruis is weg en de Unison en de Purifiversterker verschillen maar zijn erg gewaagd aan elkaar. De Purifiversterker heeft meer bascontrole en de UR S9 een bijzonder aangename midrange. Ik zou met veel plezier met beide kunnen leven.

Nog een I.P.A. 0.0 verder hebben we de buizenversterker weer laten opwarmen om te kijken of de verschillen er nog steeds zouden zijn en dat lijkt zo te zijn. Er komt erg mooi laag uit de buizenversterker maar het cliché van de klasse-d lijkt dan toch waar, strakker er meer detail in basbereik.

Onze voorzichtige conclusie is dat een voorversterker met buizen wel eens het beste van beide werelden kan verenigen. Stiekem een beetje MiFi maar wel ontzettend aangenaam. Brt, het bezoek was niet alleen zeer verhelderen maar ook bijzonder aangenaam! Veel te laat vertrok ik weer naar 't Oost'n :angel:.

Laten we hopen dat de Covid 19 tijden snel achter ons komen te liggen, dit soort bezoekjes smaakt naar meer!

 

Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

brt

Mooi verslag Tabcam!

Vond het mooi om te merken dat we hetzelfde constateren als we luisterden naar de diverse apparatuur.
De SMSL haalde het idd niet bij de Topping D90, maar ben erg gecharmeerd van jouw Purifi, wat een geweldig ding. Bizar dat deze kwaliteit voor slechts 1500,- te krijgen is. Ook ik zou prima kunnen leven met beide versterkers, alhoewel ik toch denk dat ik het fijne midgebied van de S9 belangrijker vind dan het strakkere laag van de Purifi, zeker met de (veelal rustige) muziek die ik draai. En ja, het uiterlijk van de versterker speelt voor mij ook wel mee.

Ook ik vond het erg gezellig! Vond je het trouwens niet schappelijk dat ik de Ipa 0.0 met je meedronk? Dat is nog eens de solidariteit waar de regering zo op hamert ;D
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Kingpin

Quote from: brt on May  1, 2020, 14:48:06
Maar als je nog tips hebt voor mooie ECC82 buizen hoor ik het graag!
Zie mijn sig ;)

De 5814A buis van Sylvania, de 'long' black plate versie (jaartal rond mid '50).
Ongekend goed.
Telefunken doet het meestal ook wel goed.
EH vond ik in mijn set niet om aan te horen, dun, schel etc in verhouding tot mijn setup zoals die nu is.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

Mooi verslag ook !
Ben ook zeer benieuwd hoe m'n Tripath in verhouding is tot Tabcams Purifi aangezien ik gehoord heb dat de Tripath niet onderdoet voor een klasse A(B) qua 'sound' in het hoog en mid. De Tripath is ook net als de de omschrijving strakker in het laag dan een Klasse A(B).
Thuis speel ik met de buis op mid/hoog en het laag klasse A(B).
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

brt

Quote from: Kingpin on May  1, 2020, 15:14:31
Zie mijn sig ;)

De 5814A buis van Sylvania, de 'long' black plate versie (jaartal rond mid '50).
Ongekend goed.
Telefunken doet het meestal ook wel goed.
EH vond ik in mijn set niet om aan te horen, dun, schel etc in verhouding tot mijn setup zoals die nu is.

Ik heb dus ook Sylvania gehad, maar dat zijn de groene. Maar daar was er eentje van kapot gegaan en toen heb ik de Genelex Gold Lion gekocht.
Zal eens kijken of ik de jouwe kan vinden online, alhoewel ik voorlopig ff oke ben met deze. EH heeft natuurlijk ook verschillende, maar degene die er fabrieksstandaard bij zaten klonken op zich al prima hier. Maar het kon idd nog beter.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

brt

Quote from: Kingpin on May  1, 2020, 15:20:31
Thuis speel ik met de buis op mid/hoog en het laag klasse A(B).

Dat zal geweldig klinken!
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Kingpin

Quote from: brt on May  1, 2020, 15:33:46
Dat zal geweldig klinken!
Zekers ..
M'n muzieksmaak is heel breed, letterlijk van metal tot klassiek.
Er zijn maar weinig sets die metal of Bluesrock ook daadwerkelijk als 'fundament' zo neer kunnen zetten terwijl een subtiel nummer ook subtiel weer kan worden gegeven zonder dat het laag 'aanwezig' is.
Daar ben ik wel even mee bezig geweest.

Vooral met specifieke instrumenten (elec. gitaar, hammond, mondharmonica etc) springt de buis er in het voordeel uit, maar dat zul jij ongetwijfeld ook wel hebben ervaren.
Maar goed .. die set gaat binnenkort worden afgebroken zoals je weet ;)
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Xander32

Focal Sopra 1 is echt heel erg fraai. Bij een forumgenoot deze en een Sopra 2 mogen horen, waarbij mijn duidelijke voorkeur naar de 1 ging. Zo open, zo gedetailleerd met een enorme spreiding van het geluid  :inlove:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Carrol

Idd een mooie set om te zien.
Prachtige speakers om te zien,en ze zullen zeker lekker klinken!!
Maar wat is jou muzikale voorkeur,waar luister jij zoal na?
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

vanzomereng

#39
Quote from: brt on May  1, 2020, 15:09:08
Vond het mooi om te merken dat we hetzelfde constateren als we luisterden naar de diverse apparatuur.
De SMSL haalde het idd niet bij de Topping D90, maar ben erg gecharmeerd van jouw Purifi, wat een geweldig ding. Bizar dat deze kwaliteit voor slechts 1500,- te krijgen is. Ook ik zou prima kunnen leven met beide versterkers, alhoewel ik toch denk dat ik het fijne midgebied van de S9 belangrijker vind dan het strakkere laag van de Purifi, zeker met de (veelal rustige) muziek die ik draai. En ja, het uiterlijk van de versterker speelt voor mij ook wel mee.
Aan mij persoonlijk zijn dit soort testen niet besteedt en wellicht ben ik een minder kritische luisteraar maar wellicht
is er m.b.t. bovenstaande luisterbevinding, iets op de markt wat een gouden middenweg voor jou zou kunnen zijn of het beste
van beide werelden biedt.

Voor zo ver het waard is?
In het Duitse blad Audio worden n.a.v. testen/metingen, aan versterkers en luidsprekers een AK-waarden toebedeeld.
Deze AK-waarde zegt iets of de zwaarte/complexiteit van de belasting.
De AK-waarde v/d versterker moet gelijk of hoger zijn, dan die van de luidspreker om bij module afspeelvolumes,
de luidsprekers goed in hun grip te hebben. (lees: strakke basweergave)

Jouw speakers hebben een AK van 60
Jouw versterker kan ik niet vinden wel iets vergelijkbaars de Unison Research S6 en deze heeft AK-waarde 37

Nu niet meteen ongerust worden, dit zijn puur theoretische richtlijnen en in de praktijk kan e.e.a. vaak veel beter uitpakken.

Ik denk niet dat jij op de lange duur gelukkig zult worden met zo,n Purifi-versterker maar wellicht een andere
buizenbak of hybride-versterker.  In ieder geval wellicht het proberen waarden.

De buizenbak Octave V110SE heeft een AK van 59
Al eens een hybride geprobeerd van Unison Research?  De Unison Research Due heeft een AK van 65
Het merk Pathos heeft ook vele hybride-versterkers in het assortiment

Ik zelf vind onderstaande McIntosh MA252 (AK=63) zeer fraai  :inlove:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

brt

Quote from: Carrol on May  1, 2020, 20:28:12
Idd een mooie set om te zien.
Prachtige speakers om te zien,en ze zullen zeker lekker klinken!!
Maar wat is jou muzikale voorkeur,waar luister jij zoal na?

Dank! Ze klinken zeker lekker :)

Ik luister vrij breed, maar over het algemeen is het vrij rustige muziek. Veel singer-songwriter, americana, (alt-)folk, downtempo electronica en ambient. Gidge of Nicolas Jaar, bijv, maar ook Hammock, Nils Frahm, Helios, Mute Forest. Wat bekendere namen die ik goed vind zitten meer in de (indie-)pop hoek zoals Grandaddy, The National, R.E.M., The War on Drugs, Sigur Ros, Springsteen, Cohen. Ik vergeet nu ongetwijfeld heel veel namen.

Ter indicatie, hier mijn jaarlijstje van vorig jaar:
1 Mick Flannery
2 Cigarettes After Sex
3 Patrick Watson
4 Billie Eilish
5 Mandoline Orange
6 Nick Cave
7 Lana Del Rey
8 Old Sea Brigade
9 Calexico & Iron & Wine
10 Leonard Cohen

Ook vond ik mooi: A.A. Bondy, Lambchop, The Slow Show, Ry X, Josh Ritter, Aldous Harding, Apparat, Heather Woods Broderick, Villagers (EP)

Zo'n jaarlijstje maak ik elk jaar maar is altijd een momentopname hoor, zou er nu al weer anders uitzien. Maar dan heb je een idee.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

vanzomereng

Quote from: brt on May  2, 2020, 14:20:40
Ik vergeet nu ongetwijfeld heel veel namen.
Zo'n jaarlijstje maak ik elk jaar maar is altijd een momentopname hoor, zou er nu al weer anders uitzien. Maar dan heb je een idee.
yep

ik mis
- Nana Mouskouri
- Zangeres zonder Naam
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

brt

Quote from: VANZOMERENG on May  2, 2020, 10:16:00
Aan mij persoonlijk zijn dit soort testen niet besteedt en wellicht ben ik een minder kritische luisteraar maar wellicht
is er m.b.t. bovenstaande luisterbevinding, iets op de markt wat een gouden middenweg voor jou zou kunnen zijn of het beste
van beide werelden biedt.

Voor zo ver het waard is?
In het Duitse blad Audio worden n.a.v. testen/metingen, aan versterkers en luidsprekers een AK-waarden toebedeeld.
Deze AK-waarde zegt iets of de zwaarte/complexiteit van de belasting.
De AK-waarde v/d versterker moet gelijk of hoger zijn, dan die van de luidspreker om bij module afspeelvolumes,
de luidsprekers goed in hun grip te hebben. (lees: strakke basweergave)

Jouw speakers hebben een AK van 60
Jouw versterker kan ik niet vinden wel iets vergelijkbaars de Unison Research S6 en deze heeft AK-waarde 37

Nu niet meteen ongerust worden, dit zijn puur theoretische richtlijnen en in de praktijk kan e.e.a. vaak veel beter uitpakken.

Ik denk niet dat jij op de lange duur gelukkig zult worden met zo,n Purifi-versterker maar wellicht een andere
buizenbak of hybride-versterker.  In ieder geval wellicht het proberen waarden.

De buizenbak Octave V110SE heeft een AK van 59
Al eens een hybride geprobeerd van Unison Research?  De Unison Research Due heeft een AK van 65
Het merk Pathos heeft ook vele hybride-versterkers in het assortiment

Ik zelf vind onderstaande McIntosh MA252 (AK=63) zeer fraai  :inlove:

McIntosh ziet er altijd prachtig uit, maar heb wel eens wat geluisterd in het verleden en vond het niet zo mijn sound. De S9 is niet vergelijkbaar met de S6 hoor. Wat ik zo mooi aan de S9 vind van Unison Research is dat het een single ended amp is. En dat klinkt gewoon het meest open. Opener dan push-pull ontwerpen of hybride. Beide (ook van Pathos) heb ik gehoord, maar dat vond ik niet zo mooi als dit.

Dat AK verhaal zegt mij niet zoveel (ik ben totaal niet technisch onderlegd). En de AK waarde van de S9 is dus onbekend? Anyway, de Focals hebben een rendement van 89db en deze buizen sturen pure klasse a 2 x 30 watt uit. Mijn volume staat vaak nog niets eens op 25%. Ik speel dan ook niet hard, heb een kleine kamer en luister bijna geen volle, gelaagde muziek. Dus ik denk dat het ruim genoeg is. Dat ie qua detail in het laag en grip het aflegt tegen een Klasse D had ook ik wel verwacht, maar ja, dat laag vind ik minder belangrijk dan het mid en hoog voor mijn muziek en ik vraag me zeer af of je met een andere single ended buizenamp wel die grip gaat krijgen, aangezien deze S9 al een bakbeest is. Dat is gewoon inherent aan het ontwerp. En minder een nadeel met het soort muziek dat ik luister. Maar je krijgt er een bizar mooi midden en hoog voor terug...

Lees de recensie in What Hifi maar eens over de S9, die slaat de spijker op z'n kop vind ik. https://www.whathifi.com/unison-research/s9/review
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

vanzomereng

Quote from: brt on May  2, 2020, 14:31:35
Ik speel dan ook niet hard, heb een kleine kamer en luister bijna geen volle, gelaagde muziek. Dus ik denk dat het ruim genoeg is. Dat ie qua detail in het laag en grip het aflegt tegen een Klasse D had ook ik wel verwacht, maar ja, dat laag vind ik minder belangrijk dan het hoog en ik vraag me zeer af of je met een andere single ended buizenamp wel die grip gaat krijgen die nu wat minder is, aangezien deze S9 al een bakbeest is. Dat is gewoon inherent aan het ontwerp. En minder een nadeel met het soort muziek dat ik luister. Maar je krijgt er een bizar mooi midden en hoog voor terug...
Het was maar idee, belangrijkste is dat je nu tevreden bent.
Heb je ook wel eens pure klasse A-versterkers geprobeerd, bijvoorbeeld van Luxman of Sugden?

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

brt

Leuk als er meegedacht wordt hoor!
Ik heb weleens een Accuphase gehad, maar die vond ik te warm klinken.

Maar volgens mij is deze Unison ook pure klasse A, of bedoel je solid state?
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

DofN

Quote from: TabCam on April 29, 2020, 23:27:46
Ziet er mooi uit met die verlichtende buizen! Nu nog de TV recht in het midden :devil:.

Wel mooi om te zien waar je allemaal aan gedacht hebt! Een aparte audiogroep was ook een wens van mij maar lukt helaas niet ivm stenen vloer en stenen plinten waar ik niet doorheen wil boren.

Mooie set brt. Om door een ringetje te halen.

@Tabcam: Ik denk dat ik een van de weinigen ben die er eerlijk voor uitkomt dat ik een aparte groep heb voor de audio, en ook heel mooie kabels gebruikt heb, en het verschil niet hoor. Ik was destijds aan het verbouwen en dit kon ik voor weinig geld meteen even 'meenemen'.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

vanzomereng

Quote from: brt on May  2, 2020, 14:44:46
Leuk al er meegedacht wordt hoor!
Ik heb weleens een Accuphase gehad, maar die vond ik te warm klinken.

Maar volgens mij is deze Unison ook pure klasse A, of bedoel je solid state?
M.b.t. de Luxman & Sugden bepaalde ik klasse A Solidstate
M.b.t. Unison Due is hybride

Ben je bekend met buizengoeroe DE JONG SYSTEMS
Ik heb daar in het verleden eens een BuizenDac van Music Hall gekocht en daar opgehaald.
Is winkel+werkplaats+lab in huis.
Wat ik daar aantrof aan buizenapparaten en wat ik gehoord heb, was echt waanzinning.
Hij heeft klanten over de hele wereld.
Mocht je eens wat adviezen willen, of reparaties en modificaties aan buizenapparatuur?
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

chansig

Hang eens wat diks over de tv heen. Kleed, dekbed etc. En dan luisteren. Mijn gedachte: Als je dit verschil niet hoort of de moeite waard vindt...dan verder niets meer veranderen aan je set.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Sailor Jan

Quote from: brt on May  2, 2020, 14:20:40
Dank! Ze klinken zeker lekker :)

Ik luister vrij breed, maar over het algemeen is het vrij rustige muziek. Veel singer-songwriter, americana, (alt-)folk, downtempo electronica en ambient. Gidge of Nicolas Jaar, bijv, maar ook Hammock, Nils Frahm, Helios, Mute Forest. Wat bekendere namen die ik goed vind zitten meer in de (indie-)pop hoek zoals Grandaddy, The National, R.E.M., The War on Drugs, Sigur Ros, Springsteen, Cohen. Ik vergeet nu ongetwijfeld heel veel namen.

Ter indicatie, hier mijn jaarlijstje van vorig jaar:
1 Mick Flannery
2 Cigarettes After Sex
3 Patrick Watson
4 Billie Eilish
5 Mandoline Orange
6 Nick Cave
7 Lana Del Rey
8 Old Sea Brigade
9 Calexico & Iron & Wine
10 Leonard Cohen

Ook vond ik mooi: A.A. Bondy, Lambchop, The Slow Show, Ry X, Josh Ritter, Aldous Harding, Apparat, Heather Woods Broderick, Villagers (EP)

Zo'n jaarlijstje maak ik elk jaar maar is altijd een momentopname hoor, zou er nu al weer anders uitzien. Maar dan heb je een idee.
Patrick Watson is een vrij onbekende hier op het forum. Maar zijn nummer Lighthouse vind ik echt helemaal super!

Mooie set trouwens!
Wees lief voor jezelf

Xander32

Heb al eens een dikke fleece deken gekocht om over de tv te draperen wanneer ik muziek ga luisteren, dat geeft een wezenlijk positief verschil (een rustiger, scherper stereobeeld en meer diepte in het geluid). Maar na een paar keer is deze desondanks uitbeeld verdwenen 😏

Quote from: chansig on May  2, 2020, 15:45:51
Hang eens wat diks over de tv heen. Kleed, dekbed etc. En dan luisteren. Mijn gedachte: Als je dit verschil niet hoort of de moeite waard vindt...dan verder niets meer veranderen aan je set.

Gr. Hans
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT