Woonkamer stereoset van Bart

Started by brt, April 29, 2020, 21:54:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

kermy

#175
Quote from: holco on June 30, 2020, 12:29:14
Bi-amping met verschillende types versterkers is wel een ramp om dat gelijk te krijgen bij verschillende volume standen, om eerlijk te zijn zou ik nog geen eens weten hoe je dat goed!! voor elkaar kan krijgen, maar ik ben geen elektronicus dus wellicht "wormvormig aanhangsel" ik wat uit mijn nek ;D 

Heeft ooit eens een hele mooie verhandeling over dit onderwerp gestaan in de Sound Practises van de hand van Jim Long van Electro Voice. Ik zal eens zoeken naar het artikel en het inscannen en hier plaatsen.

Ook hij gebruikt verschillende versterkers in zijn 2 weg, push pull buizen op het laag en volgens mij een SE op het midhoog, de processor/DSP is een EV-DX34 of zo iets, een van de eerste, maar dat mag geen verrassing zijn bij deze man. Is overigens een icoon in de pro audio wereld.

De afbeelding is voor de bas/low mid kast en de grote witte EV-HR9040 hoorn voor de rest van het spectrum, ter zijde staat nog een als sub fungerende toren.




Met vriendelijke groet,

Kermy

katwax

Een tip die ik kreeg van Kii engineer die bij mij thuis de BXT kwam leveren en plaatsen was om een preset te maken voor bepaalde opnames waarbij je dan via de DSP het mid of hoog wat gaat opkrikken/afzwakken. Dit zal niet helpen om buizengeluid te geven, maar zou wel kunnen helpen daar waar je vindt dat mid te kort schiet.
Misschien dat je zoiets met de RME kan doen?

Denk wel dat je inderdaad beter de zoektocht naar een goede pre kan verder zetten, want indien je binnen 2 maanden de S9 gaat terug zetten ga je volgens mij zaken gaan missen die je nu hebt met de setup zoals dat laag etc Heb zelf ooit met Leben pre gespeeld met Ncore mono, maar vrees dat dit voor jouw "te weinig" buizensound is, voor mij was dit meer dan genoeg :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Tabcam

Buizengeluid heeft ook met harmonischen te maken. Ik denk dat je met EQ misschien de impedantiekromme voor elkaar kan krijgen maar de harmonischen moeten er dan op een andere manier bij.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

brt

Quote from: katwax on June 30, 2020, 14:03:46
Een tip die ik kreeg van Kii engineer die bij mij thuis de BXT kwam leveren en plaatsen was om een preset te maken voor bepaalde opnames waarbij je dan via de DSP het mid of hoog wat gaat opkrikken/afzwakken. Dit zal niet helpen om buizengeluid te geven, maar zou wel kunnen helpen daar waar je vindt dat mid te kort schiet.
Misschien dat je zoiets met de RME kan doen?

Denk wel dat je inderdaad beter de zoektocht naar een goede pre kan verder zetten, want indien je binnen 2 maanden de S9 gaat terug zetten ga je volgens mij zaken gaan missen die je nu hebt met de setup zoals dat laag etc Heb zelf ooit met Leben pre gespeeld met Ncore mono, maar vrees dat dit voor jouw "te weinig" buizensound is, voor mij was dit meer dan genoeg :)

Ik heb nu een convolutiefilter gemaakt via REW en daar een aantal varianten op geimporteerd in Roon. Daar speel ik nu mee. Naar smaak kan ik dan het mid en laag aanpassen. Speel nu met de Harman Kardon curve, dat klinkt lekker vol in het laag en ik geef het midden een klein toefje mee. Te veel wordt al snel te dun, dus het komt nauw merk ik.

Maar wat Tabcam zegt, ik denk dat ik vooral die harmonieën van de buizen in het geluid wil implementeren. Dan heb ik het beste van beide werelden. Als de pre amp er dan ook nog eens mooi uitziet ben ik helemaal tevreden. Met de Line Magnetic pre gaf dat echt een zijden zachtheid en rijkheid aan het geluid, dat was prachtig.

Kan ik van iemand hier 8k lenen?  ::)
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

katwax

Met EQ kan je inderdaad de curve wat aanpassen, technisch denk ik trouwens dat het wel mogelijk zou moeten zijn om een "namaak" buizengeluid te produceren in hoeverre dit dan te onderscheiden is van een echte durf ik niet te zeggen.

Als je het geluid al in orde krijgt kan je altijd nog zo'n klokje kopen met buizen voor het zicht, is net iets goedkoper  ;D

Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

kermy

Quote from: TabCam on June 30, 2020, 14:25:15
Buizengeluid heeft ook met harmonischen te maken. Ik denk dat je met EQ misschien de impedantiekromme voor elkaar kan krijgen maar de harmonischen moeten er dan op een andere manier bij.

Inderdaad, buizenversterkers hebben meestal meer even harmonische vervorming, en halfgeleiders meer oneven harmonische vervorming.

Voor de eerste is de menselijke keten van oor tot aan de hersenen het meest aan gewoon, de oneven word meestal als onprettig ervaren.
Dus een versterker met oneven harmonische vervorming van 0.2% word als onprettiger ervaren als een versterker met even harmonische vervorming van laten we zeggen 1.0%.

Quote from: katwax on June 30, 2020, 15:00:48
Met EQ kan je inderdaad de curve wat aanpassen, technisch denk ik trouwens dat het wel mogelijk zou moeten zijn om een "namaak" buizengeluid te produceren in hoeverre dit dan te onderscheiden is van een echte durf ik niet te zeggen.

Als je het geluid al in orde krijgt kan je altijd nog zo'n klokje kopen met buizen voor het zicht, is net iets goedkoper  ;D



Dat experiment is door Bob Carver al eens gedaan naar aanleiding van een uitdaging van een van de high end bladen. Zij brachten 2 versterkers in, de ene was een Mark Levinson, de andere een Conrad Johnson. Op dat moment hun referenties.
Bob mocht niet anders dan aan de beide versterkers meten, en moest zo komen met een versterker van hemzelf die gelijk klonk aan de beide versterkers. Het verschil mocht voor de verfijnde oortjes van de recensenten niet waarneembaar zijn.

In beide gevallen waren de recensenten niet in staat de originele versterker te onderscheiden van de gemodificeerde Carver.

Voorgaande kreeg Bob Carver voor elkaar door de transfer functie van beide versterkers te meten, en deze achtereenvolgens in zijn eigen versterker te kopieren.

Hier het artikel in Stereophile,

https://www.stereophile.com/content/carver-challenge

https://www.stereophile.com/content/carver-challenge-responses

Dus een simpele EQ gaat hierbij geen soelaas bieden.


Met vriendelijke groet,

Kermy

Rob_Dingen

#181
Quote from: katwax on June 30, 2020, 15:00:48
Als je het geluid al in orde krijgt kan je altijd nog zo'n klokje kopen met buizen voor het zicht, is net iets goedkoper  ;D


Denk dat de prijs nog wel eens tegen kan vallen van dat klokje wat je hier plaatst.
Alleen de buizen kosten al 50 per stuk.

Om terug te komen op de buizensound die blijft overeind ook als je het middengebied weer terug dringt met een noch filter om de impedantie vlak te maken.
Een andere zaak die ik zelf nog steeds niet begrijp is dat ondanks dat het midden gebied iets harder staat het nooit plat of opdringerig klinkt.
Dus er is meer als alleen een vlakker midden.
Zoals ik al zij ga je dat niet terug krijgen met een buizen preamp.
Experimenteren kan natuurlijk altijd, heb hier misschien nog wel wat liggen met buizen wat je zou kunnen proberen.
Als je daar interesse in hebt pm me maar dan kijk ik even.

Rob

brt

Toch had ik met die LM preamp wel het idee dat ik naar de typische buizen sound zat te luisteren. Het geluid was zijdezacht en ook mooi gelaagd, maar had toch ook de grip in het laag, ws. door de Purifi als EV. Als ik iets vergelijkbaars kan vinden voor minder geld teken ik ervoor.

Ik ga komende tijd hier en daar wat preamps luisteren Rob, zodoende krijg ik een indruk wat er zoal is en wat het kost en wat het doet voor mijn sound, maar dank voor je aanbod.

Het is voor mij een leuke manier om te onderzoeken wat er allemaal mogelijk is met de Purifi en hoe ik evt een upgrade kan maken. Ik heb altijd de S9 nog achter de hand, dus er is geen man overboord. De S9 gaat ook pas weg als ik er voor 100% van overtuigd ben dat de buizenpre-Purifi combi mijn S9 voorbijgaat. De lat ligt dus hoog, maar dat is ook de 'sport'.

Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

brt

Na twee weken in de caravan weer even terug van vakantie. Man man man, wat is het toch weer genieten van mijn set na op de camping alleen muziek door een JBL Flip speakertje gehoord te hebben. Een kamer VOL geluid. Ik hoor bas! Details! Soundstage! Etc.

Natuurlijk is het geen eerlijk vergelijk, maar twee weken audio-absentie plaatst e.e.a. wel in perspectief. Het is gewoon enorm genieten met hoe het nu klinkt, ook al blijft het visueel nog flink achter bij het afspelen via mijn S9 (zie foto's openingspost), die geduldig wacht op koudere tijden  :)

Volgende week trekken we er weer op uit met de caravan en mag ik weer naar de JBL luisteren  :unhappy:

Dit soort weken geeft mij wel mooi de gelegenheid om verder 'af te kicken' (lees: ontwennen) van het typische S9 buizengeluid wat ik zo veel jaren gewend was. Ik ben heel erg benieuwd wat er gebeurt als ik de S9 dit najaar weer aansluit. Maar voor nu is het alleen maar heel erg genieten met de Purifi als power amp.

Eind deze maand komt er een Audio GD buizen pre amp om te zien wat dat met de sound doet tov mijn RME als vv.
Ik ga nog diverse buizen pre's vergelijken komende periode.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

brt

Even een technische vraag, hopelijk kan iemand me helpen!

Ik wil nu de output van mijn RME Adi-2 dac instellen voor een geintegreerde amp.
Die geeft als input sensitivity aan: 230 mV.
Weet niet of het relevant is maar er staat ook bij Input Impedance:100kΩ

Ik kan de dac instellen op
-5 dbu
+1 dbu
+7 dbu
of +13 dbu

Wat is de beste setting?
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

kermy

Quote from: brt on August  4, 2020, 22:07:03
Even een technische vraag, hopelijk kan iemand me helpen!

Ik wil nu de output van mijn RME Adi-2 dac instellen voor een geintegreerde amp.
Die geeft als input sensitivity aan: 230 mV.
Weet niet of het relevant is maar er staat ook bij Input Impedance:100kΩ

Ik kan de dac instellen op
-5 dbu
+1 dbu
+7 dbu
of +13 dbu

Wat is de beste setting?


-5dBu is gelijk aan 0.435587717V rms, dus 436mVrms, dan zit je dus goed, de rest word alsmaar hoger, en dat moet je niet willen. Die ingangsimpedantie is heel gewoon, en geeft aan dat de versterker een makkelijke belasting is voor de bron.


Met vriendelijke groet,

Kermy

brt

Bedankt Kermy!

Kan het kwaad als ik de dac NIET op -5dbu uitstuur, maar hoger?
Want met de laagste stand moet de geïntegreerde versterker wel harder 'werken' toch? Het volume moet een stuk hoger...
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Tabcam

Zolang het eindvolume niet clipt maakt het niet (veel) uit. In het ene geval doet je bron een stukje voorversterking, in het andere geval je geintegreerde versterker. Het verschil zit dan nog in de gebruikter versterking, vaak welke opamp.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

scrutinizer

Met +1DBu zit je 100mv boven de standaard 0DBu (775mv).
De huidige digitale bronnen zitten daar vaak fixed output ver boven........ :)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

brt

Ik krijg de indruk dat mijn dac dan wel érg hard uitstuurt, of niet?
Want als zelfs de laagste stand eigenlijk nog te hard uitstuurt...

Ik hoor geen clipping bij +7 dbU Tabcam, en eerlijk gezegd ook nauwelijks verschil als ik de geïntegreerde versterker wat harder zet en op +1 dbu uitstuur...

Maar klopt het dat de versterker dan minder hard hoeft te werken? En misschien daarmee minder stroom verbruikt en er zodoende minder van de buizen gevraagd wordt? Want dán is hoger uitsturen vanuit de dac juist weer interessant...
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Tabcam

Quote from: brt on August  5, 2020, 11:07:39
Ik krijg de indruk dat mijn dac dan wel érg hard uitstuurt, of niet?
Want als zelfs de laagste stand eigenlijk nog te hard uitstuurt...

Ik hoor geen clipping bij +7 dbU Tabcam, en eerlijk gezegd ook nauwelijks verschil als ik de geïntegreerde versterker wat harder zet en op +1 dbu uitstuur...

Maar klopt het dat de versterker dan minder hard hoeft te werken? En misschien daarmee minder stroom verbruikt en er zodoende minder van de buizen gevraagd wordt? Want dán is hoger uitsturen vanuit de dac juist weer interessant...
Nee, de eindversterker werkt even hard. Het enige verschil is hoe zacht het signaal is dat je tussen de twee apparaten over de kabel heen stuurt en welke voorversterker het werk doet. Als je het over de buizenvoorversterker hebt, die wil ke juist harder laten wordrn als je de buizenvervorming wilt.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

scrutinizer

Nu is een gevoeligheid van 230 mv wel zeer sensitief.
Denk dat je bij -5 DBu minder kans hebt de input stage te oversturen.
In sommige gevallen kan een verhoogde uitsturing dac een gevoel van dynamiek geven.

Een redelijk regelbereik van de potty is wel zo comfy ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

kermy

Beste BRT, je legt allemaal relaties die er niet zijn, lees je eens in over gevoeligheid van versterkers, clipping en dergelijke. Daar word je een stuk wijzer van.

De versterker kan voluit gestuurd worden door een signaal van 230mV, dat betekent dat als dit signaal aangelegd word de versterker zijn maximale vermogen kan afgeven.

Als je dus de output van de DAC op -5dBu zet zit je dus al boven de gevoeligheid van je versterker, en in theorie kan je deze dus laten clippen op het moment dat je de versterker overstuurt.
Wat en waar de versterker clipt, dat ligt aan het ontwerp, is de stuurtrap de eerste die buiten adem raakt, of komt het helemaal aan het eind in de versterker pas tot een clipping.

Hoe dan ook, clipping wil je vermijden, dus je wilt een signaal aanleggen wat zo dicht mogelijk bij de gevoeligheid van de versterker ligt. Dat geeft je meteen een groter bruikbaar bereik op je volumeregelaar. En dat zien de meeste mensen dan als de versterker die het niet aan kan, en dat doe jij nu ook een beetje.

Dus output op -5dBu geeft je de minste kans op problemen, vooral als er bijvoorbeeld voor de volume regelaar een versterker of buffertrap zit die je mogelijk ook kan oversturen.


Met vriendelijke groet,

Kermy

brt

Quote from: kermy on August  5, 2020, 12:41:43
Beste BRT, je legt allemaal relaties die er niet zijn, lees je eens in over gevoeligheid van versterkers, clipping en dergelijke. Daar word je een stuk wijzer van.

De versterker kan voluit gestuurd worden door een signaal van 230mV, dat betekent dat als dit signaal aangelegd word de versterker zijn maximale vermogen kan afgeven.

Als je dus de output van de DAC op -5dBu zet zit je dus al boven de gevoeligheid van je versterker, en in theorie kan je deze dus laten clippen op het moment dat je de versterker overstuurt.
Wat en waar de versterker clipt, dat ligt aan het ontwerp, is de stuurtrap de eerste die buiten adem raakt, of komt het helemaal aan het eind in de versterker pas tot een clipping.

Hoe dan ook, clipping wil je vermijden, dus je wilt een signaal aanleggen wat zo dicht mogelijk bij de gevoeligheid van de versterker ligt. Dat geeft je meteen een groter bruikbaar bereik op je volumeregelaar. En dat zien de meeste mensen dan als de versterker die het niet aan kan, en dat doe jij nu ook een beetje.

Dus output op -5dBu geeft je de minste kans op problemen, vooral als er bijvoorbeeld voor de volume regelaar een versterker of buffertrap zit die je mogelijk ook kan oversturen.


Met vriendelijke groet,

Kermy

Het klinkt misschien gek, maar ik ben serieus nog nooit met zaken als gevoeligheid en clipping etc bezig geweest, maar dat hadden jullie vast al wel door :)
Maar het is zeker goed om me daar over te gaan inlezen; en met jullie meedenken kom ik ook verder; waarvoor dank!

Het komt puur doordat de Adi-2 dac diverse relais heeft en daardoor op veel niveaus kan uitsturen dat ik er over nadacht wat nou het beste standje is voor een geintegreerde versterker. Blijkbaar stuurt de Adi-2 erg hard uit of is 230 mV wel erg sensitief, maar ik zal em dus op -5 dbu gaan zetten.
Nu kan ik met de digitale volumeregeling van de dac de output nóg nauwkeuriger krijgen richting de 230mv door er een aantal dbr van af te halen (dus bijv: volume op 96 vd 100 en dan dit volume vast zetten).

Profiteert de versterker daarvan en hoor je dat daarmee terug in de geluidskwaliteit?
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Tabcam

Helemaal eens dat je niet moet oversturen. Volgens mij heeft Brt momenteel niet een standaard eindversterker staan dus vandaar dat diverse posts elkaar tegen lijken te spreken.

Even misschien goed om de context te schetsen zoals ik die ken. Voor zover ik weet is de eindversterker de LPA-S400ET met gebypasste input buffer. Die kan in die toestand volgens Audiophonics 10V hebben. Zou je de buffer inschakelen wordt dat 4.2V en heb je hebt nog een mogelijkheid voor nog meer gain en dan kom je op 2.25V uit.

Of de voorversterker, ik gok de Audio-GD Master 1 Vacuum, 1V zonder te clippen kan leveren weet ik niet, maar de Audio GD Master 1 vacuum kan dat wel. Dan kan je dac op zijn normale gevoeligheid houden, ofwel -5 dB.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

kermy

Quote from: brt on August  5, 2020, 15:31:32
Het klinkt misschien gek, maar ik ben serieus nog nooit met zaken als gevoeligheid en clipping etc bezig geweest, maar dat hadden jullie vast al wel door :)
Maar het is zeker goed om me daar over te gaan inlezen; en met jullie meedenken kom ik ook verder; waarvoor dank!

Het komt puur doordat de Adi-2 dac diverse relais heeft en daardoor op veel niveaus kan uitsturen dat ik er over nadacht wat nou het beste standje is voor een geintegreerde versterker. Blijkbaar stuurt de Adi-2 erg hard uit of is 230 mV wel erg sensitief, maar ik zal em dus op -5 dbu gaan zetten.
Nu kan ik met de digitale volumeregeling van de dac de output nóg nauwkeuriger krijgen richting de 230mv door er een aantal dbr van af te halen (dus bijv: volume op 96 vd 100 en dan dit volume vast zetten).

Profiteert de versterker daarvan en hoor je dat daarmee terug in de geluidskwaliteit?

Niet doen!
Waarschijnlijk tast je met het gebruik van die digitale volumeregeling van de DAC je geluid aan, en voor de imaginaire winst die je daarmee haalt is het sop de kool niet waard.

En ja, 230 mV is wel gevoelig, vooral voor media zoals CD en een DAC die meestal als ze volgens de norm werken bij 0 dBFS, 2000 mV uitsturen.

In dit geval dicteert de versterker gevoeligheid min of meer de setting op de DAC.


Met vriendelijke groet,

Kermy

Rob_Dingen

Er is toch geen probleem of heb ik iets gemist er zit toch een volume regeling tussen.
Stel hem zo in dat je een fijn bereik op je volumeregeling hebt en dat het een beetje strookt met andere bronnen die je aangesloten hebt.

Rob

brt

Excuus voor de vertraging, ik ben afgelopen weken nauwelijks thuis geweest en had weinig beschikking over internet. Onderstaande aanschaf wilde ik graag goed met jullie kunnen delen, dus mét mooie foto's.

Met enige regelmaat kwam ik op forums het merk Line Magnetic tegen en viel met name de LM 219IA mij op; een beest van een single-ended buizenversterker met 2 x 24 watt klasse A. Dit merk kom je niet viel tegen en nieuw is deze versterker (8400,-) voor mij financieel bij lange niet haalbaar. Mijn verbazing was dan ook groot toen deze tweedehands - slechts 2 jaar oud - aangeboden werd. Lang verhaal kort: ik ben de gelukkige eigenaar van deze beauty.

Het schopt mijn Purifi-plan van aanpak wel even behoorlijk in de war. Het idee was dat ik met de Purifi tot zeker in de herfst zou blijven spelen en daarna gaan vergelijken met mijn Unison S9 single-ended buizenversterker. Maar zo'n mooie nieuwe versterker kopen en die vervolgens een paar maanden in de doos laten zitten, dat lukt mij niet. Dus sinds kort staat deze Line Magnetic LM219IA in mijn woonkamer te spelen.

Eerste geluidsindrukken: het royale, prachtige midden wat ik met de S9 ook had en mistte met de RME-Purifi combinatie is weer terug! Het laag is wel weer wat minder strak en vol (dat mis ik nu al weer van de Purifi), detail niveau gaat notabene nog een stukje verder dan met de Purifi, en hij speelt nóg wat holografischer. Eigenlijk zijn het dezelfde bevindingen als die van de Unison S9 vs. de Purifi. Zo uit mijn hoofd gaf de S9 wel wat meer body in het laag, maar dat is echt gebaseerd op herinnering. Maar ik heb nog weinig écht kunnen luisteren, omdat ik veel ben weggeweest.

Ik had al besloten dat ik sowieso mijn buizenversterker wilde houden, omdat ik het geluid toch prachtig blijf vinden én omdat ik het veel mooier in de kamer vind staan. Dit najaar ga ik kiezen welke van de twee die ik nu heb ga verkopen: of de S9 of de LM219IA.
Omdat ik de komende periode sowieso met de Line Magnetic blijf spelen - want daar ben ik nu een beetje verliefd op - gaat de verkenning van mijn Purifi gekoppeld aan een te kiezen buizen preamp even in de ijskast. 
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Contour

Machtig mooi apparaat! Veel plezier ermee!