RZeemering's set

Started by RZeemering, August 6, 2014, 14:14:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

addesmo

Eerste nummer met Angelique Kidjo  :wub:

addesmo

Nou lekker. Foto is te groot.....sinds nieuwe hoster denk ik.

Dan maar de titel : Black Ivory Soul van Angelique Kidjo 👌🏼

RZeemering

Net dit artikel gelezen: https://hifi.nl/artikel/33508/Luistersessie-Daniel-Hertz-Maria-800-en-Chiara-bij-Audio-Tempel,-gepresenteerd-door-Mark-Levinson.html

Interessante materie. Erg benieuwd hoe dat klinkt.
een apparaat met alles erop en eraan (inclusief dac) en de filtering van de speakers kunnen eruit. Alles is op deze versterker in te stellen. prijs: dikke 13 duizend euro.
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

addesmo

#328
Die Daniel-Hertz versterker schijnt wel iets bijzonders te zijn.
Op YT staat een filmpje van een dealer in Canada die veel post met Mcintosh en Accuphase en daar zijn ze er erg lovend over!
Als ik niet zo voor de looks van de Mac was gevallen had ik de Maria zeker in overweging genomen!

RZeemering

Hoe nieuw is die versterker? Ik had er nog nooit van gehoord.
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

addesmo

Het is het nieuwe merk van Marc Levinson en volgens mij nog niet heel oud, misschien een jaartje?

Struis

Ja, ik hoorde van meerdere mensen dat dat ding echt iets anders is. En ook met Spotify fantastisch klinkt. Het is wel een van die ontwikkelingen waar ik echt benieuwd naar ben eerlijk gezegd :)

Quote from: RZeemering on April 16, 2024, 09:03:51Net dit artikel gelezen: https://hifi.nl/artikel/33508/Luistersessie-Daniel-Hertz-Maria-800-en-Chiara-bij-Audio-Tempel,-gepresenteerd-door-Mark-Levinson.html

Interessante materie. Erg benieuwd hoe dat klinkt.
een apparaat met alles erop en eraan (inclusief dac) en de filtering van de speakers kunnen eruit. Alles is op deze versterker in te stellen. prijs: dikke 13 duizend euro.
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker en Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue, dCS Delius DAC met Verona klok, Naim NDX streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.

RZeemering

Mensen die je vertrouwd op hun gehoor? ;)

En waar is het te luisteren? Misschien eens met een paar mensen heen?
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Utlover

Quote from: RZeemering on April 16, 2024, 09:03:51Net dit artikel gelezen: https://hifi.nl/artikel/33508/Luistersessie-Daniel-Hertz-Maria-800-en-Chiara-bij-Audio-Tempel,-gepresenteerd-door-Mark-Levinson.html

Interessante materie. Erg benieuwd hoe dat klinkt.
een apparaat met alles erop en eraan (inclusief dac) en de filtering van de speakers kunnen eruit. Alles is op deze versterker in te stellen. prijs: dikke 13 duizend euro.
De 800 is rond de EUR 40000 - andere prijsklasse

RZeemering

De stereo versie is 13200 euro (de Maria 350)
De 800 is een multikanaal uitvoering
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Utlover

Quote from: RZeemering on April 18, 2024, 14:32:10De stereo versie is 13200 euro (de Maria 350)
De 800 is een multikanaal uitvoering
Dat klopt! Maar het aangehaalde artikel van hifi gaat daar niet over. " de Daniel Hertz Maria 800 geïntegreerde versterker die we vandaag in combinatie met de nieuwe Chiara luidsprekers gaan beluisteren". Het artikel gaat dus over de 800 en niet over de 350. En de 800 kun je ook gebrugd gebruiken.

addesmo

De Maria 350 schijnt ook wel een echt bijzondere versterker te zijn hoor!

Struis

1 persoon? Nee. 2 personen? Misschien. Maar hier lijkt iedereen lyrisch over te zijn. Dus ja, dat lijkt me ook wel wat, een keer met een groepje aan proberen.

Ik zie een link op de highender.nl site staan?

Quote from: RZeemering on April 17, 2024, 18:57:23Mensen die je vertrouwd op hun gehoor? ;)

En waar is het te luisteren? Misschien eens met een paar mensen heen?
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker en Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue, dCS Delius DAC met Verona klok, Naim NDX streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.