Advies aankoop versterker

Started by Gardien, April 29, 2020, 11:39:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sion

Ik vind zelf altijd dat de verhouding speakers/versterker qua budget een beetje in balans moet zijn.
Die B&W speakers CM10 waren EUR 1.800 per stuk. Dan is een versterker van (originele) retailprijs EUR 2.000,- geen overbodige luxe.

Die Denon PMA die hierboven genoemd wordt (1500AE of 1510AE of 2000) zou een goeie optie zijn.
Maar voor EUR 500,- budget moet je marktplaats goed in de gaten houden.
Stabiel genoeg voor deze speakers. Die CM10 zijn wel vrij veeleisend. Meer vermogen is beter.

Streaming zou ik dan met een Bluesound Node doen en niet uitgaan dat je dat in een geïntegreerde versterker vind.

Advance acoustic vind ik ook een mooi merk. Leveren ook veel value for money. Frans ontwerp, Chinese productie.
Maar niet iedereen is daarvan gecharmeerd.

B&W gaat ook altijd goed met Rotel. Er staat op MP een rotel 1070 set voor 800, is dat ook bereikbaar voor je?
Mooie pre/pro set.
Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

Kingpin

Quote from: Gardien on May  1, 2020, 14:44:43
Bedankt voor jullie noemrijke adviezen en tips! Ik ben (weer) een beetje slimmer geworden.  :clapping: O0
Of het zo slim is om op dit forum rond te hangen is een tweede ... denk daar over paar jaartjes maar eens aan terug  ;D
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

frits marantz

Als die speakers wat meer vermogen nodig zijn zou ik zeker gaan voor de Denon pma 2000 serie. De R is de wat oudere, de AE is de nieuwere. Je opstelplekje moet dan wel stevig zijn en ruim. Afmetingen zijn behoorlijk en ze wegen tegen de 24 kg.

J.A.F._Doorhof

@kingpin,
Het upgrade virus kan flink toeslaan :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

vanzomereng

Quote from: J.A.F._Doorhof on May  2, 2020, 10:25:38
@kingpin,
Het upgrade virus kan flink toeslaan :D
yep, terwijl de meeste mensen al de buik vol hebben van virussen  >:(

Verder ben ik van mening, dat newbies die hier op het forum shoppen om advies te vragen,
net zo veel kans lopen, om nog meer verward te worden door met met slechte adviezen bediend te worden,
dan goed verder geholpen te zijn   :notify: 
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

chansig

Misschien kan je een clubje starten met mensen die een goed advies geven ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

vanzomereng

Quote from: chansig on May  2, 2020, 15:20:39
Misschien kan je een clubje starten met mensen die een goed advies geven ?

Gr. Hans
Yep,  strak plan en jij bent de eerste die ik vraag, omdat jij zeer goed "out of the box" kan denken
Met jouw "gooi_er_een_matras_overeen_techniek"  zullen vele baat hebben  :D
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

chansig

Nee dank je

Jij hebt een oordeel over anderen en hun advies..niet ik.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

vanzomereng

Quote from: chansig on May  2, 2020, 17:34:01
Nee dank je

Jij hebt een oordeel over anderen en hun advies..niet ik.

Gr. Hans

Klopt als een bus
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

fluissie

#34
Quote from: VANZOMERENG on May  2, 2020, 13:26:02
Verder ben ik van mening, dat newbies die hier op het forum shoppen om advies te vragen,
net zo veel kans lopen, om nog meer verward te worden door met met slechte adviezen bediend te worden,
dan goed verder geholpen te zijn   :notify: 

Maar goed dat we jouw hebben  :dry:

Gardien

Op een forum geeft ieder zijn mening... Als iedereen dezelfde mening zou hebben dan hebben we geen topics nodig maar een instructiepagina.
Peace and love  :pompom:

Tabcam

Daar je een beperkt budget in gedachten hebt, nog een paar vragen;
- Hoe goed ben je in diy? Er zijn erg mooie kits voor dat bedrag te koop zoals de Akitika en de soldeerloze Hypex NCore 252
- Nieuw verliest waarde maar ik heb zelf goede ervaringen met AudioPhonics.fr. Niet de mooiste maar hoe belangrijk is dan uiterlijk t.o.v. geluidskwaliteit? En bevalt het echt niet, kan je het gewoon terugsturen!
- Hoe erg vind je het om tweedehands aan te kopen en weer verkopen? Je hebt geduld nodig en eventueel een klein beetje verlies (of zelfs winst) op de koop te moeten nemen. Hiermee kan je de apparatuur goed testen
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Gardien

Quote from: TabCam on May  3, 2020, 12:09:30
Daar je een beperkt budget in gedachten hebt, nog een paar vragen;
- Hoe goed ben je in diy? Er zijn erg mooie kits voor dat bedrag te koop zoals de Akitika en de soldeerloze Hypex NCore 252
- Nieuw verliest waarde maar ik heb zelf goede ervaringen met AudioPhonics.fr. Niet de mooiste maar hoe belangrijk is dan uiterlijk t.o.v. geluidskwaliteit? En bevalt het echt niet, kan je het gewoon terugsturen!
- Hoe erg vind je het om tweedehands aan te kopen en weer verkopen? Je hebt geduld nodig en eventueel een klein beetje verlies (of zelfs winst) op de koop te moeten nemen. Hiermee kan je de apparatuur goed testen

- ikzelf ben niet zo'n dhz op vlak van soldeerwerk enz. Mijn vader kan dit wel en zou hier geen moeite mee hebben  8).
- ik vind het totaal niet erg om tweedehands te kopen. Integendeel, soms vind ik het zelfs leuk om op zoek te gaan naar koopjes. Alleen is het nogal moeilijk als je weinig kennis van zaken hebt. Deze markt is nogal groot...

Tabcam

#38
Dan zou ik lekker gaan luisteren wat je fijn vind luisteren. Je leert er ontzettend veel van en hebt kleine kans dat je een kat in de zak hebt als je ook op andere sites als bv. hifisharks.com kijkt en het niet te goedkoop is. Laat je niet oplichten en haal het zelf op!

Nadeel is dat het met de Covid-19 crisis lastiger/onveiliger is om luisterafspraken te maken.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i