Aankoop advies beamer

Started by Gerjan1994, April 26, 2020, 19:59:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

darkrunner

#50
Een Sony HW55 ga je nu toch ook niet meer kopen als upgrade je spreekt hier over een 2013 model

Uiteraard zal die nog een mooi plaatje geven doet men 3 jaar oude Benq ook nog steeds
Bv een BenQ W1720, BenQ TK800M of is dit niks voor je?

Zou zelf wat door sparen voor een TW7400

De TW7000 (jammer van de muur) is toch ook te overwegen
https://www.youtube.com/watch?v=-DUoxdq3Vqk

MLCinema

De TW7300 kan HDR weergeven maar daarvoor is wel een speler nodig met tone mapping. En dan nog vermoed ik dat het resultaat niet bevredigend gaat zijn.

Voor 1080p en UHD zonder HDR zet hij een prima plaatje neer.

Het gaat overigens om mijn TW7300. Hij staat nog niet te koop op het forum omdat dit via Vik zou gaan. Maar de TS kan deze van mij overnemen mocht hij dat willen.

Mocht deze post niet kunnen dan verwijder ik deze.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

darkrunner

#52
Tja HDR en een projector, zou er niet te veel van wakker liggen dat Madvr topic maar eens doornemen wat een gedoe het is om dat deftig kunnen weer te geven trek je u haren van uit.

DE  TW7300 is nog steeds een goed toestel die voor zijn prijs veel opties bied.

reza

#53
Quote from: darkrunner on April 28, 2020, 12:15:02
Tja HDR en een projector, zou er niet te veel van wakker liggen dat Madvr topic maar eens doornemen wat een gedoe het is om dat deftig kunnen weer te geven trek je u haren van uit.

DE  TW7300 is nog steeds een goed toestel die voor zijn prijs veel opties bied.

:D

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

pameijer

Quote from: vik on April 28, 2020, 10:28:00
Projectie en HDR is dus wel een probleem. We zijn niet voor niets bezig om HDR te converteren naar SDR.

Het grotere kleuren bereik is bij projectie eigenlijk waar het om draait (BT2020) met behoud van zoveel mogelijk licht (tone mapping) niet de HDR.

Door de beperkte helderheid is er ook geen ISF norm/standaard voor calibrators (projectie en HDR) en is het eigenlijk meer smaak gebonden waar overigens ook niets mis mee is. Als een klant een X7900 heeft en niet beschikt over tone mapping tools kun je er nog steeds een mooi plaatje uit toveren. Dit wordt dan wel een op smaak getweakte setting.


Sorry, ben het er echt niet mee eens. Als je HDR gaat converteren naar SDR ben je bezig om de laatste stukjes kwaliteitsverbetering er uit te persen en dan kan je idd op problemen stuiten. Maar een standaard HDR signaal naar je HDR-capable projector geeft in de basis al een erg mooi plaatje en echt veel mooier dan een non-HDR projector.

HDR bij projectie draait idd met name om de grotere kleurenruimte alhoewel bij mij de highlights zoals koplampen, spiegeling in een auto of wat dan ook er echt wel mooi uitkomen. Daarom adviseerde ik ook de TS om nog even door te sparen voor het echte werk omdat het zoveel meer beleving, plezier en kwaliteit biedt als je een mooie projector hebt hangen.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Gerjan1994

Wat vinden jullie van een UHD40 of een BenQ TK800M.
Nieuw zijn ze ook rond de 1000.

Mijn eisen zijn :
Ik kijk graag 3d films ( gebruik nu 3d dlp actief)
Ik game graag
Beter beeld bij zwart beeld.

Componenten:
Yamaha 5.1 reciever geen 4k (moet even kijken welk type)
Raspberrypi 3 voor films
Xbox one s voor blurays.
Ik heb ong 600+ normale blurays/3d.

Ben weer benieuwd naar jullie meningen ;D
Soms lijkt het hier wel een HDR discussie haha.
Wat is nou echt een goede full hd beamer ?
Heeft er iemand nog wat leuks liggen ?

angelo41

#56
zijn alle 2 dlp projectors. zoals ik al zei, ik kom van een uhd 51 optoma. en deze gaf toch wel een heel mooi plaatje. super scherp beeld ook. enige nadeel vind ik beperkte lensshift aan die dlps.en als je geen last hebt van regenboog effect? ja waarom niet?

en zwartwaardes? tja denk dat jvc daar toch het allerbest in is.



Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk

Gerjan1994

 ;)
Quote from: darkrunner on April 28, 2020, 12:07:14
Een Sony HW55 ga je nu toch ook niet meer kopen als upgrade je spreekt hier over een 2013 model

Uiteraard zal die nog een mooi plaatje geven doet men 3 jaar oude Benq ook nog steeds
Bv een BenQ W1720, BenQ TK800M of is dit niks voor je?

Zou zelf wat door sparen voor een TW7400

De TW7000 (jammer van de muur) is toch ook te overwegen
https://www.youtube.com/watch?v=-DUoxdq3Vqk
Wat vind je van de tw7300 ?, ik las dat de hdr niet zo best is en de 3d

vik

Dat ben ik met je eens. Technisch perfect wil niet zeggen dat je geen plezier kunt hebben van HDR. Ik moet het ook nog doen met enkel een HDR contrast slider op de Sony.

Quote from: pameijer on April 28, 2020, 13:16:00
Sorry, ben het er echt niet mee eens. Als je HDR gaat converteren naar SDR ben je bezig om de laatste stukjes kwaliteitsverbetering er uit te persen en dan kan je idd op problemen stuiten. Maar een standaard HDR signaal naar je HDR-capable projector geeft in de basis al een erg mooi plaatje en echt veel mooier dan een non-HDR projector.

HDR bij projectie draait idd met name om de grotere kleurenruimte alhoewel bij mij de highlights zoals koplampen, spiegeling in een auto of wat dan ook er echt wel mooi uitkomen. Daarom adviseerde ik ook de TS om nog even door te sparen voor het echte werk omdat het zoveel meer beleving, plezier en kwaliteit biedt als je een mooie projector hebt hangen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Ik zal het wel eens doornemen maar zoals altijd met AVS kost je dat gelijk een week vrije tijd.  :o

Mijn Sony 360 met bijna 900 uur heeft nergens last van en is de eerste levering van de nieuwe reeks. Ook in NL of Duitsland nog geen klachten gehoord. Kan een gewenning zijn die er langzaam insluipt net zoals een lamp wat langzaam af neemt. AVS leden zijn over het algemeen "test pattern psychos" en kan ook een het ander verklaren. Maar ben het wel eens met de stelling "waar rook is, is vuur"


Quote from: reza on April 28, 2020, 11:49:05
Hoi Viktor,

Uiteraard zal geen ene dealer dit bekrachtigen.
Dat zou niet heel slim zijn. Sony zelf doet ook moeilijk en loopt hier ook niet mee te koop.
Ik heb het topic nog even terug gelezen vanochtend op AVS. Je hoeft maar 5 pagina's terug te gaan om te lezen hoe het zit.
Er zijn zelfs een aantal gerenommeerde kalibrateurs in de USA die stoppen met het kalibreren van de Sony,s om zo een signaal af te geven aan Sony. Het speelt echt nog steeds..
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

MLCinema

Met een budget van 1000-1200 euro moet je ergens een compromis maken.

Wil je het beste zwart voor ongeveer die prijs, dan wacht je op een JVC X5000. Compromis dat je dan sluit is dat je niet meer fatsoenlijk kunt gamen vanwege de input lag. Zeker als je nu dlp gewend bent. Doet wel 3D goed. Is ook een 4K eshift, dus je kunt vast proeven van 4K. Ligt wel iets hoger dan 1200 euro (+-1400).

Sony HW55, prima zwartwaarden en 3D weergave. Ook goed mee te gamen qua input lag. Pure 1080P projector. Compromis is dan dat je geen 4K kan kijken. Voordeel is dat je je versterker niet hoeft te upgraden.

Epson TW7300, niet het beste zwart maar zeker acceptabel. 4K eshift daarmee scherper dan de Sony, met de gelijkheid om UHD's af te spelen. HDR gewoon vergeten voor dit budget. Dat doet er geen een. 3D kan maar heb ik zelf niet gedaan met deze projector. Is minder dan de DLP maar niet slecht ofzo.

Of een nieuwe DLP pixelshifter. Dan heb je nog steeds geen goed zwart maar wel de mogelijkheid om 4K te kijken en mochten ze 3d doen dan geven ze dit doorgaans door de gebruikte techniek goed weer.

Je moet dus voor jezelf bepalen wat je het belangrijkste vind.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

PascalP

Quote from: Kamidioblitz on April 29, 2020, 08:27:51
Met een budget van 1000-1200 euro moet je ergens een compromis maken.

Wil je het beste zwart voor ongeveer die prijs, dan wacht je op een JVC X5000. Compromis dat je dan sluit is dat je niet meer fatsoenlijk kunt gamen vanwege de input lag. Zeker als je nu dlp gewend bent. Doet wel 3D goed. Is ook een 4K eshift, dus je kunt vast proeven van 4K. Ligt wel iets hoger dan 1200 euro (+-1400).

Sony HW55, prima zwartwaarden en 3D weergave. Ook goed mee te gamen qua input lag. Pure 1080P projector. Compromis is dan dat je geen 4K kan kijken. Voordeel is dat je je versterker niet hoeft te upgraden.

Epson TW7300, niet het beste zwart maar zeker acceptabel. 4K eshift daarmee scherper dan de Sony, met de gelijkheid om UHD's af te spelen. HDR gewoon vergeten voor dit budget. Dat doet er geen een. 3D kan maar heb ik zelf niet gedaan met deze projector. Is minder dan de DLP maar niet slecht ofzo.

Of een nieuwe DLP pixelshifter. Dan heb je nog steeds geen goed zwart maar wel de mogelijkheid om 4K te kijken en mochten ze 3d doen dan geven ze dit doorgaans door de gebruikte techniek goed weer.

Je moet dus voor jezelf bepalen wat je het belangrijkste vind.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dat je niet fatoendelijk kunt games op een X5000 ben ik toch echt niet met je eens, zoals gezegd als ik de eshift en alle motion dingen uitzet merk ik er weinig van hoor.

Heb deze test gevonden van mediasluis (https://mediasluis.nl/review/jvc-dla-rs400-jvc-dla-x5000) daarin zeggen ze 122ms vertraging, dit geloof ik best maar dan enkel met eshift actief.
Helaas staat in de meting niet erbij of het met eshift aan/uit is.
Merk zelf dat wanneer ik een UHD afspeel en eshift dus aan staat ik zo'n 110ms delay in mijn AVR moet zetten voor de lipsync, als ik 1080p afspeel met eshift uit heb ik de delay op 0ms staan.
Denk overigens dat de 'low lag mode' van de X5500 niks anders doet dan al deze dingen uitzetten?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Gerjan1994

#62
Mijn huidige beamer moet voor de tweedekeer uit logeren bij de reparateur.
Gelukkig zat er nog garantie op.
Telkens rare barsten op het scherm, Dat de projector projecteerd.
Heel vreemd allemaal.
Ik heb dus besloten om een beamer met garantie te kopen.

Mijn oog is gevallen op de volgende modellen :
Epson EH-TW7000
Optoma UHD40
Optoma UHD300X
BenQ TK800M

Eisen :
-  Zo min mogelijk lagg tijdens gamen.
- Mooie actieve 3d
- 4k HDR
- ongeveer 3meter om 100inch te halen.
- Ik zou graag mijn beamer op de kop kunnen leggen ivm schuine kant.
- Ik kijk films in mijn batcave, Ik weet niet of daar nog verschil in zit huiskamer of een batcave  :laugh:
Ik zal binnenkort even mooie foto's van mijn home theater maken om zo een mooie post te maken in de showcase als jullie dat leuk vinden.  :popcorn:

Iemand ervaring met een van deze modellen ?
Ik had gelezen dat de uhd40 bij whatshifi heel goed uit de test komt.
En dat de Benq tk800M goed is om op te gamen.

Ik hoor graag jullie meningen  :coffee:



darkrunner

#63
Doe jezelf een plezier en ga voor de Epson EH-TW7000,

-Onder de €1000 incl kalibiratie via forumsponsor
-Goede Horz/Vert lens shift. (Dlp is een pest om goed te hangen)

Qua beeld kwaliteit gaan ze allemaal aan elkaar gewaagd zijn maar de Epson

Goed om op te gamen?
https://www.youtube.com/watch?v=NxP5xbTlkNM


BenQ HT3550 (Eu 2700w) vs Epson HC3800 (Eu tw7000)
https://www.youtube.com/watch?v=3B0jReZWRvk

https://www.youtube.com/watch?v=QY9gfut-Gu4&t=306s


Ben zelf iemand die totaal geen last van een Dlp rainbow effect heeft maar tot de tw7000 kwam was onder de 1500 geen concurrentie voor Dlp, ik heb zelf een Sony hw40 laten staan voor mijn Benq 1110w.

De UHD40/Benq zal standaard uit de doos voor films beter zwart geven dan de Epson, maar als je de Epson incl Isf calibiratie koopt onder de €1000 lijkt me dit een zeer goede keuze.