Pioneer SC-LX87 geen geluid na opnieuw inschakelen

Started by Ndegeocello, April 25, 2020, 22:49:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ppeter

Quote from: FrankBe on April 29, 2020, 11:55:47
Misschien kan de eerdere overname door Onkyo waardoor de Pioneer identiteit verwaterd is en daarna de afgesprongen overname door D+M hier wel iets te maken hebben?  Ik geloof ook wel in een dalende vraag naar mid-high-end AVR als je ziet wat instappers tegenwoordig allemaal al kunnen  ;)
Het is idd dat de instappers veel functies aanbieden voor hun scherpe prijs, en daarom verleidelijk is om deze aan te kopen. Toch heb ik de ervaring twee jaar geleden, om van een Pioneer VSX-920 naar alle tevredenheid over te stappen naar een midrange SC-LX501. Na het eerste gebruik was meteen duidelijk waar het prijsverschil zit, het vermogen en het gebalanceerde geluid was indrukwekkend te noemen. Zonder beter weten was de 920 een betrouwbaar en goed toestel, maar verschil is zeker te horen en voor mij persoonlijk de moeite om dubbel de prijs te betalen.

Ik zie dat jij de trotse eigenaar bent van een LX901, dus ik moet je daarvan niet overtuigen. 😑
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

FrankBe

#26
Quote from: ppeter on April 29, 2020, 20:38:50
Het is idd dat de instappers veel functies aanbieden voor hun scherpe prijs, en daarom verleidelijk is om deze aan te kopen. Toch heb ik de ervaring twee jaar geleden, om van een Pioneer VSX-920 naar alle tevredenheid over te stappen naar een midrange SC-LX501. Na het eerste gebruik was meteen duidelijk waar het prijsverschil zit, het vermogen en het gebalanceerde geluid was indrukwekkend te noemen. Zonder beter weten was de 920 een betrouwbaar en goed toestel, maar verschil is zeker te horen en voor mij persoonlijk de moeite om dubbel de prijs te betalen.

Ik zie dat jij de trotse eigenaar bent van een LX901, dus ik moet je daarvan niet overtuigen. 😑

Ik ben uiteraard nog steeds zeer blij met mijn SC-LX901 maar door z'n leeftijd is ie qua stereo weergave toch alweer ingehaald door de recentste toestellen. Zelfs mijn recentere "instap" Denon AVR-X2500H klinkt al muzikaler  ;)

Ik heb overigens mijn vorige speaker set verkocht aan een vriend met een VSX-923 en daar die herkende ik de luidsprekers bijna niet meer. Toegegeven die oudere Jamo Concert zijn niet de makkelijkste speakers om aan te sturen - zelfs mijn reeds overleden SC-LX85 had het er moeilijk mee -  maar het verschil in autoriteit en drive tov de SC-LX901 is heel groot.

ppeter

#27
Quote from: FrankBe on April 30, 2020, 15:45:22
Zelfs mijn recentere "instap" Denon AVR-X2500H klinkt al muzikaler  ;)
Misschien de Denon x6500/8500 eventueel overwegen?
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

fluissie

#28
Net zo goed een x4500 overwegen , scheelt je een hoop centen kan ik je uit ervaring zeggen

Klinkt t zelfde als een 6500 en een 6400

Klonk zelfs qua surround beter als een av7703 en mm8077

FrankBe

Quote from: ppeter on April 30, 2020, 22:01:49
Misschien de Denon x6500/8500 eventueel overwegen?

Ik heb inderdaad al naar de Denon AVR-X8500H gekeken omdat ik graag naar 6 plafond speakers zou willen gaan voor een betere aansluiting van surround met front speakers. Echter Dirac bass management spreekt me ook heel erg aan. Als Arcam alle problemen met de HDA firmware degelijk opgelost krijgt, wordt het binnen een jaar of 2 misschien wel een AV40 processor. Maar wie weet wat er dan alweer op de markt is.

Voorlopig houd ik alle update kriebels af en blijf ik nog wel even bij de SC-LX901. Die staat nu in 7.2.4 met symmetry calibratie wat best strak klinkt. Pioneer blijft ook regelmatig de firmware updaten wat de algehele stabiliteit ten goede komt. Ook het gebruiksgemak met streaming kan ik best appreciĆ«ren. Enkel de iets minder frivole stereo weergave en de onmogelijkheid om een subwoofer finetuning te doen <30Hz doet me soms knarsetanden  ;D Ik ben aan het afwijken maar misschien kan ik met de nieuwe Crown XLS2502 de Antimode 8033SII nog eens bovenhalen ;D