Pioneer SC-LX87 geen geluid na opnieuw inschakelen

Started by Ndegeocello, April 25, 2020, 22:49:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ndegeocello

Hallo allemaal,


Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik wordt echt helemaal gek van het onderstaande probleem.

Mijn Pioneer SC-LX87 is al 6 jaar het middelpunt van mijn HT set. Nooit problemen mee gehad en was super tevreden over zijn performance en bedieningsgemak.

De problemen begonnen echter toen ik afgelopen januari een LG Oled 65" C9 heb gekocht. (Ik had een Samsung plasma)

Als ik mijn set aanzet (bv in de ochtend) heb ik nul problemen en werkt alles perfect en kan probleemloos de hele dag ervan genieten. Maar als ik mijn set uit zet, om bv even een boodschap te doen, en hem dan vervolgens een uurtje later weer aanzet heb ik geen geluid. Ook bij overschakelen naar andere (HDMI en analoog) bronnen is er geen geluid.

Als ik het vervolgens na een aantal uur of zelfs de volgende ochtend opnieuw probeer werkt alles weer perfect.

Maar als ik nu de Pioneer uitzet en tv wil kijken met de Humax via de HDMI pass through van de Pioneer (blauw HDMI lampje brand) dan heb ik wel beeld en geluid via de interne luidsprekers van de LG. Als ik dan uren wacht en de Pioneer weer aanzet heb ik geen geluid. Het lijkt wel of hij dan nog steeds niet is afgekoeld of iets dergelijks.

Mijn eerste gedachte is een warmte probleem. Misschien een probleem in het HDMI board?
Maar wellicht is het iets anders. Hebben jullie misschien een idee?


Mijn set bestaat uit:
LG Oled 65C9
Pioneer SC-LX87
Oppo bdp95
Apple Mac Mini
Apple TV4k
Humax hDR-5400c
Rotel RB-1090 voor de fronts

toetertje

Gebruik je ook de smarttv functies van de lg?
Anders zou je eens kunnen kijken of je arc uit kunt zetten in de lg.

Ndegeocello

Quote from: toetertje on April 25, 2020, 22:53:58
Gebruik je ook de smarttv functies van de lg?
Anders zou je eens kunnen kijken of je arc uit kunt zetten in de lg.

Ik gebruik wel wat smart functies, maar ik kreeg dat arc gebeuren niet lekker werkend en heb het geluid van de LG via optisch op de Pioneer aangesloten.

Ndegeocello

Wat extra info...

Mijn Oppo, Humax en Apple TV zijn met HDMI aangesloten op de Pioneer. De Pioneer met HDMI op de LG.
(De OPPO ook met analoog op de Pioneer)

De Mac Mini via HDMI direct op de TV en via Optisch naar de Pioneer.

Fr@nk

#4
Waarom niet alle bronnen via de Pioneer AVR? Die is toch het hart van je keten.
Heb ook de LG 65C9 en hier lopen alle bronnen via de Denon AVR X4500H en dan naar de C9.
Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - HiFiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 - HD 660s -  Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

fluissie

Wellicht omdat de Pioneer GEEN 4k doorgeeft.....

Maar kan een issue zijn met het hdmi board idd , hebben meer modellen van Pioneer last van . Iets met warmte en een chip op het HDMI board

Zoek er maar is op

Ndegeocello

Quote from: aktevox on April 26, 2020, 09:53:22
Waarom niet alle bronnen via de Pioneer AVR? Die is toch het hart van je keten.
Heb ook de LG 65C9 en hier lopen alle bronnen via de Denon AVR X4500H en dan naar de C9.

Ik heb dit altijd zo aangesloten gehad en werkte altijd perfect. Na de komst van de LG kreeg ik deze problemen.
Ik ga dit vandaag even veranderen en kijken of dit wellicht de oplossing is.

Gebruik jij de smart functies van de C9? Heb je het werkend gekregen via ARC of optisch?


Ndegeocello

Quote from: fluissie on April 26, 2020, 10:33:48
Wellicht omdat de Pioneer GEEN 4k doorgeeft.....

Maar kan een issue zijn met het hdmi board idd , hebben meer modellen van Pioneer last van . Iets met warmte en een chip op het HDMI board

Zoek er maar is op

Daar heb ik inderdaad de laatste weken op gezocht en wat info over gevonden.

Ik zit inmiddels ook al stiekem naar een mooie vervanging te kijken. Ik dacht in eerste instantie aan de Pioneer SC-LX704 of 904.
Maar ook daar lees ik over diverse problemen die gebruikers ervaren. Jammer!

Ben je tevreden over de Yamaha? Ik zit me nu in te lezen in de Yamaha wereld. De 2080 of 3080 lijken me ook interessant.

fluissie

#8
Yamaha ( rxa 20xx en 30xx) is een BEEST van een receiver ..
Zeker voor het geld ! Echt een Klap beter in surround dan een overpriced Marantz, en qua power ; absoluut geen match


Zou me toch niet te veel laten afschrikken van die verhalen over de 704 en 904 ....

Pioneer lx en Yamaha zijn gewoon vreselijk goed en vaak zwaar onderschat


Ndegeocello

Quote from: fluissie on April 26, 2020, 11:18:30
Yamaha ( rxa 20xx en 30xx) is een BEEST van een receiver ..
Zeker voor het geld ! Echt een Klap beter in surround dan een overpriced Marantz, en qua power ; absoluut geen match


Zou me toch niet te veel laten afschrikken van die verhalen over de 704 en 904 ....

Pioneer lx en Yamaha zijn gewoon vreselijk goed en vaak zwaar onderschat

Ik ben/was zeer te spreken over de Pioneer. De iPhone/iPad app is ook zeer goed en gebruik ik veel.
Heeft de Yamaha ook vergelijkbare app?

De Pioneer 704 en 904 zijn eind 2019 uitgekomen. De Yamaha's zijn alweer jaartje ouder.
Heeft voor en nadelen natuurlijk. Wellicht zijn de meeste bugs er bij Yamaha al uit.

fluissie

Yamaha heeft ook een goed werkende app
Niet zo mooi als de Pio ! Pio heeft de app erg fraai voor elkaar

Heb 2 x een 2070 , 1x1070 en nu 3060 gehad , nooit geen issues mee wat dan ook

ppeter

En wat zijn dan de issues van de Pioneer SC-LX704 of 904?
Heb ondertussen 2 jaar de SC-LX501 en momenteel nog geen issues.( behalve soms HDMI handshake problemen, maar daar hebben meerdere receivers last van)
En idd de Pioneer app is zeer mooi.

Yamaha schijnt ook zeer goed te zijn en triggered mij toch ook, twijfel steeds tssn Pioneer en Yamaha.
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

Ndegeocello

Quote from: ppeter on April 26, 2020, 20:33:40
En wat zijn dan de issues van de Pioneer SC-LX704 of 904?

Er zijn klachten over snel aanspringende ventilator. Schijnt een bug te zijn na een update.
Ook al meerdere keren gelezen dat gebruikers last hebben van zeer zacht center channel. Werden keurig omgeruild voor een nieuw exemplaar.

Ik ben ook aan het twijfelen, maar de Pioneer heeft nog steeds een streepje voor.
Helaas is de 904 nog niet beschikbaar en de 704 in het zwart is lastig te vinden voor een mooie prijs.

fluissie

Lekker bij Pioneer blijven dan  :thumbs-up: yammie is lastiger qua menu en app van de Pio is super 👍

En als dat alles is die ventilator.....

ppeter

Quote from: Ndegeocello on April 26, 2020, 22:06:47
de 704 in het zwart is lastig te vinden voor een mooie prijs.
Het is eigenlijk bizar dat Pioneer de laatste jaren zo moeilijk te vinden is?
Het draait allemaal rond Denon en Marantz..., hoewel de Denon AVR-X4500H prijs/technisch een heel mooie receiver moet zijn.

Anders moet je eens bij Marcel van H&C Hifi informeren, hij heeft meestal heel scherpe prijzen.
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

Tabcam

Quote from: ppeter on April 27, 2020, 10:02:47
Het is eigenlijk bizar dat Pioneer de laatste jaren zo moeilijk te vinden is?
Het draait allemaal rond Denon en Marantz..., hoewel de Denon AVR-X4500H prijs/technisch een heel mooie receiver moet zijn.

Anders moet je eens bij Marcel van H&C Hifi informeren, hij heeft meestal heel scherpe prijzen.
Eigenlijk niet. Merken verschepen het liefst grote aantallen en Pioneer heeft die aantallen niet in Nederland. Je ziet het ook met TV-merken zoals Sharp, hier bijna niet meer te krijgen en zeker niet te zien in winkels.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Joost80

Mwa, de grotere vaste ketens hebben ze toch altijd gewoon. Zou me verbazen als pio in nl minder verkoopt dan Yammy. De receiver markt is sowieso wat beperkt heb ik het idee, zeker sinds laatste jaren eigenlijk weinig tot niets nieuws op de nieuwere modellen te vinden is. Velen wachten op hdmi 2.1 voor een overstap. Ik in ieder geval wel.
- LG 55 C1 Oled - Denon AVC-X4800H - Emotiva BasX A-300 - Panasonic UB424 - 7.1.4 met Mordaunt-Short Mezzo 8 fronts, Mezzo 5 center, 4x Mezzo 1 surrounds , 4 Mordaunt Short Genie heights, SVS PC12 Plus - PS5 -

PC: i9 13900k, RTX4090, 32 gb DDR5 6400, LG 42 C2 Oled.

Ndegeocello

Quote from: Joost80 on April 27, 2020, 11:39:00
...De receiver markt is sowieso wat beperkt heb ik het idee, zeker sinds laatste jaren eigenlijk weinig tot niets nieuws op de nieuwere modellen te vinden is. Velen wachten op hdmi 2.1 voor een overstap. Ik in ieder geval wel.

Dat viel me ook al op.
Ik ben de laatste jaren aan het genieten geweest van mijn set, dus weinig op zoek geweest naar iets nieuws. Ik was tevreden.
Nu min of meer gedwongen op de markt voor een nieuwe reciever. Ik ben me nog aan het inlezen over de 'nieuwe' snufjes van de laatste tijd.

Ik heb nog een 'ouderwetse' 5.1 set (woonkamer) en wil ik zo houden. Geen speakers aan mijn plafond o.i.d.

Ndegeocello

#18
Quote from: Joost80 on April 27, 2020, 11:39:00
...Velen wachten op hdmi 2.1 voor een overstap. Ik in ieder geval wel.

Waarom wacht jij op HDMI 2.1 in jou situatie. Ik ben me daarover aan het inlezen maar zie voor mijn situatie daar voorlopig nog geen meerwaarde in.

Joost80

Ik ga zowel de ps5 als de Xbox series X kopen en wil vooral de vrr voor de consoles via de receiver naar een tzt nieuw aan te schaffen tv kunnen doorschakelen of hogere framerates gamen als die opties worden geboden. Mijn huidige receiver was een tijdelijke oplossing hoewel die me meer dan uitstekend bevalt. Doet niet onder voor de lx85 die ik daarvoor had. Heb er geen haast mee ook, maar ik koop geen nieuwe receiver zonder hdmi 2.1 zodat die weer een tijd up to date is.
- LG 55 C1 Oled - Denon AVC-X4800H - Emotiva BasX A-300 - Panasonic UB424 - 7.1.4 met Mordaunt-Short Mezzo 8 fronts, Mezzo 5 center, 4x Mezzo 1 surrounds , 4 Mordaunt Short Genie heights, SVS PC12 Plus - PS5 -

PC: i9 13900k, RTX4090, 32 gb DDR5 6400, LG 42 C2 Oled.

Ndegeocello

Quote from: Joost80 on April 27, 2020, 16:16:06
Ik ga zowel de ps5 als de Xbox series X kopen en wil vooral de vrr voor de consoles via de receiver naar een tzt nieuw aan te schaffen tv kunnen doorschakelen of hogere framerates gamen als die opties worden geboden. Mijn huidige receiver was een tijdelijke oplossing hoewel die me meer dan uitstekend bevalt. Doet niet onder voor de lx85 die ik daarvoor had. Heb er geen haast mee ook, maar ik koop geen nieuwe receiver zonder hdmi 2.1 zodat die weer een tijd up to date is.

Ja, dan snap ik je keuze. Zeker met gamen en wellicht een 8K scherm zie ik de voordelen.
Ik ben geen gamer en heb net een nieuwe LG C9, dus voor mij zijn de voordelen beperkt.

Joost80

Als je geen gamer bent dan heeft hdmi 2.1 inderdaad weinig toe te voegen. Wel keuze genoeg voor een knappe receiver met 4k doorgifte.  :thumbs-up:
- LG 55 C1 Oled - Denon AVC-X4800H - Emotiva BasX A-300 - Panasonic UB424 - 7.1.4 met Mordaunt-Short Mezzo 8 fronts, Mezzo 5 center, 4x Mezzo 1 surrounds , 4 Mordaunt Short Genie heights, SVS PC12 Plus - PS5 -

PC: i9 13900k, RTX4090, 32 gb DDR5 6400, LG 42 C2 Oled.

DustinV

#22
Quote from: Joost80 on April 28, 2020, 00:15:25
Als je geen gamer bent dan heeft hdmi 2.1 inderdaad weinig toe te voegen. Wel keuze genoeg voor een knappe receiver met 4k doorgifte.  :thumbs-up:

Of je prikt ze gewoon in je tv en stuurt geluid via earc naar je nieuwe receiver. Hoef je niet op een 2.1 receiver te wachten.

Ndegeocello

Quote from: Joost80 on April 28, 2020, 00:15:25
Als je geen gamer bent dan heeft hdmi 2.1 inderdaad weinig toe te voegen. Wel keuze genoeg voor een knappe receiver met 4k doorgifte.  :thumbs-up:

Ja, dat zeker. Keuze genoeg.

Zit nu toch richting Yamaha RX-A2080/RX-A3080 te kijken. De Pioneer SC-LX704/SC-LX904 staan ook nog op mijn lijstje, maar met name de RX-A3080 met de gebalanceerde aansluitingen voor zowel mijn Oppo als mijn Rotel RB1090 is toch wel interessant. 

FrankBe

Quote from: ppeter on April 27, 2020, 10:02:47
Het is eigenlijk bizar dat Pioneer de laatste jaren zo moeilijk te vinden is?
Het draait allemaal rond Denon en Marantz..., hoewel de Denon AVR-X4500H prijs/technisch een heel mooie receiver moet zijn.

Misschien kan de eerdere overname door Onkyo waardoor de Pioneer identiteit verwaterd is en daarna de afgesprongen overname door D+M hier wel iets te maken hebben?  Ik geloof ook wel in een dalende vraag naar mid-high-end AVR als je ziet wat instappers tegenwoordig allemaal al kunnen  ;)