Reinout's set

Started by rdv300b833, April 25, 2020, 19:47:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rdv300b833

Goedenavond HTForum,

zal ook mijn set eens netjes voorstellen. Het is vooral zelfbouw maar sommige dingen kan ik niet dus die komen dan "commercieel".
De huidige set is de stand van vandaag en daar zit, net zoals bij de meesten onder ons, een hele audio-zoektocht aan vooraf.

Ik zal eerst een aantal algemene zaken bespreken. Vervolgens in wat losse posts enkele componenten in detail.

Bovenop het rack staat de zelfbouw buizen-voorversterker.
Rechts bovenop het rack staat de zelfbouw DAC en het Bel Canto cd- loopwerk.
Onder de voorversterker zie je nog een Rohde & Schwarz netfilter (waar alle klein-vermogen apparaten aan hangen).
Daaronder staat een RIAA voortrap.
Links en rechts in het rack staan de zelfbouw buizen eindbakken.
Helemaal onderop de zelfbouw buizen hoofdtelefoonversterker (met externe voeding) en rechts een losse zelfbouw buizen eindbak (wil overgaan op actief aansturen van de speakers).
Het zelfbouwrack is nu niet meer symmetrisch maar was dat wel toen mijn oude 400 kg zelfbouw buizen eindbakken er nog in stonden. Die grote eindversterker is geruild voor een 400 kg zware draaitafel (geen grapje) en die is zo groot dat er een deel rack voor aan de kant moest.
Links en rechts staan de zelfbouw speakers.
Zoals gezegd zal ik ze netjes apart "bespreken".

Grtz, Reinout

chansig

#1
Ooit gewoond (of nog steeds woonachtig) tussen Veenendaal en Wageningen ? Zo ja; welkom. Zo nee: Ook welkom.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

vergeerr72

Ik ben al trots als ik een zekering vervangen heb [emoji6]. Knap werk, klinkt het ook zo goed als het eruit ziet ?
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

rdv300b833

Als eerste component de voorversterker.
Da's een buizenversterker gebaseerd op de Philips MRO PT8 zendbuis. Een fraaie direct verhitte triode van voor WOII. Gelukkig kan je er ook andere buizen in zetten want de verkrijgbaarheid wordt steeds sipper. Deze buizen zijn ooit bedoeld voor telefooncentrales en trans-atlantische verbindingen.
Bijna koud gestookte gloeidraad (4V / 0,25A) maar een heel lange levensduur.
De 2e gebruikte buis is een Amperex8608 die ik nodig heb ik de Mu-Stage-schakeling.
De volumeregeling is opgebouwd uit stappenschakelaars uit R&S meetapparatuur. Audio-frequenties lopen van 20 Hz tot 20 kHz; dit soort stappenschakelaars meten recht tot 3 GHz.
Ik kan er maar 3 bronnen op aan sluiten maar da's genoeg; gebruik toch alleen maar vinyl en CD als bron.

Ben erg blij met dit apparaat; klankmatig heel fraai en echt geen brom/ruis. Enige nadeel is de lange opgloeitijd van die buizen. Je bent er echt een half uurtje zoet mee.

Grtz, Reinout

blue-eyes

Respect! Ziet er indrukwekkend uit!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

vanzomereng

Fraaie set Reinout  :smile:  en welkom hiero

Doe je ook nog iets met gewichtheffen  ;D
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

rdv300b833

De luidsprekers.

Na eerst een enkele commerciële luidsprekers thuis te hebben gehad ook hier overgestapt op zelfbouw. Je krijgt zoveel meer waar voor je geld !  Inderdaad is de afwerking van zelfbouwers meestal van lagere orde (hoewel ik ook echt superfraai houtwerk van zelfbouwers heb gezien). Zelf heb ik de afwerking op een wat lagere plek staan dan techniek. Kijk maar naar mijn opbouw van het zelfbouw rack en behuizingen: er wordt kwistig gebruik gemaakt van industriële profielen.

Na wat zelfbouw-omzwervingen ben ik uiteindelijk terecht gekomen bij open baffles. Nogal ouderwets maar indien voorzien van goede units in staat tot grootse weergave. Ook bas hoeft echt geen probleem te zijn. Ik heb hier dus open baffles aangestuurd met buizenbakken: superstrakke/droge bas. Maar dat resultaat kost tijd.

De units zijn een Fertin 38EX (field coil) 15" woofer tot 230 Hz. Daarna pakt een Feastrex D9NF de rest. Wisselfilter is een 2e orde en de Feastrex wordt d.m.v. een autoformer op het rendement van de Fertin gebracht. Dat scheelt weer zo'n energieverslindend weerstandnetwerkje.
Het houtwerk is een stapeling van MDF - vezelplaat - multiplex. Meer dan 7 cm dik. Mijn vorige speaker was 6 cm massief MDF maar dat trilde gewoon; deze sandwich-constructie doet het prima.

De Feastrex is heel klassiek opgebouwd: papieren conus met whizzer, lederen surround, vette klomp alnico.
Eigenlijk is de Fertin nog ouderwetser want die heeft elektromagneet als aandrijving. Je hebt er dus een extra externe voeding voor nodig om die elektromagneet te bekrachtigen.

Op de foto's zie je ook nog de grote eindbakken: links en rechts in het rack met de voedingen er onder. Die bakken leverden 70 Watt single ended klasse A uit een enkele zendtriode. Dat was nodig uit de tijd dat ik met Avaklones draaide maar nu gewoon te veel. Ook een reden om die grote eindbakken om te wisselen voor de grote draaitafel.
De huidige luidsprekers hebben een rendement van ong 96 - 99 dB. Meer dan genoeg. Ik kan prima draaien met de 6C45 eindbak die ik heb staan (2,6 Watt); die kan echt niet voluit want da's te luid. De 35TG eindversterker (hierna besproken) geeft wat meer oompfhh onderin; klinkt lekker.
Da's nog een plannetje voor de toekomst: actief filteren met de 35TG op het laag en de 6C45 eindbak voor het mid/hoog.
Toekomstplannen genoeg.

Grtz,
Reinout

rdv300b833

Ha Hans,

ja hoor, ben nog steeds diezelfde Reinout.
Even op bezoek is met al die Corona-beperkingen effe niet handig......

Ben jij ook nog driftig in de audio bezig ? Mijn werk met haar regelmatige /langdurige uitstappen naar het buitenland zorgt voor een schoksgewijze zoektocht naar het optimale geluid. En bouwen is zeker een deel van die hobby. Ben nu druk bezig met het uitvogelen van een nette mogelijkheid om mijn meerdere versterkers te gebruiken in een aktieve aangestuurde set. Lijkt me een interessante. Maar nu eerst vechten tegen deze website die me steeds er uit gooit als ik een foto wil uploaden; rete-irritant.

Grtz, Reinout

rdv300b833

eens andere foto's uploaden; de speaker-foto's worden consequent geweigerd ?!


Tabcam

Mooie set, al helemaal omdat alles zelfbouw is! En welkom hier! Hoop dat je wat oostelijk woont :angel:.

Quote from: rdv300b833 on April 25, 2020, 21:32:21
eens andere foto's uploaden; de speaker-foto's worden consequent geweigerd ?!
Meestal omdat het te grote foto's zijn. En je mag er geloof ik maximaal vier per post. En ben erg benieuwd naar je luidsprekers!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

rdv300b833

Verbazing alom, de versterker-foto's komen door. De speaker-foto's volgen later wel.....

De huidige eindversterkers zijn buizenbakker gebaseerd op de Eimac 35TG zendtriode. Da's ook een vooroorlogs pitje met 5 V/ 4A gloeidraad. Houdt van rood stoken !  Gewoonlijks gaan buizen daar echt kapot van maar deze serie buizen is er speciaal voor gemaakt. Als die niet rood staat te stralen gaat het juist stuk. Door de heftige verhitting wordt het opgedampte zirconium op de molybdeen anode actief en werkt dan als een getter om de buizen vacuüm te houden. Deze buizen hebben dus geen barium-spiegel zoals vrijwel alle andere buizen maar een andere manier om verontreinigingen te binden.
Rood stoken: ik zet aan de foute zijde van 800 volt maar deze buizen kunnen ook 2000 volt aan. De vorige/grote eindbakken draaiden rond de 1500 volt dus het gaat alweer een stapje naar de CE-goedkeuring (geintje.....).
De 35TG wordt aangestuurd door een 6FJ7 compactron; een TV-buis met onwaarschijnlijk leuke specs. In de nadagen van de buizentijd zijn er nog een paar hele mooie series ontwikkeld voordat de transistor de doodsklap aan deze techniek gaf. De nuvistor en de compactrons zijn dit soort toffe series. En nog relatief goedkoop te scoren want de transistor was al in opkomst terwijl de vele buizenproducenten op topproductie draaiden.
Van die 35TG heb ik een bizarre voorraad opgebouwd. Maar ik ben nog steeds met het eerste paartje bezig......

De schakeling: ingangstransformator - 6FJ7 - interstage - 35TG - uitgangstrafo. Ik zie liever zo min mogelijk condensatoren in het audio-pad.

De behuizing is bezaaid met trafo's en smoorspoelen. Ieder gevraagde voeding heeft een eigen voedingslijn bestaande uit voedingstrafo - gelijkrichting - diverse smoorspoelen en condensatoren. Deze opzet kost materieel maar je kan de gebruikte componenten echt optimaliseren voor die ene taak. Dus geen stapel-trafo waar vele verschillende voedingen uit komen (die elkaar echt onderling beïnvloeden....).

Het geheel weegt zo'n 55 kg/monoblok en levert zo'n 8 Watt. Meer dan genoeg voor de huidige speakers.

Grtz,
Reinout (en nu de luidsprekerfoto's maar proberen)


dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

rdv300b833

Luidsprekerfoto's ?

rdv300b833

De phono-trap

Daar heb ik er meerdere van gemaakt en uiteindelijk met een mooie RLC-schakeling ingeklemd tussen buizen tot een goed resultaat gekomen.
Maar het was wel erg krap geworden in de behuizing.
Daarnaast waren er een aantal onderdelen die een audio-collega ernstig nodig had.
Gelukkig schoot de producent van die zilveren RIAA-spoelen te hulp en ik kon zijn proto met dezelfde schakeling overnemen. Daar paste alles wel in; de collega kon mijn onderdelen verder gebruiken en het oude chassis is de basis geworden van de MRO PT8 voorversterker die ik eerder heb beschreven.

Het is een MC trap met behoorlijk oversized MC step-up's. Vervolgens een 1e buis (E280F; dan de spoelen RIAA (dat zijn die zilveren "transformatoren") in het midden; vervolgens een E188CC.
De voedingsprint ligt ernaast maar de trafo en echte ellende is extern gebouwd.

Grtz,
Reinout


Tabcam

De luidsprekers zien er ook interessant uit. Welke breedbander gebruik je? Ik dacht even Voxativ maar goud en ronde achterkant ken ik niet.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

rdv300b833

Goedenavond Tabcam,

door mijn gestuntel met foto's plakken is de tekst eerder verschenen; die staat ergens eerder in dit draadje. Sorry.

De unit die je bedoeld is een Feastrex D9NF. Net zoals Voxativ een breedbander maar die zingen pas echt in het mid/hoog als je de energierijke bas er af kapt.

Grtz,
Reinout

rdv300b833

De draaitafel.

Da's effe een dingetje.....
Ik had al een nette zelfbouw draaitafel (50 cm plateau) met eigenbouw 17" arm. Maar deze Caeles-draaitafel is toch iets anders.
Ieder jaar ga ik naar de ETF (European Triode Festival); een 4-daagse internationale samenkomst van zelfbouw-audioten. En na jaren pressie had ik eindelijk mijn grote versterkers meegenomen. Da's een logistieke uitdaging want dat weegt 400 kg !

Op de ETF valt iemand als een blok voor die bakken. En ik was op dat moment al bezig met hoogrendements-speakers dus de noodzaak van die hoog-vermogen bakken was er niet meer. Prijskaartjes zijn moeilijk aan zelfbouw te hangen dus wij hebben een ruil gedaan: 400 kg versterker voor 400 kg draaitafel.
Hij maakt op bestelling deze draaitafel voor meer gefortuneerde lui. Ik mocht mijn versie/variant/uitvoering kiezen. Meestal moet hij het in wit email doen (?) of in bladgoud (?!) (je weet dan wel dat zijn clientèle in het Midden-Oosten zit....) maar ik vroeg of hij het meest optimum kon leveren. Hij dolblij want dit zou dan een van de eerste Caeles-draaitafels zijn die niet alleen als object ergens staat maar ook als serieuze vinyl-bron.

Het is werkelijk bespottelijk groot.
De driepoot, de tussenstukken, de luchtbalgen, het plateau zelf, het luchtlager, etc, etc. Het heeft een jaar geduurd dat alles in onderdelen langzaam binnen druppelde. Gelukkig was de grote versterker weg want nu kon ik een deel van het rack wegnemen om daar deze speler op te stellen.
Dat stukje rack heb ik trouwens omgebouwd tot steun/tafel waar de motor op staat en de externe accuvoeding van die motor. Ook staat er nu een vacuümpomp voor het plateau (een Lp wordt vastgezogen).
Het geheel is luchtgestabiliseerd. Best grappig om met je vinger een paar honderd kilo met gemak in beweging te krijgen. Het is echt ontkoppeld.
Daarnaast is het plateau gelagerd middels een luchtlager. Het 30 kg zware plateau zweeft op een mini-luchtlaag. Geef het een zet en ga gerust koffie drinken. Na een kwartier draait het nog steeds.

De compressor en 1e buffertank staan in een andere kamer; de preumatiek-regelingen en 2e buffertank staan bij de audioset.

Was dus een leuke ruil. Een mooie win-win situatie. En ik knutsel weer lekker verder aan deze speler. Sommige zaken heeft de ontwerper ook weer in zijn speler overgenomen. Gaaf: elkaar helpen want soms zit je gewoon in je eigen wereldje en ziet geen gezonde vooruitgang meer mogelijk. Een externe blik is dan nuttig. En hij helpt me nu met mijn ideeën over actieve aansturing (waar hij veel verder mee is).

Grtz,
Reinout

chansig

Quote from: rdv300b833 on April 25, 2020, 21:28:30
Ha Hans,

ja hoor, ben nog steeds diezelfde Reinout.
Even op bezoek is met al die Corona-beperkingen effe niet handig......

Ben jij ook nog driftig in de audio bezig ? Mijn werk met haar regelmatige /langdurige uitstappen naar het buitenland zorgt voor een schoksgewijze zoektocht naar het optimale geluid. En bouwen is zeker een deel van die hobby. Ben nu druk bezig met het uitvogelen van een nette mogelijkheid om mijn meerdere versterkers te gebruiken in een aktieve aangestuurde set. Lijkt me een interessante. Maar nu eerst vechten tegen deze website die me steeds er uit gooit als ik een foto wil uploaden; rete-irritant.

Grtz, Reinout

Het is wel heel lang geleden dat ik ooit een paar buisjes bij je gekocht heb. Volgens mij had je toen Monitor Audio speakers staan met de filters buiten de speakers. En inderdaad enorme buizenbakken met buizen zo groot als een melkpak. Zeker meer dan 10 jaar terug.

Inmiddels ben ik helemaal van de buis af. Actieve speakers, streamer en een sub. Laatste jaren veel met subs, akoestiek icm dsp bezig geweest. De set staat inmiddels op zolder een ietwat kleine ruimte, maar met het beste geluid wat ik ooit heb gehad.

Als de Corona voorbij is..wie weet zien/spreken we elkaar weer eens.

Leuk om weer wat van je te lezen en te zien qua set.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

rdv300b833

Goedemorgen Hans,

tjee....de Monitor Audio's...da's dan echt heeeel lang geleden.
Blij dat je tevreden bent met je set. Ook ik ben verbannen naar zolder maar da's in goed overleg gegaan want er stuitert hier nu een kleine rond en de versterkers zijn prima om naar te luisteren maar best gevaarlijk. De anode aansluitingen liggen geheel open en zijn gemaakt van mooi gedraaid rood koper....er staat een dikke 800 volt op.....zapppp.
Het zolderhok is afsluitbaar.

Zo te horen is jouw set meer digitaal opgebouwd dan de mijne. Met beide insteken zijn mooie resultaten te halen !

Met muzikale groet, Reinout

Xander32

Welkom Reinout 🤚🏻
Een bijzondere set, daar zullen heel wat uren inzitten.

Wat is jouw muzikale voorkeur, van welke genres hou je ?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

rdv300b833

De toonarm en elementen.

Dit stukje installatie lukte gisterenavond niet meer. Dan maar nu.
Omdat er bij mij nogal wat elementen voorbij komen ("effe testen") wilde ik een breed inzetbare arm.
Mijn eigen 17" bouwsel was een echte lichtgewicht en een prima combinatie met de Van Den Hul Colibri's. Maar er komt hier veel meer langs dus ik zocht een echte alles-kunner. Die heb ik gevonden in ViVid Lab's Rigid Float. Een nogal afwijkend ontwerp waarbij de lagering/ophanging bestaat uit 2 halve schalen die over elkaar heen kunnen glijden. De dunne olielaag tussen de schalen blijft op haar plek door een magneet. Werkt prima en ik kan zowel de Colibri (elementje van nog geen 3 gram, compliantie > 30, afspeelgewicht 1 gram) kwijt als een Koetsu Urushi Black, Ortofon Jubilee, Lyra Clavis, Allnic, ZYX 100, etc.
De laatste tijd draai ik vooral met een hot-rodded Denon DL-103. Deze is zwaar gemodificeerd door AudioTechne en nu voorzien van een boron cantilever, Shibata-tip en resonantie-onderdrukkende maatregelen zoals een carbon/bronzen-behuizing. Met een gewicht van 22 gram is dit maar voor weinig armen een haalbaar element. Da's ook de reden dat dit prototype nooit in serieproductie is genomen. De firma maakt nu andere (leuke) elementen die bruikbaar zijn in meer gangbare armen. Ik was in de gelegenheid deze proto te verwerven.
En daarmee laat de Rigid Float arm zien dat deze nogal afwijkende armen aan kan.....

Fotootjes van de arm en elementen gevoegd.
Je ziet ook wat meer details van de draaitafel constructie zoals de opbouw van 1 der dragende armen waarin dus een luchtbalg is geplaatst. Die wordt continue op druk gehouden en daarmee wordt de draaitafel dus ontkoppeld van de ondergrond.
Ook zie je de motor-unit in de achtergrond. Het motortje zelf is een motor uit een Dual 741Q. Da's een direct drive motor dus vroeger zat daar rechtstreeks een plateau op. Bij mij zit er een oversized 6" poelie op waardoor de motor in hele lage toeren mag draaien. Dus niet zo'n mini-poelie die naast je loopwerk staat te zoemen maar zo ongeveer een loopwerk dat je loopwerk aandrijft.

Grtz,
Reinout
(en als iemand nog interesse heeft in een Van Den Hul Colibri element laat maar horen. Heb hier een Colibri XCP LW met 358 speeluren en een Colibri XGP LW met 249 uren liggen. En die liggen nu werkeloos; zonde !)

rdv300b833

Goedemorgen Xander,
daar zitten inderdaad nogal wat uurtjes in/aan. Dat mag: het is m'n hobby.
Het is juist de combinatie van muziek-componenten maken als luisteren dat mij trekt.

Muziekvoorkeur: da's nogal breed.
Van Carbon Based Lifeforms tot Sephiroth; van Madonna tot Kitaro.
Klassiek heeft mij nooit geboeid maar er zijn echt wel stukken waar ik van kan genieten.
Jazz heb ik een uitgesproken hekel aan. Mogelijk omdat dat getingeltangel helemaal stuk wordt gedraaid op audioshows ?  Daar kom ik ook niet meer want ik zie me als een vreselijk persoon voor die verkopers aldaar.

Met muzikale groet,
Reinout

Tabcam

Quote from: rdv300b833 on April 25, 2020, 22:12:27
Goedenavond Tabcam,

door mijn gestuntel met foto's plakken is de tekst eerder verschenen; die staat ergens eerder in dit draadje. Sorry.

De unit die je bedoeld is een Feastrex D9NF. Net zoals Voxativ een breedbander maar die zingen pas echt in het mid/hoog als je de energierijke bas er af kapt.

Grtz,
Reinout
Goedemorgen Renout,

Erg leuk draadje en mooi en lekker gedetailleerd beschreven! Had het gemist door de volgorde, volgende keer iets verder omhoog scrollen :angel:. Je gebruikt een lekker lage cross over frequentie! Heb zelf ook open baffle en ben erg gecharmeerd van de prettige kamerinteractie.

Zelf heb ik de PureAudioProject Quintet15 Horn1 luidsprekers. Geen echte zelfbouw maar het zelf in elkaar zetten is al leuk en ben daardoor het diy-pad opgegaan. Ik wil kijken of ik met actief maken stappen vooruit kan zetten. Ook kijk ik naar eventueel vervanging van de hoorn.

Ben daardoor zelf ook geïnteresseerd in field coils geraakt, maar heb er voorlopig vanaf gezien omdat ik het niet erg vind om mijn luidsprekers "aan te zetten" maar mijn vriendin wel. Btw, gebruik je ook de Feastrex voeding? Kan helaas ook nergens prijslijsten of metingen vinden.

Bij wat voor afspeelniveau's had je dat trillen van de luidsprekers? Ik merk ook trillen maar het het is de gehele constructie en die staat op een stenen vlier die niet echt dempt. En ze staan op voetjes, ik ga nog eens experimenteren met andere voetjes. Kan, als ik actief ga filteren of het filter in een aparte kast ga plaatsen, ook experimenteren zonder voetjes.

Quote from: rdv300b833 on April 26, 2020, 06:52:37
...
Muziekvoorkeur: da's nogal breed.
Van Carbon Based Lifeforms tot Sephiroth; van Madonna tot Kitaro.
Klassiek heeft mij nooit geboeid maar er zijn echt wel stukken waar ik van kan genieten.
Jazz heb ik een uitgesproken hekel aan. Mogelijk omdat dat getingeltangel helemaal stuk wordt gedraaid op audioshows ?  Daar kom ik ook niet meer want ik zie me als een vreselijk persoon voor die verkopers aldaar.

Met muzikale groet,
Reinout
Ik herken dat grotendeels. Ben ook een muzikale omnivoor en ik let erop dat zoveel mogelijk muziekstijlen speelbaar blijven als ik veranderingen aan de set maak en dat lukt steeds beter. Qua Jazz luisterde ik daar ook nooit naar (dacht ik). De laatste jaren heb ik gemerkt dat Jazz ook nog flink onder te verdelen is en dat het improvisatiekarakter een stuk minder is geworden en ik vooral een hekel had aan experimentele avantgardistische Jazz. Albums als "The Currency of Men" van Melody Gardot (vinyl, de digitale persingen zijn doodgecompresst :nopompom:) en "Liquid Spirit" van Gregory Porter kan ik erg goed hebben en nu luister ik zelfs soms de tingeltangelmuziek van hifishows hoewel daar nog steeds meh nummers tussen zitten.

Veel plezier hier!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

chansig

Quote from: rdv300b833 on April 26, 2020, 06:10:55
Goedemorgen Hans,

tjee....de Monitor Audio's...da's dan echt heeeel lang geleden.
Blij dat je tevreden bent met je set. Ook ik ben verbannen naar zolder maar da's in goed overleg gegaan want er stuitert hier nu een kleine rond en de versterkers zijn prima om naar te luisteren maar best gevaarlijk. De anode aansluitingen liggen geheel open en zijn gemaakt van mooi gedraaid rood koper....er staat een dikke 800 volt op.....zapppp.
Het zolderhok is afsluitbaar.

Zo te horen is jouw set meer digitaal opgebouwd dan de mijne. Met beide insteken zijn mooie resultaten te halen !

Met muzikale groet, Reinout

Je bent er vroeg bij in ieder geval.  :D

Maar inderdaad een ander pad gekozen. Negen van de 10 keer word ik op een pad gewezen. Dus ook in dit gebeuren. Het fenomeen multi subs werd me aangereikt. Vervolgens ietwat in verdiept maar me vooral laten leiden. Ben in de loop d'r jaren ook wel wat anders naar audio gaan kijken.

Maar goed. Jij alvast bedankt voor de prachtige foto's en leuke beschrijvingen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.