Tripole side surrounds?

Started by Teejoo, April 24, 2020, 09:38:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Teejoo

Ik begrijp helemaal dat een bipool het de ruimtelijke indruk enorm verbeterd, maar het kan vanuit die filosofie nooit de pinpoint van een monopool hebben. Vandaar dat ik denk een een tripool omdat je dan in theorie nog altijd een monopool aan de voorkant hebt.

Een bipool heeft zeker wel een voordeel als je er dicht op zit. Ik heb het gevoel dat ik met m'n 120 cm een beetje op de grens zit.

En waarom zou een auro setup sowieso veel natuurlijker overkomen?

holco

Omdat ik het zo ervaar, maar je bent uiteraard vrij om je eigen mening te vormen.

Quote from: Teejoo on April 25, 2020, 14:43:44
En waarom zou een auro setup sowieso veel natuurlijker overkomen?
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Teejoo

Quote from: holco on April 25, 2020, 14:47:46
Omdat ik het zo ervaar, maar je bent uiteraard vrij om je eigen mening te vormen.
Het kwam op mij over als een feit door de stelligheid ;)

Ik heb wel getest met de Auro codec, maar dat was bij mijn setup zeker minder, ondanks dat mijn atmos rears toevallig gelijk hangen met de rearsurrounds. De fronts hangen wel een 50 cm verder naar voren dan de fronts, dus niet conform auro richtlijnen. Dus dat zal zeker van negatieve invloed zijn. Het is in elk geval veel eenvoudiger qua installatie, dat wel.

Ik vind de Dolby upmixer eigenlijk het meest subtiel. DTS-X en Auro grijpen sterker in.

Teejoo

Ik denk dat het sowieso ook wat smaakgevoelig is. Ik vind een 3D geluidsbubble met constant omgevingsgeluid ook het meest belangrijk als ik het afzet tegen die kogel die ik precies wil volgen. Daar geniet ik van.Vandaar dat de M&K tripoles ook fijn vond klinken. Maar ik miste daar wel wel weer iets.

En eigenlijk moet ik gewoon stoppen met neuzelen in de marge, want ik heb nu met de combi van speakers en Trinnov een geluid dat ik nog nooit gehad heb met een mooie combinatie van pinpoint en ambient noise bubble. Maar dat bezig blijven is ook de hobby, en in deze tijden ook leuk om over na te denken en mee bezig te zijn als afleiding.

holco

Gezien de ervaringen van anderen die overstappen op Auro3D begint het langzaamaan wel een feit te worden ;)

Maar er spelen uiteraard vele factoren mee waardoor de ene voor dit kiest en de ander voor dat.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.