Geen beeld wel geluid

Started by ivw, April 22, 2020, 08:52:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ivw

Hallo allemaal,

Ik heb al een paar jaar (vanwege kleine kinderen) niet veel gedaan mbt mijn beeld/audio systeem.
Ik ben alles weer aan het opstarten wat aardig lukt behalve het krijgen van beeld uit mijn bluray speler.

Mijn receiver is met hdmi gekoppeld aan de tv en de blu ray gekoppeld aan de receiver ook met hdmi.

Ik krijg geluid maar geen beeld. Ik heb een andere kabel geprobeerd, andere hdmi ports maar steeds hetzelfde resultaat.

Als ik mijn bluray speler rechtstreeks aan de tv koppel met hdmi dan doe alles het wel maar ik wil het natuurlijk via mijn receiver laten lopen.
Ik hoop dat het iets stoms/simpels is!

Wil kan mij helpen?

Groet, Inder


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Tabcam

Kan je vertellen welke TV, Blu-ray speler en AV-Receiver je gebruikt. Kan me voorstellen dat zowel de TV als Blu-ray wel een modus ondersteunen en daar net iets fout gaat in de receiver. Normaal zou dat niet mogen.

BTW, heb je ook in beide situaties beide hdmi-kabels gebruikt en krijg je dan beeld op de TV? Dus met beide hdmi-kabels beeld in de situatie Blue-ray speler rechtstreeks naar TV en met een andere input van receiver naar TV. Daarmee sluit je problemen in de kabels 100% uit.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

paulkokkie

Ik vermoed dat het een instelling in de receiver is, pass-through aanzetten misschien?
NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)

ivw

Dit is hoe de kabels nu zijn aangesloten




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

ivw




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

ivw




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Tabcam

Ziet er uit alsof de Blu-ray speler het geluid niet via HDMI uitvoert. Moet je misschien aangeven dat er wel een HDMI kanaal doorgegeven moet worden? Bij mijn Arcam kan ik verschillende audio-invoer opgeven. Btw, als dat klopt, waarom niet via HDMI het geluid doorvoeren, dan kan je ook nog wat aan synchronisatie doen?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Mokumer45

Misschien een vreemde vraag, maar waarom zit de TV op out 2? Het lijkt mij logischer om hem op out 1 aan te sluiten en daar zou eventueel best het probleem door kunnen komen (out 2 is niet geactiveerd in het menu of zo iets?). En waarom is de BR-speler ook analoog aangesloten? Dit is trouwens misschien de reden, waarom je wel geluid hoort, maar geen beeld hebt. Moet soms BD in toegewezen/geactiveerd worden? Zo maar een paar ideetjes.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

PascalP

Quote from: Mokumer45 on April 22, 2020, 13:24:15
Misschien een vreemde vraag, maar waarom zit de TV op out 2? Het lijkt mij logischer om hem op out 1 aan te sluiten en daar zou eventueel best het probleem door kunnen komen (out 2 is niet geactiveerd in het menu of zo iets?). En waarom is de BR-speler ook analoog aangesloten? Dit is trouwens misschien de reden, waarom je wel geluid hoort, maar geen beeld hebt. Moet soms BD in toegewezen/geactiveerd worden? Zo maar een paar ideetjes.

Dit waarschijnlijk ja, ken de Pioneer niet, maar weet dat ik met mijn receiver per input zelf kan kiezen welke HDMI (en evt. analoge ingang) aan die input komen.
Dus misschien heb je aan de Blu-ray input wel een andere HDMI connector toegewezen of iets dergelijks?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

ivw

Dank voor de reacties.

Die audio kabeltjes zijn voor het afspelen van cd's.
Ik dacht ook dat dit het was. Heb ze eruit gehaald maar het resultaat was hetzelfde. Wel geluid via hdmi geen beeld.
Ik zal vandaag hdmi poort 1 in plaats van 2 proberen.

Groet


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Mokumer45

Die analoge audio kabeltjes zijn iig totaal overbodig, alle geluid/audio, dus ook die van een CD, wordt via de HDMI aansluiting tussen de speler en AVR keurig doorgegeven. Als het via out 1 ook niet werkt, dan bestaat er natuurlijk ook nog altijd de mogelijkheid, dat het video gedeelte van de BR ingang defect is. Je zou dus ook nog kunnen proberen om je BR-speler op een van de andere HDMI ingangen aan te sluiten en kijken, of het zo wel beeld geeft.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

ivw

En toen was er beeld! [emoji33]

Het was tot mijn verbazing toch hdmi out 1 in plaats van 2. Alle hdmi poorten geprobeerd behalve deze...

Zojuist een stukje planet earth van bbc1 op bluray gekeken. Geweldig.
Dank allemaal voor de reacties en hulp!

Fijne dag [emoji1360]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Mokumer45

Graag gedaan. Geweldig, heel goed. Blij, dat het nu werkt. Veel plezier er mee.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

denoontje

Mooi man.

Je kunt natuurlijk de analoge kabels laten zitten voor cd. Kun je kijken wat het beste klinkt analoog of digitaal naar de avr.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

ivw

Analoog klinken ze inderdaad iets mooier.

Nogmaals dank. Groet


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk