Wie heeft er Elac luidsprekers?

Started by TheMaestro, April 17, 2020, 14:24:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TheMaestro

Zou deze graag eens willen beluisteren. Bij voorkeur bij een Elac bezitter onder de rivieren.
Ik heb met name interesse in de modellen FS187 Hobo Edition, de FS209 of de FS247.
Mocht iemand bereid zijn mijn aanwezigheid kort te willen tolereren dan verneem ik dat graag. Alvast bedankt.
"The message is in the music"
Roksan Caspian M-Series1, Mystère Ai21, MF M6Si,  Sony X559ES, Sony PS-6750, Fluance RT85, JLTi phono stage, Tannoy XT8F, PSB Synchrony One,  Bluesound Vault2.

TheMaestro

Heb inmiddels een setje FS187 Hobo Edition op de kop getikt. Staan nu mooi te spelen. Tot nu toe zeer content ermee. Mooi hoog, strak en vol laag, mis een tikje midden. Heb ze nu op Astin Trew set aangesloten staan maar wil ze ook nog op mijn Marantz PM17 horen. Smaakt naar meer Elac voor de toekomst.
"The message is in the music"
Roksan Caspian M-Series1, Mystère Ai21, MF M6Si,  Sony X559ES, Sony PS-6750, Fluance RT85, JLTi phono stage, Tannoy XT8F, PSB Synchrony One,  Bluesound Vault2.

frits marantz

Ik heb hier een setje CL82 MK II bij de TV set staan als fronts in combinatie met een Rel. Klinkt goed, maar ik mis wat hoog t.o.v. mijn Hepta Four Tunes. Heb er nu een setje Hepta tweety's bij op staan en nu klinkt het voor mij goed. Lijkt echter niet zo mooi.

Vraag me nu af of de BS 200 serie met de nieuwe tweeter nog een verbetering kan geven.

Peerless Monster

#3
Ik heb hier net een setje gekocht Elac Navis gekocht.
Voor in de woonkamer. Prachtig klinkt het. Niet het Elac scherp hoog zoals vroeger.
Maar zeer gebalanceerd met intern 3 klasse A/B versterkers met 300 watt en wireless.
Geen draden in de woonkamer. Hoe heerlijk is dat!

Voor mij overigens uniek dat ik een bepaald merk nog nooit in huis heb gehad en dat ik er ongelofelijk blij mee ben. 😂
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

ajbeefde

Quote from: Peerless Monster on July 26, 2020, 11:40:15
Ik heb hier net een setje gekocht Elac Navis gekocht.
Voor in de woonkamer. Prachtig klinkt het. Niet het Elac scherp hoog zoals vroeger.
Maar zeer gebalanceerd met intern 3 klasse A/B versterkers met 300 watt en wireless.
Geen draden in de woonkamer. Hoe heerlijk is dat!

Voor mij overigens uniek dat ik een bepaald merk nog nooit in huis heb gehad en dat ik er ongelofelijk blij mee ben. 😂

Mooie set...
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

mijkie

Dat vind ik voor hier ook wel wat, goed dat ze weer langskomen [emoji6]

Veel plezier ermee Rens
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Peerless Monster

#6
Thnx jongens! Ze maken muziek hoor.
Het is wat geforceerd in het laag soms, maar boy wat zijn we hier blij mee.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

Ik krijg ze ook niet recht.
Als ik ze met mijn iphone rechtop fotografeer, dan draait het forum ze 90 graden. Heul irritant. Dit heb ik al jaren en niemand weet waar dit aan ligt.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Dura

#8
Mooie speakers!
Ik heb speciaal tapatalk geïnstalleerd op correct foto's op dit forum te kunnen posten, anders is het niet te doen.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55"

Peerless Monster

Quote from: Dura on July 26, 2020, 14:08:58
Mooie sprekers!
Ik heb speciaal tapatalk geïnstalleerd op correct foto's op dit forum te kunnen posten, andere is het niet te doen.

Ik vind dat ze dat op het forum mogen oplossen 😂
Nu zet ik vreemde foto's neer. Maar er is wel vaker over geroepen. Niemand schijnt het te snappen...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

KillerbeeNL

Quote from: Peerless Monster on July 26, 2020, 13:01:41
Ik krijg ze ook niet recht.
Als ik ze met mijn iphone rechtop fotografeer, dan draait het forum ze 90 graden. Heul irritant. Dit heb ik al jaren en niemand weet waar dit aan ligt.
Met Tapatalk , a.u.b. [emoji16]



Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Peerless Monster

#11
Quote from: KillerbeeNL on July 26, 2020, 14:30:42
Met Tapatalk , a.u.b. [emoji16]



Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk



Thanks!
Tapatalk er niet meer is, zijn mijn foto's ook weg van het forum. Dat zou zonde zijn denk ik.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Dura

Quote from: Peerless Monster on July 26, 2020, 14:48:10
Thanks!
Tapatalk er niet meer is, zijn mijn foto's ook weg van het forum. Dat zou zonde zijn denk ik.
Is dat wel zo? Je post toch op het forum?


Sent from my iPad using Tapatalk
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55"

Peerless Monster

Quote from: Dura on July 30, 2020, 18:29:31
Is dat wel zo? Je post toch op het forum?


Sent from my iPad using Tapatalk

Is gewoon een linkje.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Tabcam

Quote from: Peerless Monster on July 26, 2020, 13:01:41
Ik krijg ze ook niet recht.
Als ik ze met mijn iphone rechtop fotografeer, dan draait het forum ze 90 graden. Heul irritant. Dit heb ik al jaren en niemand weet waar dit aan ligt.
Hier een topic met hetzelfde probleem van gedraaide foto's en verschillende oplossingen daarvoor.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

frits marantz

Quote from: frits marantz on July 26, 2020, 10:50:53
Ik heb hier een setje CL82 MK II bij de TV set staan als fronts in combinatie met een Rel. Klinkt goed, maar ik mis wat hoog t.o.v. mijn Hepta Four Tunes. Heb er nu een setje Hepta tweety's bij op staan en nu klinkt het voor mij goed. Lijkt echter niet zo mooi.

Vraag me nu af of de BS 200 serie met de nieuwe tweeter nog een verbetering kan geven.

Even terug naar mijn vraag en een erbij. Weet iemand hoe het met de nummers zit? BV een BS 204 t.o.v. de BS 244. Is de laatste alleen maar nieuwer?

frits marantz

Quote from: frits marantz on July 26, 2020, 10:50:53
Ik heb hier een setje CL82 MK II bij de TV set staan als fronts in combinatie met een Rel. Klinkt goed, maar ik mis wat hoog t.o.v. mijn Hepta Four Tunes. Heb er nu een setje Hepta tweety's bij op staan en nu klinkt het voor mij goed. Lijkt echter niet zo mooi.

Vraag me nu af of de BS 200 serie met de nieuwe tweeter nog een verbetering kan geven.

Inmiddels staan hier in de set beneden een mooi paartje BS 244 in zwarte pianolak te spelen. Qua hoog voor mijn al wat oudere oren een verbetering t.o.v. de CL's. Fraaie mooie degelijk gebouwde speakers met een mooi geluidsbeeld. Ik mis de Hepta Four Tunes nu niet meer.

Een setje LS70 stands in wit moet het nog compleet gaan maken. Hiervoor een zoeker op MP geplaatst.

Moet ook nog wat stoeien met de Rel, die mag wel weer wat worden terug geschroefd. Verbazingwekkend wat er aan bas uit die ukkies komt. Heb vanavond de Rel eens uitgezet. Dan valt er wel wat weg, maar het beeld blijft mooi.

Maakt mij nu ook nieuwsgierig naar de vloerstaanders voor in de set boven. Dan wel belangrijk voor mij dat ze het type 3 van de tweeter hebben net als in de BS244. Wie is bekend met de FS versie van de 200 serie?

toetertje

Die bs244 en/of 243 staan ook nog op mijn lijstje, om eens mee te spelen.   ;D

frits marantz

De 244 is de grotere. Een top monitor! Bij mij ondersteund door een Rel sub nin de set beneden bij de TV. Klinkt super!

Inmiddels staan hier in de set boven ook een set FS 247 en de FS 187 Hobo Special Edition. Beide met het type III tweeter. Klinkt top voor mijn al wat ouder wordende oren. De Hobo's zullen niet blijven. De 247's hebben het gewonnen. ;)

Inmiddels ook de nodige filmpjes van Elac op Youptoup gezien. Mooi bedrijf met bevlogen medewerkers en leveren echt een kwaliteit product.