Bouw Vifa Premium 11's (foto's!)

Started by Maerten, May 23, 2004, 22:32:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jean Pierre

De speakers ook die kleur van de stands lijkt mij niet zo mooi, maar dati s mijn mening maar ;)

FraGGo

#26
Eey Maarten,
loop ik dit forum een beetje door te lezen, zie ik een interessant topic.. lezen.. lezen.. huh.. die speakers lijken op die van Maarten ???
-> check username -> omg, het IS maarten :p

Maarre.. een mooi project hoor, goed geslaagd. Ik kom ze binnenkort wel eens beluisteren :)

Greetz,
Laurens
Receiver: Onkyo TX-DS575X   ||   Fronts: Jamo E430   ||   Rears + Center: Sony SS H-1200   ||   Sub: Magnat Motion 200A

B.J.

Quote from: FraGGo on June 10, 2004, 00:48:04
Eey Maarten,
loop ik dit forum een beetje door te lezen, zie ik een interessant topic.. lezen.. lezen.. huh.. die speakers lijken op die van Maarten ???
-> check username -> omg, het IS maarten :p

Maarre.. een mooi project hoor, goed geslaagd. Ik kom ze binnenkort wel eens beluisteren :)

Greetz,
Laurens
LOL.

Ik vind de stands iets aan de grote kant voor je speakers. De speakers zijn er wel leuk uit. Wordt het nu zwart?

Maerten

Ik ben nog steeds niet uit de kleur, en denk dat ik ze nog even zo laat, het stoord niet en ik ben aan het sparen voor een zap 2.2 SE  ;D

De stands zijn precies zo dat de tweeter op oorhoogte is als ik op de bank zit, dus vandaar de maat, niet echt nagedacht over hoe het eruit zou zien.

mvg,

Maarten

Johan Van Gompel

Mooi. Heb je je A/V meubel ook zelf gemaakt?
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

Ezy2000

#30
Tja ik kan het niet laten om ook effe wat foto's te plaatsen van mijn premiums  :) :)

22XT
ben nu bezig met de center speaker
en straks de premium 11 als achter speaker
http://home.planet.nl/~e.carlier/index2.html

Sullivan


Jan Deckers

Ik kan me er alleen maar bij aansluiten. Hier kun je nog eens een blauwtje aan lopen, of niet....uh ??? ;D

Is de bierfles op een van foto's trouwens al leeg..... :'(

GRTN,

Jan

Maerten

De mijne zijn inmiddels af, metallic zwart gespoten, en ik heb mijn stands gepolijst tot glimmend RVS. Ik ben nog steeds erg tevreden met ze! Ik zal morgen kijken of ik er een mooie foto van kan maken.

PS Die premium 22's zien er razend goed uit, misschien had ik de mijne toch ook blauw moeten doen  ???

Mvg

Maarten

Maerten

#34




klaar  O0


kuiperik

Quote from: Maerten on September  6, 2004, 16:42:04
PS Die premium 22's zien er razend goed uit, misschien had ik de mijne toch ook blauw moeten doen  ???

Gezien het resultaat hoef je denk ik niet meer te twijfelen! Het zwarte ziet er zeer netjes uit, zeker in combinatie met het RVS.  ;)
Dream Theater in opbouw, zelfbouwspeakers: Scan Speak Event (TL), Hatt mkIII, Focal TL Sub en wat apparatuur om ze te laten zingen.

Niet actief


Maerten

#37
@Kuiperik
Dank  8)

@Toine
Ze zijn wel top zwaar ja, stands zijn ook open van achter, dus vullen om het zwaartepunt te verlagen is ook geen optie. Ze zijn wel beplakt met loodbitumen om ze niet te laten resonere, voorheen waren het bijna muziek instrumenten op zich ;)

Al met al staan ze redelijk stevig zo, maar je heb goed gezien dat het wel beter kan. Ook heb ik spikes gekocht en geprobeerd te monteren. Lijm houdt het in ieder geval niet, was te verwachten maar goed kon het altijd proberen. Helaas heb ik niet de apparatuur om gaten/schroefdraad in het RVS te krijgen. Wat is dat spul hard zeg

Ik denk dat het manke design te maken heeft met dat ik ze zelf ontworpen heb   :-X

voodooless

Zeer strak gedaan  :o ! Past perfect bij de NAD spullen :)

Niet actief

Quote from: Maerten on October  7, 2004, 20:08:06
@Toine
Ze zijn wel top zwaar ja, stands zijn ook open van achter, dus vullen om het zwaartepunt te verlagen is ook geen optie. Ze zijn wel beplakt met loodbitumen om ze niet te laten resonere, voorheen waren het bijna muziek instrumenten op zich ;)
Al met al staan ze redelijk stevig zo, maar je heb goed gezien dat het wel beter kan. Ook heb ik spikes gekocht en geprobeerd te monteren. Lijm houdt het in ieder geval niet, was te verwachten maar goed kon het altijd proberen. Helaas heb ik niet de apparatuur om gaten/schroefdraad in het RVS te krijgen. Wat is dat spul hard zeg
Ik denk dat het manke design te maken heeft met dat ik ze zelf ontworpen heb   :-X

Het wiebelen komt door het contact van de vlakke plaat met het dikke kleed. Zelfs als het spul 100kg zou wegen zou het nog niet stabiel staan.....
Ik denk dat je met het spikes een oplossing hebt, mits je dwars door je kleed heen kan tot op de betonvloer of wat het ook is daaronder. Als je onder de spikes schoteltjes zou leggen ben je nog net zover van huis en wiebelt het weer even hard.

Het probleem met een wiebelende speaker is de onmogelijkheid om een goed, stabiel en voldoende scherp stereobeeld neer te zetten. Ook het laag wordt er trager van, omdat een deel van de conusbeweging wordt omgezet in de slingerbeweging van het geheel -- je ziet het niet, maar het is er wel, want de hele constructie neemt de energie op die anders in de punch van een strakke bas zou zitten.

Laat anders bij een metaalbewerkingsbedrijf gewoon schroefdraad in de plaat maken, als je het zelf niet kunt. Het loont de moeite!
Toine.