Soundbar met virtuele surround

Started by RonnieW, April 13, 2020, 17:31:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RonnieW

Hallo,

Binnenkort willen we een soundbar gebruiken voor het tv geluid. Tegenwoordig verschijnen er steeds meer met surround toepassing vanuit de soundbar (beam-functie door het weerkaatsen van geluidbundels).

Nu is nagenoeg niemands kamer hier perfect voor ingericht. Bij ons staat bv. aan de rechterzijde van de tv tegen de wand een 2-zits bank. Aan de linkerzijde tegen de wand hangt een kastcombinatie.

Mijn keuze is o.a. gevallen op de Yamaha YSP 2700 die veelal zeer goed ge-reviewed wordt. Bij deze kan je o.a. ook handmatig de richting van de geluidsstralen aanpassen.

Als er meubelen "in de weg"staan is het dan verstandiger om niet een dergelijk systeem aan te schaffen en is er ervaring dat het handmatig aanpassen van de geluidsstralen een werkbare oplossing kan bieden?

Alvast bedankt voor je reacties en of ervaringen.

Ronniew.


leon.

 hallo
ik heb de ysp 5600 ,ik kan je zeggen het werkt perfect, ik heb ook al veel surround  setjes gehad met boxen aan de zijkant etc , ik vind het niet natuurlijk klinken, met speakers aan de zijkant. met de oplossing van de ysp is het geluid 3d,  natuurlijk, en niet overdreven.  en het  is ook nog atmos,
over obstakels, vanaf i meter naar rechts staat er een bank bij mij , en geen problemen,  als je een kijkruimte hebt met alleen een bank en tv is dat perfect, maar dat  hebben er niet veel.
gr leon

gerard1

Zelf heb ik aan 1 kant een raam met gordijn, ander kant houten wand met inham.
Twijfel ook heel erg of dat wel werkt, om het ideaal te krijgen moet je niet in de huiskamer zijn denk ik.