Is er iemand die iets kan photoshoppen voor me?

Started by VlisChris, April 12, 2020, 04:58:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

VlisChris

Aangezien ik weet dat ik hier zelf echt niet goed in ben, ben ik zo brutaal het gewoon te vragen.

Ik heb een foto van een vriendin van me in Parijs gemaakt, en die heb ik in een arti-fartie eindproduct verwerkt en gemaakt. Doorgestuurd, en ik kreeg net lachend de vraag of ik d'er ... wat zou willen laten afvallen. (1m60 en 45kg, maatje XS als het klein valt, om het in perspectief te plaatsen :-X)

Mijn protest dat het nergens voor nodig is was maar half aan dovemansoren gericht, en om haar een plezier te doen zal ik de foto even aanpassen in het eindresultaat.

Maar, is er iemand die wel behendig is met de liquify tool in PS? Het voordeel: de achtergrond is redelijk onscherp en egaal (OOF bomen geloof ik).

Geef even een seintje als het kan; dan stuur ik de foto door.

Straks als ik thuis ben (Nu @ Work) zal ik de foto even plaatsen dat je ziet waar het om gaat.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

J.A.F._Doorhof

Als je problemen hebt met ethiek... Niet doen
Mensen moeten zich realiseren dat ook fotografen een grens hebben qua bewerken.

Ik wil bv best iemand wat jonger maken. Maar er zit een duidelijke grens aan. Heb een keer een mevrouw gehad van 50 die alle rimpels weg wilde. Heb haar rond de 40 laten lijken, was niet goed genoeg.... Daar stopt het voor me. En met dat hele magerder dan mager zou ik absoluut niet mee doen.

Wil je het toch doen...
Pak liquify en bevries de gedeeltes die niet aangetast mogen worden. Je hebt daar een freeze brush voor.

Nu kun je makkelijker dingen veranderen zonder dat je enorme bewegingen ziet in de achtergrond.

Wat veel beter werkt
Haar los knippen
Het gat vullen met content aware file
Haar bewerken (klinkt apart ;))
En dan weer terug plakken.

Maar realiseer je wel.
Als het niet goed voelt...
Niet doen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

VlisChris

#2
Het is niet een kwestie van niet goed voelen, het is meer onnodig in mijn ogen.
Ik snap wat ze zegt hoor. Haar topje vouwt gewoon precies rondom haar midden wat samen aangezien ze zit op de foto.
Nadat ik vrij stellig was dat ze zeurde was het met een klein stemmetje instemmend "ok, Because you say zo boss". En dat kwam er zo aandoenlijk uit dat ik weet dat ik haar een groot plezier doe als ik de foto (gematigd!) iets aanpas.

Het is niet dat ik mijn goddelijke lichaam probeer om te toveren naar een vrouw van 25 zeg maar :D

Ik ga straks proberen wat je geschreven hebt. Bedankt! Een stukje vullen met content aware had ik ook aan zitten denken ja.

Moet ik haar helemaal uitsnijden? Of mag dat ook deels?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Kjelt

Tja dat krijg je met al die Kardasian nabewerkte nepwijf fotos in de media.
Normale vrouwen met normaal postuur worden ineens onzeker

J.A.F._Doorhof

Nu snap ik er nog minder van....
Zelfbeeld precies wat kjelt aangeeft
Die meid heeft een perfect lijf en als je zo zit spannen je spieren aan dus.... Buikje.... Ok ik kijk als fotograaf en ken die poses ;)

In dit geval even met liquify een heel klein beetje in de rug indrukken en een heel klein beetje de buik en dat scheelt al enorm

Vaak willen ze een zandloper zien wat helemaal niet kan als je kijkt naar hoe iemand zit maar goed. Hier hoef je niet eens voor te knutselen.

Stuur anders maar door dan doe ik het wel ;)
Kan het ook opnemen zodat je ziet wat ik doe
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

blue-eyes

Quote from: J.A.F._Doorhof on April 12, 2020, 14:18:26
Nu snap ik er nog minder van....
Zelfbeeld precies wat kjelt aangeeft
Die meid heeft een perfect lijf en als je zo zit spannen je spieren aan dus.... Buikje.... Ok ik kijk als fotograaf en ken die poses ;)

In dit geval even met liquify een heel klein beetje in de rug indrukken en een heel klein beetje de buik en dat scheelt al enorm

Vaak willen ze een zandloper zien wat helemaal niet kan als je kijkt naar hoe iemand zit maar goed. Hier hoef je niet eens voor te knutselen.

Stuur anders maar door dan doe ik het wel ;)
Kan het ook opnemen zodat je ziet wat ik doe

Dat lijkt mij dan als leek wel weer eens leuk om te zien ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

skyfox

Ik kende de freeze functie bij liquify niet. Zou het ook leuk vinden het te zien :)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

VlisChris

Als het mag stuur ik graag de foto door ;D

Zeker omdat ik weet dat jij dit vele malen subtieler kunt dan ik. In mijn onervarenheid zou waarschijnlijk doorschieten in de bewerking. Terwijl ze dat gewoon niet nodig heeft.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Erik

Grappig ik verwachtte een behoorlijk stevige vrouw te zien zie ik een vrouw die er prima uit ziet. Vrouwen ...
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

VlisChris

#12
Quote from: Erik on April 12, 2020, 16:51:48
Grappig ik verwachtte een behoorlijk stevige vrouw te zien zie ik een vrouw die er prima uit ziet. Vrouwen ...

Werkzaam in een wereld waar perfectie de enige bestaande norm is :-\ (tot de Corona uitbraak was ze chief stewardess op een jacht van bijna 100m, (kale!) charterprijs van 1.6 miljoen per week)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

KillerbeeNL

Op de mobiel met een app Body Editor een hele kleine correctie toegepast

Kijk maar wat je er van vind en anders even die van Frank afwachten

Groet



Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

VlisChris

#16
Thnx!

Wat leuk. Dan heb ik zometeen 3 varianten op 1 foto. Kan ik nog kiezen ook ;) :tongue2:

@ Frank: je hebt mail hoor.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Tabcam

Quote from: VlisChris on April 12, 2020, 13:53:29
Dit is de foto btw.
Ik heb een veel dikkere buik :P. Ik zal niks zeggen over de buik van mijn vriemdin anders krijg ik ruzie :angel:. Vrouwen zijn vaak kritischer op zichzelf dan veruit de meeste mannen hen ooit op (be)oordelen.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

VlisChris

Quote from: TabCam on April 12, 2020, 18:20:09
Ik heb een veel dikkere buik :P. Ik zal niks zeggen over de buik van mijn vriemdin anders krijg ik ruzie :angel:. Vrouwen zijn vaak kritischer op zichzelf dan veruit de meeste mannen hen ooit op (be)oordelen.

Herkenbaar, over die dikkere buik :D :D Sinds ik d'er ken is er wel heel veel vanaf bij me, dat wel.
Maar ach. Ze neemt het gelukkig van me aan dat ze gewoon prachtig is. Dat scheelt.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

KillerbeeNL

Quote from: VlisChris on April 12, 2020, 18:30:28
Herkenbaar, over die dikkere buik :D :D Sinds ik d'er ken is er wel heel veel vanaf bij me, dat wel.
Maar ach. Ze neemt het gelukkig van me aan dat ze gewoon prachtig is. Dat scheelt.
zit je nou op te scheppen Chris ?

[emoji23][emoji28][emoji2957][emoji6]

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

AudioEnZo

1,58m spieren hier naast me ;)
Kickboksen, 4x per week trainen. Photoshop zou haar tekort doen....

KillerbeeNL

Quote from: AudioEnZo on April 12, 2020, 22:13:27
1,58m spieren hier naast me ;)
Kickboksen, 4x per week trainen. Photoshop zou haar tekort doen....
wat doe je hier nog op het forum? ik zou de trap naar boven eraf zagen als ik jou was.

[emoji6]

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

VlisChris

Quote from: KillerbeeNL on April 12, 2020, 22:10:26
zit je nou op te scheppen Chris ?

[emoji23][emoji28][emoji2957][emoji6]

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk



:D :D
Nee. Daarvoor gooide eerst werk, en daarna Corona teveel roet in het eten :-\ Anders was ze twee weken geleden naar hier gekomen.

Grappig, zoals het niet de halve wereld is dat een afstand creeert, maar iets minuscuul kleins als een virus... ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

AudioEnZo

Quote from: KillerbeeNL on April 12, 2020, 22:29:18
wat doe je hier nog op het forum? ik zou de trap naar boven eraf zagen als ik jou was.

[emoji6]

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
Kom net van boven :D

KillerbeeNL

Quote from: AudioEnZo on April 12, 2020, 22:40:15
Kom net van boven :D
[emoji2957][emoji1787]

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)