Ontstoring 230V

Started by Teejoo, April 11, 2020, 21:10:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Peerless Monster

Quote from: Teejoo on April 18, 2020, 08:21:08
Ja, dat het echt om de combi gebalanceerde Trinnov en ongebalanceerde Arcam gaat. Ik heb die direct in overleg met Jossie met een aardedraad verbonden waardoor een ander brommetje dat zich voordoet als de Trinnov uit staat en de Arcam uit is opgelost.
Maar het tikje van het licht is er nog steeds, en ga ik alleen maar oplossen door kosten (bijv. Nieuwe amp, of net balancer) te maken. En zo spannend vind ik het ook niet.

Hoe zit die koppeling Theo?
Met een XLR naar RCA adapter of zit dat in een kabel?
Is op de Trinnov de XLR2 pin het hot signaal? Hoe is de cold pin aangesloten (waarschijnlijk pin3...)

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Kjelt

#26
Je kunt ook andersom denken. Als je installatie last heeft van een lamp, zet een electronisch geregelde dimmer er voor of vervang de lamp door ipv conventionele verlichting , led verlichting met evsa te gebruiken.
Dat kan Hue zijn, het kan pro verlichting zijn (Signify, dynalite, etc.)

Zo heb ik alles vervangen doir ledspotjes met electronisch vsa en de keukentafel 4x35W halogeen daar zit een 1kW electronische din dimmer voor die zelf softstart doet naar de instelling.

Teejoo

Quote from: vik on April 19, 2020, 08:07:43
Duidelijk. Van wat ik heb begrepen is het altijd het beste om alle apparatuur op 1 stekkerblok te zetten en niet gescheiden door de hele ruimte met het gebruik van verschillende stop contacten. Uiteindelijk komen de massa verbindingen weer bij elkaar. Denk aan hdmi kabel tussen projector en processor en xlr kabels naar processor en eindversterkers.

Ik kan het wel eens vragen voor je of daar een oplossing voor is (tikje)
De projector zit ook dezelfde groep en blok als de pre en alle bronapparatuur. Alleen de eindversterkers zitten op een andere groep en blok. Daar zitten de subs ook op.

Teejoo

Quote from: Peerless Monster on April 19, 2020, 10:10:17
Hoe zit die koppeling Theo?
Met een XLR naar RCA adapter of zit dat in een kabel?
Is op de Trinnov de XLR2 pin het hot signaal? Hoe is de cold pin aangesloten (waarschijnlijk pin3...)
Jossie, kom d'r maar in 😉

Teejoo

#29
Quote from: Kjelt on April 19, 2020, 10:59:09
Je kunt ook andersom denken. Als je installatie last heeft van een lamp, zet een electronisch geregelde dimmer er voor of vervang de lamp door ipv conventionele verlichting , led verlichting met evsa te gebruiken.
Dat kan Hue zijn, het kan pro verlichting zijn (Signify, dynalite, etc.)

Zo heb ik alles vervangen door ledspotjes met electronisch vsa en de keukentafel 4x35W halogeen daar zit een 1kW electronische din dimmer voor die zelf softstart doet naar de instelling.
Het is nu al led, maar regulier. De rest is me eigenlijk wat teveel gedoe.
Ik heb het tenslotte letterlijk in de hand als ik voor en na de film het licht uit en aan doe. En het is ook geen mega knal of zo gelukkig, en ook niet altijd.

Kjelt

Ik gebruik nu hue voor het ht, knopje aan en knopje uit makkelijker kun je het niet hebben.
En je kunt ook nog diep dimmen zodat je minimaal last hebt in de pauze.

Teejoo

Quote from: Kjelt on April 19, 2020, 12:34:44
Ik gebruik nu hue voor het ht, knopje aan en knopje uit makkelijker kun je het niet hebben.
En je kunt ook nog diep dimmen zodat je minimaal last hebt in de pauze.
Ik heb daar wel al eens met een scheef oog naar zitten kijken moet ik eerlijk zeggen, dus wie weet ;-). Maar zo'n lamp stoort dus niet?

jossie

Quote from: Teejoo on April 19, 2020, 12:25:53
Jossie, kom d'r maar in 😉

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=128728.msg3298184#msg3298184

Hier staat beschreven hoe we een en ander hebben opgelost. Teejoo bleef daarna helaas een probleem houden met de Arcam (brommerig als ik me goed herrinner). Later zijn daarom alsnog trafo's tussengevoegd voor de Arcam kanalen. Ook toen was het leed nog niet geleden omdat als de Trinnov eerder uit gaat /staat dan de Arcam alsnog een lichte brom de kop op steekt. Daarom nog wat aardkabeltjes gemaakt die Teejoo alsnog heeft gemonteerd tussen chassis Trinnov en Arcam. Brom is daarmee verdwenen, tik is nog steeds aanwezig.

De Arcam heeft gain regelaars op de ingangen, het zou me niks verbazen als die ongebufferd zijn waarmee een variabele ingangsimpedantie ontstaat die wellicht makkelijk tics oppikt. Daarom heb ik voorgesteld om de gains dicht en open te testen op tics maar Teejoo heeft aangegeven dat voorlopig niet te doen omdat hij net alles lekker heeft ingeregeld/ingemeten. Niettemin verwacht ik dat als de regelaars open staan (en de nivo's in de Trinnov terug geregeld worden) het probleem zou kunnen verdwijnen.
Omni !

Kjelt

Quote from: Teejoo on April 19, 2020, 13:36:01
Ik heb daar wel al eens met een scheef oog naar zitten kijken moet ik eerlijk zeggen, dus wie weet ;-). Maar zo'n lamp stoort dus niet?
Ja maar in het spectrum ver buiten de audioband  :D
Er zit een zigbee ontvanger zender in op 2,4GHz factor 100000 boven de audioband  :tounge:
Nee die tik is een inschakelstroom en de hue lampen blijven altijd onder spanning staan, ik hoor er niets van op mijn set en ze gaan mooi aan (dimmen zelf omhoog).