Ontstoring 230V

Started by Teejoo, April 11, 2020, 21:10:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Teejoo

Ik merk dat ik sinds ik geen gefilterd stekkerblok heb het aan en uitschakelen van lampen een duidelijke tik in de luidsprekers laat horen. De eindversterkers zitten op een aparte groep, net als de rest van de apparatuur. De tik komt overigens binnen via de processor. Als alleen de eindversterkers aan staan hoor je niets.

Hoe kan ik dat het beste oplossen? Toch weer een stekkerblok met filter? Of een los filter?

jossie

Ik betwijfel of dat gaat helpen. Het is iig een antenne/aarding/kabel probleem.

Tikken álle luidsprekers? Wat voor soort verlichting is het?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Omni !

hillie

Apparatuur zit wel op dezelfde groep? Draai de stekker van de processor eens om.

Teejoo

Quote from: hillie on April 11, 2020, 23:42:46
Apparatuur zit wel op dezelfde groep? Draai de stekker van de processor eens om.
Nee, zowel eindversterking als processor zitten op eigen groep. Stekker omdraaien heb ik reeds gedaan.

Teejoo

Quote from: jossie on April 11, 2020, 21:34:07
Tikken álle luidsprekers? Wat voor soort verlichting is het?
Ja, alle kanalen volgens mij. Het is halogeen en led verlichting.

Het is geen mega probleem, maar het valt gewoon op.

holco

Ik zou het wel weten wat te doen  :D
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

vik

Zijn er nog andere dingen gewijzigd in je hardware, sinds dat je af bent gestapt van het gefilterde stekkerblok? En wat voor blok was dat?

Heb je de apparatuur op 1 stekkerblok gekoppeld?

Quote from: Teejoo on April 11, 2020, 21:10:41
Ik merk dat ik sinds ik geen gefilterd stekkerblok heb het aan en uitschakelen van lampen een duidelijke tik in de luidsprekers laat horen. De eindversterkers zitten op een aparte groep, net als de rest van de apparatuur. De tik komt overigens binnen via de processor. Als alleen de eindversterkers aan staan hoor je niets.

Hoe kan ik dat het beste oplossen? Toch weer een stekkerblok met filter? Of een los filter?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Rowdy

Hoe lopen de voedingskabels t.o.v. de analoge en digitale kabels?

Kingpin

Misschien beter om het bij de lampen op te lossen door een soort vertraging in te bouwen bij het aan schakelen.
Daar heb je wel wat voor, en als je handig bent kun je een ntc gebruiken aan de ingang, die werk je wel weg in de meeste kastjes.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Tabcam

Of een spanningregenerator? Of een andere processor? Maar je hebt Trinnov, lijkt me niet dat ze daar bezuinigen op de stroomvoorziening.

Wat ik bij mij heb gemerkt is dat ledlampen merkbaar een spanningsdip geven. Gloeilampen (o.a. halogeen) gaan geleidelijker aan en hadden nooit dat effect. Heb nu Huecompatible dimmers op de spots met leds en dat lijkt te helpen omdat die dimmers ze niet in 1x vol aan doen.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

jossie

Quote from: Teejoo on April 12, 2020, 00:24:21
Ja, alle kanalen volgens mij. Het is halogeen en led verlichting.

Het is geen mega probleem, maar het valt gewoon op.


Als het effect 100% oproepbaar is (elke keer) zou ik de arcam en de canadezen loskoppelen, velo's zijn ongeaard. Dan aan/uit checken op kliks, vervolgens arcam erbij: check enz.

Heb je iets gewijzigd sinds onze laatste kabel exercitie? Je kunt proberen of het aarden van de trafo doosjes helpt zoals eerder besproken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Omni !

Teejoo

Quote from: jossie on April 12, 2020, 10:54:34

Als het effect 100% oproepbaar is (elke keer) zou ik de arcam en de canadezen loskoppelen, velo's zijn ongeaard. Dan aan/uit checken op kliks, vervolgens arcam erbij: check enz.

Heb je iets gewijzigd sinds onze laatste kabel exercitie? Je kunt proberen of het aarden van de trafo doosjes helpt zoals eerder besproken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik zal eens gaan experimenteren de komende tijd. Er is niets gewijzigd.

Teejoo

#12
Quote from: vik on April 12, 2020, 07:50:09
Zijn er nog andere dingen gewijzigd in je hardware, sinds dat je af bent gestapt van het gefilterde stekkerblok? En wat voor blok was dat?

Heb je de apparatuur op 1 stekkerblok gekoppeld?
Het was een HMS energia. Ik hoorde het toen zelden iets, en ook zachter. Nu hoor ik als het stil is sowieso wel eens een zacht tikje, waarschijnlijk dat iets anders inschakeld in huis.

Ik heb het blok niet meer, anders kon ik snel even testen.

Ik heb 2 gescheiden audiogroepen met smeltzekeringen waarop alle apparatuur zit.

Wellicht dat de Trinnov er gevoeliger voor is, maar ik had het ook met de Arcam.

Teejoo

Quote from: holco on April 12, 2020, 07:16:41
Ik zou het wel weten wat te doen  :D
Zou een regenerator dit soort issues ook oplossen?

Teejoo

Quote from: TabCam on April 12, 2020, 10:05:36
Of een andere processor? Maar je hebt Trinnov, lijkt me niet dat ze daar bezuinigen op de stroomvoorziening.
Nou, die wil ik toch wel blijven gebruiken :-)

holco

Zat led hier maar geen last iig op de audio ;)

Quote from: Teejoo on April 12, 2020, 11:07:26
Zou een regenerator dit soort issues ook oplossen?
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

chansig

Maar lost het zijn probleem op ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

holco

Ik geef geen garanties maar schat de kans daarop erg groot  :D
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Teejoo

#18
Ik ben er inmiddels achter dat het toch alleen uit de hoogtekanalen (= Arcam) komt, terwijl het op afstand leek alsof het ook uit andere kanalen leek te komen. Morgen dus even spelen met die aardingskabels van Jossie.

Het gaat dus opnieuw om de combi van de gebalanceerde Trinnov en ongebalaceerde Arcam voor zover ik nu kan beoordelen.

Tabcam

Quote from: Teejoo on April 12, 2020, 11:10:19
Quote from: TabCam on April 12, 2020, 10:05:36
... Of een andere processor? ...
Nou, die wil ik toch wel blijven gebruiken :-)
Toch een Arcam AV40 dan maar :devil:?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

jossie

Quote from: Teejoo on April 12, 2020, 23:46:50
Ik ben er inmiddels achter dat het toch alleen uit de hoogtekanalen (= Arcam) komt, terwijl het op afstand leek alsof het ook uit andere kanalen leek te komen. Morgen dus even spelen met die aardingskabels van Jossie.

Het gaat dus opnieuw om de combi van de gebalanceerde Trinnov en ongebalaceerde Arcam voor zover ik nu kan beoordelen.

In de hoogtekanalen zit niet zo heel veel energie. Mogelijk helpt ook de Arcam bijprikken op de groep van de Trinnov. Ik zie daar geen bezwaar in.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Omni !

J.A.F._Doorhof

Probeer eens Line-R units
Wij hebben die tussen het HT staan.
3 in totaal
1 voor beeld
1 voor geluid
1 voor de eindversterking

Dit maakte de ruis vloer en storingen enorm veel lager.
Uiteindelijk naar een dedicated groep gegaan en toen was het helemaal goed.
Maar de Line-R helpt enorm.

Je kan ook kijken naar units die met een accu werken en waar je als het ware nooit direct stroom krijgt maar eigenlijk op de accu's draait.
Deze zijn wel een stuk duurder.
Ik gebruik dit in een zeer kleine vorm voor gitaar pedalen, bijkomen voordeel is dat je 4-5 uur kan spelen zonder stopcontant (qua pedalen) maar vooral in situaties waar veel problemen zijn met aardlussen of slechte stroom scheelt dat een enorm stuk.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

vik

Ben je al wat wijzer geworden?


Quote from: Teejoo on April 12, 2020, 23:46:50
Ik ben er inmiddels achter dat het toch alleen uit de hoogtekanalen (= Arcam) komt, terwijl het op afstand leek alsof het ook uit andere kanalen leek te komen. Morgen dus even spelen met die aardingskabels van Jossie.

Het gaat dus opnieuw om de combi van de gebalanceerde Trinnov en ongebalaceerde Arcam voor zover ik nu kan beoordelen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Teejoo

#23
Quote from: vik on April 18, 2020, 08:02:58
Ben je al wat wijzer geworden?
Ja, dat het echt om de combi gebalanceerde Trinnov en ongebalanceerde Arcam gaat. Ik heb die direct in overleg met Jossie met een aardedraad verbonden waardoor een ander brommetje dat zich voordoet als de Trinnov uit staat en de Arcam uit is opgelost.
Maar het tikje van het licht is er nog steeds, en ga ik alleen maar oplossen door kosten (bijv. Nieuwe amp, of net balancer) te maken. En zo spannend vind ik het ook niet.

vik

Duidelijk. Van wat ik heb begrepen is het altijd het beste om alle apparatuur op 1 stekkerblok te zetten en niet gescheiden door de hele ruimte met het gebruik van verschillende stop contacten. Uiteindelijk komen de massa verbindingen weer bij elkaar. Denk aan hdmi kabel tussen projector en processor en xlr kabels naar processor en eindversterkers.

Ik kan het wel eens vragen voor je of daar een oplossing voor is (tikje)


Quote from: Teejoo on April 18, 2020, 08:21:08
Ja, dat het echt om de combi gebalanceerde Trinnov en ongebalanceerde Arcam gaat. Ik heb die direct in overleg met Jossie met een aardedraad verbonden waardoor een ander brommetje dat zich voordoet als de Trinnov uit staat en de Arcam uit is opgelost.
Maar het tikje van het licht is er nog steeds, en ga ik alleen maar oplossen door kosten (bijv. Nieuwe amp, of net balancer) te maken. En zo spannend vind ik het ook niet.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike