welke digitale ontvanger TVHome

Started by B-art, May 23, 2004, 21:32:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

B-art

Hoop dat dit de goede plek is voor deze vraag. Ik heb een digitale ontvanger van Sagem voor het ontvangen van TVHome van Essent. Beeld is prima, de snelheid van de decoder niet, bovendien regelmatig storingen bij MusicChoice (soms harde hoge metaalachtige geluiden (klinkt als "tsjik"), lijkt me niet goed voor de tweeters. Weet iemand hoe dit komt?

Onlangs kreeg ik een mailing van Essent waarin stond dat de decoders worden vrijgegeven aan de markt. Ik heb de Panasonic TU-DC40RD even bekeken in de winkel. Dat ding stond aan en was echt gloeiend heet. Bovendien is er alleen een optische digitale aansluitmogelijkheid. Philips zou ook met een nieuwe decoder voor TV Home komen. Heeft iemand enig idee wanneer deze op de markt komt en of deze wel is voorzien van een cinch-aansluiting? De Philips-decoders (voor canaldigitaal) die ik heb bekeken zien er een stuk degelijker uit dan die Panasonic. Iemand een idee hoe dat zit bij de decoders van Nokia en Samsung (komen straks ook met eentje voor TVHome).

Bart
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

anoniem

Bekijk ook eens: http://www.tvhomeforum.tk/
Ten aanzien van je vraag, Panasonic is absoluut een prima ontvanger, de warmte geen probleem slechts 15W.
Panasonic is wel voorzien van een cinch (L & R), naast optisch voor dolby digital.
Alle andere merken komen ook met DD optisch en cinch m.u.v. Nokia die alleen DD ondersteund, je zou in dat geval via de scart het audio nog halen

groet

B-art

Al eens gevoeld aan dit apparaat als deze een tijd aan staat? Behoeft goede ventilatie is mijn idee.
Alle decoders hebben een L en R cinch voor gewoon stereo. Ik bedoelde eigenlijk een coaxiale digitale kabel (cinch) voor DD, waar mijn voorkeur naar uitgaat. Jammer dat ze alleen met een optische aansluiting komen. Ben nog steeds benieuwd wanneer de Philips komt. Enig idee?

groeten,
Bart
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

vangrafhorst

Ik zit een beetje met hetzelfde probleem. Ik wil de video-signalen  vanaf de digitale ontvanger in component naar mijn Yamaha DSP Z9 kunnen sturen, geluid kan voor mij zowel via glas als coax. De panasonis heeft RGB-scart, ik kan nergens(ook niet in handleiding panasonic) een overzicht van de pins-aansluiting vinden van de scart. En die heb ik nodig om met de Oehlabch 2355 scart-component eventueel te kunnen werken.
Waarom via de Z9? Omdat die alle component-ingangssignalen via progressive scan kan upgraden!

Joris