Tellurium black of ultra black?

Started by dre73, April 7, 2020, 20:40:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dre73

Heeft iemand bovenstaand kabels wel gehad of getest?
Ik ben er wel benieuwd naar.....
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Dura

Ik heb de Tellurium Black gehad op het systeem in mijn set (zie signature). In mijn set gaven ze een heel puur geluid, maar ten kostte van slam en dynamiek. Er moest vanwege de lage gevoeligheid van mijn speakers nogal wat stroom doorheen en deze kabels gaven mij de indruk van een dunne, solid core kabel (geen idee of dat ook inderdaad zo is). Daarom geen blijvertje bij mij, maar wellicht een goede keuze bij meer gevoelige luidsprekers?
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55"

chansig

Harbeth zelf benoemt de speakers als easy to drive, maar jouw ervaring is dus anders.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

vik

Mocht je deze op demo kunnen krijgen kan ik je ook een set M-Way 3DW Ref kabels opsturen zodat je kunt vergelijken. Ik heb al twee klanten gehad die zich zelf hebben weten te overtuigen. De 3DW zijn gebleven en de Tellurium gingen terug.  ;)

Quote from: dre73 on April  7, 2020, 20:40:10
Heeft iemand bovenstaand kabels wel gehad of getest?
Ik ben er wel benieuwd naar.....
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Dura

Quote from: chansig on April  8, 2020, 08:48:27
Harbeth zelf benoemt de speakers als easy to drive, maar jouw ervaring is dus anders.

Gr. Hans

Gevoeligheid van 83db, die kunnen best wat sap gebruiken.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55"

PatrickP

Dat lijkt me vooral ongevoelig!  :tongue2:
Audiogenot voortkomend uit een bouillabaise met ingrediënten van Hegel, Focal, Moon, Vpi, Creek, Denon, AudioQuest, Isotek, Grado, Ortofon, Hana, Benz Micro, Siltech, Tellurium Q en John van Gent. Foto's: https://www.instagram.com/patrickput/

dre73

Quote from: vik on April  8, 2020, 12:31:04
Mocht je deze op demo kunnen krijgen kan ik je ook een set M-Way 3DW Ref kabels opsturen zodat je kunt vergelijken. Ik heb al twee klanten gehad die zich zelf hebben weten te overtuigen. De 3DW zijn gebleven en de Tellurium gingen terug.  ;)

Ik ga me even inlezen. :angel:
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

chansig

Quote from: Dura on April  8, 2020, 17:01:23
Gevoeligheid van 83db, die kunnen best wat sap gebruiken.

Valt wel mee hoor met een impedantie van minimaal 6 Ohm. Daarnaast denk ik dat Harbeth niet voor niets zegt dat ze easy to drive zijn.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

addesmo

Ultra black is echt wel andere koek dan de black! Maar dat kan ook niet anders dan met het verschil in prijs. Persoonlijk vond ik de black veel minder bijzonder dan de ultra. Als je het ietsje helderder/ open wilt kun je ook inplaats van de black de silver proberen. In ieder geval ben ik zeer tevreden met de kabels van Tellurium.😊

dre73

De Silver.....
We gaan weer kijken! :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

MFfan

Hey

Ik heb 2 modellen in home demo gehad weet niet meer precies de welke

Maar was een zeer mooie goed afgewerkte kabel

Klonk fantastisch op Jadis /sonos faber Guarneri Memento echt onbeschrijfelijk

daar in tegen op mij ams / avalon was het iets te crispy en was na een lange luistertijd eigenlijk vermoeiend.

Ik ben wel overtuigd van de kwaliteit van deze kabel maar zou toch erg oppassen met de match is niet voor elk systeem aangeraden had ik de jadis en de SF die mijn viend detijds had had ik deze zeker gekocht.
Musical Fidelity AMS35I, Siltech SPX 800, Avalon Ascendant, Transparent Super SC, EAR Signature 834P, transparant Super RCA & Kemp power cord Plus
ClearAudio Champion Limited edition, symphony MC, Syncro, BS I2, AQ golden gate, AQ NRG-Z2, Kemp powerstrip plus

dre73

Ik heb de Ultra Black en nu tussen.
In ieder geval neutraal,dynamisch en de details zijn prima te volgen.

Prima kabel in ieder geval.
Komende week zal ik er eens voor gaan zitten.

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

kappa9

Quote from: dre73 on May  3, 2020, 20:55:19
Ik heb de Ultra Black en nu tussen.
In ieder geval neutraal,dynamisch en de details zijn prima te volgen.

Prima kabel in ieder geval.
Komende week zal ik er eens voor gaan zitten.

Even een oud topic nieuw leven inblazen!

Is de Tellurium Q black gebleven? Gaat het trouwens om de black 2 variant?
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

H&C Hifi

Quote from: kappa9 on November 24, 2020, 18:16:30
Gaat het trouwens om de black 2 variant?

Daar zit best een verschil in ja  ;)

Wij verkopen tellurium al enkele jaren en eigenlijk enkel zeer positieve reactie ( vooral de ultra black II interlink )

dre73

Ja,de Ultra Black 2 is gebleven.
Er is zelf een extra set bij gekomen. :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

kappa9

Nice! Veel luistergenot toegewenst.

Valt me ook op dat ze 2e hands bijna niet te vinden zijn.
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

dre73

Klopt...
Ik zou wel een gebalanceerd setje willen testen. :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

H&C Hifi

Quote from: kappa9 on December 18, 2020, 21:43:21
Nice! Veel luistergenot toegewenst.

Valt me ook op dat ze 2e hands bijna niet te vinden zijn.


Ultra Black II RCA kost je 329,00
Ultra Black II XLR kost je 499,00

Speakerkabel is helaas een heel stuk kostbaarder..