lyngdorf of devialet

Started by leon., April 6, 2020, 18:46:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

leon.

geachte
ik heb een vraagje,ik heb nu de de tdai 2170 met de bijbehorende eindversterker  de sda 2400, samen met usher minidancer 2 .
Dit klinkt super, maar ik wilde altijd al devialet proberen, nu kan ik de devialet 200 misschien bemachtigen.
Mijn vraag , is iemand bekent met deze versterker, en zou het een verbetering zijn tegenover de lyngdorfs.
gr leon

mijkie

heeft die genoeg ballen om je Ushers aan te sturen ?
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

jahtari

SPECIFICATIES
Power output, 8 Ohms, continuously RMS, per channel   600 W
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

mijkie

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Tabcam

Quote from: leon. on April  6, 2020, 18:46:49
geachte
ik heb een vraagje,ik heb nu de de tdai 2170 met de bijbehorende eindversterker  de sda 2400, samen met usher minidancer 2 .
Dit klinkt super, maar ik wilde altijd al devialet proberen, nu kan ik de devialet 200 misschien bemachtigen.
Mijn vraag , is iemand bekent met deze versterker, en zou het een verbetering zijn tegenover de lyngdorfs.
gr leon
Kan je de nieuwe Purifiversterkers aanbevelen. Ook klasse D, meer dan genoeg kracht en een perfecte controle. Heb nooit een betere versterker op mijn Ushers gehad en heb er ook een Lyngdorf, Krell, Primare en Electrocompaniet op gehad.

Lyngdorf heeft RoomPerfect en helaas heeft de Devialet S.A.M. Database geen Usher Mini Dancer 2, alleen de Dancer Mini X Diamond, een monitor :nopompom:.

Ik heb alleen Devialet niet getest helaas, maar nu Devialet slechter meet dan Purifi is die behoefte er bij mij ook niet meer.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Charlemagne

Quote from: leon. on April  6, 2020, 18:46:49
geachte
ik heb een vraagje,ik heb nu de de tdai 2170 met de bijbehorende eindversterker  de sda 2400, samen met usher minidancer 2 .
Dit klinkt super, maar ik wilde altijd al devialet proberen, nu kan ik de devialet 200 misschien bemachtigen.
Mijn vraag , is iemand bekent met deze versterker, en zou het een verbetering zijn tegenover de lyngdorfs.
gr leon

Ik heb beide merken in huis. Ik luister vrijwel alleen naar de Devialet.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

jahtari

Quote from: Charlemagne on April  6, 2020, 20:39:23
Ik heb beide merken in huis. Ik luister vrijwel alleen naar de Devialet.
Kun je de verschillen uitleggen? In welke mate helpt SAM? Of Roomperfect?
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

leon.

ja dat is jammer  ze hebben geen sam voor de ushers, ik draai nu zonder roomperfect, vind het zelf dan wat voller klinken.
Daarom zou ik wel eens een keer de devialet 200 willen proberen, zou natuurlijk graag het nieuwe type willen maar dat word een beetje duur aangezien ik regelmatig wissel.

leon.

Quote from: Charlemagne on April  6, 2020, 20:39:23
Ik heb beide merken in huis. Ik luister vrijwel alleen naar de Devialet


Mag ik vragen welke devialet je gebruikt

Kerkhoffd

#9
Karel heeft een Devialet 1000 Pro (zie signature).  :worship: Ik ben zeer tevreden met een D400 (2x Devialet 200). Maar nooit vergeleken met Lyngdorf bij mij thuis.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio