Hacksaw Ridge

Started by Erik, April 20, 2020, 15:25:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

Het komt zelden voor dat ik nog onder de indruk raak van een film maar dit was er één.
Het gruwelijke van de oorlog akelig realistisch in beeld gebracht. Zijn strijd om geen wapen te hoeven dragen ook probeert men hem te breken op een nare manier en toch laat hij zich niet tegenhouden. Hij is geen lafaard zoals velen denken. Hij wil de oorlog in maar dan niet als soldaat maar als hospik.
Het verhaal is prachtig in beeld gebracht dat doet die Mel Gibson toch wel goed.
En dan hoor je op het laatst dat het nog op waarheid gebaseerd verhaal blijkt te zijn.
Denk dat ik rustig kan zeggen een 10 op 10



Even copy paste van pathe
Hacksaw Ridge vertelt het ongelooflijke waargebeurde verhaal van Desmond Doss (Andrew Garfield) die tijdens de slag om Okinawa in de Tweede Wereldoorlog 75 man redde zonder een wapen te dragen of af te vuren.

Hij geloofde erin dat de oorlog rechtvaardig was, maar dat moorden desondanks verkeerd was en was dan ook de enige Amerikaanse soldaat in de Tweede Wereldoorlog die in de frontlinie vocht zonder wapen. Als legerarts evacueerde Doss eigenhandig meerdere gewonden uit de vuurlinie terwijl hij alles en iedereen trotseerde en zelfs getroffen werd door een granaat. Hij was de eerste wapenweigeraar ooit die de Congressional Medal of Honor kreeg.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Lucky.L

Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

MLCinema

Ja dit is een super film. Enorm van genoten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

SV..S

ook hier positief ontvangen, erg fraaie film!




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

denoontje

Topper...alsof je er zelf bij bent...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Tabcam

Inderdaad een keer een film waar zeker de afschuwelijke aspecten ruim aan bod komen en de held een pacifist is. Topfilm :pompom:!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

gerard1

Toch maar eens kijken dan, bedankt voor de tip ;D

MLCinema

Indien mogelijk, koop de uhd versie. Die heeft Dolby atmos. Erg goede surroundtrack.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |