Spotify sound!

Started by kappa9, April 4, 2020, 12:42:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KillerbeeNL



Quote from: sion on February 25, 2021, 21:19:26
Ik heb Tidal net opgezegd. Vond € 19,99 per maand toch wel heftig. En met name het feit om twee systemen (Spotify & Tidal) te onderhouden is veel werk. Ik wil m'n afspeellijsten toch een beetje in sync houden. En met 2.500 favoriete nummer is dat toch eigenlijk onbegonnen werk.

Uiteindelijk draait het om nieuwe muziek ontdekken en gewoon plezier hebben met muziek en dan is die laatste 2 á 3 % extra kwaliteit wat je met Tidal eruit kan persen toch niet zo heel belangrijk meer.

Veel mensen weten ook niet dat je in Spotify de optie voor "Zeer hoog" hebt (320 kbit/sec).
Dan komt het akelig dichtbij mekaar.

Vroeger had je 128kbit mp3 , daar hoorde je wel verschil maar met 320 kbit zal het voor de geoefende luisteraar met een installatie van 5 to 10k of hoger misschien wel te horen zijn (?).

Er zijn genoeg testen te vinden maar daar ligt mijn prioriteit niet.

Dit is natuurlijk verschillend voor iedereen , ieder zijn eigen "waarheid"

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Marcel.B

Samsung QE85QN95B, Arcam SA30,  Kef R11 ,HTPC Streacom F12  ,RTX 4070, VU+ Duo se 4K, Audioquest Rocket 11,

Roksan

Quote from: pillie123 on March 11, 2021, 09:01:18
Hier nog wat uitleg,

https://www.rtlnieuws.nl/economie/laatste-videos-z/video/5219150/kun-je-t-horen-spotify-introduceert-abonnement-met-hogere

Grappig om te horen dat de vak mensen het hebben over het missen van de emotie. Daar zijn al heel wat discussie op het forum over geweest.....
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

HJ2

Ik hoor niks meer over Spotify Losless. Wanneer zou dit moeten gebeuren?  :sleepy:
If you always do what you always did, you always get what you always got...

flakkees

Quote from: HJ2 on May 31, 2021, 16:01:25
Ik hoor niks meer over Spotify Losless. Wanneer zou dit moeten gebeuren?  :sleepy:
daar zit ik ook op te wachten
wel een aanbieding van tidal gehad maar ik ben nu eenmaal spotify gewent .
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
Ascendant Audio Havoc18'' Qsc-plx3002 miniDsp / Monolth 12'' Thx

chansig

Is gelukkig ook weinig mis met Spotify.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

flakkees

Quote from: chansig on May 31, 2021, 18:36:17
Is gelukkig ook weinig mis met Spotify.

Gr. Hans
vind ik ook
daarom zou ik graag wat meer gaan betalen voor bijvoorbeeld een hifi versie
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
Ascendant Audio Havoc18'' Qsc-plx3002 miniDsp / Monolth 12'' Thx

chansig

Ik ben ooit begonnen met Deezer, zat bij de Sonos, welke ik toen kocht. Die hadden/hebben wel flac. Tenminste ik heb het een tijdje gebruikt. Ik heb geen actieve herinnering meer aan dat dat verschillen gaf.  :D

Maar als het een beetje fatsoenlijk qua prijs is, zal ik ws ook wel de overstap maken. Heb ook een tijdje een HD (allemaal FLAC bestanden of hi-res) aan de mac (of eerer die Paradigm streamer) gehad cq router. Die gebruikte ik ook niet, hierin dezelfde niet actieve herinnering.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

flakkees

Quote from: chansig on May 31, 2021, 19:24:01
Ik ben ooit begonnen met Deezer, zat bij de Sonos, welke ik toen kocht. Die hadden/hebben wel flac. Tenminste ik heb het een tijdje gebruikt. Ik heb geen actieve herinnering meer aan dat dat verschillen gaf.  :D

Maar als het een beetje fatsoenlijk qua prijs is, zal ik ws ook wel de overstap maken. Heb ook een tijdje een HD (allemaal FLAC bestanden of hi-res) aan de mac (of eerer die Paradigm streamer) gehad cq router. Die gebruikte ik ook niet, hierin dezelfde niet actieve herinnering.  :D

Gr. Hans

je zou zo de politiek in kunnen hans , en je zou het je erna waarschijnlijk niet eens herinneren  :laugh:
ik denk dat FLAK ook meer het gevoel is omdat het bijna mijn naam is . of ik het ga horen weet ik natuurlijk niet .
waarschijnlijk krijg je als vaste klant vast wel een gratis proef periode .
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
Ascendant Audio Havoc18'' Qsc-plx3002 miniDsp / Monolth 12'' Thx

jahtari

Quote from: HJ2 on May 31, 2021, 16:01:25
Ik hoor niks meer over Spotify Losless. Wanneer zou dit moeten gebeuren?  :sleepy:
2021. Preciezer is nog niet bekend.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Xander32

... ook al jaren tevreden met Spotify, al staat hier in toenemende mate Radio Paradise te spelen. Slechts internetradio, maar het klinkt zo lekker 🎶

Wanneer er een variant van Spotify komt welke een hogere kwaliteit stream brengt, neem ik die in overweging. Maar ik twijfel. Wanneer ik er echt voor ga zitten komt de content steevast uit eigen collectie vanaf de nas, Spotify gebruik ik voornamelijk als muzikaal behang of om (nieuwe) muziek af te tasten.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

FrankBe

Quote from: chansig on May 31, 2021, 18:36:17
Is gelukkig ook weinig mis met Spotify.

Gr. Hans

Ik ben ook 90% tevreden.

Wel enkele minpunten voor mij:
Soms verdwijnt muziek uit de catalogus. Bijvoorbeeld hoorde ik het nummer Fever in de uitvoering van Ray Charles samen met Natalie Cole wel graag maar het staat nu al heel lang grijs. Waarom toch??
Op de home pagina vind ik de prominente aanwezigheid van de podcasts flink storend. Ik wil muziek horen, geen blabla.

Ik ben vooral benieuwd naar de kostprijs van lossless. Apple en Amazon hebben al een mooi schot voor de boeg gelanceerd


kappa9

Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

Tubegear

Ik vermoed dat de business case voor Spotify lossless op zn gat ligt nadat Apple lossless is gaan aanbieden zonder verhoging van het abonnement. Vermoed dat het Spotify's intentie was om het abonnement voor lossless te verhogen, maar dat wordt nu lastig.

KayaRahnee

Ik sta er duidelijk anders in dan veel anderen hier ... ik doe het hier met gratis Deezer ... en als een nummer al eens wat minder klinkt komt er wel een ander ... gewoon proberen te genieten van muziek.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

FrankBe

En we zijn intussen December en nog geen HiFi  :omg:

HJ2

Idd he le maal niets meer over te horen / lezen.
Lichterlijk teleurgesteld wel  :nopompom:
If you always do what you always did, you always get what you always got...

chansig

Sinds kort (vandaag ?l songteksten welke live met nummer meelopen. Op naar het FLAC gebeuren.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Tjeb

Hoezo, is toch leuk, weet je eindelijk wat ze zingt!! ^^

https://m.youtube.com/watch?v=eOvibLXJxQ8

FrankBe

#120
Quote from: chansig on December 28, 2021, 19:48:29
Sinds kort (vandaag ?l songteksten welke live met nummer meelopen. Op naar het FLAC gebeuren.

Gr. Hans

Da's nu al een paar weken zo ;)

Over lossless zouden blijkbaar extra onderhandelingen gevoerd worden tot dieper in 2022 en ver weg van de schijnwerpers. Apple en Amazon hebben met hun gratis verhaal blijkbaar de oorspronkelijke Spotify plannen met hogere prijzen gedwarsboomd...