Spotify sound!

Started by kappa9, April 4, 2020, 12:42:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rob_Dingen

Quote from: katwax on April  5, 2020, 16:03:18
Ik heb testen gedaan tussen lokale(cd en hires) en Spotify.
In sommige gevallen meen ik verschil te vinden, muziek loopt net iets langer door (afgekapt bij Spotify), maar dat was lang niet bij alle opnames. Bij welke dan wel, de echte goede opnames bv Norah Jones. Moest je mij losse nummers laten horen zou ik waarschijnlijk niet kunnen zeggen welke nu via Spotify of lokaal zijn.

Volgens mij zal je vaker verschil horen tussen verschillende opnames als bron dan tussen verschillende diensten.

Ps zij die beweren dat het dag en nacht verschil is, je komt toch via de zelfde streamer binnen, want kan mij voorstellen dat de DAC van de iPhone net iets slechter is dan die van een bluenode (bv) :)
Ik wil hier absoluut niet denigrerend zijn maar als jij Nora Jones goede opnames vind zit daar misschien een deel van het probleem.

Rob

katwax

Quote from: Rob_Dingen on April  5, 2020, 20:39:27
Ik wil hier absoluut niet denigrerend zijn maar als jij Nora Jones goede opnames vind zit daar misschien een deel van het probleem.

Rob
Nee dan? Ik vind toch dat bv het hires album Come Away With Me en Daylight zeer goed klinken. Tevens kom je toch op audio shows ook wel is nummers van haar tegen.
Maar ik ben altijd bereid om bij te leren of te horen wat dan wel goede opnames zijn?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

frits marantz

Ik ben sinds dit weekend actief geworden met Spotify Premium. Ik merk wel verschillen tussen nummers, maar wat ik ook moest doen is het niveau van de uitsturing lager zetten om het op het niveau van mijn SCACD speler en de tuner te krijgen.

Klopt dit? Of zitten er ergens anders nog instellingen voor het geluid? Heb ik n.l. nog niet ontdekt.

KillerbeeNL

Quote from: frits marantz on April  5, 2020, 21:03:35
Ik ben sinds dit weekend actief geworden met Spotify Premium. Ik merk wel verschillen tussen nummers, maar wat ik ook moest doen is het niveau van de uitsturing lager zetten om het op het niveau van mijn SCACD speler en de tuner te krijgen.

Klopt dit? Of zitten er ergens anders nog instellingen voor het geluid? Heb ik n.l. nog niet ontdekt.
een plaatje zegt meer dan woorden:

[emoji6]

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Rob_Dingen

Quote from: katwax on April  5, 2020, 20:46:28
Nee dan? Ik vind toch dat bv het hires album Come Away With Me en Daylight zeer goed klinken. Tevens kom je toch op audio shows ook wel is nummers van haar tegen.
Maar ik ben altijd bereid om bij te leren of te horen wat dan wel goede opnames zijn?

Er zullen best wel een paar nummers zijn die aardig klinken maar er zit nauwelijks ruimtelijke informatie in.
Wat er een beetje op lijkt is Diana Krall bijv live in Paris.
Ik gebruik Roger Waters Amused to death om te controleren of de speakers goed opgesteld staan voor stereo beeld het geluid moet echt extreem links en rechts komen van de zij muren.
Cream live at the royal Albert hall nr 11 kun je enorm goed de ambiance van de zaal horen en het publiek wat ver buiten de speakers hoort te komen.
jazz at the pawnshop en diverse stukken klassieke muziek waar veel ruimte informatie in zit enz enz.
Het is eigenlijk teveel om op te noemen.

Rob

Jack_D

Of is er misschien toch wel een hoorbaar verschil......... :D

Quote from: KillerbeeNL on April  5, 2020, 18:39:55
dag en nacht verschil kan je gewoon via de test laten zien of je het wel of niet hoort.

http://abx.digitalfeed.net/spotify-hq.html

Ik zie dat er weinig de uitdaging aan zijn gegaan om hier een screenshot te laten zien dus ik ben niet overtuigd en zit het volgens mij tussen de oren.

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

frits marantz

Quote from: KillerbeeNL on April  5, 2020, 21:29:55
een plaatje zegt meer dan woorden:
Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Dank. Ik gebruik Spotify echter op mijn PC en bij de mobiele versie zie ik het geluidsniveau line out niet. Of zit dat in de equalizer instellingen van de mobiele app?

chansig

Het hondje van Roger blaft ook met Spotify rechts van me.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Lucky.L

Quote from: Jack_D on April  5, 2020, 21:39:13
Of is er misschien toch wel een hoorbaar verschil......... :D
Of iets beter "gegokt" .
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

Xander32

En hoeveel focus/aandacht vraagt het om überhaupt een verschil te horen 🤔

Quote from: Lucky.L on April  6, 2020, 05:37:00
Of iets beter "gegokt" .
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

KillerbeeNL

Quote from: frits marantz on April  5, 2020, 21:46:31
Dank. Ik gebruik Spotify echter op mijn PC en bij de mobiele versie zie ik het geluidsniveau line out niet. Of zit dat in de equalizer instellingen van de mobiele app?
Op mijn mobiel een equalizer setting in Spotify stuurt me door naar de geluidsetting en equalizer van mijn Samsung mobiel.



Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

katwax

Quote from: Rob_Dingen on April  5, 2020, 21:37:59
Er zullen best wel een paar nummers zijn die aardig klinken maar er zit nauwelijks ruimtelijke informatie in.
Wat er een beetje op lijkt is Diana Krall bijv live in Paris.
Ik gebruik Roger Waters Amused to death om te controleren of de speakers goed opgesteld staan voor stereo beeld het geluid moet echt extreem links en rechts komen van de zij muren.
Cream live at the royal Albert hall nr 11 kun je enorm goed de ambiance van de zaal horen en het publiek wat ver buiten de speakers hoort te komen.
jazz at the pawnshop en diverse stukken klassieke muziek waar veel ruimte informatie in zit enz enz.
Het is eigenlijk teveel om op te noemen.

Rob
Ik heb Diana Krall ook gebruikt, maar Live in Paris vind ik toch wel niet zo'n super opname om eerlijk te zijn, Girl in Another Room is dan toch wezenlijk beter.
Tevens ook het Anniversary album van Chesky Records, kan daar nog wel wat mee testen, maar ik blijf erbij dat het toch de verschillen toch niet zo groot zijn.

Ik ga zeker niet beweren dat ik zou kunnen de vinger leggen op wanneer iets lokaal wordt afgespeeld of via Spotify, enkel bij switchen tussen zelfde nummer meen ik soms verschil waar te nemen, maar dit zijn nuances.

Jazz at the Pawnshop is geen goede opname, zoek dat maar eens op, vaak waren de opname omstandigheden verre van ideall. Er staan goede nummers op.

Zal de Roger eens bekijken of ik dat album heb, niet zo'n fan van, maar zoals Hans zegt ik hoor de hond :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

jahtari

Quote from: katwax on April  6, 2020, 10:02:48

Zal de Roger eens bekijken of ik dat album heb, niet zo'n fan van, maar zoals Hans zegt ik hoor de hond :)
Bij het nummer "Perfect Sense part 1" hoor ik zijn stem aan het begin links iets achter me aan de muur, en de piano rechts achter. De stem van het lied zelf, midden tussen de speakers.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

katwax

Quote from: jahtari on April  6, 2020, 10:40:33
Bij het nummer "Perfect Sense part 1" hoor ik zijn stem aan het begin links iets achter me aan de muur, en de piano rechts achter. De stem van het lied zelf, midden tussen de speakers.
Waar zit het verschil tussen lokaal en Spotify? (als je dit kan testen natuurlijk)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

katwax

Welke versie van het album zou dan het beste zijn, de remaster van 2015 of de originele van 1992? Daarna kan ik ook nog kiezen tussen cd of hires? Kwestie van hetzelfde te gebruiken :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

kappa9

De druppels klinken ook zo mooi!
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

jahtari

Quote from: katwax on April  6, 2020, 11:08:28
Waar zit het verschil tussen lokaal en Spotify? (als je dit kan testen natuurlijk)
Zal ik vanavond doen.

BTW: bij het door mij genoemde nummer zit in de nieuwe versie (2015 remaster blijkbaar) een ander geluid. Hij gebruikt daar de sample uit de film 2001, de stem van de computer HAL. Daar kreeg hij destijds niet de rechten voor of zo.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

katwax

Quote from: jahtari on April  6, 2020, 12:15:44
Zal ik vanavond doen.

BTW: bij het door mij genoemde nummer zit in de nieuwe versie (2015 remaster blijkbaar) een ander geluid. Hij gebruikt daar de sample uit de film 2001, de stem van de computer HAL. Daar kreeg hij destijds niet de rechten voor of zo.
Is alvast een belangrijke anders ga je direct verschillen merken :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Rob_Dingen

Natuurlijk hoor je de hond rechts anders zaten de kabels verkeerd aangesloten ;D
Ik gebruik die opname alleen voor de speakers goed op te stellen en de geluiden komen dan af en toe tot achter je schouders.
Live in Paris is zeker ook geen perfecte opname maar wel erg goed alleen het laag is rommelig girl in the other room is ook goed de meeste van haar trouwens.
Ik denk dat jij heel anders muziek luistert als ik waar overigens niets mis mee is, ieder zijn ding.

Rob

Carrol

Quote from: jahtari on April  6, 2020, 10:40:33
Bij het nummer "Perfect Sense part 1" hoor ik zijn stem aan het begin links iets achter me aan de muur, en de piano rechts achter. De stem van het lied zelf, midden tussen de speakers.
Luister het nummer van Spotify,en ik ken de Cd door en door,maar het is een andere opname, ik hoor helemaal geen stem links achter me.Er begint een stem vanuit het midden en gaar naar rechts en aansluitend naar links.
Ben benieuwd hoe t bij jou is
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

katwax

Album op Spotify is het orgineel, zie de remaster niet in de lijst. Lijkt me zeer belangrijk als je gaat vergelijken.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Carrol

Quote from: katwax on April  6, 2020, 17:47:43
Album op Spotify is het orgineel, zie de remaster niet in de lijst. Lijkt me zeer belangrijk als je gaat vergelijken.
Dat betwijfel ik,want,heb de Cd destijds gekocht en daar hoor ik het niet op.....dus daarom de vraag
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

Carrol

Quote from: jahtari on April  6, 2020, 10:40:33
Bij het nummer "Perfect Sense part 1" hoor ik zijn stem aan het begin links iets achter me aan de muur, en de piano rechts achter. De stem van het lied zelf, midden tussen de speakers.
Klopt wat jij ervaart,maar op Spotify klinkt het echt anders
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

katwax

Quote from: Rob_Dingen on April  6, 2020, 17:06:23
Natuurlijk hoor je de hond rechts anders zaten de kabels verkeerd aangesloten ;D
Ik gebruik die opname alleen voor de speakers goed op te stellen en de geluiden komen dan af en toe tot achter je schouders.
Live in Paris is zeker ook geen perfecte opname maar wel erg goed alleen het laag is rommelig girl in the other room is ook goed de meeste van haar trouwens.
Ik denk dat jij heel anders muziek luistert als ik waar overigens niets mis mee is, ieder zijn ding.

Rob
Zolang we beide hetzelfde nummer beluisteren zouden we toch min of meer dezelfde verschillen moeten horen, los van of we dezelfde smaak hebben.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

chansig

Quote from: Rob_Dingen on April  6, 2020, 17:06:23
Natuurlijk hoor je de hond rechts anders zaten de kabels verkeerd aangesloten ;D


Rob

Rechts achter je is het overigens. Hoor je hem rechts voor je blaffen dan klopt er iets niet.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.