Hifi meubel gezocht

Started by arjandg, December 8, 2021, 14:41:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

arjandg

Ik zoek een Meubel waar mijn TV en platenspeler op kunnen staan en versterker en center speaker in passen.
Nu het probleem:
De versterker is de NAD T777 V3
Hoogte   172mm
Breedte   435mm
Lengte   425mm

Met kabels minimaal 45 cm diep nodig

De center speaker is de DALI OPTICON VOKAL
(H x B X D) [mm]   201 x 435 x 312 (met viltjes 203mm hoog)

ik heb dus een middenruimte nodig voor de Center van minimaal 20,5cm hoog en een diepte (binnenmaat) van minimaal 45 voor de versterker.

Metaal met glas vind ik niet mooi. moet iets met hout zijn of wit.
En de Center moet in het midden kunnen.
Versterker mag achter een deurtje die kan ik eventueel openzetten.

L+R zijn de Dali Rubicon6 in hoogglans wit.

Weet iemand wat?
en ook betaalbaar, kan een unno doen. Helemaal klaar ben ik dan 1800 euro kwijt, dat gaat me te ver.
Receiver: NAD T777 V3
L+R: Dali Rubicon 6
Center/Rear L+R: Dali Opticon Vocal / Dali Opticon LCR MK2
Platenspeler: Thorens TD402DD TV: Sony 65A95L

arjandg

Niet lachen, zo staat het nu.
Geen porum maar had even niets anders.
Had de lat onder de bovenplank vandaan gehaald omdat de receiver anders niet past. die buigt nu door.

Receiver: NAD T777 V3
L+R: Dali Rubicon 6
Center/Rear L+R: Dali Opticon Vocal / Dali Opticon LCR MK2
Platenspeler: Thorens TD402DD TV: Sony 65A95L

KayaRahnee

Flexi rack bouwen of indien je zelf niet handig bent hulp vrienden inroepen.
Zoals de naam het zegt, flexi, je bouwt het op zoals je wil , steeds aanpasbaar.
En je kan ook buisjes rond de draadeinde plaatsen zodat je deze niet meer ziet.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Richi

Wij kwamen met een vergelijkbare lijst van wensen uit bij een Pastoe meubel op maat van 3500 euro. In hoogglans, dat dan wel. Het is goedkoper om minder diepe apparatuur te kopen dan een meubel dat diep genoeg is, zo lijkt het.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a


Kerre

Hier gebruiken we al sinds enkele jaren een tv meubel van gazzda. Genaamd Gazzda Ena. Ik weet wel niet meer zeker of die met drie kleppen verkrijgbaar is. Kan zijn dat de middelste inmiddels is vervangen voor een lade. Ten minste dat heb ik ooit ergens gelezen.

Maten zijn 180cm x 40 cm x 55 cm diep. Vooral de diepte was nogal een dingetje om die zo te vinden. Keuze tussen 47 cm of 55 cm diep was snel gemaakt hier iig. Heb er wel zelf nog de nodige gaten in moeten maken ivm kabel doorvoer en ventilatie.

Maar wel een strak, modern, fijn afgerond design. Het bestaat uit massief eikenhout met witte panelen. Wel interieur en smaak gevoelig. Kan me voorstellen dat niet iedereen dit mooi vind.
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

KayaRahnee

Bij "kant en klaar" meubelen is de keuze in maten meestal beperkt, en de prijzen rijzen de pan uit.
Bij een DIY flexi meubel bepaal je zelf zowel maten, indeling, vorm, ssort hout, kleur enz ... En dit tegen een fractie van de prijs van een kant en klaar meubel.
Ik heb er ooit eentje gemaakt, berkenfineer, sandwichpanelen ... super stevig ook. Kan er  alle kanten mee uit.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

arjandg

Kerre, die vind ik wel mooi ja, wat is de binnenmaat van de vakken? Ivm de hoogte center speaker.

Even op
https://www.gewoonstijl.nl/gazzda-ena-tv-sideboard-retro-tv-meubel
Gekeken. 1240,- wat een geld.
Receiver: NAD T777 V3
L+R: Dali Rubicon 6
Center/Rear L+R: Dali Opticon Vocal / Dali Opticon LCR MK2
Platenspeler: Thorens TD402DD TV: Sony 65A95L

Kerre

Mijn variant heeft € 990,- daar gekost. 180 cm breed x 55 diep. Als je de 235 cm brede variant zoekt, die is inderdaad stukken duurder. Nog geld genoeg. Maar koop niet elk jaar nieuwe meubels. Dit was mijn allereerste nieuwe nieuwe tv meubel.  Daarbij heb ik een hekel gekregen aan fineer kasten eenmaal je echte houten meubels hebt gehad.
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

arjandg

Ik heb een goedkoop meubel van Marktplaats gehaald van echt hout en daar de zaag in gezet.
Onder de versterker gaten met horrengaas en achterin grote gaten voor bekabeling en afvoer warme lucht.
Voor de Center speaker een sleuf gezaagd.
nu nog een bedrade IR ontvanger voor de versterker, dan kan die kast dicht blijven. het midden hoeft alleen open met Films.
Receiver: NAD T777 V3
L+R: Dali Rubicon 6
Center/Rear L+R: Dali Opticon Vocal / Dali Opticon LCR MK2
Platenspeler: Thorens TD402DD TV: Sony 65A95L

arjandg

Receiver: NAD T777 V3
L+R: Dali Rubicon 6
Center/Rear L+R: Dali Opticon Vocal / Dali Opticon LCR MK2
Platenspeler: Thorens TD402DD TV: Sony 65A95L

Kerre

Geen verkeerd meubel, doet me aan mijn oude noten fineer meubel denken. Al was die niet zo praktisch als deze.  ;)

Je zou, aangezien je niet bang bent om de zaag erin te zetten. Aan de voorkant, de middelste klep, ook nog een ovaal of rechthoek uit kunnen zagen en dit met luidsprekerstof kunnen bespannen. Dan kan die klep ook dicht blijven maar kan het geluid er wel goed doorheen.
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

arjandg

Zat ik zelf ook aan te denken. Maar eerst mijn riool ontstoppen en de kerstboom opzetten  ;D
Receiver: NAD T777 V3
L+R: Dali Rubicon 6
Center/Rear L+R: Dali Opticon Vocal / Dali Opticon LCR MK2
Platenspeler: Thorens TD402DD TV: Sony 65A95L

Kerre

#13
Quote from: arjandg on December 14, 2021, 18:22:06
Zat ik zelf ook aan te denken. Maar eerst mijn riool ontstoppen en de kerstboom opzetten  ;D
;D

Verstandige volgorde  :D :hehe:  :clapping:

Succes ermee.
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

r_flagg

het is ook mogelijk om een combinatie staal en massief hout op maat te laten maken
Kan trouwens ook in wit  !  ;D
Movie: JVC X500; Onkyo TX-NR5008; Sony UBP-X800; Synology DS1812+ DX512 (13x3TB); Surround-11.2: sony SS-T70es (11x) sub:2x 18" DIY
Stereo-1: NAD M12;  2x Mola Mola Kaluga; Jamo R907
Stereo-2: SONY TA-E80es; 2x TA-N80es;Sony CDP-X777es; ST-S770es; TC-K950es; Sony SS-R70es speakers ( Esprit no3)

henkieboy

Je zou eens kunnen kijken op "jouwmaatkast.nl"...kun je zelf een kast samenstellen naar jouw wensen en materiaal en kleur...Ik was ook al tijden op zoek naar een kast voor mijn installatie en geen enkele voldeed en dan met name de diepte die altijd te ondiep was...nu daar een kast op maat laten maken en op de door mij oh zo gewenste diepte van 50 cm... duurde ongeveer 2,5 maanden toen deze als bouwpakket werd geleverd ala Ikea maar dan van veel beter materiaal...ben er zeer tevreden meer en ook de nodige complimenten ontvangen voor deze kast
..  :) :) :)



Quote from: arjandg on December  8, 2021, 14:41:58
Ik zoek een Meubel waar mijn TV en platenspeler op kunnen staan en versterker en center speaker in passen.
Nu het probleem:
De versterker is de NAD T777 V3
Hoogte   172mm
Breedte   435mm
Lengte   425mm

Met kabels minimaal 45 cm diep nodig

De center speaker is de DALI OPTICON VOKAL
(H x B X D) [mm]   201 x 435 x 312 (met viltjes 203mm hoog)

ik heb dus een middenruimte nodig voor de Center van minimaal 20,5cm hoog en een diepte (binnenmaat) van minimaal 45 voor de versterker.

Metaal met glas vind ik niet mooi. moet iets met hout zijn of wit.
En de Center moet in het midden kunnen.
Versterker mag achter een deurtje die kan ik eventueel openzetten.

L+R zijn de Dali Rubicon6 in hoogglans wit.

Weet iemand wat?
en ook betaalbaar, kan een unno doen. Helemaal klaar ben ik dan 1800 euro kwijt, dat gaat me te ver.

Trabuca

Quote from: henkieboy on December 15, 2021, 12:28:18
Je zou eens kunnen kijken op "jouwmaatkast.nl"...kun je zelf een kast samenstellen naar jouw wensen en materiaal en kleur...Ik was ook al tijden op zoek naar een kast voor mijn installatie en geen enkele voldeed en dan met name de diepte die altijd te ondiep was...nu daar een kast op maat laten maken en op de door mij oh zo gewenste diepte van 50 cm... duurde ongeveer 2,5 maanden toen deze als bouwpakket werd geleverd ala Ikea maar dan van veel beter materiaal...ben er zeer tevreden meer en ook de nodige complimenten ontvangen voor deze kast
..  :) :) :)
Kan je een foto plaatsen van het resultaat? Ik heb op die website ook zelf wel eens zitten configureren, maar bang voor ontevreden resultaat niet doorgezet.
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

Witalik

Slechte ervaring met Jouwmaatkast. Zal wel aan mij hebben gelegen maar in het online ontwerp was het deurtje gelijk met de kast breedte en hoogte. Toen ik het in elkaar had gezet was het deurtje precies een plankdikte te kort aan de lange zijde.

Na heen en weer gemaild zou het niet waar zijn en dit zou goed zijn. Ding is gelijk bij oud vuil beland.

Ik neig naar een tv meubel die door HiFi klubben wordt verkocht. Van het merk Clic. Kost wel wat maar het ziet er, vind ik, ook heel goed uit.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

AlphaMale

Set 1: LG 55C8 // Parasound 2100 // Parasound 2125 // KEF XQ-5 // Nvidia Shield TV
Set 2: Pass Labs X2.5 // Pass Labs XA100.5 // Heco The Statement // Audia Flight CD Two // Atlas Equator III RCA // Atlas Hyper XLR  // Thorens TD125 + SME 3009i

henkieboy

Quote from: Trabuca on December 15, 2021, 15:51:43
Kan je een foto plaatsen van het resultaat? Ik heb op die website ook zelf wel eens zitten configureren, maar bang voor ontevreden resultaat niet doorgezet.

bij deze


HJ2

#20
Of natuurlijk de alom bekende Ikea Besta Hack! Google maar ff.

Ik heb mijn Ikea Besta net zo diep gemaakt als ik zelf wilde door deze te bekleden met vloerdelen. Nu matcht het perfect bij de vloer. Het dikte verschil heb ik afgewerkt met een geeloxeerde en ingefreesde aluminium trim aan de voorzijde.

Aan de onderkant heb ik een box gemaakt die een stuk terug ligt, deze is bekleed met zwart vilt en dient 2 functies: Verstoppen van de kabels en verstijven van de waaiboomhouten Ikea kast.

Werkt perfect en ziet er fraai uit, en dat alles voor biergeld  ;D
Succes!


(zo staat het er dan bij, en je ziet de box bijna niet!:)






If you always do what you always did, you always get what you always got...

Nlmike

Quote from: arjandg on December  8, 2021, 14:41:58
Ik zoek een Meubel waar mijn TV en platenspeler op kunnen staan en versterker en center speaker in passen.
Nu het probleem:
De versterker is de NAD T777 V3
Hoogte   172mm
Breedte   435mm
Lengte   425mm

Met kabels minimaal 45 cm diep nodig

De center speaker is de DALI OPTICON VOKAL
(H x B X D) [mm]   201 x 435 x 312 (met viltjes 203mm hoog)

ik heb dus een middenruimte nodig voor de Center van minimaal 20,5cm hoog en een diepte (binnenmaat) van minimaal 45 voor de versterker.

Metaal met glas vind ik niet mooi. moet iets met hout zijn of wit.
En de Center moet in het midden kunnen.
Versterker mag achter een deurtje die kan ik eventueel openzetten.

L+R zijn de Dali Rubicon6 in hoogglans wit.

Weet iemand wat?
en ook betaalbaar, kan een unno doen. Helemaal klaar ben ik dan 1800 euro kwijt, dat gaat me te ver.

Ik heb eerder dit jaar een Atacama apollo 10 kast gekocht. Per etage met diverse hoogtes, massief eiken planken, zwarte buizen, spikes. Erg blij mee.

Het speelgoed: AV8003 preamp, Arcam pa240 poweramp, Monitor Audio gx200 gold speakers op gaia 3, Bluenode 2i, Inakustik reference NF-803 interlinks, Inakustik reference LS-1602 speakerkabels,  Atacama apollo storm 10 kast.

naish123

Wij zijn ook al heel lang aan het kijken naar een meubel. Zien we wat moois dan is toch te ondiep. De meeste meubels zijn 40 diep. Een mooie oplossing vind ik Ikea keukenkastjes en die opleuken met een mooi blad.