Streamer gezocht

Started by Roland1984, March 12, 2020, 07:19:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Koei

Matrix Audio heeft een aantal mooie. De Element X is absolute state of the art, en de Element I is zeer goed te betalen met bijna state of the art performance.
"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs

mijkie

Element x kost 2999 dollar, niet gepiest


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Koei

Quote from: mijkie on March 30, 2020, 18:51:42
Element x kost 2999 dollar, niet gepiest


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Klopt, maar daarmee koop je wel een van de beste D/A converters die op die moment te koop zijn. De Element I is slechts $999,-.
"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs

mijkie

scoorden al een tijdje geleden met hun sabre dac

ik vind een goed metende dac of apparaat niet zaligmakend, ik wil dat het goed bedienbaar is, ook voor de directie en mijn ervaring is, dat ze nooit alles goed doen

Ik ben erg tevreden met mijn NAD C658 en hoe hij meet ??? geen flauw idee  ;)
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Koei

Quote from: mijkie on March 30, 2020, 20:16:12
scoorden al een tijdje geleden met hun sabre dac

ik vind een goed metende dac of apparaat niet zaligmakend, ik wil dat het goed bedienbaar is, ook voor de directie en mijn ervaring is, dat ze nooit alles goed doen

Ik ben erg tevreden met mijn NAD C658 en hoe hij meet ??? geen flauw idee  ;)

Goed metend is inderdaad niet zaligmakend, maar niets houd je tegen om de complete ervaring in huis te halen.

De NAD C658 is wel aardig op zich, ongeveer vergelijkbaar met een iPhone dongle qua output. Dat is niet negatief bedoeld overigens, die dongles zijn gewoon erg goed tegenwoordig en gewoon transparant qua geluid. Grootste voordeel is ingebouwde Dirac, dus veel alternatieven zijn er niet in de prijsklasse. Alleen de fantastische MiniDSP SHD.
"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs

mijkie

Quote from: Koei on March 30, 2020, 20:42:33
Goed metend is inderdaad niet zaligmakend, maar niets houd je tegen om de complete ervaring in huis te halen.

De NAD C658 is wel aardig op zich, ongeveer vergelijkbaar met een iPhone dongle qua output. Dat is niet negatief bedoeld overigens, die dongles zijn gewoon erg goed tegenwoordig en gewoon transparant qua geluid. Grootste voordeel is ingebouwde Dirac, dus veel alternatieven zijn er niet in de prijsklasse. Alleen de fantastische MiniDSP SHD.

is niet de eerste streaming dac die ik in huis heb maar, voor mij tot nu toe de beste vanwege Dirac, ook uiteraard aan de mini-dsp gedacht maar, ik heb niets met volumio ........
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Muziekliefhebbert

Quote from: Koei on March 30, 2020, 20:42:33
Goed metend is inderdaad niet zaligmakend, maar niets houd je tegen om de complete ervaring in huis te halen.

De NAD C658 is wel aardig op zich

Ben benieuwd of jij het verschil gaat horen in een ABX.
NAD 368 met MDC BluOS 2i, Scan-Speak Reference Monitor SE, Sub 6 MK3 (Scan-Speak met Hypex Fa251)

Koei

#32
Quote from: mijkie on March 30, 2020, 20:45:21
is niet de eerste streaming dac die ik in huis heb maar, voor mij tot nu toe de beste vanwege Dirac, ook uiteraard aan de mini-dsp gedacht maar, ik heb niets met volumio ........
De SHD is tegenwoordig ook een Roon endpoint volgens mij.
Quote from: Muziekliefhebbert on March 30, 2020, 20:45:51
Ben benieuwd of jij het verschil gaat horen in een ABX.

Waarschijnlijk niet nee, maar dat wil niet zeggen dat ik niet een bepaalde standaard verwacht. Voor een apparaat van dit bedrag mag je verwachten dat ze zonder problemen de fabriek verlaten:

https://www.avsforum.com/forum/90-receivers-amps-processors/3038854-official-nad-c658-thread-44.html#post59112402

Misschien ben ik gek hoor, maar ik geef liever mijn geld uit fabrikanten die producten van een hoge kwaliteit leveren.
"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs

mijkie

ik heb weinig tot geen problemen met mijn NAD meer, ik weet waar het hete hangijzer wringt en dat zal ik deze week gaan testen op mijn NAD in mijn netwerk

Ik wil ook niets met Roon doen, getest, erg mooi maar vind het te duur, ik kan het ook met Bluos af, zo zie je meerdere mensen, meerdere wensen en meningen
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Muziekliefhebbert

Quote from: Koei on March 30, 2020, 20:51:36


https://www.avsforum.com/forum/90-receivers-amps-processors/3038854-official-nad-c658-thread-44.html#post59112402

Misschien ben ik gek hoor, maar ik geef liever mijn geld uit fabrikanten die producten van een hoge kwaliteit leveren.

Je bent niet gek, maar ik denk dat elk merk wel eens een probleem met iets heeft. Dus enkele klachten op vele duizenden apparaten kan, helaas, gebeuren.
NAD 368 met MDC BluOS 2i, Scan-Speak Reference Monitor SE, Sub 6 MK3 (Scan-Speak met Hypex Fa251)

Koei

Quote from: Muziekliefhebbert on March 30, 2020, 21:06:29
Je bent niet gek, maar ik denk dat elk merk wel eens een probleem met iets heeft. Dus enkele klachten op vele duizenden apparaten kan, helaas, gebeuren.
Maar wat ik ondertussen van NAD heb gezien is dat ze op digitaal gebied er gewoon niet zoveel van bakken. Als je gewoon een versterker zonder poespas zoekt zijn ze een goede keus, maar als er iets van fancy firmware aanwezig is lijken ze niet zo goed te weten wat ze aan het doen zijn. Software ontwikkeling is een vak apart.
"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs

mijkie

dat is zeker een vak, ik moet zeggen dat die van mij, op een paar gekke dingetjes na, het prima doet !

Ik heb een vermoeden waar het aan ligt en dat ga ik met een beetje mazzel, deze week testen, als de spullen geleverd worden .....
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Muziekliefhebbert

Ik heb ook geen problemen.
NAD 368 met MDC BluOS 2i, Scan-Speak Reference Monitor SE, Sub 6 MK3 (Scan-Speak met Hypex Fa251)

Teleflubbie

Quote from: mijkie on March 30, 2020, 21:11:49
dat is zeker een vak, ik moet zeggen dat die van mij, op een paar gekke dingetjes na, het prima doet !

Ben wel benieuwd wat jouw ervaring is met 88.2khz files.
MichelDW was zo vriendelijk om mij een C658 te laten testen, maar ik had problemen met bepaalde albums op een hogere bitrate.
Deze gaven 'artifacts' in de vorm van tikjes/kraakjes. Bijvoorbeeld het nummer 'Birds' van Dominique Fils-Aime (zie bijlage).
Wellicht had ik iets moeten veranderen in de configuratie/setup, maar was voor mij reden om er voorlopig even vanaf te zien.
Gato DIA-250S - Monitor Audio Gold 200 5G - Raspberry Pi/Allo DigiOne - Volumio/BruteFIR DSP

mijkie

#39
Ik heb geen files in deze bitrate en eigenlijk alles wat ik hem voer, speelt hij vlekkeloos af

Zowel TIDAL, Spotify als van mijn externe SSD die ik achterop aangesloten heb

Ben bang dak t nie weet
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6