(Rothwell) attentuator

Started by fireman, April 3, 2020, 22:47:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fireman

I orienteer me eens op een setje rothwell attentuators.

Heeft iemand die toevallig liggen om eens te testen? (en uit eindelijk misschien over te nemen)

Waar moet je aan denken? de -10dB of de 15 dB ? Het gaat om een bron (CD/streamer) naar een voorversterker.

Thx.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Jack_D

#1
Misschien zelf even in elkaar solderen, en proberen voordat je een klein fortuin voor een paar weerstandjes uitgeeft.
Ik vraag me altijd af waarom men deze nodig heeft, misschien beter de kwaal aan te pakken ipv de symptomen te bestrijden. Maar door gebrek aan info kan deze laatste opmerking van mij kant wellicht volledig geschrapt worden..... :blush:

fireman

Quote from: Jack_D on April  4, 2020, 00:00:32
Misschien zelf even in elkaar solderen, en proberen voordat je een klein fortuin voor een paar weerstandjes uitgeeft.

Wat zijn kwalitatief goede weerstandjes? Wil zo'n goed mogelijk geluid blijven houden. Doel is om de volumeknop beter controleerbaar te maken.

Het is allemaal nog niet zover, maar kijk alvast eens rond mocht dat nodig zijn.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Leeuwarden

Gewoon metaalfilm weerstanden.

vergeerr72

Ik heb volgens mij nog ergens Rothwell -10db en Goldenjacks -18 liggen.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

edwin99

Ik heb ook nog een setje liggen, -10db nieuw in verpakking.
Laat maar weten als je ze wil testen
TV: LG OLED 65" - Sonos Arc - PS5 - Apple TV 4K
Cinema: Yamaha RX-A2080 - Monitor Audio Radius met KEF T301 (Atmos) - SVS PC-2000 - Apple TV 4K - Epson EH-LS11000W  - Kingpin VFS240 Spanscherm

fireman

Quote from: edwin99 on April  8, 2020, 16:42:54
Ik heb ook nog een setje liggen, -10db nieuw in verpakking.
Laat maar weten als je ze wil testen

Thx,

ervaar nu met mijn nieuwe versterker dat het aansturen een breder bereik heeft. Verzwakking in het signaal is dus niet nodig.

Thx anyway
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Kwabbernoot

Dan heb ik wellicht wel interesse. Ik moet alleen even bekijken welke het best past.

Groeten...

Kwabbernoot

Ik denk dat de -18db het best zal passen. PB op weg naar vergeerr22.