Nieuwe streamer?

Started by Major_Ton, April 3, 2020, 15:12:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Major_Ton

Een nieuwe streamer, of geen nieuwe streamer, dat is de vraag...

Al bijna 12 jaar lang gebruik ik Sonos om muziek te streamen naar mijn woonkamer setup. Eerst nog naast een CD-speler (Marantz SA-1) en uiteindelijk ben ik overgestapt naar alleen streamen. Sonos gebruik ik nog steeds, van de toenmalige ZP-80 naar wat nu de Connect is en altijd met een externe DAC. Ondertussen ben ik ook meer gaan spelen met USB audio. Sinds een paar jaar heb ik een eigen kantoor met een 2de installatie en daar stream ik vanaf een laptop (Foobar met Wasapi output) met USB uit naar een Schiit Eitr USB naar S/P-dif converter de DAC in. Die laptop met Schiit Eitr heb ik ook eens beneden aangesloten en dat klint toch weer een stuk beter dan de digitale output van de Sonos Connect. Wat nu? Ik ben al 12 jaar gewend aan de Sonos software. De app werkt top en ik wil eigenlijk niet inleveren op gebruikers gemak. De integratie met Tidal is ook perfect. Maar de sprong in geluidskwaliteit met een USB bron en de Schiit Eitr smaakt absoluut naar meer!

Uiteraard ben ik online info gaan vergaren, maar praktisch alle streamers worden getest aan de hand van hun interne DAC's. Dat interesseert mij niet, aangezien ik alleen de digitale (of USB) uitgang wil gebruiken. Het budget wil ik (hoe Nederlands ook) zo beperkt mogelijk houden en om mijn horizon te verbreden ben ik benieuwd naar jullie suggesties! Kom maar op  :thumbs-up:
Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005

vergeerr72

Ik zie de laatste tijd vaak streamers van soundaware voorbijkomen. Zelf geen ervaring mee, maar wellicht iets om naar te kijken.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Tabcam

Zelf gebruik ik een Raspberry Pi. Nu met PiCorePlayer maar qua software zijn de remote apps belangrijker. Erg veel integraties maar niet alles (MQA, vind ik niet belangrijk, Amazon Music Unlimited, vind ik belangrijker!) is mogelijk.

Qua gebruiksvriendelijkheid vind ik zelf weinig nuttige informatie. Andere interessante opties vind ik de Primare NP5 en de Nativ Vita.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

vergeerr72

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Hannibal_

Quote from: Major_Ton on April  3, 2020, 15:12:09
Een nieuwe streamer, of geen nieuwe streamer, dat is de vraag...

Al bijna 12 jaar lang gebruik ik Sonos om muziek te streamen naar mijn woonkamer setup. Eerst nog naast een CD-speler (Marantz SA-1) en uiteindelijk ben ik overgestapt naar alleen streamen. Sonos gebruik ik nog steeds, van de toenmalige ZP-80 naar wat nu de Connect is en altijd met een externe DAC. Ondertussen ben ik ook meer gaan spelen met USB audio. Sinds een paar jaar heb ik een eigen kantoor met een 2de installatie en daar stream ik vanaf een laptop (Foobar met Wasapi output) met USB uit naar een Schiit Eitr USB naar S/P-dif converter de DAC in. Die laptop met Schiit Eitr heb ik ook eens beneden aangesloten en dat klint toch weer een stuk beter dan de digitale output van de Sonos Connect. Wat nu? Ik ben al 12 jaar gewend aan de Sonos software. De app werkt top en ik wil eigenlijk niet inleveren op gebruikers gemak. De integratie met Tidal is ook perfect. Maar de sprong in geluidskwaliteit met een USB bron en de Schiit Eitr smaakt absoluut naar meer!

Uiteraard ben ik online info gaan vergaren, maar praktisch alle streamers worden getest aan de hand van hun interne DAC's. Dat interesseert mij niet, aangezien ik alleen de digitale (of USB) uitgang wil gebruiken. Het budget wil ik (hoe Nederlands ook) zo beperkt mogelijk houden en om mijn horizon te verbreden ben ik benieuwd naar jullie suggesties! Kom maar op  :thumbs-up:

Stream je van je laptop highres?

Zit beetje met soortgelijke overwegingen... zou best een dedicated highres streamer er bij willen (zonder dac bij voorkeur) maar de bediening idd
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

katwax

Quote from: Hannibal_ on April  4, 2020, 09:04:29
Stream je van je laptop highres?

Zit beetje met soortgelijke overwegingen... zou best een dedicated highres streamer er bij willen (zonder dac bij voorkeur) maar de bediening idd
Zonder DAC kijk dan naar een bridge, zoals TabCam aangeeft op basis van een Pi. Persoonlijk ben ik zeer tevreden van de Allo USbridge Signature. Zo'n Pi based heeft als grote voordeel dat je makkelijk kan switchen naar andere software en dat er wordt veel tijd in bv Volumio, MoOde etc gestoken.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Soundsgood

Dutch & Dutch 8c

Rowdy


dvb69

Kun je geen externe DAC aan je Sonos hangen? Als je een digitale uitgang hebt kun je daar ook een Schiit DAC op aansluiten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk