Epson TW9400W of een TW9400 met kabel?

Started by Desmoerick, April 2, 2020, 08:30:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Desmoerick

Geachte forumleden,

Ik zit in dubio, Frank en Annewiek al geraadpleegd, maar het blijft een beetje onzeker.

Wat is het probleem, wij willen graag één van bovenstaande beamers aanschaffen, maar twijfelen een beetje of er geen interferentie optreedt met het HDMI WiFi signaal van Epson met andere WiFi signalen in onze woning. Inmiddels van Annewiek  begrepen dat de Epson zijn HDMI signaal via de 60GHz band doorstuurd.
Wij hebben hier een Honeywell Evohome die maar af en toe via de 868MHz band uitzend, twee decentrale warmteterugwinunits die ook via de 868 MHz band met elkaar communiceren (geen interferentie tussen deze dingen) en een Homey domotica controller die o.a. over de 433MHz band communiceert. En niet te vergeten een eigen WiFi netwerk die uitzend via de 2,4GHz en 5GHz band. WiFi netwerken van buren bijna niet en zeer zwak aanwezig.

Nu heb ik mij door Annewiek laten vertellen dat er mensen zijn die door de vele WiFi netwerken van de buren toch last van storing kregen in het draadloze HDMI transport.

Aangezien ik nu bezig ben om in de vloer van de eerste verdieping een buis in te frezen voor de stroom en wellicht HDMI naar waar de beamer in de woonkamer komt te hangen, moet ik nu een beslissing nemen of wij de mooie witte draadloze unit nemen, of een optische HDMI kabel kopen en de zwarte WiFi loze Epson beamer.

M.a.w. Heeft iemand ervaring met de WiFi Epson en veel draadloze andere signalen en geeft dit problemen?

Alvast bedankt voor de reacties!

PascalP

Ik heb geen ervaring met deze Epson W modellen specifiek, maar hoe dan ook, een kabel zal altijd stabieler zijn en eigenlijk 0,0 kans op uitval.
Dus als je toch al aan het frezen bent voor stroom zeker rekening houden met een (optische) HDMI kabel.

Ik weet zo niet wat het prijsverschil tussen de zwarte TW9400 en witte TW9400W is (€100 ofzo?), maar in het ergste geval kun je natuurlijk ook ervoor kiezen om de TW9400W te kopen en als het echt niet naar verwachting werkt deze alsnog met een HDMI kabel aansluiten.
Dus trek gewoon die 2e buis alvast onder de vloer en kun je alle kanten op :)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

bellecoupe

Ik gebruik al een geruime tijd de Epson TW9300W draadloos zonder problemen.
Hier in huis wordt door mij alleen gebruik gemaakt van het 2,4 en 5 Ghz signaal.

Mocht jij de witte mooier vinden dan bestaat er altijd nog de mogelijkheid om zowel Wired als Wireless de Epson te gebruiken.

Ik zou in ieder geval ook een buis plaatsen waar ook een HDMI kabel doorheen kan.
Ben je in ieder voor de toekomst voorbereid, mocht er later weer een keer een andere projector aangeschaft worden die wel wired aangesloten moet worden.

J.A.F._Doorhof

Probleem is dat het inderdaad meestal goed gaat maar het systeem wel gevoelig is in situaties waar bv wifi beveiligingscameras hangen die continue streaming doorgeven.

Als je de optie hebt voor kabel dan zou ik dat adviseren. Lukt het echt niet dan is draadloos zeker goed
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Desmoerick

Bedankt allen voor de antwoorden, gewaardeerd. Het ligt is genuanceerder. Ja ik snap dat een goede HDMI kabel betrouwbaarder is, alleen ook kostbaar. Wij willen het liefste de witte versie, alleen is die alleen leverbaar met HDMI via WiFi. Dus je betaald en meer voor het witte kleurtje (en uiteraard de WiFi die dan niet gebruikt wordt) en je moet nog een kabel aanschaffen van €+/-220,-. Al met al ben je dan zo'n €300,- verder voor iets dat je niet gebruikt, behalve de witte kleur.

Het volgende probleem is dat ik maar één buis heb getrokken en omdat deze buis twee kamers boven doorkruist en één al af is, ik niet nog een goot kan leggen. M.a.w. ik zal dan een optisch HDMI kabel naast een aarde, een nul en een stroomvoerende draad moeten leggen in één 5/8 buis. Inmiddels heb ik begrepen dat dit geen inteferentie geeft met elkaar, tenzij jullie hele andere ervaringen hebben met optisch HDMI kabels en invloed van stoomvoerende kabels op elkaar.

Al met al probeer ik gewoon ervaringsberichten te krijgen van mensen die ook HDMI via WiFi hebben. Ik moet nu namelijk beslissen om circa €300,- meer uit te geven, wat een behoorlijke kostenpost is omdat we ook nog een scherm en ophangbeugel moeten kopen.


denoontje

#5
Optische hdmi hoeft geen 300 euro te kosten ;-)

Ik heb de Atzebe bij kabels gehaald bij de grote duitse webwarenwinkel.

zie ook https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=174381.msg3295571#msg3295571


Mkloppie

Quote from: denoontje on April  2, 2020, 13:18:29
Optische hdmi hoeft geen 300 euro te kosten ;-)

Ik heb de Atzebe bij kabels gehaald bij de grote duitse wwbwarenwinkel.

zie ook https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=174381.msg3295571#msg3295571

Goede kabel heb die gisteren binnen gekregen.

Desmoerick

#7
Bedankt voor je reactie, nee het is de ong. €100 prijsverschil tussen de WiFi en gewone versie projector en nog eens circa €200,- voor een kabel maakt €300,- of iets meer zelfs.-->Edit, prijzen net gezien van dit merk. Ik denk dat de conclusie helder is. Er wordt als er geen inteferentie optreedt tussen stroomkabels en HDMI kabel, gewoon een kabeltje gelegd.

ian

Volgens mij krijg je nooit 3x2,5²mm en een HDMI door een 5/8 buis...
Home-Cinema: Pioneer SC-LX901, Nvidia Shield TV, Epson TW9400, Elite Screens -
Aeon edge free 100", Klipsch SW112, 11x JBL Control 1 Pro
Stereo: Sonos Amp, Focal JM Lab Electra 906

Desmoerick

Quote from: ian on April  2, 2020, 15:44:09
Volgens mij krijg je nooit 3x2,5²mm en een HDMI door een 5/8 buis...
Ik ben bang dat je helemaal gelijk hebt... :-\ 3 x 3mm is 9mm + 4,5mm voor optisch kabel past niet meer in 5/8 :unhappy: stom stom, niet goed over nagedacht.

Desmoerick

Quote from: desmoerick on April  2, 2020, 13:52:14
Bedankt voor je reactie, nee het is de ong. €100 prijsverschil tussen de WiFi en gewone versie projector en nog eens circa €200,- voor een kabel maakt €300,- of iets meer zelfs.-->Edit, prijzen net gezien van dit merk. Ik denk dat de conclusie helder is. Er wordt als er geen inteferentie optreedt tussen stroomkabels en HDMI kabel, gewoon een kabeltje gelegd.
En hoe bevalt hij en is de smalle HDMI connector inderdaad 14mm? Zo ja, is het mogelijk die twee smalle uitsteeksel eraf te vijlen zodat hij door een 5/8" buis past? En beïnvloed dat de stekkersamenstelling naar groot niet? Ik weet het, veel vragen, dus alvast bedankt voor je antwoord!

denoontje

Weet niet wat je precies bedoeld met afvijlen, maar de stekker heb je gewoon nodig en zijn er niet af te halen. Zit ook printplaat met converter  etc in.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

darkrunner

Pluggable HDMI Cable eens opzoeken in Google.

Barry2001

Zat met hetzelfde dilemma: ik kon mijn Epson beamer mooi tegen de muur plaatsen, en spanningsverzorging uit de kamer ernaast laten komen, geen kabels zin zicht. Er zou dan wel een HDMI kabel door de kamer moeten, zag ik niet zo zitten, dus het 'W' type gekocht.
Nooit spijt van gehad, en ook nog nooit een storing gezien. Het zit inderdaad in de 60GHz band, dit is een band die komt uit de satelliet wereld: gewicht is daar altijd een ding, bekabeling in de satelliet zelf (koper) wordt dan vervangen door deze link.

60GHz is wel echt hoogfrequent, wat inhoudt dat het signaal zich rechtlijnig voortplant van zender naar ontvanger. Dit houdt in, en dat is wel belangrijk, dat je een zichtverbinding moet hebben tussen de zender en de beamer. 60GHz zit (naast dat het zo rechtlijning is) zo mijlenver van Wifi (2.4 en 5 GHz) dat ik me niet kan voorstellen dat dit problemen oplevert. Was ook sceptisch, maar als ik een kabel probeer tussen media player en beamer zie ik geen verschil met de draadloze uitvoering. Heb deze set nu al een jaar of 5, echt nooit een probleem gezien.

Wel 1 ding dat handig is om te weten: als je de bron verandert, bv van media player naar BR speler, of als je tv kijkt je de zender verandert duur het even voor er beeld is, 2 seconde ofzo. Ik weet niet precies waar dit door komt, of dat synchronisatie is oid... Normaal is dit geen probleem als je een film wilt kijken, gamen etc, maar als je bv wilt zappen langs tv kanalen kan het vervelend zijn.

Desmoerick

Zo mensen, bedankt voor al jullie antwoorden, ik ben eruit. Ik heb een HDMI kabel aangeschaft van 15m bij onze oosterburen zoals in dit topic werd gesuggereerd. Is inmiddels binnen, geeft beeld en past door de 5/8 buis. Voor de rest heb ik voor de voeding ook bij onze oosterburen 1,5mm2 draad gekocht (ik weet het, mag niet volgens de NEN1010, maar deze draad kan constant 16Amp aan en dat verbruikt de beamer bij langer na niet en ik gebruik hem alleen maar voor naar de beamer) en die past weer prima bij de HDMI kabel in door dezelfde pijp. Na mijn inziens probleem opgelost. Technisch prima in orde en ja het voldoet niet aan de norm :sigh:, maar maak bewust deze keuze.

Nu nog wachten op de uitnodiging dat de beamer weer op voorraad is in Emmeloord ;)

bellecoupe

Voedingskabel en HDMI kabel tegen elkaar door één buis kan nadelige gevolgen hebben voor het beeld volgens mij.

angelo41

Quote from: bellecoupe on April  9, 2020, 23:16:19
Voedingskabel en HDMI kabel tegen elkaar door één buis kan nadelige gevolgen hebben voor het beeld volgens mij.
[emoji848][emoji848]hier ligt ook de voedingskabel en hdmi in 1 kabelgoot. en merk niks van nadelige gevolgen hoor ivm beeld. ook trouwens een 9400 hier.

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk