Dogmatische of open onderzoekende houding?

Started by Tabcam, April 1, 2020, 23:30:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DofN

#250
Ik snap dat balans niet. Aan de ene kant mogen ongecontroleerde meningen eindeloos vaak als feitelijkheden worden genotuleerd, maar aan de andere kant mag je hier slechts éénmaal iets van zeggen?

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

En dan nog iets. Je kan wel verwijzen naar je openingspost waarin je wat regels hebt neergepend, maar zo werkt het niet. Er gelden algemene regels op dit forum. Men kan niet zomaar draadjes maken en daar zijn eigen regels maken. Stel je voor dat hier het "I-love-Adolf-Hitler" draadje wordt gemaakt en in de openingspost staat dat je slechts 1 keer iets naars over hem mag zeggen en alleen positieve dingen over Poetin. Ik voel me in ieder geval niet gehouden aan jouw openingspost en het is een beetje gek dat je daar steeds naar verwijst, alsof je daarmee een belangrijk punt te pakken hebt.

Quote from: Tabcam on May 14, 2022, 11:02:37
Eenmalig wat van zeggen is nooit een probleem, het blijvend terugkomen op dit soort zaken zie ik als topicvervuiling, zie ook openingspost van dit topic. Je kan ook hier een antwoord posten en dan in het andere topic ernaar verwijzen.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Rob_Dingen

#252
Quote from: DofN on May 14, 2022, 11:22:07
En dan nog iets. Je kan wel verwijzen naar je openingspost waarin je wat regels hebt neergepend, maar zo werkt het niet. Er gelden algemene regels op dit forum. Men kan niet zomaar draadjes maken en daar zijn eigen regels maken. Stel je voor dat hier het "I-love-Adolf-Hitler" draadje wordt gemaakt en in de openingspost staat dat je slechts 1 keer iets naars over hem mag zeggen en alleen positieve dingen over Poetin. Ik voel me in ieder geval niet gehouden aan jouw openingspost en het is een beetje gek dat je daar steeds naar verwijst, alsof je daarmee een belangrijk punt te pakken hebt.
Het is de toon die de muziek maakt, zeker jou manier van communiceren.
En op het moment dat je dat bij jou ook gaat doen ben je niet meer welkom in jou topic.
Maar goed jou regels gelden wel voor anderen maar niet voor jou schijnbaar en voel je je niet geroepen om daar gehoor aan te geven.

Rob

Ohm Ivo

Quote from: Rob_Dingen on May 14, 2022, 11:51:01

Maar ik zie dat je een Adolf aanhanger bent dus begin ik je nu al meer te begrijpen.

Rob

Ongelooflijk debiele en kinderachtige reactie van jou, Rob.
Ga je schamen...

Evert

Rob_Dingen


chansig

Ik hoop dat het als een grap bedoelt is. Kan je het een slechte grap vinden. Anders vind ik het een totaal bizarre opmerking.

Quote from: Tabcam on May 14, 2022, 11:02:37

Eenmalig wat van zeggen is nooit een probleem, het blijvend terugkomen op dit soort zaken zie ik als topicvervuiling, zie ook openingspost van dit topic.

Ik zie het niet als topicvervuiling. Dus blijf verwijzen. Ik blijf posten wat ik post.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Tabcam

#256
Chansig en DofN, gezien de laatste posts en de weinig inhoudelijke bijdrage, verzoek ik jullie niet meer in dit topic te posten.

Ter verduidelijking: de openingspost is bedoeld discussies in goede banen te leiden. Wil je dat niet, post hier dan niet!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

scrutinizer

Denk wel dat Rob hier een punt heeft.
Dat deze dan ondersneeuwt raakt door een verwijzing naar Adolf ........
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Ohm Ivo

Tascam,
dus de fijne berichten van Chansig en DofN mogen niet, maar over de geschifte opmerking van Rob geen woord...

Waardeloos. Ik denk dat ik toch niet zo geschikt ben voor audiofora.

Evert

Rob_Dingen

Omdat het jou zo aangaat zal ik het weghalen Evert.
Het is niet de bedoeling dat ik andere kwets of beledig.

Rob

chansig

Quote from: Tabcam on May 14, 2022, 12:47:14
Chansig en DofN, gezien de laatste posts en de weinig inhoudelijke bijdrage, verzoek ik jullie niet meer in dit topic te posten.

Ter verduidelijking: de openingspost is bedoeld discussies in goede banen te leiden. Wil je dat niet, post hier dan niet!

Wanneer ik het nodig vind zal ik gewoon posten. Het wordt steeds gekker hier.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Quote from: Rob_Dingen on May 14, 2022, 11:51:01
Het is de toon die de muziek maakt, zeker jou manier van communiceren.


Ik heb het idee dat je dat alleen maar zegt omdat ik het soms niet met je eens ben :) En ik je niet zo serieus neem.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

Quote from: Tabcam on May 14, 2022, 12:47:14
Chansig en DofN, gezien de laatste posts en de weinig inhoudelijke bijdrage, verzoek ik jullie niet meer in dit topic te posten.

Ter verduidelijking: de openingspost is bedoeld discussies in goede banen te leiden. Wil je dat niet, post hier dan niet!

En dat werkt goed zeg! :) Ik geloof dat een beetje tegengeluid steeds minder gewaardeerd wordt. Wat is dat toch?

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

scrutinizer

Quote from: DofN on May 14, 2022, 14:55:31
Ik heb het idee dat je dat alleen maar zegt omdat ik het soms niet met je eens ben :) En ik je niet zo serieus neem.

Whats wrong in this picture ::)
Nee, vanaf het kansel vanuit jouw interpretatie uit het boek is serieus te nemen en zijnde DE waarheid.
Het kan ook geen kwaad niet op alles wat beweegt te schieten vanuit de heup.
Kan je vanuit ervaring vertellen dat het werkt..... ;)

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Zymotic

Heren, heren... denk aan jullie bloeddruk! 

@Rob_Dingen, gelukkig heb je het zelf verwijderd en geef je aan niemand te willen kwetsen. Graag dit ook niet meer doen.

@Tabcam, leden bepalen niet wat wel en niet mag in een topic. Die "eerbare" taak hebben de mods. Hoe goed je bedoelingen ook zijn.

Probeer met z'n allen een beetje respect voor elkaar op te brengen en je niet meteen beledigd te voelen. Dank alvast en geniet van het lekkere weer  8)

Tabcam

Quote from: Zymotic on May 14, 2022, 19:10:16
Heren, heren... denk aan jullie bloeddruk! 

@Rob_Dingen, gelukkig heb je het zelf verwijderd en geef je aan niemand te willen kwetsen. Graag dit ook niet meer doen.

@Tabcam, leden bepalen niet wat wel en niet mag in een topic. Die "eerbare" taak hebben de mods. Hoe goed je bedoelingen ook zijn.

Probeer met z'n allen een beetje respect voor elkaar op te brengen en je niet meteen beledigd te voelen. Dank alvast en geniet van het lekkere weer  8)
De mods treden niet op tenzij er op de mod knop wordt gedrukt. Daarna worden er bezwerende woorden gesproken om de geit en de kool te sparen en dat is jullie goed recht, maar is het modereren? Vrijheid van meningsuiting betekent niet alleen vrijwel alles mogen roepen maar ook niet zoveel praten zodat je het moeilijk maakt andere bijdragen te zien. Gevolg, degenen die te pas en onpas roepen overstemmen de anderen. Dat is mijn ogen niet het matigen van overstemmende geluiden.

Het zijn niet alleen goede bedoelingen, hier in een technisch wetenschappelijk topic zie ik dat de laatste pagina niet meer dus die discussie is gestopt en dan houdt het, in ieder geval voor mij, op. Gevolg, het zal inhoudelijk veel stiller worden. Ik ga van de avond genieten.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

chansig

Veel plezier op deze mooie avond. Al dan niet met voor jou voldoende inhoud.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Zymotic

We hebben hier toch te maken met volwassen mensen. Het bannen van leden, wat ik met je uitspraak "geit en kool te sparen" interpreteer is iets wat we in het allerlaatste geval pas doen en zo lang mogelijk willen uitstellen.

In een topic zijn er altijd leden die een andere visie/mening/etc. hebben. Het is aan de andere leden om daar wel dan niet op te reageren. Zolang het maar met enig respect gebeurd. En schiet er imo soms wel eens bij in. Op dat moment is het aan de mods om in te schatten of er ingegrepen moet worden.

Ik wens je een hele fijne avond toe!

mmuetst

#268
Quote from: Rob_Dingen on May 13, 2022, 13:05:52
Het probleem is wat ik kwakzalverij en wat niet en hoe bepaal je dat.
Meten is heel belangrijk maar zonder een betrouwbare suggestieve luister sessie zegt het niets.
Voor mij is die grens heel duidelijk. Zodra ik betaal voor apparatuur waar ik duidelijk de prijs kwaliteit verhouding zie dan vind ik het prima. En ja een mooi apparaat kan door zijn uiterlijk vertoon duurder zijn. Maar zodra ik fabrikanten zaken zie verkondigen die onzin zijn (waar ook de fabrikant geen duidelijke onderbouwing geeft) dan haak ik af. HF is luidsprekerkabels bijvoorbeeld is meettechnisch heel goed naar het land der fabeltjes te verwijzen. Toch kun je luidspreker kabels kopen die dit tegen gaan en dan kun je ook steuntjes kopen om de kabel van de grond te halen voor nog minder HF invloed. Mensen die het kopen, prima hoor, als je er gelukkig van wordt, be my guest. Wat ik soms jammer vind is dat mensen wel het "kwakzalverij" verhaal van de fabrikant geloven, maar sites die wetenschappelijk duidelijk aantonen dat het onmogelijk is dat HF signaal luidsprekers beïnvloed negeren. Maar dan komen we weer op het punt dat ik tot 10 moet tellen en het los moet laten  ;D
Dan nog een opmerking over Jacco, die alleen actief is op Hififreak forum. Ik vind het verhaal over het schakelkastje geweldig. Het hele verhaal is nog terug te lezen op het blauwe forum Hififorum. Heb Jacco laatst weer ontmoet in het hoge noorden mij een audio bijeenkomst van één van de leden van Hififreak forum. Hij heeft het schakel kast je nog steeds op zolder liggen en heb hem voorgesteld dat ik zo'n test wel eens wil doen om te ervaren of ik verschil hoor.
Ik zou het niet erg vinden als ik juist de versterker kies die ik niet voor ogen had als beste versterker.
Jacco is trouwens ook een keer wezen luisteren in mijn mancave. Dit was wel met meerdere mensen. Ik vond het een prettige bijeenkomst en leer veel van mensen zoals Jacco. Wanneer we toe komen aan versterkers beoordelen via zijn schakelkastje....durf het niet te zeggen.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Rob_Dingen

Ik heb op het ASR forum een stuk gelezen van Bruno Putzeys de man achter klasse D UCD nCore Purifi Kii en Mola Mola en waarschijnlijk vergeet ik wat.
Heb het vertaald naar het Nederlands.


Quotek zit nu erg in het "meter lezen" kamp. En inderdaad, zoals ergens vermeld, ik baseer beslissingen over versterkerontwerpen al lang niet meer op luistertests. Hoe dan ook, luistertests moeten alleen dienen om iemands meetprocedures te verfijnen, niet de eigenlijke ontwerpen zelf. Maar waar sommige van mijn rationalistische collega's en ik van mening verschillen is wanneer ze blijven volhouden dat elke versterker met een THD onder een of ander belachelijk hoog getal automatisch perfect is. Daar zit waarschijnlijk wel een kern van waarheid in als je een eenvoudige statische niet-lineaire overdracht in een verder onberispelijke signaalketen stopt, maar de meeste vervorming is niet zo.

Dit omschrijft wat mij betreft heel de discussie die er altijd rondgaat.

Rob

sultankat

Quote from: Rob_Dingen on May 14, 2022, 12:03:23
Ik schaam me niet zo vlug Evert.

Rob

Nog één zo'n opmerking over Adolf en je krijgt een ban for life!!!
Quad Artera Play Plus + Quad Artera Stereo eindversterker | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Logitech Squeezebox Touch + Teddy Pardo power supply | Innuos ZENmini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Elipson Futura speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels | Shunyata Research Black Mamba XLR + Chris Cables Van Damme Silver Series Lo-Cap 55 RCA en XLR | Van den Hul Digicoupler | NordOst Odin Gold power cables | Titan Audio powerblocks

DofN

#271
Dat snap ik niet. Dus je mag een ander minimaal 1 keer voor Adolf Hitler aanhanger uitmaken? En dan ook nog zeggen dat je je er niet voor schaamt? En daar kom je mee weg?

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Quote from: Zymotic on May 14, 2022, 19:10:16
Heren, heren... denk aan jullie bloeddruk! 

@Rob_Dingen, gelukkig heb je het zelf verwijderd en geef je aan niemand te willen kwetsen. Graag dit ook niet meer doen.

Quote from: sultankat on June 25, 2022, 08:58:10
Nog één zo'n opmerking over Adolf en je krijgt een ban for life!!!

Los van terecht of niet, maar je bent af wegens het te traag reageren. :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rob_Dingen

Quote from: sultankat on June 25, 2022, 08:58:10
Nog één zo'n opmerking over Adolf en je krijgt een ban for life!!!
Je bent de 2e administrator die me een standje geeft voor een opmerking die 14 Mei is gemaakt en nu is het 25 Juni.

Rob

DofN

#274
Een standje? Heftig.

Nu hebben we gelukkig wel een vrijbrief om elkaar minimaal een keer voor nazi uit te maken op dit forum, en dan ook nog even te melden dat je je er niet voor schaamt.

Ik heb trouwens geen publieke (ook niet per PM) excuses gekregen van Rob, en die zijn nu wel te laat. Dus doe geen moeite.


You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software