4k Ultra HD Aanbiedingen

Started by master30, April 1, 2020, 19:54:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

raindog

Quote from: Teejoo on October 20, 2020, 14:04:03
Onbegrijpelijk dat zo'n figuur bewust kiest voor minder kanalen. Lijkt Woody Allen wel met z'n mono films.

Gelukkig kun je ze mooi upmixen wat soms nog beter klinkt dan een dedicated Atmos track.

Beter een goede 5.1 dan een matige Atmos. Ik vind het geluid in de films Van Nolan niks om te klagen. In begin deed ik ook standaard alles upmixen maar ben daar nu vanaf gestapt. Zal vast aan de Arcam liggen maar native klinkt het toch mooier hier, dynamischer (minder vlak) dan met upmixers.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

PascalP

Quote from: raindog on October 23, 2020, 18:35:37
Beter een goede 5.1 dan een matige Atmos. Ik vind het geluid in de films Van Nolan niks om te klagen. In begin deed ik ook standaard alles upmixen maar ben daar nu vanaf gestapt. Zal vast aan de Arcam liggen maar native klinkt het toch mooier hier, dynamischer (minder vlak) dan met upmixers.

Ik doe normaal ook upmixen, maar met de CM X800 hier vond ik het toch beter klinken op direct modus.
Met mijn eigen (nog niet gemodde) X800 nog steeds upmixen ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

#177
Quote from: raindog on October 23, 2020, 18:35:37
Beter een goede 5.1 dan een matige Atmos. Ik vind het geluid in de films Van Nolan niks om te klagen. In begin deed ik ook standaard alles upmixen maar ben daar nu vanaf gestapt. Zal vast aan de Arcam liggen maar native klinkt het toch mooier hier, dynamischer (minder vlak) dan met upmixers.
Tja, dat is toch ook niet de insteek van mijn opmerking. Waarom zou zijn geluidsmix opeens minder zijn als hij kiest voor een 7.1 of Atmos track? Ze klinken idd goed, maar ik begrijp die artistieke keuzes niet, want dat is het.

Teejoo

#178
Quote from: PascalP on October 23, 2020, 18:45:51
Ik doe normaal ook upmixen, maar met de CM X800 hier vond ik het toch beter klinken op direct modus.
Met mijn eigen (nog niet gemodde) X800 nog steeds upmixen ;)
Ook hier kan ik me niks bij voorstellen, zeker omdat ik een upmixer soms nog beter vind dan de officiële Atmos mix.

Met een native 5.1 track gebruik ik dan opeens 6 speakers minder van mijn optimaal ongeregelde surround set als ik niet ga upmixen! Ook kloppen dan bijvoorbeeld de posities van de surround speakers niet meer.

Nou heb ik natuurlijk een upmixer op steroïden, maar ook met de Arcam was upmixing echt beter.
En mbt de CM: je heb dan een beter inputsignaal, waardoor de upmix ook alleen maar beter zou moeten worden.

Maar zoals gezegd, ik ga die CM proberen als demo te lenen van Vik zodra ik weer alle kanalen heb draaien. Vol verwachting ga ik het meemaken!

Ik draai nu even 2.2, da's pas k*t  :D

PascalP

Ik draai ook 'maar' 5.2.2, dus bij mij zijn het dan alleen de 2 hoogtekanalen die afvallen als ik niet upmix ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Staaled

Na aanvankelijk enthousiasme hier geen upmix meer.
Zonder is er meer power, dynamiek en resolutie in mijn set.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Kjelt

Ik zie weinig "aanbiedingen" de laatste tijd.
Jaar of twee terug kwamen er toch wel wat titels voor 10-15 voorbij, nu lijkt het alsof 20-25 voor een titel al een aanbieding is  :nopompom:

denoontje

Quote from: Kjelt on October 25, 2020, 15:30:53
Ik zie weinig "aanbiedingen" de laatste tijd.
Jaar of twee terug kwamen er toch wel wat titels voor 10-15 voorbij, nu lijkt het alsof 20-25 voor een titel al een aanbieding is  :nopompom:
Beter zoeken...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Teejoo

Quote from: Kjelt on October 25, 2020, 15:30:53
Ik zie weinig "aanbiedingen" de laatste tijd.
Jaar of twee terug kwamen er toch wel wat titels voor 10-15 voorbij, nu lijkt het alsof 20-25 voor een titel al een aanbieding is  :nopompom:
Probleem vind ik vooral dat de aanbiedingen beperkt blijven tot steeds dezelfde titels en dat nieuwe titels lang duur blijven. Dit in tegenstelling tot de blu-rays die vaak snel al goedkoop worden.

Ik kijk sowieso goed naar de reviews of de UHD daadwerkelijk beter is dan de blu-ray

Teejoo


Kjelt

#185
Volgens mij liggen de verkoopaantallen extreem veel lager dan dvd destijdsen flink lager dan bluray destijds. De meeste mensen die ik ken zonder ht of dit als hobbie zien het verschil niet tussen HD en 4k op hun tv.

Staaled

Netflix, Disney+, Amazon Prime..........


Enkel "fielen" kopen nog beeldmedia.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Mokumer45

Ik ben dus blijkbaar een "fiel" en dat bevalt mij nog steeds prima. Ik vind het nog steeds een pré om ze zelf te bezitten.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

Staaled

Ik koop ook nog steeds, maar een hoop is goed genoeg om enkel te streamen.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Fox

Er zijn genoeg aanbiedingen te vinden als je zoekt en zaken in de gaten houd, maar...
- Heb je geen geduld en wil je nieuwcontent direct hebben, dan betaal je de hoofdprijs t.o.v. even wachten.
- Wil je verder kijken dan de UK en NL.
- Ben je een z-piet en geen andere taal op het hoesje wil.
- Heb je NL subs nodig voor je omgeving.
- Enz. enz.

Ik ben pas begin dit jaar met 4K begonnen, maar ik heb tot nu toe prijzen tussen de 5,16 en max. ca. 16 euro betaald.
Uiteraard heb ik ook een verlanglijst met titels die ik wil hebben, maar ik heb geduld (en nog niet eens alles wat ik heb gekocht gezien  ;) )

Quote from: Kjelt on October 25, 2020, 15:30:53
Ik zie weinig "aanbiedingen" de laatste tijd.
Jaar of twee terug kwamen er toch wel wat titels voor 10-15 voorbij, nu lijkt het alsof 20-25 voor een titel al een aanbieding is  :nopompom:

Kjelt

Ja en die titels heb ik de afgelopen twee/drie jaar al gescoord.
Het gaat er mij om dat tov dvd en ook tov bluray het allemaal wat minder is met de aanbiedingen en akties.
Je kunt duidelijk zien dat het medium niet echt populair is en meer voor de niche doelgroep bestemd.

Teejoo

Quote from: Kjelt on October 26, 2020, 11:39:58
Ja en die titels heb ik de afgelopen twee/drie jaar al gescoord.
Het gaat er mij om dat tov dvd en ook tov bluray het allemaal wat minder is met de aanbiedingen en akties.
Je kunt duidelijk zien dat het medium niet echt populair is en meer voor de niche doelgroep bestemd.
Idd, ik heb al alles vervangen wat ik vervangen wilde. Het gaat om nieuwe content.

MLCinema

Dit is wel een aardige aanbieding.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Gerjan1994


Kjelt

Quote from: Gerjan1994 on October 26, 2020, 18:59:47
Nl ondertitel ?
Volgens amazon is dit de italiaanse import versie met alleen engelse en poolse ondertiteling, WTF?
Geen wonder dat de italianen er vanaf willen  :tounge:  :D

Teejoo

Quote from: Kjelt on October 26, 2020, 19:56:51
Volgens amazon is dit de italiaanse import versie met alleen engelse en poolse ondertiteling, WTF?
Geen wonder dat de italianen er vanaf willen  :tounge:  :D
Zolang er engelse ondertiteling opstaat is het toch prima? Ik zet die sowieso standaard op ipv nederlands.

Fox

Quote from: Gerjan1994 on October 26, 2020, 18:59:47
Nl ondertitel ?

Ik heb deze ook in mijn bezit.
Aangeschaft voor 42,95 en 8,99 euro. Dus ja er staan NL subs op.

De Italiaanse Uitgave:
Christopher Nolan Collection (blu ray 4K + blu ray + bonus)
- Dunkirk
- Interstellar
- Inception
- The Dark Knight Trilogy
- The Prestige

Alle 4K hebben NL subs
Alle bonus discs hebben NL subs
De BD's hebben NL subs op "Batman Begins" en "Dunkirk" na.

Italiaanse Uitgave
2001 A Space Odessy
4K + BD + bonus hebben NL subs

Er zijn ook andere sites waar je de check kan doen.
https://allesoverfilm.nl/forum/showthread.php?94920-UHD-blu-ray-uit-landen-niet-NL-met-en-zonder-NL-subs

en natuurlijk dvd.compare... en nog veel meer


PascalP

mooie actie, toch jammer van de titels soms...
Giorni Di Tuono en Il Grande Lebowski bijvoorbeeld :P
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

Quote from: PascalP on October 29, 2020, 12:51:48
mooie actie, toch jammer van de titels soms...
Giorni Di Tuono en Il Grande Lebowski bijvoorbeeld :P
Maar ook hier weer net niet genoeg titels die ik nog niet heb.