Ik denk dat jullie refereren aan het feit dat Apple compleet stopt met die service oid, maar ik doel op de berichten (en daar zijn er veel van te vinden) waarbij eigenaars die wat hadden gekocht in de store en dus "eigenaar" waren van een berg online films, van het ene op het andere moment merken dat ze een deel vd collectie niet meer in hun virtuele rek hebben staan, omdat er achter de schermen van de ene dag op de andere wat is gewijzigd mbt auteursrechten etc, wat maakt dat Apple ze (vaak voor één bepaald geografisch gebied) zonder voorafgaande verwittiging uit je library haalt.
Daar sta je dan mooi, netjes betaald voor een film waar je nu vervolgens hemel en aarde mag voor gaan verzetten om hem weer "in je bezit" te krijgen om er gewoon terug naar te kunnen kijken, dàt vind ik een te onvoorspelbare factor.
De dag dat ik 5, 10, 15 of desnoods 20€ uitgeeft aan een film, wil ik niet verrast worden door dit soort fratsen, maar er eender wanneer ik dat wil meteen naar kunnen kijken, zonder verdere poespas.
Ik heb het dus niet over de gevolgen van een bedrijf wat overkop gaat, da's een heel andere kwestie en imo een zeer duidelijk en 100% af te wegen risico wat je zelf beslist te willen nemen of niet.