Vraag over HD Fury

Started by jelleeelco, April 1, 2020, 14:33:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jelleeelco

Hallo,

Ik zit met het volgende 'probleem' (uiteraard zeer relatief momenteel). Ik heb een Denon X2500H en als weergever een Pioneer LX6090. Nou heb ik momenteel al mijn bronnen (humax, shield, xbox en sat) aangesloten op de Denon en dan naar de TV via MON OUT 1.

Switchen in standby werkt meestal prima. Echter, alsof de apparaten het weten, als mijn vrouw s'avonds TV wil kijken dan geeft de Denon de TV signalen niet door. Oplossing is om Denon aan- en weer uit te zetten, dan doet hij het perfect. Met een knop op de harmony is dit zo geregeld.

Maar ik wil het wat robuuster maken. Ik wil alle bronnen op een 4x2 switch aansluiten (die heb ik nog) en dan OUT1 naar TV en OUT 2 naar de versterker. Dan van de versterker naar TV. Echter, ik heb dit geprobeerd en ik krijg dan geen surround sound meer via de versterker. Ik denk dat de switch de laagste 'mogelijkheid' detecteert (de TV) en daar haar audio op aanpast.

Mijn vraag is: kan ik dit oplossen door een HD Fury integral2 te plaatsen tussen de OUT1 van de Switch en de TV? Zodat switch 'denkt' dat beide outputs hetzelfde aankunnen, namelijk 4k/alle audio kanalen en er in pratktijk 1080P naar TV gaat (analoge audio) en volledige resolutie + sound (atmos, dts etc) naar de versterker? Idealiter heb ik dan in de Harmony alle activiteiten 'geluid via TV' op TV input 1 staan en alle surround op TV input 2 (dus via de versterker).

Kan dit, of heb ik misschien alsnog de Vertex2 nodig (en kan het daarmee wel?

jelleeelco

#1
In plaats van de Vertex2 als switch gebruiken, kan ik een HD Linker of AVR Key tussen mijn huidige switch en TV plaatsen? Zodat switch denkt dat TV hetzelfde kan als versterker en dus alle audio signalen naar versterker gaan? De switch past zich nu aan aan de 'laagste' output (dus als ik een 4k/atmos versterker aan OUT1 hang, en een 1080p display zonder speciale audio mogelijkheid aan OUT2, dan stuurt de switch maximaal 1080P en 2-kanaals audio uit)

Dan:

Bronnen --> Switch HDMI IN (1-4) --> OUT1 --> Linker/AVR Key --> TV (HDMI 1)
                                                   --> OUT2 --> Versterker        --> TV (HDMI 2)

Zorgt de Linker/AVR key er dan voor dat de switch wel alle audio kanelen en 4k naar versterker stuurt?

Alvast bedankt,
Jelle..

williams

Quote.   Hallo,

Ik zit met het volgende 'probleem' (uiteraard zeer relatief momenteel). Ik heb een Denon X2500H en als weergever een Pioneer LX6090. Nou heb ik momenteel al mijn bronnen (humax, shield, xbox en sat) aangesloten op de Denon en dan naar de TV via MON OUT 1.

Switchen in standby werkt meestal prima. Echter, alsof de apparaten het weten, als mijn vrouw s'avonds TV wil kijken dan geeft de Denon de TV signalen niet door. Oplossing is om Denon aan- en weer uit te zetten, dan doet hij het perfect. Met een knop op de harmony is dit zo geregeld.

Maar ik wil het wat robuuster maken. Ik wil alle bronnen op een 4x2 switch aansluiten (die heb ik nog) en dan OUT1 naar TV en OUT 2 naar de versterker. Dan van de versterker naar TV. Echter, ik heb dit geprobeerd en ik krijg dan geen surround sound meer via de versterker. Ik denk dat de switch de laagste 'mogelijkheid' detecteert (de TV) en daar haar audio op aanpast.

Mijn vraag is: kan ik dit oplossen door een HD Fury integral2 te plaatsen tussen de OUT1 van de Switch en de TV? Zodat switch 'denkt' dat beide outputs hetzelfde aankunnen, namelijk 4k/alle audio kanalen en er in pratktijk 1080P naar TV gaat (analoge audio) en volledige resolutie + sound (atmos, dts etc) naar de versterker? Idealiter heb ik dan in de Harmony alle activiteiten 'geluid via TV' op TV input 1 staan en alle surround op TV input 2 (dus via de versterker).

Kan dit, of heb ik misschien alsnog de Vertex2 nodig (en kan het daarmee wel?   


Denk dat wat jij wilt doen de intergral 2 daar uitstekend voor geschikt is ,hier op het forum zijn er meerdere jongens die beiden outputs gebruiken van de fury voor verschillende doeleinden .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

jelleeelco

Dank voor je antwoord! Kan ik dan de switch op beide inputs van de Integral zetten (OUT1 van switch naar IN1 van Integral, en OUT2 van switch op IN2 van integral?)?

Dan OUT1 van Integral naar TV, en OUT2 naar versterker (en dan naar TV)....of maak ik er zo een zootje van...


williams

#4
QuoteDank voor je antwoord! Kan ik dan de switch op beide inputs van de Integral zetten (OUT1 van switch naar IN1 van Integral, en OUT2 van switch op IN2 van integral?)?

Dan OUT1 van Integral naar TV, en OUT2 naar versterker (en dan naar TV)....of maak ik er zo een zootje van...       

Zou niet weten zo uit mijn hoofd wat er dan gebeurde maar je maakt het wel complex zo .

Ik zou in jouw geval gewoon alle bronnen in je versterker/ receiver aansluiten zodat in ieder geval de audio gelijk daar blijft en dan de fury tussen je versterker / receiver en je tv plaatsen .
Op deze manier hou je het overzichtelijk en minder radertjes ertussen met de bijkomende hdmi EDIT problemen .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.