Kwaliteit opbouw WCD

Started by PascalP, March 31, 2020, 23:27:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PascalP

Gezien ik voorlopig toch tijd zat heb en momenteel in de Kelder/HT bezig ben het e.e.a. aan te leggen zoals een dedicated stroomgroep, LAN, Coax etc wil ik meteen de server/patchkast erbij pakken die in de naastgelegen ruimte staat (loodrecht onder de meterkast, dus 3-4 meter kabel is voldoende).
Ik moet in de meterkast toch een extra aardlek bijplaatsen voor de audiogroep van de HT omdat de 3 bestaande aardleks ieder al 4 groepen erachter hebben en dan wil ik achter de nieuwe aardlek nog een 2e groep maken die rechtstreeks naar de server/patchkast gaat, echter hoef ik voor deze groep natuurlijk geen duur audiofiel WCD en is een 'goed' degelijk WCD voldoende lijkt mij. Alleen dan welke?
Alle audiofiele Furutech etc. vallen al af vanwege de prijs, welke andere WCD's zijn er te krijgen die kwalitatief gewoon goed zijn, goede stevige dubbele veercontacten etc.?

Zoiets van Busch-Jäger bijvoorbeeld? Geen idee hoe die opgebouwd is maar heb verder in huis alles van Busch-Jäger en gewoon tevreden mee



Als aansluitkabel was ik aan het denken aan iets als de welbekende Belden 19364 alleen deze is stranded zie ik en niet solid?
Solid lijkt me ook makkelijker met aansluiten gezien de meeste WCD's tegenwoordig steek/klemcontacten hebben?
Of gewoon normale installatiekabel van de elektrogroothandel pakken 3x 2.5mm2 á €1,50 p meter van bijvoorbeeld Draka?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Snowmaster

Je maakt al de keuze voor niet-audiofiel.
Dus koop een normale installatiedoos met inbouw wcd van een bekend merk voor een normale prijs.
Trek gewoon installatiedraad naar die doos.  Je kunt ook ipv van een verdeelblok een rijtje wcd's naast elkaar maken.
Ik zou voor de set ook een "gewone lijn" aanleggen. Dat kost amper geld. Je hebt het dan gewoon goed en degelijk voor elkaar.
Daarna kun je overwegen om evt. een audiofiele lijn aan te leggen. Je kunt dan starten met bv zekeringgroep. Als het bevalt kun je verder uitbouwen
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

PascalP

#2
Denk dat je de eerste regel in mijn post niet goed gelezen hebt of ik heb het zelf niet duidelijk genoeg omschreven ;)
Ik ga een dedicated groep aanleggen voor de HT (Hifi-Tuning kabel, Furutech doos, zekeringhouder etc.) en daarvoor moet ik een extra aardlek bij gaan plaatsen omdat ik geen plek meer heb achter de bestaande aardlekken.

Zodoende dacht ik dus om op deze nieuwe aardlek nog een 2e groep aan te leggen voor de patchkast (NAS, modem, router, switch etc.), dit hoeft naar mijn mening dan ook geen 'audiofiele' groep te worden maar gewoon een nette degelijke groep met een kwalitatief goede WCD (dubbel veercontact bijvoorbeeld).
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Snowmaster

#3
Aah, nu is het duidelijk.

Als switch e.d gekoppeld zitten aan je set en jij muziek en film afspeelt dan hoor je een goede voeding terug.
Bv switch niet in fase of naast een andere schakelvoeding is direct hoorbaar. Ik moet zelf een audiofiele aansluiting van router nog uitproberen. Dit is nu een normale groep. Binnenkort plug ik hem op een derde audiofiele lijn. Wordt dit beter ? Geen idee. Maar ik kijk er niet van op want de switch werd ook blij van verbeteringen
ik heb nu twee audiofiele lijnen en dat is toch weer beter dan één lijn.

Keuze valt op hft kabel. Hoe kom je hierop? Welke zekeringhouder en zekering?
Ik zie kingpin componenten bij jou. Woon je in oosten vh land?

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

PascalP

Quote from: Snowmaster on April  1, 2020, 23:14:09
Aah, nu is het duidelijk.

Als switch e.d gekoppeld zitten aan je set en jij muziek en film afspeelt dan hoor je een goede voeding terug.
Bv switch niet in fase of naast een andere schakelvoeding is direct hoorbaar. Ik moet zelf een audiofiele aansluiting van router nog uitproberen. Dit is nu een normale groep. Binnenkort plug ik hem op een derde audiofiele lijn. Wordt dit beter ? Geen idee. Maar ik kijk er niet van op want de switch werd ook blij van verbeteringen
ik heb nu twee audiofiele lijnen en dat is toch weer beter dan één lijn.


Ja dit gaat ook naar de mediaspeler in de HT en ook naar de woonkamer en slaapkamer. Voor de woonkamer en slaapkamer is het niet zo super kritisch, maar voor de HT wel.
Al kijk ik toch meestal een origineel schijfje als ik echt het 'beste' wil in de HT.
Muziek luister ik niet en is dus echt 100% film, heb ook geen streaming diensten ofzo, enkel alles lokaal op mijn NAS (al probeer ik de meeste A-films ook in Remux rip binnen te halen totdat ik ze zelf op schijf koop).
Switch e.d. moet ik nog in fase zetten inderdaad, krijg deze week toch een andere switch geleverd en dan moet alles toch los en kan ik het mooi doen.


Quote from: Snowmaster on April  1, 2020, 23:14:09
Keuze valt op hft kabel. Hoe kom je hierop? Welke zekeringhouder en zekering?
Ik zie kingpin componenten bij jou. Woon je in oosten vh land?


Deze kabel is me aangeraden door Vik, en heb die dan ook via hem gekocht van Kemp + Die Siemens Cylindric Fuse Cartridge (standaard uitvoering, niet Ultimate/Supreme versie) en zekering heb ik nu nog de standaard meegeleverde zekering erin zitten maar deze neemt Vik me nog een keer andere mee als hij in de buurt is.
WCD in de HT is de Furutech FP-SWS-D Gold (dubbel uitgevoerd).


Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Thei

Bij mij gebruikte ik dikke afgeschermde lapp kabel . Een audiofiel stopcontact heb ik overgeslagen, namelijk de lapp voorzien van een c19 plug en gelijk gekoppeld aan mijn Supra dc blocker.