SOLVED-ARC VAN TV TERUG NAAR MONITOR UITGANG HTPROCESSOR VIA HDMI

Started by steelfixer1, March 30, 2020, 17:17:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

steelfixer1

Hoi , mijn Marantz processor weigert geluid van mijn LG tv weer te geven via ARC.
HEEL VEEEEEL geprobeerd maar helaas....
Ik neem aan dat er maar 1 hdmi kabel van de tv naar de processor hoeft te lopen.
Deze zit op hdmi1 in de tv en op monitor1 (ARC) in de processor.
Op de tv ARC AAN ingesteld.
De lg magic remote volumeknoppen bedienen nu het volume van de processor , maar geen geluid...
Help?!
LG 65" sm9010pla
Marantz AV7702mkII
4k hdr audioquest chocolate hdmi kabel 3 meter
Patrick

mijkie

is t de juiste in/uitgang op de tv ?

heeft deze ook de arc-functie ?
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

steelfixer1

Ja hdmi1 en in het menu kan ik arc aanzetten. De marantz heeft de uitgang monitor1 waar "arc" vermeld staat op de achterkant
Patrick

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

steelfixer1

Ik heb net mijn topic aangepast met de gebruikte types apparatuur.
Patrick

Dirk

beide units al eens compleet uit en weer ingeschakeld?
ik heb ooit ook wel eens zoiets gehad en bleek dat ik beide (tv + processor) eerst echt even uit moest schakelen vooraleer instellingen werden gedetecteerd.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

steelfixer1

 :embarassed: al die tijd ging ik er van uit dat hdmi1 de arc input zou zijn ...  blijkt lg de hdmi2 input voor arc te gebruiken. Dankvoor de hulp. 
Problem solved , Groetjes , Patrick
Patrick

mijkie

Geniet ervan !

Daarom is dit forum [emoji6]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6