Kogels ipv spikes

Started by sandervg, March 28, 2020, 11:23:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rowdy

#25

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Roeland

Quote from: Xander32 on March 29, 2020, 21:00:31
De ts wil koppelen, niet ontkoppelen.

Staat goede info bij die link. Mogelijk kan de ts daar zijn mogelijkheden inzien.

Ja de ts wil koppelen, maar moet ervoor zorgen dat hij dit niet aan zijn bureaublad doet.
Als hij de speaker op een houten kist gevuld met zand zet. Koppelt hij de speaker aan het dode object (de kist met zand) en ontkoppelt hij dit van zijn bureaublad.

Denk aan het plaatsen van een stemvork op een object

sandervg

Quote from: Xander32 on March 29, 2020, 20:45:39
Meedenken in de oplossing; als je op het bureau nou twee zware, massieve tegels plaatst, daarop die stalen kogels plaatst en daarop de ls 🤔  Of op de tegels plakspikes bevestigen en middels bluetac/Pritt posterbuddies spike- schoteltjes op de ls
Ja, als ik er meer over denk, denk ik toch dat een tegel / betonblok beter werkt dan eiken. Tegel is wat te laag (moet ca. 15cm omhoog komen om voldoende op oorhoogte te komen).

Quote from: Rowdy on March 29, 2020, 20:52:51
Is dit iets:
https://www.audiofriends.nl/accessoires/demper/
Thx voor de info!

Quote from: Roeland on March 29, 2020, 21:40:39
Ja de ts wil koppelen, maar moet ervoor zorgen dat hij dit niet aan zijn bureaublad doet. Als hij de speaker op een houten kist gevuld met zand zet. Koppelt hij de speaker aan het dode object (de kist met zand) en ontkoppelt hij dit van zijn bureaublad.
Dit is denk ik de spijker op z'n kop! Ik denk dat ik moet koppelen aan iets met 'veel gewicht' en dat geheel moet ontkoppelen van het bureau. Dus toch tegel/steen oid onder de luidspreker van 15cm hoog. Koppelen met de kogels. En dan de steen met rubbervoetjes of zo op het bureau.

Quote from: Roeland on March 29, 2020, 21:40:39
Denk aan het plaatsen van een stemvork op een object
Wat bedoel je hiermee?

Ik moet dus toch iets van steen vinden van ca. 15x15x15cm waar ik 2 stuks van kan kopen. Of toch gaan klussen en zelf iets maken en dat met zand vullen.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Roeland

#29
Met een stemvork kun je vrij goed de aard van object bepalen op het gebied van resonantie/weergave.

Als je het YouTube filmpje had gezien wat ik poste, had je gezien dat de filosofie van Harbeth puur om de driver gaat.
De kast is gebouwd om 'ongewenste' resonanties te absorberen.
Snap wel dat je verschillen hoor iz koppelen en ontkoppelen. Zou je ze vastschroeven aan een solide muur heb je vast en zeker je ultieme sound  ;)

Wat mij ook opviel in het filmpje is dat zij elke unit uitvoerig meten op basis van koper ofc. Vindt zeer amusant dat juist in de Harbeth scene er o zo veel mensen zoeken naar de juiste kabels. Daar honderden euri's aan uitgeven terwijl de producent meet en produceert op eenvoudige microfoon kabel bijv Belden 5000 of Canare 4S11

Het doel van de speaker natuurlijke weergave van stemmen > probeer er niet meer van te maken waarvoor hij bedoelt is

Versterking net zo.... Heb je wel eens een rega brio van binnen bekeken en afgevraagd waarom juist die amp het zo goed doet op Harbeth?

40 jaar produceren ze al op het meest eenvoudige concept en heel goed uitgewerkt.

Ik moet zeggen ben erg onder de indruk van hun vakmanschap  O0

A speaker for a lifetime

r_flagg

een paar mooie,custom made, massief stalen, open speakerstands, voorzien van draadgat M6 of M8... wat je wilt
Movie: JVC X500; Onkyo TX-NR5008; Sony UBP-X800; Synology DS1812+ DX512 (13x3TB); Surround-11.2: sony SS-T70es (11x) sub:2x 18" DIY
Stereo-1: NAD M12;  2x Mola Mola Kaluga; Jamo R907
Stereo-2: SONY TA-E80es; 2x TA-N80es;Sony CDP-X777es; ST-S770es; TC-K950es; Sony SS-R70es speakers ( Esprit no3)