Modificatie streamer

Started by vergeerr72, March 28, 2020, 10:34:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vergeerr72

Ik  liep net op alpha audio tegen een enthousiaste reactie aan over het modificeren van de clock van een bluos module. Ik gebruik zelf een NAD M50. Deze is voor een streamer wellicht al antiek als je ziet wat er aan nieuwe, lees nog duurdere, streamers voorbij komt. Ook weet ik dat swoboda een getunede versie van de NAD M50 heeft gemaakt.

Hebben jullie ervaringen met het tunen van een streamer en wat zijn jullie ervaringen?
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

kermy

Ik ga dit volgen.


Met vriendelijke groet,

Kermy

Rowdy

Sponsor Vik heeft toch een BlueSound Node 2 gemodificeerd?

Peerless Monster

Quote from: vergeerr72 on March 28, 2020, 10:34:53
Ik kwam liep net op alpha audio tegen een enthousiaste reactie aan over het modificeren van de clock van een bluos module. Ik gebruik zelf een NAD M50. Deze is voor een streamer wellicht al antiek als je ziet wat er aan nieuwe, lees nog duurdere, streamers voorbij komt. Ook weet ik dat swoboda een getunede versie van de NAD M50 heeft gemaakt.

Hebben jullie ervaringen met het tunen van een streamer en wat zijn jullie ervaringen?

Je hebt bij mij een simpele Sonos Connect gehoord met een Ultimo modificatie op een simpele 20 bits dac arc dac2
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

sion

#4
Quote from: Rowdy on March 28, 2020, 11:11:36
Sponsor Vik heeft toch een BlueSound Node 2 gemodificeerd?

Toevallig heb ik van de week een BlueSound Node 2 met Cinemike modificatie overgenomen van forumgenoot Devil.

Omdat ik hem on-gemodificeerd alleen maar bij demo's in winkels en op shows heb gehoord, kan ik moeilijk aangeven wat de klankmatige
verschillen zijn in mijn eigen omgeving of op muziek die ik goed ken.

Maar een "clock" modificatie zal het niet zijn, want dat zou vele malen duurder moeten zijn. Bovendien is de clock met name van belang in de gebruikte dac (en ik gebruik zelf de interne dac van de Node niet). Ik gebruik de Node alleen als "digitaal" transport.

Cinemike modificatie houdt over het algemeen in: stabiliseren van de chipset (dat wil zeggen, de condities waaronder een chip volgens de specificaties van de fabrikant van de chip zou moeten werken aanbrengen) en filteren van de voeding. Heb ik het zo goed omschreven Vik?
Omdat ik hier eerder ook al zeer goede ervaringen mee heb met de projector en versterker, was dit eigenlijk een no-brainer.

Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

vergeerr72

Quote from: sion on March 28, 2020, 12:38:21
Toevallig heb ik van de week een BlueSound Node 2 met Cinemike modificatie overgenomen van forumgenoot Devil.

Omdat ik hem on-gemodificeerd alleen maar bij demo's in winkels en op shows heb gehoord, kan ik moeilijk aangeven wat de klankmatige
verschillen zijn in mijn eigen omgeving of op muziek die ik goed ken.

Maar een "clock" modificatie zal het niet zijn, want dat zou vele malen duurder moeten zijn. Bovendien is de clock met name van belang in de gebruikte dac (en ik gebruik zelf de interne dac van de Node niet). Ik gebruik de Node alleen als "digitaal" transport.

Cinemike modificatie houdt over het algemeen in: stabiliseren van de chipset (dat wil zeggen, de condities waaronder een chip volgens de specificaties van de fabrikant van de chip zou moeten werken aanbrengen) en filteren van de voeding. Heb ik het zo goed omschreven Vik?
Omdat ik hier eerder ook al zeer goede ervaringen mee heb met de projector en versterker, was dit eigenlijk een no-brainer.
Dat klink inderdaad niet verkeerd Peerles monster.  Is dat deze modificatie van magna hifi?

TECHNICAL INFORMATION ULTIMO UPGRADE

The Magna modification replaces the current "inaccurate" clock oscillator for a highly accurate clock. In many high-end equipment a lot of attention is put into this, and not without reason! Also the power supply is upgraded. It is a switching power supply with all its adverse consequences. The switching frequency can be measured even in the digital audio field of Sonos without much difficulty. This is what we eliminate, increasing the performance in terms of sound. The new, high-precision clock oscillator will have a separate power branch with a very pure DC to have the clock perform at its very best. Finally, the SPDIF output is re-clocked and buffered to get rid it of the last jitter.

ULTIMO UPGRADE SPECIFICATIONS

Modification is executed on Coax SPDIF output, the optical output (TOS Link) is being 'disabled' (can be re-enabled as an option, see options)

Original digital SPDIF signal is internally "re-clocked" and buffered to eliminate any remaining jitter.

Standard (poor) SPDIF RCA chassis part is replaced with new gold plated connector.

The Oscillator module is powered by separate power branch including special (ultra wide band) power regulator for optimized operation and precision of the Tentlabs oscillator

New extreme accurate Ultra Low Jitter Tentlabs Clock module replaces standard Sonos Oscillator.

Modification is available for your Sonos Connect of Sonos ZP90

Improving the integrated 12V en 3,3V power rails for maximum performance. Using high grade Panasonic FC en Wima MKT capacitors result in low voltage rinkle for improved derived power branches.

The Ultimo is equipped with special "audio-grade" power caps for both 12V and 3,3V power rail.

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Peerless Monster

Quote from: vergeerr72 on March 28, 2020, 13:50:47
Dat klink inderdaad niet verkeerd Peerles monster.  Is dat deze modificatie van magna hifi?

TECHNICAL INFORMATION ULTIMO UPGRADE

The Magna modification replaces the current "inaccurate" clock oscillator for a highly accurate clock. In many high-end equipment a lot of attention is put into this, and not without reason! Also the power supply is upgraded. It is a switching power supply with all its adverse consequences. The switching frequency can be measured even in the digital audio field of Sonos without much difficulty. This is what we eliminate, increasing the performance in terms of sound. The new, high-precision clock oscillator will have a separate power branch with a very pure DC to have the clock perform at its very best. Finally, the SPDIF output is re-clocked and buffered to get rid it of the last jitter.

ULTIMO UPGRADE SPECIFICATIONS

Modification is executed on Coax SPDIF output, the optical output (TOS Link) is being 'disabled' (can be re-enabled as an option, see options)

Original digital SPDIF signal is internally "re-clocked" and buffered to eliminate any remaining jitter.

Standard (poor) SPDIF RCA chassis part is replaced with new gold plated connector.

The Oscillator module is powered by separate power branch including special (ultra wide band) power regulator for optimized operation and precision of the Tentlabs oscillator

New extreme accurate Ultra Low Jitter Tentlabs Clock module replaces standard Sonos Oscillator.

Modification is available for your Sonos Connect of Sonos ZP90

Improving the integrated 12V en 3,3V power rails for maximum performance. Using high grade Panasonic FC en Wima MKT capacitors result in low voltage rinkle for improved derived power branches.

The Ultimo is equipped with special "audio-grade" power caps for both 12V and 3,3V power rail.



De reden dat ik hem heb weggedaan is vanwege het slappe support van Sonos.
Dus dat moet je dan wel trekken. 😂
Ik zou zeker voor een bluesound gaan of zo.
Maar ik vraag me af of de nad echt wel het onderspit delft in vergelijking met deze simpele streamers.
Ook gemod.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

vergeerr72

Ik verwacht dat de Nad zeker beter is dan de standaard bluenodes. Maar hoe hij zich verhoudt tegen de Aurenders, Lumins, Melco...

Krijg net al de mogelijkheden voor de volgende upgrade mogelijkheden:
1 stekkers door solderen
2 extra filtering voeding (zit al achter de exactpower)
3 klokken
4 betere net-entree
5 beter zekering (zit al een synergistic research orange fuse in)

Opties 1,2,3 spreken mij het meeste aan. 5 is al gedaan.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

vergeerr72

Quote from: Peerless Monster on March 28, 2020, 13:59:23
De reden dat ik hem heb weggedaan is vanwege het slappe support van Sonos.
Dus dat moet je dan wel trekken. [emoji23]
Ik zou zeker voor een bluesound gaan of zo.
Maar ik vraag me af of de nad echt wel het onderspit delft in vergelijking met deze simpele streamers.
Ook gemod.
Je kon hem inruilen op een sonos2, zag ergens een actie.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

vergeerr72

Quote from: sion on March 28, 2020, 12:38:21
Toevallig heb ik van de week een BlueSound Node 2 met Cinemike modificatie overgenomen van forumgenoot Devil.

Omdat ik hem on-gemodificeerd alleen maar bij demo's in winkels en op shows heb gehoord, kan ik moeilijk aangeven wat de klankmatige
verschillen zijn in mijn eigen omgeving of op muziek die ik goed ken.

Maar een "clock" modificatie zal het niet zijn, want dat zou vele malen duurder moeten zijn. Bovendien is de clock met name van belang in de gebruikte dac (en ik gebruik zelf de interne dac van de Node niet). Ik gebruik de Node alleen als "digitaal" transport.

Cinemike modificatie houdt over het algemeen in: stabiliseren van de chipset (dat wil zeggen, de condities waaronder een chip volgens de specificaties van de fabrikant van de chip zou moeten werken aanbrengen) en filteren van de voeding. Heb ik het zo goed omschreven Vik?
Omdat ik hier eerder ook al zeer goede ervaringen mee heb met de projector en versterker, was dit eigenlijk een no-brainer.
Inderdaad eens polsen bij cinemike.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Peerless Monster

Quote from: vergeerr72 on March 28, 2020, 14:09:13
Je kon hem inruilen op een sonos2, zag ergens een actie.

Ja maar ook eem gemodde versie?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

vergeerr72

#11
Quote from: Peerless Monster on March 28, 2020, 14:10:55
Ja maar ook eem gemodde versie?
Dat zal inderdaad lastiger zijn, wie wel er nu een beter klinkend apparaat hebben [emoji3]
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

devil

Ik kan uit persoonlijke ervaring iedereen de Bluesound Node 2 Cinemike mod.
Aanraden!!

Het gebruik gemak en het geluidskwaliteit van de Bluesound Node 2 Cinemike mod.
Is super goed!!
Stereo: Marantz PM11S3 || Audio Note Edma dac ||
HT: Denon 7200AW Auro 3D || Oppo 203 ||
Media box next || humax 5200 ||Pioneer Kuro 600M || Speakers:F Phonar Veritas P10 Edma|| R Phonar P5,5 Edma||C TMA || A Cabasse ||

Cobraatje

#13
Quote from: vergeerr72 on March 28, 2020, 14:10:28
Inderdaad eens polsen bij cinemike.

De Node CineMike was een mod die alleen voor vaste klanten was(ivm de te goedkope prijs voor de mod), dus op zoek naar een 2e handse ;)

Hannibal_

Afhankelijk van de kosten, misschien meer winst EN toekomst te behalen met een goede externe DAC?
Als er een dig out op je streamer zit tenminste..
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

vergeerr72

Quote from: Cobraatje on March 29, 2020, 07:21:22
De Node CineMike was een mod die alleen voor vaste klanten was(ivm de te goedkope prijs voor de mod), dus op zoek naar een 2e handse ;)
Ik verwacht dat een bluenode wel stap terug is. Vandaar dat ik de streamer wil modificeren.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

vergeerr72

Quote from: Hannibal_ on March 29, 2020, 08:40:21
Afhankelijk van de kosten, misschien meer winst EN toekomst te behalen met een goede externe DAC?
Als er een dig out op je streamer zit tenminste..
In de toekomst gaat mijn huidige dac, een amr DP777 se, wel  vervangen worden. Maar eerst de aanvoer optimaliseren.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Koei

Het belangrijkste hier is dat als je dit laat doen je het apparaat ook voor én na laat doormeten. Je wil immers wel krijgen waarvoor je betaald. Los van alle esoterische onmeetbare effecten van een modificatie is het verlagen van jitter er altijd eentje die genoemd wordt. Dat is zeer eenvoudig door te meten met een analyzer, en elke aanbieder van modificaties zal deze dan ook hebben staan (om te bevestigen dat het apparaat weer naar behoren werkt).
"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs

Peerless Monster

Quote from: Koei on March 29, 2020, 12:15:38
Het belangrijkste hier is dat als je dit laat doen je het apparaat ook voor én na laat doormeten. Je wil immers wel krijgen waarvoor je betaald. Los van alle esoterische onmeetbare effecten van een modificatie is het verlagen van jitter er altijd eentje die genoemd wordt. Dat is zeer eenvoudig door te meten met een analyzer, en elke aanbieder van modificaties zal deze dan ook hebben staan (om te bevestigen dat het apparaat weer naar behoren werkt).

Wat is esoterisch? En wat is esoterisch volgens jou?
Als je bijvoorbeeld kijkt naar het rijtje modificaties dat Ronald opnoemt?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Koei

#19
Quote from: Peerless Monster on March 29, 2020, 12:42:30
Wat is esoterisch? En wat is esoterisch volgens jou?
Als je bijvoorbeeld kijkt naar het rijtje modificaties dat Ronald opnoemt?

De dingen die niet meetbaar zouden zijn (ruimtelijkheid, diepte, presence, het standaard subjectief gepraat wat eigenlijk niets zegt). Die opmerking plaats ik omdat men vaak aangeeft dat niet alles meetbaar is. Ik weet niet wie Ronald is, maar gaat het om de volgende lijst? Ik zal met bold even aangeven wat meetbaar is én dus ook met een meetrapport zal moeten worden afgeleverd. Als ik de lijst zie zal het een hoop meetbare verbeteringen opleveren, maar het hangt van het oorspronkelijke product af of dit überhaupt merkbaar. Het heeft bijvoorbeeld weinig zin om een met een streamer van Matrix Audio aan de slag te gaan omdat die al te goed zijn.


Quote from: vergeerr72 on March 28, 2020, 13:50:47
Dat klink inderdaad niet verkeerd Peerles monster.  Is dat deze modificatie van magna hifi?

TECHNICAL INFORMATION ULTIMO UPGRADE

The Magna modification replaces the current "inaccurate" clock oscillator for a highly accurate clock. In many high-end equipment a lot of attention is put into this, and not without reason! Also the power supply is upgraded. It is a switching power supply with all its adverse consequences. The switching frequency can be measured even in the digital audio field of Sonos without much difficulty. This is what we eliminate, increasing the performance in terms of sound. The new, high-precision clock oscillator will have a separate power branch with a very pure DC to have the clock perform at its very best. Finally, the SPDIF output is re-clocked and buffered to get rid it of the last jitter.

ULTIMO UPGRADE SPECIFICATIONS

Modification is executed on Coax SPDIF output, the optical output (TOS Link) is being 'disabled' (can be re-enabled as an option, see options)

Original digital SPDIF signal is internally "re-clocked" and buffered to eliminate any remaining jitter.

Standard (poor) SPDIF RCA chassis part is replaced with new gold plated connector.

The Oscillator module is powered by separate power branch including special (ultra wide band) power regulator for optimized operation and precision of the Tentlabs oscillator

New extreme accurate Ultra Low Jitter Tentlabs Clock module replaces standard Sonos Oscillator.

Modification is available for your Sonos Connect of Sonos ZP90

Improving the integrated 12V en 3,3V power rails for maximum performance. Using high grade Panasonic FC en Wima MKT capacitors result in low voltage rinkle for improved derived power branches.

The Ultimo is equipped with special "audio-grade" power caps for both 12V and 3,3V power rail.



"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs

vergeerr72

Quote from: vergeerr72 on March 28, 2020, 14:08:13
Ik verwacht dat de Nad zeker beter is dan de standaard bluenodes. Maar hoe hij zich verhoudt tegen de Aurenders, Lumins, Melco...

Krijg net al de mogelijkheden voor de volgende upgrade mogelijkheden:
1 stekkers door solderen
2 extra filtering voeding (zit al achter de exactpower)
3 klokken
4 betere net-entree
5 beter zekering (zit al een synergistic research orange fuse in)

Opties 1,2,3 spreken mij het meeste aan. 5 is al gedaan.
@Koei . @Peerless Monster bedoel dit lijstje.  Naast vergeerr72 wordt ik ook wel eens Ronald genoemd.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Koei

Quote from: vergeerr72 on March 29, 2020, 13:05:21
@Koei . @Peerless Monster bedoel dit lijstje.  Naast vergeerr72 wordt ik ook wel eens Ronald genoemd.

Lijkt mij dat dit een meetbare verbetering in jitter en noise floor zou moeten opleveren. Die lever je ook aan neem ik aan?
"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs

vergeerr72

Quote from: Koei on March 29, 2020, 13:18:11
Lijkt mij dat dit een meetbare verbetering in jitter en noise floor zou moeten opleveren. Die lever je ook aan neem ik aan?
Ik ben volledig a-technisch. Maar zal het degene vragen die de modificatie gaat doen.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Koei

Quote from: vergeerr72 on March 29, 2020, 13:19:29
Ik ben volledig a-technisch. Maar zal het degene vragen die de modificatie gaat doen.
Excuses ik was even in de war, maar daar zou ik inderdaad altijd om vragen. Als je je auto laat chip tunen krijg je een rapport met wat er anders is inclusief een meting, dit is niet anders dan dat.
"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs

vergeerr72

Quote from: Koei on March 29, 2020, 13:22:10
Excuses ik was even in de war, maar daar zou ik inderdaad altijd om vragen. Als je je auto laat chip tunen krijg je een rapport met wat er anders is inclusief een meting, dit is niet anders dan dat.
Het is een goede tip, bedankt.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL