2

Author Topic: Beste DAC chip (en karakteristieken) TOPIC maar SLUITEN (veel off topic)???  (Read 4124 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Lazybird

• HT forum donateur
  • senior member
  • Trade Count: (0)
  • Total likes: 18
  • it's better to burn out than to fade away
leuke stukjes van Hans maar die neem ik wel met een flinke korrel zout :D.
Ik vind het redelijk subjectief.

Ik nodig je graag een keer uit om mij het verschil te laten horen op mijn DAC  :clapping:.
Ik heb een mac mini met een standaard USB kabel aangesloten op mijn DAC.

Ik kan de verschillen niet horen maar dat ligt misschien aan mij dat voorop gesteld.

Qua software
Jriver
Audirivana
Roon

Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

Offline Soundsgood

• Junior member
  • **
  • Total likes: 7
  • Where words fail, music speaks.

Ik nodig je graag een keer uit om mij het verschil te laten horen op mijn DAC  :clapping:.

Ik kan de verschillen niet horen maar dat ligt misschien aan mij dat voorop gesteld.

Qua software
Jriver
Audirivana
Roon

In je signature staat een Linn streamer, heb je die vervangen door de Mac Mini?
Harbeth M30.1 | REL S/510 | Luxman L-505uX | Luxman DA-06 | Antipodes EX

Offline Lazybird

• HT forum donateur
  • senior member
Ik heb de mac mini altijd al gebruik als Roon core/ Plex media server ect.
Maar ik heb inderdaad de Linn Klimax DS vervangen met de Mola Mola Tambaqui dac.
ik zal mijn sig aanpassen.
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

Offline katwax

Qua software
Jriver
Audirivana
Roon
Deel deze ervaring maar dan wel niet met Mac Mini getest (wel andere). Wat wij gelijk hebben is de ontwerper van de DAC :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Allo USbridge Signature met Allo Shanti voeding
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Offline Soundsgood

• Junior member
  • **
  • Total likes: 7
  • Where words fail, music speaks.
Ik heb de mac mini altijd al gebruik als Roon core/ Plex media server ect.
Maar ik heb inderdaad de Linn Klimax DS vervangen met de Mola Mola Tambaqui dac.
ik zal mijn sig aanpassen.

Als ik het goed heb begrepen, heeft de Tambaqui een ethernet ingang voor een ingebouwde (Roon Ready) streamer. Heb je dat misschien ook al eens vergeleken met USB via de Mac Mini?
Harbeth M30.1 | REL S/510 | Luxman L-505uX | Luxman DA-06 | Antipodes EX

Offline Lazybird

• HT forum donateur
  • senior member
Als ik het goed heb begrepen, heeft de Tambaqui een ethernet ingang voor een ingebouwde (Roon Ready) streamer. Heb je dat misschien ook al eens vergeleken met USB via de Mac Mini?

Ik heb van alles getest  :D.
Ik ervaar geen verschil in geluid tussen UTP en USB de settings zijn als volgt:
Volume op gelijke level (dBmeter pro)
Exclusive mode = Yes
Volume controle = fixed
Sample rate = native

Offline TabCam

• Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+1)
  • Total likes: 745
  • Keep Calm & Enjoy the Music
Misschien is het beter eigen topic openen over verschil in geluidskwaliteit van dezelfde dac met verschilende (bitperfect) digitale aanvoer?

* Off topic: ik verwacht dat bij goed ontworpen apparatuur, en dat zal de Mola Mola Tambaqui zeker zo zijn, geen hoorbaare verschillen. Die verschillen zullen er wel zijn met minder goed ontworpen mid tier en lower end apparatuur *
HT set: PAP Quintet Horn1, Usher 718, Arcam 550, AudioPhonics HPA-S400ET, LG 950V, RPi + PiCorePlayer, NVidia Shield TV
Stereo set: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Chord Hugo, Laptop W10 - FooBar2000

Offline Vhond

Misschien is het beter eigen topic openen over verschil in geluidskwaliteit van dezelfde dac met verschilende (bitperfect) digitale aanvoer?

* Off topic: ik verwacht dat bij goed ontworpen apparatuur, en dat zal de Mola Mola Tambaqui zeker zo zijn, geen hoorbaare verschillen. Die verschillen zullen er wel zijn met minder goed ontworpen mid tier en lower end apparatuur *

Inderdaad: of de gegeven antwoorden in de daarvoor bestemde topics posten (dit topic gaat allang niet meer over waarvoor het geopend is...)

Offline RandyAdam

Vanmorgen de Lunin D2 opgehaald en hele dag aan spelen met Qobuz... Moet eerlijk zeggen dat het best lekker klinkt.

Offline katwax

Vanmorgen de Lunin D2 opgehaald en hele dag aan spelen met Qobuz... Moet eerlijk zeggen dat het best lekker klinkt.
Enjoy :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Allo USbridge Signature met Allo Shanti voeding
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Offline Rob_Dingen

Qua software
Jriver
Audirivana
Roon

Ik vind de filmpjes van Hans over klinken van apparatuur en daar een beoordeling aan hangen ook subjectief want dat is het ook.
Maar het filmpje wat ik poste is gewoon een simpele uitleg met voorbeelden wat er fout kan gaan en het dus niet meer bitperfect is en dan is er ook nog jitter.
Ik weet echt niet wat je wil dat ik laat horen of wat je eigenlijk wil testen.

Rob

Offline Lazybird

• HT forum donateur
  • senior member

Enjoy

@Rob ik stuur je wel een PM ik wil niet het draadje verder vervuilen  ;).